Visrestaurant De Oesterbar

Leidseplein 10 1017 PT Amsterdam Nederland Kaart
31-206232988

Over het restaurant Visrestaurant De Oesterbar

Lekkers uit het water

Waan je in een Franse brasserie in het bruisende hart van Amsterdam. Zoals de naam doet vermoeden, staat alle pracht en praal uit de zee centraal. Laat de kundige bediening je een heerlijk glas wijn inschenken bij al dat lekkers en je avond kan niet meer stuk. Je middag trouwens ook niet, want met een paar zilte oesters achter de kiezen kun je er ongetwijfeld weer een paar uurtjes tegenaan.

Meer informatie over restaurant Visrestaurant De Oesterbar

- Lunch vanaf 12:00

mitch2202 .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Ontzettend leuk ontvangen!
Erg fijne bediening die het zeker niet lastig vind wat extra tijd te besteden om vragen te beantwoorden.
Heerlijk gegeten. Voor- en hoofdgerecht. Alles perfect in balans. Zeker voor herhaling vatbaar!
Hi Mitch, dank voor deze aardige woorden en graag tot ziens, hartelijke groeten van Visrestaurant de Oesterbar
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten en de bediening oog voor details! We hebben de bisque in combinatie met t garnalenkroketje, zeetong gegeten. Bijpassend wijn arrangement! Top avond gehad. We komen zeker terug.
Hoi Wendy, hartelijk dank voor deze lieve woorden! En tot ziens, groeten vanuit de Oesterbar.
Hein V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Wij hadden meer van de Oesterbar verwacht. In het voorgerecht was de kreeft "under cooked", het vis-hoofdgerecht vond ik saai. De bediening allervriendelijkst, de ambiance gezellig.
Beste Hein-Vader, dank voor de recensie! We hopen u nogmaals te verwelkomen, en dan wat spannender te koken;} Met hartelijke groet van de Oesterbar
Els B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Heerlijk gegeten! De fruite de mer was geweldig. De garnalen waren prima te pellen. Wel eens anders gehad. Intiem restaurant met enthousiaste bediening.
h.woppenkamp .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
eten was erg goed, bediening was erg goed, vriendelijk en behulpzaam. Ambiance in oude stijl met oude afbeeldingen van Amsterdam en vissersvloot vonden we leuk.
De tafeltjes stonden wel wat dicht op elkaar kan ruimer opgezet worden. Verder een plaats om terug te komen.
jacquelineElshove .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
hheerlijk gegeten, het is wat prijzig, maar alles is met zorg klaar gemaakt en prima service en attendence.
De rekening klopte niet, maar nadat wij daar iets van gezegd hadden, hebben zij het keurig aangepast.
De inrichting is wat kaal en ongezellig.
Willem5000 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Het was erg lekker en goed verzorgd allemaal. We kregen de leuke suggestie om samen een tong te nemen. Een fijne belevenis al met al.
BousBonaire .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Een must om hier te eten, elke keer als we in Amsterdam zijn. De keuken is fantastisch, het decor tijdloos en de bediening perfect.
Elena K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
We hebben lekker gegeten in de Oesterbar: oesters voor een voorgerecht en zeetong met salade voor een hoofdgerecht. Het was een verrassing te vinden so goed restaurant in het toeristische deel van Amsterdam. We komen zeker nog een keer terug.
wallega .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
We hadden een 3 gangenmenu. Vooraf gemarineerde zalm op Oosterse wijze, als hoofdgerecht zeebaars met risotto, paddenstoelen en truffel. En als dessert warme zoete rijst met appel.
Het was allemaal verrukkelijk en de bediening was top.
Prettige ambiance en vlotte bediening. Niets op aan te merken.
Wel prijzig, maar dat is te verwachten op zo'n plek.
Rozette Wallega
Dank je wel Rozette Wallega voor dit aardige schrijven. En graag tot ziens. Met een hartelijke groet van uit de Oesterbar
Arja75 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Deze zaak is wel beetje aan vernieuwing toe maar de sfeer die er hangt is nog wel goed. De service is goed en snel. De gerechten zijn goed samengesteld maar mis net de finesse. In zowel personeel als interieur als de gerechten. Alles is gewoon meer dan prima.
Arja75, dank voor dit leuke bericht, ja de Oesterbar is de Oesterbar! Oudste visrestaurant van Amsterdam. Wat gedateerd, maar ook ergens zonde om alles om te draaien naar modern! De tegelschilderijen zijn al bijna een eeuw oud, Amsterdamse geschiedenis! Dank voor je schrijven, en naar wij hopen ...Tot ziens! De Oesterbar ;}
angelacroesJan .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Alle gangen waren van een hoog niveau en verrukkelijk !
De oesters waren zoals het hoort, kakelvers.
Voor het hoofdgerecht kozen we allebei voor de special van de chef kok ! Verrassend en Verrukkelijk ! Heilbot met een arrangement van rode kool, aardappel puree en zeer verrassend, kleine spruitjes die wonderwel bij het geheel een prima combinatie vormden.
Ter afsluiting namen we chocolade soufflé, wat hebben we genoten!
De bediening was vriendelijk, hartelijk en vakkundig
We zullen zeker de Oesterbar aan al onze vrienden en kennissen recomenderen !
Jan en Angela
Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Tijdje geleden al dat we hier gegeten hebben maar ik wil toch nog even zeggen dat dit een TOP restaurant is. Voor mijn vriend en mij als een soort van thuisgevoel. Personeel is geweldig. Niet dat stijve opgedirkte gedoe. Gewoon normaal doen. Grapje hier grapje daar. Fantastisch! Het eten is echt geweldig. In dit soort restaurants moet je niet op een euro Letten. . Dan kan de rekening je ook niet verbazen. Kwaliteit kent geen prijs. Tot snel... en doe de groeten aan de dame met de "Bambi ogen" we weten haar naam niet helaas.
Olivier K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Zeer aangenaam, deze degelijke, hoogkwalitatieve klassieker. Dineren in een restaurant, niet in een "hippe" heksenketel met anti-culinaire akoestiek en beklagenswaardige types van Zien en Gezien Worden. Garnalenkroketjes, coquilles, zeetong, gebakken aardappelen, prima wijnassortiment. Heel prettig, deskundig personeel dat de juiste toon weet te treffen. Valt verder niet veel meer over te zeggen. Ik had een kleine aanmerking op de gebakken aardappelen, die mij meer gefrituurde stukjes aardappel leken, maar ik had ongelijk. Zeer verheugend dat de Oesterbar, een historisch en legendarisch Leidseplein highlight immers, na z'n turbulente historie weer een vaste plaats heeft veroverd. Chapeau!
WillyGundelach123 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
We hadden een viergangenmenu. Alles was fantastisch. De juiste snelheid van bediening, lekkere witte wijn uit Thorn, de gastvrijheid, het eten zelf. Kortom, De Oesterbar is weer terug van wat het vroeger geweest is.
wvandoesburg .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We hebben heerlijk gegeten in de Oesterbar. We hadden nog nooit een oester gegeten maar ze hebben het ons geleerd. Het was heerlijk.

