Viscafé De Gouden Hoek

Meer informatie over restaurant Viscafé De Gouden Hoek

Dinsdag t/m Zondag vanaf 16:00
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Gisteravond hier gegeten met z'n vieren en dat is goed bevallen. Vooraf lekkere viskroketjes. Zelf had ik daarna de gefrituurde spiering, garnalen en inktvisringen, wat erg lekker was. M'n tafelgenoten hadden de vis vd dag en dat was een mooi stuk snoekbaars. Dit alles vergezeld van dunne frietjes en een zeekraalsalade. Vriendelijke bediening.
Luc T.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Leuk lekker viseetcafé bij ons om de hoek. Het menu bestaat uit een aantal kleinere gerechtjes waar je er een aantal van besteld. Wij namen de gefrituurde spiering (lekkere vingerfood), de kroketjes (prima, maar niet echt opvallend) en de kokkels (jammie!). De apple crumble en de hangop waren de toetjes en vormden een prima afsluiting.

Prima gegeten, voor een prima prijs en het was nog gezellig ook.
Drewmeister .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Wij wilden al geruime tijd naar dit restaurant, want het is in de buurt van ons huis. Er stonden wat lekkere gerechten op de kaart, maar helaas waren een paar gerechten uiteindelijk niet zo smakelijk. De zeewierburger had bijna geen smaak, het had drie nietszeggende onderdelen: de zeewier, de zeekraal en sla. De visterrine was ook flauw, een rauwe wortel voegt niets toe. De visterrine proefde enkel naar spinazie, niet naar vis, garnalen, noch inktvis. Ook waren de mosselen en makreel uitverkocht. Maar de positieve punten waren dat de bediening vriendelijk was; de fish and chips waren de lekkerste die ik ooit at; de bisque was echt heerlijk. Het was alleen jammer dat de tafel naast ons bestond uit een stelletje luidruchtige medelanders die moeilijk te negeren waren. Over het algemeen was het echter een gezellige avond.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Leuk restaurant en leuk concept. Je kunt gemakkelijk 2 tot 3 gerechten per persoon nemen en mem elkaar delen. Wij hadden o.a. de zeewierburger, die erg lekker was. Is een echte aanrader. De salade met gerookte makreel was lekker fris, maar niet echt bijzonder. Zou wat meer kruiden aan toegevoegd kunnen worden. De gefrituurde spiering was oké. Op de wijnkaart staan aardige wijnen, maar een wijn van 55 euro vind ik niet zo passen bij het concept. Het eten is daarvoor niet exclusief genoeg. De bediening is uiterst vriendelijk en informeert goed over de gerechten en de wijn. Zullen er zeker vaker gaan eten. Een prima prijs-/kwaliteitsverhouding
Teamveggie .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Op een vrijdagavond hebben wij samen lekker gegeten bij De Gouden Hoek - het restaurant zat gezellig vol, maar het was niet te druk. We hadden allebij een verschillende Fish & Chips genomen, een met panko- en een met bierbeslag. De visjes smaakten erg goed, maar de Chips waren voor onze smaak een beetje dun en klein. Mijn vriendin kon de geur van het pannetje mosselen van de tafel naast ons niet uit haar hoofd krijgen, waarop wij nog eentje gedeeld hebben. Deze was fantastisch. Service was attent en vriendelijk, het ziet er leuk uit en het eten smaakt ook nog goed en is betaalbaar. Wat ons betreft een aanrader!
Huib H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
In dit informele Viscafe dachten we een vissnackje te kunnen gebruiken zonder veel opsmuk. We wilde het gewoon eens proberen. Blij verrast werden we door de menukaart niet te veel maar uitstekende gerechten. Nog nooit zo lekker Mosselen gegeten en Heilbot. Uitstekende salades van Venkel en Zeekraal. De bediening is informeel, correct en vlot.
Sofie-renee .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Gegeten met z'n drieën bij De Gouden Hoek. Eerst even buiten een drankje gedronken en wat garnalen kroketjes gegeten, prima. Daarna naar een tafeltje naar binnen gebracht. Wat opviel in het begin is dat de muziek niet aanstond en dat de kaarsjes (rond 18:30) niet waren aangestoken. Dat zorgt ervoor dat je toch in een mindere 'sfeer' ergens binnen stapt. Eten kwam na bestelling eigenlijk vrij vlot en de mosselen waren prima. De meiden in de bediening waren soms iets teveel met zichzelf bezig dan met de gasten, wat in Amsterdam toch helaas vaak voorkomt! Toch komen we nog wel een keertje terug, ook omdat het vlak bij ons huis is! Echter zou ik er niet voor naar de andere kant van de stad fietsen!
