Visrestaurant De Oesterbar

Leidseplein 10 1017 PT Amsterdam Nederland Kaart
31-206232988

Over het restaurant Visrestaurant De Oesterbar

Lekkers uit het water

Waan je in een Franse brasserie in het bruisende hart van Amsterdam. Zoals de naam doet vermoeden, staat alle pracht en praal uit de zee centraal. Laat de kundige bediening je een heerlijk glas wijn inschenken bij al dat lekkers en je avond kan niet meer stuk. Je middag trouwens ook niet, want met een paar zilte oesters achter de kiezen kun je er ongetwijfeld weer een paar uurtjes tegenaan.

Meer informatie over restaurant Visrestaurant De Oesterbar

6,8

Jouw recensie over het restaurant Visrestaurant De Oesterbar

Anne F.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
De oesterbar heeft op deze manier zijn tijd gehad! De tarbot was niet vers! Uit de diepvries maar vreselijk. Het vel bleef plakken aan de vis en de vis was geen vis meer. Dit kan echt niet voor wat ik jaren terug heb meegemaakt. En dan nog eur 39 per bord met een Chardonnay van eur 6 per glas!
A.s R.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Echt een aanrader..Ga er zelf en ervaar het zelf.top restaurant!
leonard F.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Ietwat slordige onpersoonlijke ontvangst en bediening. Lange wachttijd. Niet meer de "grandeur" van vroeger.
Meer een snacktent voor toeristen geworden.
Rosanne B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Als je aan het Leidseplein dineert weet je natuurlijk wel dat je niet te hoge verwachtingen moet hebben, maar wij vonden het verbazingwekkend dat een restaurant met de naam 'Oesterbar' niet meer dan 12 oesters kon serveren. Van die 12 - uitermate overpriced - oesters waren er ook nog eens twee niet vers. Geen aanrader!
Jeannette D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Altijd leuk om hier weer te zijn. Heel vriendelijk een voorkomende bediening.
Kees C V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Beetje vergane glorie, verwarming was uit of kapot. Inrichting dringend aan vernieuwing toe. Eten is van redelijke kwaliteit met een te hoog prjsmivo. Al met al geen plek om snel naar terug te gaan
Lone V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
gisteren gegeten.de zaak was zo goed als leeg.slechte onervaren bediening die op geen enkele wijze begeleid werd.De bediening was ook meer met hun telefoon bezig dan op ons letten.moesten de hele tijd hun aandacht vragen voor een extra glas (die niet schoon waren) wijn of het melden dat we nu wel toe waren aan het hoofdgerecht.Er waren maar drie tafels bezet dus het lag niet aan de drukte
extreem kleine mosselen en veel lege schelpen( bij navraag kregen we een vaag verhaal hoe dat kwam,de ober was zelf nl ook kok geweest )Eten sowieso niet echt bijzonder voor die prijs.
begreep dat het onlangs van eigenaar is gewisseld,met het wisselen is blijkbaar ook de liefde voor de zaak en hun 80 jarige goede reputatie verloren gegaan.
Ik had me verheugd maar ga zeker niet terug.vergane glorie.zonde!
Maarten H.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Het is niet goedkoop, maar het eten is goed, oesters zijn heerlijk. Ook fijn dat het niet tjokvol zit, zodat je een gesprek op gewoon volume kunt voeren. Bediening is goed en persoonlijk.
Desmond B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Op zondagavond heb ik met 6 man in de Oesterbar gegeten, en het was genieten! Het eten was meer dan voortreffelijk, vooral de tong en oesters waren van grote klasse. Wij werden met de wijnkeuze goed geadviseerd door de vermoedelijke eigenaar. De avond vloog om, ook door het zeer prettige gezelschap.

