Visrestaurant De Oesterbar

Leidseplein 10 1017 PT Amsterdam Nederland Kaart
31-206232988

Over het restaurant Visrestaurant De Oesterbar

Lekkers uit het water

Waan je in een Franse brasserie in het bruisende hart van Amsterdam. Zoals de naam doet vermoeden, staat alle pracht en praal uit de zee centraal. Laat de kundige bediening je een heerlijk glas wijn inschenken bij al dat lekkers en je avond kan niet meer stuk. Je middag trouwens ook niet, want met een paar zilte oesters achter de kiezen kun je er ongetwijfeld weer een paar uurtjes tegenaan.

Meer informatie over restaurant Visrestaurant De Oesterbar

- Lunch vanaf 12:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Wi-Fi
Kiek B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Wij hadden ons erg verheugd op dit etentje. Vroeger liep ik al langs de Oesterbar, toen een ontmoetingsplek voor artiesten en society. Bij binnenkomst (gereserveerd, leuke plek aan het raam) viel ons op dat het interieur z'n beste tijd heeft gehad. Alles doet wat gedateerd aan. De bediening liet te wensen over. Na heel veel aandringen toch onze zin gekregen (ieder 1 oester Rockefeller om te proberen). Was dat nou zo moeilijk. Ja blijkbaar wel. Beide soepen waren uitverkocht, net als de garnalen (cocktail). Het was "erg druk geweest". Jammer. Maar de fines de Claire oesters waren de lekkerste die ik ooit gegeten heb, de kingcrab zacht en delicaat, mijn vriendin zwijmelde weg bij de coquilles met bloemkool en aardappelmousseline. De gamba's waren helaas wat droog en smaakloos, de oester Rockefeller was weer erg lekker. Ook de desserts (chocoladetaartje en dame blanche en scroppino) waren heerlijk. Maar dat mag ook wel want alles is stevig aan de prijs. We hebben toch een heerlijke avond gehad, ook dankzij de voortreffelijke cremant. Al met al de moeite waard, al was het maar vanwege de oesters.
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Nog altijd het beste restaurant in de Leidsepleinbuurt, maar die positie is ook wel makkelijk vast te houden in een omgeving waar horeca niet aan klantenbinding hoeft te doen omdat het er wemelt van de toeristen.
Ondanks de kleine kaart, wat een garantie voor zorgvuldig bereide gerechten zou moeten zijn, merk je dat de keuken iets te veel haast maakt om het verloop aan de tafels hoog te houden: mijn risotto maakte een opgewarmde indruk, mijn vriendin stuurde haar (kleine) pannetje mosselen terug omdat er niet goed was geroerd en de meeste niet waren opengegaan, en zo had iedereen aan tafel wel iets aan te merken. En dat terwijl de prijzen aan de pittige kant zijn.
Wil je per se op of bij het Leidseplein eten, dan blijft de Oesterbar een must. Visliehebbers komen er beslist aan hun trekken en de bediening is geweldig. Maar heb je tijd om voor de voorstelling iets in De Pijp te zoeken, doe dat dan toch maar.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
een prima restauranr met een eeuw traditie in Amstetdam. Jammer dat petsoneel aldoor gedemoraliseerd
wordt door onzekerheid en gebrek aan stimulatie . .De kok en management zijn zeer goec en moeten
behouden worcen
Vrienden van de Orsterbaf moeten het gebohw kopen e. de Orxyerbar behouden voor Amsterdam
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Een prima restaurant met heerlijke vis gerechten die je in alle rust kan opeten.Zeker een aanrader voor de volgende keer.
pwarmerdam .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Voorgerecht ; Bisque,WoW zo lekker!! Voor de koemelkallergid hadden ze een mooi en lekker voorgerecht bedacht, heel fijn ! Hoofdgerecht; griet met wintergroente , heerlijk en dan het toetje, OMG chocolade!!!!
R P.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Boven verwachting goed gegeten met zeer ruime porties en niet teveel ingewikkeld gedoe dat tegenwoordig zo populair is. Vriendelijk attent personeel zette snel uitstekend brood met boter en fles kraanwater neer. Huiswijn prima te drinken. Aanrader.
Groetje .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
We hadden een gecombineerd 'cinediner' ticket, voor de vlakbijgelegen bioscoop. Voor het eten zouden we ongeveer een uur moeten rekenen, dus zou het geen probleem zijn om dan op tijd bij de film te zijn. Het duurde echter allemaal veel langer dan gedacht en uiteindelijk had ik maar tien minuten voor het hoofdgerecht. Gelukkig, in dit geval, was het niet lekker zodat ik het niet hoefde op te eten. We hadden echter evengoed een leuk dagje uit in Amsterdam, maar bij een volgende gelegenheid gaan we wel ergens anders eten.
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