DP .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Heel jammer om deze recensie te schrijven maar we zijn zijn teleurgesteld. Het concept is leuk en het is redelijk betaalbaar. Echter de uitvoering is niet goed: het is te vet, lijkt soms wel een snackbar. De kwaliteit van de vis is ook niet goed. Ook bijv de Bisque en de oesters waren niet goed. Vrienden hadden ons al gewaarschuwd maar we waren toch benieuwd (vooral door goede recensies uit de krant). De bediening doet zijn best en is het enige pluspunt van dit restaurant. De spiegels zijn ongelukkig gekozen. Als je met je gezicht er naar toe zit, zie je steeds wat achter je gebeurt en dat is heel storend. Hopelijk kan de eigenaar nog op tijd veranderingen aanbrengen want wij kunnen ons eerlijk gezegd niet voorstellen dat er mensen terug komen.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Dit is een veredelde snackbar. We stonden na een uur weer buiten en dat was niet bepaald erg. De fish & chips in 3 soorten was niet bepaald bijzonder en werd gemankeerd door een berg patat. Ik vroeg om garnalen. 'Dat doen we al maanden niet want te duur.' Haal dat gerecht van de kaart dan? Een beduimelde kaart bovendien die nog net niet door midden was gescheurd. De kibbeling met Remouladesaus was verder best saai. Niet echt een plek waar ik een tweede keer aanschuif, ondanks het idee dat ze bijvangst serveren. Dit moet echt beter. En kan ook beter. Wat betreft het decor: haal die lelijke spiegels weg waar niemand goed in uitkomt.
MarloesEats .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Lekker gegeten bij De Gouden Hoek. Mooie zachte zeewolf in goed licht tempurakorstje. Helmgras an sich prima, maar fijn als je ook gewone frietjes zou kunnen kiezen. Zeekraal erg lekker en fijne witte wijn.
Sausje niet bijzonder. Al met al smakelijk en betaalbaar. Wel is de vis aan de kleine kant: een royaler stuk zou niet misstaan.
Jacqusdewit .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Simpel en heerlijk eten! vis zoals het hoort, geen fratsen. Alles was erg smaakvol en de menukaart is beknopt maar nodigt toch uit voor meer. Super goed bedienend personeel dat lief en behulpzaam is en veel kennis heeft van de producten. AANRADER!
Waxwax .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Ik vind het jammer deze recensie te plaatsen maar in een woord: Smaakloos. Het smaken palet bestaat uit olie en vis. Dit is nou echt een overrated hipster tent. Na het lezen van alle recensies ga je er vol verwachting naar toe maar betaald met tegenzin de rekening als je weer naar huis gaat. Helmgras= "patat" super dunne overbakken donkerbruine keiharde patat wel te verstaan, noem het maar gewoon zoutloze chips. VERSCHRIKKELIJK! Vis was ok... maar smaak? Hebben jullie geen kruiden of zout en peper bus om het beslag smaak te geven? Ik ben maar in de weer gegaan met peper, zout en tabasco. De sauzen behalve een zuurtje ook weer zoutloos geen smaak, er stonden 4 verschillende sauzen zonder karakter en bijna niet van elkaar te onderscheiden. Bij een goede viskraam ben je beter af qua smaak en prijs. De bediening was heel vriendelijk, decor hip/mooi. Jammer van het eten had hier zo naar uitgekeken 2 puntjes voor de oesters die waren dan wel weer lekker
Jet G.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
In de garnalenkroketjes die nogal donker gefrituurd waren hebben we geen garnaal kunnen ontdekken. De kabeljauw in Tempurabeslag was niet heel bijzonder, de Franse frietjes prima. Daarbij een zeekraalsalade die we terug hebben gestuurd. We vonden het beiden heel erg bitter. Hou het simpel, alleen zeekraal is van zichzelf al zó lekker. Heeft al die toevoegingen echt niet nodig. Wel werd de salade meteen van de rekening gehaald, heel netjes!

De bediening is ontzettend aardig, efficiënt en alert, prima!

