Visrestaurant De Oesterbar

Leidseplein 10 1017 PT Amsterdam Nederland Kaart
31-206232988

Over het restaurant Visrestaurant De Oesterbar

Lekkers uit het water

Waan je in een Franse brasserie in het bruisende hart van Amsterdam. Zoals de naam doet vermoeden, staat alle pracht en praal uit de zee centraal. Laat de kundige bediening je een heerlijk glas wijn inschenken bij al dat lekkers en je avond kan niet meer stuk. Je middag trouwens ook niet, want met een paar zilte oesters achter de kiezen kun je er ongetwijfeld weer een paar uurtjes tegenaan.

Meer informatie over restaurant Visrestaurant De Oesterbar

- Lunch vanaf 12:00

Mies T.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Goed kwalitatief eten maar wel aan de prijzige kant. Heerlijke bouillabaisse. Witte Spaanse huiswijn was goed. Wel kleine tafeltjes. Restaurant past niet op het Leidseplein. Beter een andere locatie zoeken waar dit soort eten wordt geserveerd. Dan past de locatie beter bij het restaurant.
franklin C.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
geweldig prijs kwaliteit , vriendelijke mensen zeer klant gericht .wij hebben oesters, zeetong genomen , champagne , wijn gedronken , absoluut komen we een keer terug.
e.berndsen .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Het eten was heel smakelijk en bediening soms wat traag maar hel vriendelijk.
Het interieur wat oubollig en is aan vernieuwing toe
mrhuygen .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijke Zeeuwse platte, ook al was het begin juni. ,,De laatste'' zeiden ze en dan weer wachten tot eind zomer. Vorstelijke bediening. Amicale sfeer onder de gasten.
cmhvdv .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Bediening snel, efficiënt en vriendelijk. Eten goed bereid, smakelijk, mooi gepresenteerd.Alleszins redelijke prijs voor een goed glas witte wijn
Tjeerd V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Zalig de garnalen kroketten!
Samen tong gegeten die was lekker , werd keurig gefileerd, maar hij had wel wat zachter gekund.
bob118 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Het eten is top!
Heerlijke zeetong, die je met zijn tweeën mag delen, zeker als je een voorafje neemt en een niet al te grote eter bent, is een absolute aanrader! De Zeeuwse platte oesters TOP en mijn vrouw smulde van de ( super lekkere en betaalbare!) kaviaar. Lekkere champagne bij het voorgerecht en bij de zeetong een verrassend lekkere Pinot Grigio uit het Limburgse (witte) plaatsje Thorn, die dicht tegen een chardonnay aanleunt. Zeer gezellige, vriendelijke en behulpzame Nederlandse bediening, waardoor de Oesterbar een absolute aanrader blijft. Wel reserveren want het zat helemaal vol op zaterdagavond.
MSERTS73 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heerlijk genoten van de verse zeetong. De oesters zijn ook lekker. Leuke vlotte bediening. Mooie zaak om van heerlijke verse vis te genieten.
Cortes01 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten,. De oesters waren lekker en de noorzeetong was lekker en groot genoeg om te delen, wat ze netjes verzorgen.

De service is prima al duurde wel wat lang voordat we onze 2e gang kregen, want er bleek een misverstand te zijn tussen de keuken en de bediening.

De sfeer is goed, de tafeltjes staan wat dicht op elkaar maar daar hebben we eigenlijk geen last van gehad.

