Viscafé De Gouden Hoek

Van Limburg Stirumstraat 10A 1051 BE Amsterdam Nederland Kaart
31-202299009

Over het restaurant Viscafé De Gouden Hoek

Viscafé De Gouden Hoek is sinds 2015 gevestigd aan het Van Limburg Stirumplein in Amsterdam-West. Het viscafé werkt voornamelijk met bijvangst en zet de vissen die vergeten worden weer terug op de kaart. Of het nu gaat om fish & chips, Noordzee krab, rivierkreeftjes, viskroketjes van bijvangst of spiering, De Gouden Hoek bereidt het.

Dagelijks wisselende vissen, een goede wijnkaart, Nederlandse bieren, vlotte bediening en simpele gerechten, dat is waar het bij De Gouden Hoek om gaat. Of je nu op pad bent voor een snelle stop aan de stamtafel, een borrel op het terras met kibbeling en spiering, of juist uitgebreid wilt tafelen in het restaurant met een goede fles wijn, je kunt alle kanten op.

Meer informatie over restaurant Viscafé De Gouden Hoek

Dinsdag t/m Zondag vanaf 16:00

Jouw recensie over het restaurant Viscafé De Gouden Hoek

Schwab .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Wat een heerlijk comfert/troostfood alle gerechten zijn top bereidt en precies zoals ze moeten smaken. Geen poespas. Lekkere wijnen
Ellen C.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Er werd groot geadverteerd op Zeeuwe Oesters dus daar gingen we voor. De oesters waren lekker, buiten stond een bord met happy hour, maar "nee dat gold vandaag niet". Heel raar!

De kibbeling was donkerbruin, we dachten misschien hoort het zo, keer wat anders dan op een marktkraam. Achteraf zagen we dat anderen goudbruine kibbeling aten. Heel slecht!

Eigenlijk is overdag alles uit de frituur. De wijn was wel lekker. Absoluut geen must om hier je vis te komen eten.

Zonde!
diatimmermans .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
We zijn heel gastvrij ontvangen, mochten de wijn eerst proeven (we bestelden een glas) en de vis was heerlijk. Een plek om snel eens terug te komen!
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Alles was lekker. Prima prijs/ kwaliteitverhouding. Leuke frisse tent, ongedwongen sfeer. We komen zeker terug
Emily L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Goed eten, fijne bediening, goede prijs- kwaliteit verhouding. We gaan altijd tussen 18:00 en 18:30 uur, dan is het nog rustig en heb ik niet zo'n last van het geluidsniveau.
Dyon B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Heerlijk gegeten tijdens de mosselmiddag. Gezellige sfeer, goede bediening en heerlijke bijpassende wijn bij de mosselen!
Anne M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
De gouden hoek is inmiddels onze vaste stek. Het eten is altijd goed en super vers. En niet onbelangrijk: fantastische bediening!
Eveline B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Ik eet hier regelmatig en het is altijd lekker en de bediening is top. De sfeer is zo goed omdat hier buurtbewoners en bezoekers van buitenaf door elkaar heen zitten.
Josje B.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Lekkerste fish and chips in Amsterdam! Zowel tempura als bierbeslag zijn heerlijk.

Restaurant is smaakvol ingericht en de bediening was vriendelijk en snel.
Catheleyne W.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Met Meesterlijk gegeten in januari, maar vond het echt geweldig, dat ik denk ja daar moet ik nog een recensie voor schrijven. Aankleding is heel erg mooi, niet geresreveerd op een zaterdag, maar er werd direct plaats gemaakt. Eten was fantastisch. Ik had de fish en chips superlekker
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Gisteravond hier gegeten met z'n vieren en dat is goed bevallen. Vooraf lekkere viskroketjes. Zelf had ik daarna de gefrituurde spiering, garnalen en inktvisringen, wat erg lekker was. M'n tafelgenoten hadden de vis vd dag en dat was een mooi stuk snoekbaars. Dit alles vergezeld van dunne frietjes en een zeekraalsalade. Vriendelijke bediening.
Luc T.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Leuk lekker viseetcafé bij ons om de hoek. Het menu bestaat uit een aantal kleinere gerechtjes waar je er een aantal van besteld. Wij namen de gefrituurde spiering (lekkere vingerfood), de kroketjes (prima, maar niet echt opvallend) en de kokkels (jammie!). De apple crumble en de hangop waren de toetjes en vormden een prima afsluiting.