De Oesterbar, een aanrader!!
Carl N.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Ondanks onze reservering om 17.30eas het Restaurant nog gesloten, hoewel alle verlichting inclusief kaarsen aan waren. Personeel was ook aanwezig, maar beantwoordde de telefoon niet. Er stonden meerdere klanten met e3n reserveting voor de deur te wachten. Bediening was correct en vlot. Wijn per glas van €6,75 zeer over-priced, zeker gezien het bijzonder kleine glas dat ze schenken. We bestelden mosselen. Het formaat was werkelijk mini, te lang gekookt waardoor ze nog verder gekrompen waren en droog. De smaak was niet goed. Toen we er een opmerking over maakten, werd er verbaasd gereageerd. Bij het afrekenen werd erkend dat onze opmerking terecht was en dat de leverancier de verkeerde mosselen had afgeleverd, klein ipv jumbo formaat. Geen excuses verder en geen compensatie. Het is absoluut vergane glorie hier en ze bestaan alleen nog vanwege de locatie aan het Leidse Plein. Gewoon niet heen gaan, er zijn zoveel betere opties in Amsterdam
Helen K.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Teleurstellend, slechte service, er meerdere malen geweest en nu is het niet goed, werd genegeerd, en het trieste is dat het eten erg goed is. zal niet teruggaan
Joost L.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2018
We zijn in het verleden een tevreden klant geweest, eten er elke maand,het nieuwe personeel heeft nu totaal geen sturing,krijgt niets mee over gastronomie,er is ook geen manager te vinden,het eten is dramatisch,komen nu nooit meer terug.
Vrgrt Joost Lyppens
P!eter .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Icoon van de Amsterdamse horeca. Ongeveer sinds een jaar nieuwe - Egyptische - eigenaar. Vriendelijke man.
Het is woensdagavond half 8 en de zaak is vrijwel leeg.

De bediening is om te huilen. Drankjes worden vergeten, alles duurt eindeloos.
Ik bestel spaghetti vongole. Deze blijkt kokkels te bevatten in plaats van venusschelpen. Ook lekker, maar niet wat ik heb besteld. Of ik misschien iets anders wil. Nee, ik wil vongole. Die waren vandaag niet verkrijgbaar verduidelijkte de kok. (Kokkels zijn op de markt ongeveer een derde van de prijs van venusschelpen en welke Nederlander ziet het verschil?)
Als compensatie krijgen we een fles water gratis.

Veel ruimte voor verbetering.
Onno M.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening, echter porties toch wel aan de kleine kant - in het 3-gangen diner.
Frederik B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Een klassieker. Moet je minimaal een keer in je leven hebben gegeten & gedronken. Old school zoals je dat te weinig meer ziet.
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
De zeer vriendelijke dame die normaal gesproken de jassen aanneemt en je naar je tafel geleidt, was nu ongeveer de enige bediening. Een andere heer, naar verluidt de huidige eigenaar, bemoeide zich weinig met de gang van zaken. We voelden ons niet welkom en te veel. Vervelende ervaring. Het eten als zodanig was wel okay, maar daar konden we weinig aandacht meer voor opbrengen.
Hans C.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
prima maaltijd
Geert F.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Ooit het bekendste en beroemdste visrestaurant van Amsterdam, waar tout le monde kwam. Nu een doorsnee zaak, we wilden een zeetong maar de prijs was wel gepeperd: € 59.50
We namen een spaghetti vongole. Zelden zo klef gegeten, niet al dente, plakkerig. Miste elke smaak.
De garnalenkroketjes waren prima en krokant.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Heerlijke Gillardeau oesters en tarbot met spinazie als hoofdgerecht gegeten met uitstekende chablis (per glas)
De tarbot was voortreffelijk toebereid. En plezierig visrestaurant terug te komen.
Kiek B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Wij hadden ons erg verheugd op dit etentje. Vroeger liep ik al langs de Oesterbar, toen een ontmoetingsplek voor artiesten en society. Bij binnenkomst (gereserveerd, leuke plek aan het raam) viel ons op dat het interieur z'n beste tijd heeft gehad. Alles doet wat gedateerd aan. De bediening liet te wensen over. Na heel veel aandringen toch onze zin gekregen (ieder 1 oester Rockefeller om te proberen). Was dat nou zo moeilijk. Ja blijkbaar wel. Beide soepen waren uitverkocht, net als de garnalen (cocktail). Het was "erg druk geweest". Jammer. Maar de fines de Claire oesters waren de lekkerste die ik ooit gegeten heb, de kingcrab zacht en delicaat, mijn vriendin zwijmelde weg bij de coquilles met bloemkool en aardappelmousseline. De gamba's waren helaas wat droog en smaakloos, de oester Rockefeller was weer erg lekker. Ook de desserts (chocoladetaartje en dame blanche en scroppino) waren heerlijk. Maar dat mag ook wel want alles is stevig aan de prijs. We hebben toch een heerlijke avond gehad, ook dankzij de voortreffelijke cremant. Al met al de moeite waard, al was het maar vanwege de oesters.