Zeker de moeite waard dus!
Hi Cortes, dank voor deze woorden. Het liep niet helemaal "smooth" . Fijn dat je wel hebt genoten,
het was even hectisch, boekenbal 2016. heel veel groeten uit de Oesterbar
Rifka L.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Geweldige plek, fijn decor, mooie vissen in het aquarium, maar vooral op het bord. En ook de schaaldieren waren fantastisch met een speciale vermelding voor de mosselen.
Hulde!
Dank je wel Caspar ! Dank voor dit fijne bericht. Groet vanuit de Oesterbar
janneke.zijderhand .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Heerlijke gerechten waaruit ik het lastig vond een keuze te maken. Prima advies van de bediening. Tafel ietwat aan de kleine kant.
Hai Janneke, dank je voor dit lieve bericht! Groet vanuit de Oesterbar
suus0804 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Service was perfect! We werden heel gastvrij ontvangen! Het eten was erg lekker met hele verse producten. De oesters zijn echt een aanrader! We komen zeker terug.
Betse Suus, Dank voor deze fijne woorden. Heel veel groeten van ons, Oesterbar
Floor V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Een grote schotel met oesters, kreeft en kokkels en mosselen gedeeld, heel lekker. Leuke Amsterdamse bediening zonder poeha. Aanrader, dat verwacht je niet in de buurt van het Leidseplein.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Zeer vriendelijk onthaal, echter wat mij betreft mag het superjoviale van de bediening wel een tandje minder. Het restaurant wordt beschreven als een soort Parijse Brasserie, dat is het niet: een zeer smalle ruimte, wel gezellig ingericht. Prijzig: portie garnalenkroketjes (3) 15€, tarbot 39€/p. Lekkere fles Rully premier cru 62.5€, vermoedelijk 3x over de kop, gebruikelijk in NL. Plat water voor 4: 10€. Na vele roerige jaren met wisselende eigenaars is de Oesterbar weer een goed visrestaurant geworden, maar voor 2 gerechten + een goede fles Rully ruim 300€ voor 4 op de rekening toch even nadenken of we terugkeren.
Geachte meesterproever, Hartelijk dank voor uw vriendelijke woorden. Wij hopen u toch graag weer te zien. De Oesterbar heeft ook een mooi 3 gangen menu voor €34,50. Komt de rekening heel wat lager uit. Met hartelijke groet vanuit de Oesterbar.
wiko R.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Wat voel je je hier welkom!! Ook dit keer waren alle medewerkers weer bijzonder vriendelijk en attent!! Het eten was heerlijk, evenals de wijn. Zeker een plek om vaker te komen!
Louis S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Topavond: heerlijk eten, goede en leuke bediening, lekkere sfeer. Aansprekende menukaart, mooie gerechten. En een perfecte gastvrouw!
rvandyck .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Het lekkerste van het schaaldierenplateau is natuurlijk de selectie van verschillende oesters. De bediening is attent en zeer vriendelijk en De Oesterbar is een prettige, goed verzorgde locatie.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Ontvangst en oprecht hartelijke bediening was een verademing. Goed op elkaar ingewerkt team, dat met veel merkbaar plezier en professioneel werkt. We werden snel geholpen zonder zichtbare haast, vanwege theaterbezoek. Bouillabaisse was verrukkelijk! Het is niet goedkoop, maar we hebben van iedere minuut genoten. Mijn meiden hebben gesmuld. Mooi tafeltje naast het aquarium met prachtige vissen in alle kleuren. Krap qua ruimte en tegelijk knus. Ons avondje uit kon niet meer stuk.
Erwin-O O.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Ontzettend gezellig en erg lekker klassiek vis restaurant, met een hele mooie kaart en heerlijke wijnen. De bediening is vakkundig, humoristisch en lief. De 83 jarige gastvrouw is een charmant en bijzonder stijlicoon. Prachtig gekleed, werkt ze keihard en maakt het iedereen naar de zin.
Het interieur met decoratieve tegelwanden en een open keuken is gelukkig al jaren niet veranderd en ademt de geschiedenis van het Leidseplein. De gasten zijn een zeer gemengd internationaal en lokaal gezelschap.
Alle ingrediënten zijn kakelvers. Onze gemengde oesters smaakten daardoor buitengewoon lekker, ook zonder de klassieke garnituur, zoals uitjes met azijn, toe te voegen.
Als hoofdgerecht deelden we een zeetong. Mooi stevig en heel verfijnd van smaak, zelfs de bijbehorende grove patat was prachtig gebakken.
We zaten voorin de serre, waar de twee persoons tafeltjes wel dicht op elkaar staan. Maar alle gasten om ons heen waren heel opgetogen over het eten en in een goed humeur, waardoor zich heel geanimeerde gesprekken ontwikkelde. Het uitzicht op het Leidseplein met haar bonte passanten was een hele leuke bonus.
Kortom een topavond in een legendarisch restaurant.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Weer heerlijk gegeten bij de Oesterbar. Nu het 3 gangen theatermenu. Coquilles vooraf waren prima van stevigheid en erg smakelijk. Zowel de bouillabaisse van mijn tafelgenote als mijn schelvismoot lieten niets te wensen over. Een overheerlijke crème brule besloot de maaltijd. Alleen de witte chocolade stukjes bij de espresso hadden een vlakke smaak.