Vishandel Gerrit en Zoon Baarssen

Klifweg 2 8321 EJ Urk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Vishandel Gerrit en Zoon Baarssen

Bertjev01 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Zojuist een visbuffet gehad bij Baarssen op Urk. Was hartstikke lekker op de kibbeling na. Dat was eigenlijk niet te vr... Dat lag 1. aan het feit dat het al iets te lang in de bain marie lag en 2. aan het feit dat er als vissoort pollack was gebruikt. Het gaat hier n.b. om een specialiteitenrestaurant. Volgens de bediening was kabeljauw te duur om te serveren als kibbeling. Het lijkt mij hetzelfde als een banketbakker die margarine en banketspijs gebruikt. Als er bij de een of ander viskraam pollack of koolvis wordt gebruikt voor de kibbeling dan kan ik mij dat nog wel voorstellen. Zo niet bij een restaurant dat zich afficheert als specialiteitenrestaurant.
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
We zijn groot fan van vis, met mijn gezin ga ik hier een keer proeven van het doorlopend buffet.
Het is echt goed! Als je van vis houdt, dan ben je hier aan het juiste adres.

Noemenswaardig:
- de Bretonse Vissoep - heerlijk!
- Zeevruchten cocktail
- Zalm moot, gebakken op bakplaat. Ik vroeg om rauw :-), maar dat kon met deze niet. Beter even aanschroeien.
- Tonijn moot, vanmorgen in de vishandel binnengekomen, deze kon wel rauw.
- Stoofvis.

Hier zie ik niet gauw een visrestaurant van winnen. Ik blijf natuurlijk wel kijken, maar Baarssen is voor mij de maatstaf op het moment. In de mei-vakantie gaan we nog een keer, even kijken of de kwaliteit van het buffet consistent is. Dat voelt helemaal niet als een straf :-)!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Visbuffet is nu op vrijdagavond.
Kwaliteit blijft uitstekend.
De mosterdsoep is een aanrader.
Voor kinderen is er bijvoorbeeld een menu met kibbeling en frites. Een groot ijsje voor hen als nagerecht is niet duur.
Wil D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Ik was zaterdag jl. voor het eerst in Urk, samen met vriend. Op Iens gezocht naar een geschikte eetgelegenheid en Baarssen scoorde hoog. Het was een beetje laat voor de winkel/eetgelegenheid, maar we konden nog terecht. De schoonmaak was al begonnen en met frisse neuzen bestelden we uiteraard vis. Vriend mixed grill met 4 soorten vis en veel! en ik de Urker wokschotel. Een vreemde combinatie van slaatje, rauwkostsalade, stukjes brood, div. vissoorten en groente kregen we op een grote glazen visplateau geserveerd. We hadden er zin in, maar al snel vonden we de vis te rijkelijk bestrooid met viskruiden, dat maakte de vis veel te zout en de smaak van vis viel in het niet. De groente was veel te gaar (zachte paprika en courgette) en dreef in de olie.
Ik weet dat veel mensen vet en zout eten waarderen, maar het mag wat mij betreft anders.
Sjors D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Gisteren voor het eerst gegeten bij Baarsen in Urk. Donderdag is daar standaard buffetavond met live cooking. Een echte aanrader!
De vis hebben we zelden zo puur geproefd, alles vers!
De koude voorgerechfen: zo lekker dat je de neiging hebt om alleen dit buffet te bezoekn. Maar een kijkje in de visvitrine en de aanprijzing van kok Pieter hebben ons toch tot andere gedachten gebracht. Gelukkig maar; heerlijke vis, uitgebreide uitleg en perfect klaargemaakt door een enthousiaste Pieter. Zeker de zeewolf en de "rare" gebakken tonijn zijn ons goed bevallen.
Kortom zeer geslaagde avond en zeker niet ons laatste bezoek aan Baarssen.
Bettina D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Zo nu en dan stappen we met ons gezin in de auto en rijden in ruim een half uur naar Urk. Wij eten dan steevast bij Baarssen voor hun nieuwe haring en lekkerbek. De lekkerbek is een groot stuk kabeljauw, supervers en altijd gebakken in schoon bakvet. Het beslag vd lekkerbek is daarom goudbruin en knapperig. De ravigottesaus is huisgemaakt. De haring is subliem.
De bediening is vlot en vriendelijk. Het interieur van het restaurant is eenvoudig maar het is er altijd gezellig druk. Achterin vinden we meestal een rustige plek. Die rust is ideaal voor onze jongste zoon die een beperking heeft.
Dus wanneer u op zoek bent naar de beste vis!
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Via Iens kwamen we uit Bij Restaurant Baarssen. Normaliter schrijf ik een recensie als we een aantal keren een restaurant hebben bezocht, maar deze keer maak ik een uitzondering en doe ik dit na ons eerste bezoek.

Het restaurant deelt de entree met de vishandel, het zijn twee ruimtes, zonder fysieke afscheiding. Dat wekt verwachtingen voor de maaltijden, want de vis moet heel goed zijn. En dat klopte gelukkig ook. Er staan zoveel verschillende visgerechten op de menukaart dat het moeilijk wordt om te kiezen.

Ons voorgerecht was een proeverij van gerookte vis, en als hoofdgerecht had ik een stoofpot van garnalen en vis. Je proeft dat de vis 's ochtends nog rondzwom en helaas voor het dier, maar gelukkig voor mij, al zo snel kon worden gegeten. Zo smaakvol en vers kom je het niet gauw tegen.

Het restaurant is niet heel chique, het is wat informeel en eenvoudig.

De bediening is erg klantvriendelijk en gastvrij. Er was 1 schoonheidsfoutje bij het serveren. Nu geen grote aftrek voor dit puntje, het was vast een incident. Ik zal dit een volgende keer nog eens beoordelen. Een minpuntje is wel dat de keuken beperkt open is, vaak maar tot 20:00u, dat beperkt de mogelijkheid om uitgebreid te tafelen.

De winkel bleek een voordeel, we konden na onze maaltijd nog een visschotel bestellen om mee te nemen naar huis voor op de steengril. Top service, omdat de visschotel vers gesneden werd, terwijl de keuken eigenlijk al was opgeruimd.

Hier kom ik binnenkort weer terug om de kaart verder te verkennen. Een echte aanrader voor de visliefhebber!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Visbuffet op donderdagavond is een aanrader.
Keuze uit voorgerechten, soep, vis van de bakplaat en diverse soorten vis in buffetvorm.
Allemaal smakelijk bereid.
Vriendelijke en correcte bediening.
Als de voordeur open gaat is soms een koude wind in het restaurantgedeelte voelbaar.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Fijn gegeten in een rustig hoekje van het restaurant. Heerlijke kibbeling. Prettige ronde tafel. Friet had wat warmer gekund.