Visrestaurant De Oesterbar

Leidseplein 10 1017 PT Amsterdam Nederland Kaart
31-206232988

Over het restaurant Visrestaurant De Oesterbar

Lekkers uit het water

Waan je in een Franse brasserie in het bruisende hart van Amsterdam. Zoals de naam doet vermoeden, staat alle pracht en praal uit de zee centraal. Laat de kundige bediening je een heerlijk glas wijn inschenken bij al dat lekkers en je avond kan niet meer stuk. Je middag trouwens ook niet, want met een paar zilte oesters achter de kiezen kun je er ongetwijfeld weer een paar uurtjes tegenaan.

Meer informatie over restaurant Visrestaurant De Oesterbar

- Lunch vanaf 12:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
6,7
Injo .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Afgelopen donderdag hier voor het eerst gegeten met een diner bon (in combinatie met bioscoopbon). Wat een ontzettend goed, gezellig en kwalitatief goed restaurant. We hadden beiden de dagschotel, kabeljauwfilet, heerlijk wat een smaakpalet werd ons voorgezet (de spruitjes waren iets te hard, maar daar hebben we het verder niet over). De bediening was super goed en zeer vriendelijk! Een echte aanrader. Wij komen hier zeker terug, ondanks de vrij hoge prijzen zijn we benieuwd naar andere gerechten die op de kaart staan. Voor ons zeker de moeite waard!
Anne R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Bijzonder hartelijke ontvangst door de speciaal daarvoor aanwezige gastvrouw. Grote keus in oesters, maar ook voor niet-oestereters valt genoeg te kiezen. Het gerecht van de dag, kabeljauw met rode kool en stoofpeer, vonden wij een gewaagde combinatie. Ik vond het lekker, mijn partner was er minder weg van. Maar de vis was goed bereid. De Limburgse witte wijn vond ik heel bijzonder. Bij vertrek weer een bijzonder hartelijk uitgeleide. Al met al een geslaagd etentje.
Frederike K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk traditioneel restaurant, wat een ontdekking. Het eten was zalig, de bediening zeer vriendelijk en de atmospheer rustig en karakteristiek.
Olivier K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Wat fijn dat dit restaurant, dat zulke lastige tijden heeft gekend, voor Amsterdam behouden is gebleven en weer helemaal terug is op de kaart. De mosselen behoren tot de beste die ik ooit gegeten heb. Bediening is vriendelijk, opgewekt en professioneel. Feest.
Tim E.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
De kwaliteit van de producten is zeer goed, de bediening is uitstekend met extra tips voor andere restaurants etc. We gaan er zeker terug. Wat heel mooi was dat de sommelier de goedkopere wijn aanbeveelde ipv de duurdere versie omdat deze volgens hem net zo goed was, top!
Kitty D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Mooie zaak met een rijke traditie, vriendelijke bediening en heerlijk eten, die je misschien niet bij het Leidseplein verwacht, maar zeker de moeite waard is. Amsterdams erfgoed!
Bob R.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Ik houd van deze parel aan het Leidseplein! Oesters zijn van fenomenale kwaliteit, fijne ambience, zeer vriendelijk en kundige bediening. Ga zo door!
Roelie D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Zeer prettige bediening, uitstekend gegeten. Wel aan de prijzige kant, maar dat was het ook wel waard.
Patrick F.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gezellig restaurant met goede service. Mooie wijnen. Menu kaart is niet te groot.
Fruit de mer was lekker alleen een beetje vreemd van opbouw.... 1 coquille voor 2 personen..., 2 x 3 oesters.
Maffe aantallen maar het was allemaal wel goed. Gaan er zeker vaker heen
Wiko R.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Van restaurants in de buurt van het Leidseplein heb ik over het algemeen niet zo'n hoge pet op, maar dit restaurant is duidelijk een uitzondering. Allereerst is de klant hier echt koning: er komt meteen iemand naar je toe (het wordt vanuit de keuken in de gaten gehouden dat dit ook gebeurt! Super). De bediening was ook nu weer heel vriendelijk en toegewijd en het eten geweldig! In deze week van de mosselen was er zelfs een aparte mosselkaart, waarbij de oosterse mosselen bijzonder lekker bleken. Bravo! Wat een klasse!! Ik kom zeker terug!!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
We hebben gisteravond het Kreeftenmenu verorberd. De keuzegerechten verschilden niet van elkaar van topkwaliteit en het dessert was orgastisch lekker.
De service was op gastvrouw/gastheer niveau. We voelden ons helemaal thuis in dit geweldige restaurant. Ik heb hier vaker gegeten en zal dit zeker blijven doen.
Dank! Voor deze fijne woorden, groetjes van de Oesterbar.
koospedicure .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wat was de ontvangst hartelijk, heel goede bediening en uitleg van alles wat we kregen te eten. Komen zeker nog een keer terug.
basromgens .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Na jaren weer terug met vriendengroep. Sommige dingen veranderen gelukkig nooit, zoals bv het interieur vd Oesterbar en de vriendelijke Amsterdamse bediening. Alleen Het Eten was beter dan ik me herinner van vorige keer .
Mies T.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Goed kwalitatief eten maar wel aan de prijzige kant. Heerlijke bouillabaisse. Witte Spaanse huiswijn was goed. Wel kleine tafeltjes. Restaurant past niet op het Leidseplein. Beter een andere locatie zoeken waar dit soort eten wordt geserveerd. Dan past de locatie beter bij het restaurant.
franklin C.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
geweldig prijs kwaliteit , vriendelijke mensen zeer klant gericht .wij hebben oesters, zeetong genomen , champagne , wijn gedronken , absoluut komen we een keer terug.
e.berndsen B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Het eten was heel smakelijk en bediening soms wat traag maar hel vriendelijk.
Het interieur wat oubollig en is aan vernieuwing toe
Maarten H.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijke Zeeuwse platte, ook al was het begin juni. ,,De laatste'' zeiden ze en dan weer wachten tot eind zomer. Vorstelijke bediening. Amicale sfeer onder de gasten.
cmhvdv .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Bediening snel, efficiënt en vriendelijk. Eten goed bereid, smakelijk, mooi gepresenteerd.Alleszins redelijke prijs voor een goed glas witte wijn
Tjeerd V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Zalig de garnalen kroketten!
Samen tong gegeten die was lekker , werd keurig gefileerd, maar hij had wel wat zachter gekund.
Bob B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Het eten is top!
Heerlijke zeetong, die je met zijn tweeën mag delen, zeker als je een voorafje neemt en een niet al te grote eter bent, is een absolute aanrader! De Zeeuwse platte oesters TOP en mijn vrouw smulde van de ( super lekkere en betaalbare!) kaviaar. Lekkere champagne bij het voorgerecht en bij de zeetong een verrassend lekkere Pinot Grigio uit het Limburgse (witte) plaatsje Thorn, die dicht tegen een chardonnay aanleunt. Zeer gezellige, vriendelijke en behulpzame Nederlandse bediening, waardoor de Oesterbar een absolute aanrader blijft. Wel reserveren want het zat helemaal vol op zaterdagavond.