Visrestaurant De Oesterbar

Leidseplein 10 1017 PT Amsterdam Nederland Kaart
31-206232988

Over het restaurant Visrestaurant De Oesterbar

Lekkers uit het water

Waan je in een Franse brasserie in het bruisende hart van Amsterdam. Zoals de naam doet vermoeden, staat alle pracht en praal uit de zee centraal. Laat de kundige bediening je een heerlijk glas wijn inschenken bij al dat lekkers en je avond kan niet meer stuk. Je middag trouwens ook niet, want met een paar zilte oesters achter de kiezen kun je er ongetwijfeld weer een paar uurtjes tegenaan.

Meer informatie over restaurant Visrestaurant De Oesterbar

- Lunch vanaf 12:00

Denise D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Wij vonden het niet zo goed als we dachten.. Later met de rekening hadden ze ook nog te veel geld in rekening gebracht! Ik zou hier nooit meer heen gaan, zelfs gratis niet.
Beste Denise, jammer dat je een slechte ervaring hebt gehad in ons restaurant. Die avond dat je kwam eten met jouw moeder en vriend was inderdaad een top drukke avond en liepen we inderdaad soms achter de feiten aan. Onze verontschuldiging daarvoor. De rekening hebben we die avond meteen gecorrigeerd! Dank voor je recensie, hartelijke groet van het team Oesterbar
Chanyn S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Service in dit restaurant is uitstekend. Onze reservering was niet goed doorgekomen via Iens reserveringen, maar dat deed helemaal niets af aan de ervaring. We kregen snel een tafel ondanks de drukte en werden we de hele avond heel fijn geserveerd. Eten was erg goed. De oesters heerlijk en veel keuze. We hadden de zeetong een hele vis voor 2 pers. De vis was lekker, de bijgerechten een beetje simpel, maar goed. Ik vond de rekening wel prijzig voor het eten, maar de service maakt dat weer prima in balans.
Juliette S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
We gingen met z´n tweeën naar de bioscoop bij het Leidseplein en daarvoor even een hapje eten bij de Oesterbar. Het moest snel dus wilden we alleen maar een hoofdgerecht gaan eten. Het was zeer goed.
Als amuse een glaasje met soep van sla en kaviaar erin. Heerlijk brood met boter. Een daurade op een bedje van heerlijke groenten en verrukkelijke garnalen, piment dÉspelette mayonaise, met pepertjes, groenten, knoflook en friet. Bediening uiterst vriendelijk. We moeten hier vaker naartoe gaan. Een verademing vergeleken bij veel nieuwe zogenaamd hippe restaurants met flauwekul eten.
Dank Juliette! Voor deze fijne woorden. Tot ziens, Visrestaurant de Oesterbar
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
De plek aan het raam is heel prettig. Je hebt een prachtig uitzicht op het Leidesplein. Vooraf heerlijke Zeeuwse oesters gegeten en als hoofdgerecht mosselen. Een aanrader. Personeel enthousiast en vriendelijk.
Willemijn M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
De oesters zijn heelijk. De sommelier adviseert hele goede wijnen en de sfeer is altijd prrima, niet in de laatste plaats door de aardige en goeie mensen die er werken
jjwitteveen1 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Een hele ervaring, maar, helaas niet goed.Muffe gamba's, papperige schol.Gaf de kok ook zelf toe. Eén mevrouw in de bediening verstond haar vak, dat maakte wel iets goed. Zij zal het niet gemakkelijk hebben gehad die avond.
dianevangeffen .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Gegeten met ons 4ren in de 0esterbar. De bediening had veel kennis van zaken. Een leuke ambiance. Je voelde je welkom.
Wij hebben o.a. gegeten
0esterbar speciaal, kreeftencocktail, oesters,bouillabaisse, gamberoni met friet en piment d,éspelette mayo. En daarbij passende wijnen.
Tip: reserveren is aan te bevelen.
Louw .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Geweldige service, bediening, wijn advies, en de gerechten zijn subliem.
Blijf hier dan ook altijd terugkomen en elke keer was het weer prima, de hoge standaard blijft gewaarborgd en dat is hoe het hoort!
Janappie .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
De zaak bestaalt erg lang dat zie je ook wel. Vergane glorie. Personeel is wel ok maar het eten is niet meer wat het geweest is. Het is nogal aan de prijs en gevuld met toerisen waar vroeger heel amsterdam er zat te eten. Zonde.
beste meesterproever Janappie, dank voor uw schrijven! Ik moet u verheugd meedelen dat toch ook de Amsterdammer ons toch weet te vinden! En dat wij onze uiterste best doen. Dus hopen wij op een revanche! Tot ziens?
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Wat een geweldig restaurant, waarbij je je bij de ontvangst al thuis voelt. Het 'Iens' drie gangen menu (inhoud staat/stond op de site van de Oesterbar) , dat we hadden uitgebreid met een vierde gang , was een uitstekende kennismaking met de keuken. We gaan zeker terug.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Het speciale Iens dagmenu vrijdag 8 mei was voortreffelijk
Inktvis terrine
Kabeljauw/asperge combi
Zalig toetje witte chocola
Zoals altijd: voor herhaling vatbaar.
Winifred D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
helaas zaten we boven en hadden we weinig andere gasten een groepje russen zaten er heel decadent te eten en waren erg aanwezig en een paar engelsen die door de slechte utleg van de bediening niets begrepen van de promotion van iens!
De ene ober was geroutineerd en attent, de andere feitelijk bijna onbeleefd je dienstbaar maken betekent niet in dienst van de gast zijn...ken de oesterbar al vanaf mijn jeugd, uit eten was toen genieten van het grote aquarium beneden dat heb ik nu erg gemist! verder heerlijk gegeten!
Helga T.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Heel vriendelijke dame in de bediening, ook leuk dat de koks afwisselend wat aan tafel kwamen brengen. Niet onder de indruk van her eten, het meeste was te zout.
beste Helga, Dank voor de recensie, en we gaan op het zout letten!! We hopen je nog eens terug te zien!! Een hele hartelijke groet van het Oesterbar team.