heel goed gegeten maar prijs kwalitieit is wat ongunstig,
berend-bieze .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Vandaag ben ik voor het eerst bij visrestaurant de oesterbar samen met een vriendin. Eerst namen we een lekker drankje met een bite. Zo nam ik een paar gamba’s dit was erg lekker en snel geleverd. Toen namen we een hoofdgerecht omdat we als een bite ophadden en dus geen zin meer in een voorgerecht. Als hoofdgerecht namen we allebei een rib-eye met friet. Ook dit was erg lekker en het vlees was goed gebakken. Als dessert nam ik Dame Blanche en mijn vriendin een crème brulee. Het was een leuke ervaring en we zouden hier graag weer eens terug komen.
Geert T.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Een sfeervolle eetgelegenheid met perfect personeel. Ideaal om met een paar vrienden even rustig bij te praten of en verjaardag te vieren, De prijzen zijn pittig. Het niveau van het eten was hoog, maar doordat mijn hoofdgerecht net iets te koud op tafel kwam geen 9. Het dessert was daarentegen subliem. Al met al de moeite waard, alleen al door de zorg van het personeel. Aanrader: boek een tafel achterin waar de tafels met linnen gedekt zijn!
Robde W.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Na vele jaren en na de betere berichten weer eens teruggekeerd naar dit restaurant waar we vroeger vaak zijn geweest. De beide voorgerechten waren uitstekend: een perfecte bisque d'homard en 2 heerlijke garnalenkroketjes. Als hoofdgerecht kozen we beiden voor de tarbot en we gingen er van uit dat deze in de boter gestoofd zou zijn wat deze vis het best tot zijn recht laat komen. Tot onze teleurstelling kwamen de mooie dikke moten tarbot echter van de grill, waar ze ook nog eens te lang op hadden gelegen waardoor ze te hard van structuur waren en niet erg veel smaak meer hadden, jammer. De bijgerechten, puree en voortreffelijke spinazie waren wel goed. Na onze opmerking over de volgens ons niet juiste bereiding van de tarbot bij de – overigens vriendelijke en zeer correcte - bediening werd toegezegd dat ze hier in het vervolg rekening mee zouden houden en als compensatie werd ons een dessert en de koffie aangeboden.
Margot S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten in dit prettige restaurant, zeer vriendelijke bediening.
Mike P.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Goed restaurant, prima producten, vriendelijke bediening.
Aanrader!
Charlotte L.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Goede service door gastvrouw en crew. Heel (onAmsterdams) vriendelijk. We werden goed in de gaten gehouden en iedereen was op de hoogte van onze wensen (op tijd weg), snel eten, etc. Goede uitleg bij de kaart. Bediening en keuken waren snel.
Diverse visklassiekers op heel goed niveau klaargemaakt. Oesters, garnalencocktail, bisque van kreeft, ceasar salad. Precies allemaal klassiek en perfect klaar gemaakt.
Sfeer doet aan als brasserie plus. Op sommige tafels linnen, andere niet. Leuk! De kerstversiering was wat mij betreft beetje overdadig, waardoor kitsch.
In algemeen erg goed, een onverwacht parel op t verder door toeristen overheerste Leidseplein.
Chantal R.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Het etentje vooraf het theaterbezoek was een uitje op zich! Heerlijke gerechten met mooie ingrediënten en opmaak. We hadden het 3-gangen menu. Uitstekende prijs / kwaliteitsverhouding. Ook de bediening was erg vriendelijk.
Dank!!
Lucy B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
We hadden, dachten we, een eenvoudig cinemenu maar wat een verrassend en heerlijk gerecht kregen we geserveerd. 10 punten! Ook voor de bijzonder aardige bediening. Absoluut een aanrader!!!
paul H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Weer super lekker gegeten? lieve dames gewoon top als je amsterdam ben zeker een aanrader.
doe zo verder!!!
Lieve groetjes vanuit belgie.
André T.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gisteren na Light Festival bezocht hier gegeten. De vier gerechten waren lekker, vooral de kreeftensoep. Snelle en vriendelijke bediening, alleen bij weggaan werd niet begeleid. De inrichting was ok.
Kaat4 M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vis van de dag, meer dan heerlijk!
We komen zeker terug!
Frits B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
De bediening doet er alles aan om je thuis te voelen. Nergens in Nederland is de gebakken tong zo goed en stevig.
Op de vraag hoe dit kan, meteen een goed antwoord hoe je tong klaar maakt. Geen " geheim van de kok".
Vind dat de Oesterbar weer op het oude niveau terug is na een rampzalige Kooistra periode.