De bediening was heel vriendelijk en gezellig.

Het eten was uitstekend we komen zeker nog een keer terug.
Dank jullie wel!! En ook wij vonden het fijn dat jullie onze gasten waren vanavond. Hoop tot ziens.
Groet van het Oesterbar team.
Izabella H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Wij komen hier zeker terug!
Remco was zeer kundig in zijn vak net als elvira. Bediening heeft een goede communicatie.
Beste coquilles die ik ooit heb gegeten!
Enige minpuntje is de hartstilstand die we achteraf kregen toen we er achter kwamen dat de gillardeau oesters 49,50 per 6 kosten. We hadden dit vooraf beter moeten bekijken maar daarnaast nog steeds een astronomische prijs voor deze oesters.
Yfris F.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Voorgerecht was oke maar niet bijzonder.
Hoofdgerecht te kleine portie vis en weinig groeten
Toetje ronduit slecht. Oude cheesecake

Helaas kunnen wij niet positiever zijn. De sfeer en lokatie van restaurant is erg goed.
Bij binnenkomst werd ons gemeld dat wij voor 2 personen hadden geboekt en niet voor 4. Het was nog een hele toestand om toch met 4 personen te mogen blijven eten.
Amsterdam155 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
De sfeer in de Oesterbar is altijd uitstekend. Het eten was prima en de wijn was ook heel goed. Altijd een feestje om er te eten.
lenyvde .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Bij binnenkomst gastvrij ontvangen. De bediening vraagt niet standaard: heeft het gesmaakt. De manier van vraagstelling gaf ook de mogelijkheid om een niet standaard antwoord te geven.
Heerlijk en puur eten met lekkere wijnen. Bij het verlaten van de zaak dezelfde oprechte aandacht.