Reactie van proever:

Nou wie weet! Voor de charmante bediening kom ik zeker terug!
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Fantastisch gegeten en de bediening is (on-Amsterdams) hartelijk, een topavond! De garnalenkroket blijft uitmuntend, maar ook alle andere gerechten waren erg fijn (tarbot met zee-egelsaus!). Hier komen we snel terug.
Makelberge M.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Enkele jaren geleden voor het eerst bezocht, was heerlijk. Tweede maal waren we met een groep van 8 personen, wat niet evident is voor de keuken. Globaal gezien was het heel lekker. Er waren een paar schoonheidsfoutjes, maar die werden met de glimlach hersteld. Qua locatie, hartje Amsterdam, perfect! Heel vriendelijke gastvrouw ook.
wiko R.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
De service was zeer goed: het gewenste tafeltje was voor ons gereserveerd, de bediening zeer aangenaam en de dieetwensen werden zeer serieus genomen en ingewilligd. De gerechten waren een kunstwerkje en voortreffelijk van smaak! Het enige minpuntje was dat de prijs wat aan de hoge kant was, maar dat mocht de pret niet drukken!
mrhuygen .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Heerlijke kreeft, oesters, claires, Veltliner op witte tafellakens. Prettige zit, rustig gesprek mogelijk. Alerte bediening. Schitterend tropisch aquarium met koraal en kleurige vissen.
Alwin V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Alweer top gegeten bij de Oesterbar!
Onze zeeuwse gasten waren onder de indruk van de versheid van de platte oesters, waarna de roodbaars het perfecte diner completeerde. Ook de bediening was professioneel en prettig.
Alles weggespoeld met een heerlijke chateau lafitte, we komen zeker weer terug.
MaxS .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Een hele fijne avond beleefd bij de oesterbar. Ik had een zakelijk diner en gevraagd om een leuke tafel, die kregen we, aan het raam. Fijn dat hier rekening mee was gehouden.
Ik was heel blij dat er Zeeuwse platte oesters op het menu stonden, deze waren super en zeer vers! Ook de tempura oesters met zwarte bonensaus vielen in de smaak bij mijn internationale gast.
Als hoofdgerecht nam ik de tong van 600 gram, deze kan je ook delen en werd vakkundig voor ons gefileerd (nadat deze in zijn geheel was getoond). Mijn gast had de vis van de dag: een mooi groot stuk griet met spinazie, mosselen en Hollandse garnalen. Wat een feest! De Duitse wijn die we erbij dronken was heerlijk.
Dessert waren klassiekers, zoals een perfecte crème brulee.
De koffie kwam met huisgemaakte friandaises en zelfs huisgemaakte pepermunt. Dat heb ik niet eerder in een restaurant gezien.
Bij vertrek werden we vriendelijk in onze jassen geholpen en uitgezwaaid.
Echt een hele fijne avond, voor een goede prijs. Dit moet het beste visrestaurant van Amsterdam zijn.
Janmy M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Bediening was helemaal top. Erg aardig en geduldig. Eten zelf was heerlijk. Niets wat op aan te merken. We zaten naast de aquarium, dus dat was leuk voor mijn zoontje.

Oester als voorgerecht is echt aan te raden. Zelfs een simpel pasta met vongole was goed en heerlijk bereid.