Ik hoop dat jullie de dikke voldoende in Het Parool en NRC waar blijven maken want ik kom graag terug!
Elles P.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Het was een van de eerste warme zomeravonden en dan is het jammer dat je binnen moet zitten. Het was er goed warm. Er wordt hard gewerkt aan een terrasvergunning. Ik gun het ze enorm. De bediening is hartstikke vlot, aardig en opgewekt. De wijn was lekker (Rueda-Verdejo..what else these days?). De menukaart is klein, simpel en overzichtelijk. De prijzen zijn volgens veel schrijvers op dit forum laag, maar wat is laag? Ik bestelde vis & friet. En dat kreeg ik ook. Een gefrituurd visje met daaronder een klein handje minifrietjes. Daar betaalde ik 9,50 voor. Dat vind ik niet heel goedkoop. Daarnaast als extraatje een venkelsalade van 3,50. Niet veel geld, maar het is ook niet veel meer dan en klein bakje venkel wat er op tafel wordt gezet. Ik vond het een gezellige vlotte hap avond, maar het is niet zo dat ik de volgende dag nog eens terugdacht aan dat lekkere visje. En heel eerlijk, ik heb thuis nog twee boterhammen gesmeerd, ik had nl. nog flinke trek na dat visje.
Boykort O.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Fijn en simpel eetcafé met vis op de kaart. Verwacht hier geen moesjes en moleculaire bereidingen, maar vis zoals die zo simpel bereid kan worden, in de vorm van fish and chips etc.
Wij aten heerlijke oesters, fines de claires, 2 soorten, waarbij die van Ile de Ré het lekkerst waren. Daarna 2 soorten fish and chips, de vis was heerlijk, de friet was wellicht iets te dun, ik eet ze liever wat dikker.

Al met al een prima plek voor een simpele eerlijke hap met een voor Amsterdamse begrippen meer dan vriendelijke prijs.
Joukje J.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heerlijk eten, lekkere vis, doordat het klein is kan je meerdere dingen proeven. Heerlijke vis tempura en ook 'gewone' fish & chips. De kwaliteit prijs verhouding is heel erg goed waardoor we heel graag nog een keer terugkomen. Jammer dat het zo druk is dat het binnenlopen bijna niet mogelijk is ;-)
Matthijs K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
och wat een avond, Niets ten nadele van Keuken medewerkers maar wat maakt de bediening er een potje van.
- houten tafel om 20:00 uur gereserveerd, stond niet genoteerd en de reservering was pas om 20:20 beschikbaar
- bij de bestelling opnemen moest een medewerkster tot 2x terug om te vragen wat de vis was (het is een vis only restaurant) en je hoeft maar 4 visjes te onthouden. toen nog moest ze het voorlezen
- de koffie kwam voor het nagerecht
- het nagerecht daarna eerst vergeten, toen kwam men 1 nagerecht brengen naar vragen... daarna moesten we ook nog om het tweede nagerecht vragen
- bij het afrekenen stond er een fles wijn teveel op de rekening.
- er kon geen sorry vanaf. er werd letterlijk gezegd: kijk jongens jullie in de keuken kunnen het wel.
Kortom, vervang je crew en wie weet probeer ik het nog eens.
Edmond M.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Ik ging vol enthousiasme naar de gouden hoek na de positieve reacties. Bestelde de vissoep die mooi omschreven was, wat een teleurstelling. Gaf het terug en bestelde een ander voorgerecht, hoofdgerecht was smakelijk. Waar was de euforie gebleven?
Fred F.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Eindelijk eens een goed vis restaurant zonder pretenties maar met kwaliteit en tegen betaalbare prijzen. De keuze is niet heel uitgebreid, helemaal niets voor de niet vis eter. De vis is echter goed en betaalbaar. De specialiteit van het huis is fish and chips in diverse keuzes en soorten vis, een aanrader. De porties zijn niet groot, dus kun je best meerdere gangen bestellen. Goede wijnen voor bij de vis. Het restaurant heeft helemaal de uitstraling van een visrestaurant, helemaal passend decor. Zit voor mij in de buurt dus gaan wij hier vaker komen.
MFM .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Heel leuk, gezellig druk tentje in Westerpark. Tafeltjes staan dicht op elkaar, maar deert niet echt. Vriendelijke bediening. Kleinere gerechten dus leuk om een aantal te delen. Prijs- kwaliteitsverhouding heel goed. Het enige dat echt tegenviel en daarom een punt aftrek voor het eten waren de frietjes die er bij zaten. Ik houd sowieso niet van dunne frietjes, maar deze waren echt veel te lang gebakken en de helft was keihard en niet eetbaar. Het is bij mij om de hoek dus ik kom zeker wel terug.