Prima gegeten, voor een prima prijs en het was nog gezellig ook.
drewmeister .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Wij wilden al geruime tijd naar dit restaurant, want het is in de buurt van ons huis. Er stonden wat lekkere gerechten op de kaart, maar helaas waren een paar gerechten uiteindelijk niet zo smakelijk. De zeewierburger had bijna geen smaak, het had drie nietszeggende onderdelen: de zeewier, de zeekraal en sla. De visterrine was ook flauw, een rauwe wortel voegt niets toe. De visterrine proefde enkel naar spinazie, niet naar vis, garnalen, noch inktvis. Ook waren de mosselen en makreel uitverkocht. Maar de positieve punten waren dat de bediening vriendelijk was; de fish and chips waren de lekkerste die ik ooit at; de bisque was echt heerlijk. Het was alleen jammer dat de tafel naast ons bestond uit een stelletje luidruchtige medelanders die moeilijk te negeren waren. Over het algemeen was het echter een gezellige avond.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Leuk restaurant en leuk concept. Je kunt gemakkelijk 2 tot 3 gerechten per persoon nemen en mem elkaar delen. Wij hadden o.a. de zeewierburger, die erg lekker was. Is een echte aanrader. De salade met gerookte makreel was lekker fris, maar niet echt bijzonder. Zou wat meer kruiden aan toegevoegd kunnen worden. De gefrituurde spiering was oké. Op de wijnkaart staan aardige wijnen, maar een wijn van 55 euro vind ik niet zo passen bij het concept. Het eten is daarvoor niet exclusief genoeg. De bediening is uiterst vriendelijk en informeert goed over de gerechten en de wijn. Zullen er zeker vaker gaan eten. Een prima prijs-/kwaliteitsverhouding
Teamveggie .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Op een vrijdagavond hebben wij samen lekker gegeten bij De Gouden Hoek - het restaurant zat gezellig vol, maar het was niet te druk. We hadden allebij een verschillende Fish & Chips genomen, een met panko- en een met bierbeslag. De visjes smaakten erg goed, maar de Chips waren voor onze smaak een beetje dun en klein. Mijn vriendin kon de geur van het pannetje mosselen van de tafel naast ons niet uit haar hoofd krijgen, waarop wij nog eentje gedeeld hebben. Deze was fantastisch. Service was attent en vriendelijk, het ziet er leuk uit en het eten smaakt ook nog goed en is betaalbaar. Wat ons betreft een aanrader!
Huib H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
In dit informele Viscafe dachten we een vissnackje te kunnen gebruiken zonder veel opsmuk. We wilde het gewoon eens proberen. Blij verrast werden we door de menukaart niet te veel maar uitstekende gerechten. Nog nooit zo lekker Mosselen gegeten en Heilbot. Uitstekende salades van Venkel en Zeekraal. De bediening is informeel, correct en vlot.
sofie-renee .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Gegeten met z'n drieën bij De Gouden Hoek. Eerst even buiten een drankje gedronken en wat garnalen kroketjes gegeten, prima. Daarna naar een tafeltje naar binnen gebracht. Wat opviel in het begin is dat de muziek niet aanstond en dat de kaarsjes (rond 18:30) niet waren aangestoken. Dat zorgt ervoor dat je toch in een mindere 'sfeer' ergens binnen stapt. Eten kwam na bestelling eigenlijk vrij vlot en de mosselen waren prima. De meiden in de bediening waren soms iets teveel met zichzelf bezig dan met de gasten, wat in Amsterdam toch helaas vaak voorkomt! Toch komen we nog wel een keertje terug, ook omdat het vlak bij ons huis is! Echter zou ik er niet voor naar de andere kant van de stad fietsen!
DP .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Heel jammer om deze recensie te schrijven maar we zijn zijn teleurgesteld. Het concept is leuk en het is redelijk betaalbaar. Echter de uitvoering is niet goed: het is te vet, lijkt soms wel een snackbar. De kwaliteit van de vis is ook niet goed. Ook bijv de Bisque en de oesters waren niet goed. Vrienden hadden ons al gewaarschuwd maar we waren toch benieuwd (vooral door goede recensies uit de krant). De bediening doet zijn best en is het enige pluspunt van dit restaurant. De spiegels zijn ongelukkig gekozen. Als je met je gezicht er naar toe zit, zie je steeds wat achter je gebeurt en dat is heel storend. Hopelijk kan de eigenaar nog op tijd veranderingen aanbrengen want wij kunnen ons eerlijk gezegd niet voorstellen dat er mensen terug komen.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Dit is een veredelde snackbar. We stonden na een uur weer buiten en dat was niet bepaald erg. De fish & chips in 3 soorten was niet bepaald bijzonder en werd gemankeerd door een berg patat. Ik vroeg om garnalen. 'Dat doen we al maanden niet want te duur.' Haal dat gerecht van de kaart dan? Een beduimelde kaart bovendien die nog net niet door midden was gescheurd. De kibbeling met Remouladesaus was verder best saai. Niet echt een plek waar ik een tweede keer aanschuif, ondanks het idee dat ze bijvangst serveren. Dit moet echt beter. En kan ook beter. Wat betreft het decor: haal die lelijke spiegels weg waar niemand goed in uitkomt.
Marloes K.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Lekker gegeten bij De Gouden Hoek. Mooie zachte zeewolf in goed licht tempurakorstje. Helmgras an sich prima, maar fijn als je ook gewone frietjes zou kunnen kiezen. Zeekraal erg lekker en fijne witte wijn.
Sausje niet bijzonder. Al met al smakelijk en betaalbaar. Wel is de vis aan de kleine kant: een royaler stuk zou niet misstaan.