Over het restaurant Visbrasserie de Poort

Visbrasserie de Poort is gevestigd in één van de twee stadspoorten van Leiden. Geniet van een smakelijke lunch of diner op het terras aan het water met zonnig weer of ervaar de goede sfeer in de brasserie zelf. Ook kun je de gezellige borrelen met heerlijke fingerfoodgerechten die de hele dag door zijn te bestellen.

Ben je niet zo'n grote fan van vis? Geen zorgen! Visbrasserie de Poort heeft ook aan de echte vleeseters gedacht door smakelijke vleesgerechten op het menu te zetten. Zo is er voor ieder wat wils.

Proef nu de smakelijk vis- en vleesgerechten bij Visbrasserie de poort in Leiden!

Meer informatie over restaurant Visbrasserie de Poort

Jouw recensie over het restaurant Visbrasserie de Poort

Marco J.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Goed visrestaurant met een mooi buitenterras aan het water,
Je kunt je eventueel met de boot komen, die kun je bij de aanlegsteiger kwijt
De gerechten zijn kleine gerechtjes die je met elkaar kunt delen , 2 a 3 gerechten per persoon geeft een gevarieerde tafel. De fruit de mer die wij genomen hebben was zeer uitgebreid en genoeg voor 2 personen
Het jammer was ook hier weer het personeel , 2 keer moeten vragen om iets te mogen drinken , ni et het juiste bestek krijgen en de gerechtjes niet op tijd door sturen waardoor sommige lang moesten wachten om verder te kunnen eten.
Ondanks dit toch een restaurant om nog een keer naar terug te gaan
Marcelle R.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Het vegetarische hoofdgerecht was een aanfluiting. Een paar droge wortels op het bord met wat kruimels van nootjes en twee dadels. In totaal lag er voor niet meer dan 150 calorieën op het bord en qua waarde niet meer dan 50 cent inkoop.

De fantastische locatie, goede wijn en goed gezelschap maakte de avond wel geslaagd.
Harry B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Vanavond heerlijk gegeten met 4 personen.. het was een grote proeverij van allemaal lekkere gerechtjes. Voor herhaling vatbaar!
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Heerlijk gegeten. Fingerfood van de chef. Verassend lekker en zeer vriendelijke bediening.
Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Wat een top restaurant, het eten was heerlijk met een soort van tapas deel gerechten. De porties waren uitstekend en de prijs was naar verhouding echt in orde. De gerechten waren vol van uitgesproken smaken en daarbij vind ik het persoonlijk belangrijk dat een menu kaart gevarieerd is. Dat heeft de poort zeker. Waarbij er niet de hele tijd dezelfde ingrediënten voorkomen.
Onze baby dochter had wat ravage veroorzaakt met een bier glas. Maar dat werd uitmuntend opgelost, ze kwamen zelfs ongevraagd een nieuw biertje brengen die niet op de rekening terug te vinden was. We komen zeker een keer terug (regelen wel ff een oppas hoor ;) ) om echt uitgebreid te kunnen genieten van een door en door kloppend restaurant!
Janny Korshuize K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Goed en lekker gegeten. Vriendelijke bediening!
Laurien M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Zelf hou ik erg van vis dus dit kon haast niet mis gaan. Heerlijke verschillende vis gerechten van goede kwaliteit, kon amper kiezen. Kom dan ook zeker nog eens terug om wat andere dingen van de menukaart te proberen.
David D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Zeer lekker gegeten in een gezellig los kader.
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Prima eten, hele vriendelijke en goede bediening! Het geld meer dan waard.
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Vooral de desserts (sticky toffee pudding, peer met ijs en bananenmoes) waren erg lekker. De mixed grill vis was goed maar niet bijzonder, evenals de huiswijn.
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
We hebben tijdens de Leidse Restaurant week gegeten bij De Poort. Het eten was lekker, hoewel niet heel bijzonder (maar dat kwam wellicht ook doordat wij het goedkopere menu van de restaurantweek hadden), maar de sfeer maakt alles goed. Wat een prachtige plek!
Rory D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Prachtige locatie! En gelukkig is het eten ook prima. Wij hadden de zeer goed bereidde fish en chips en de risotto. De risotto werd vreemd genoeg wel geserveerd met frites, bij navraag bleek dat de bediening klachten kreeg als dit niet zou gebeuren. Het enig minpunt was de overdadige hoeveelheid dressing op de salade.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wat een tegenvaller! Wij begrijpen niets van de hoge cijfers... Vetter worst bij het voorgerecht terwijl ons was verteld dat er alleen vis bij zou zijn, kraanwater voor €3,30 per fles en een haperende bediening. We vonden het eten niet bijzonder dus voor ons niet nog een keer.
vinallv .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Visbrasserie de Poort is ons favoriete restaurant in Leiden geworden. Top bediening, heerlijk eten, vooral de 12uurtje (ik lust geen zalm maar krijg altijd makreel als alternatieve - Zalig! De Fish and Chips ook. Super mooi terras. Wij komen net zo graag voor lunch als avond eten. Echt een aanrader.
weinstein .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Wij hebben het verrassingsmenu gekozen. Overheerlijk en niet weinig. Verfijnde smaken en mooi uitziende gerechten. Toetje was prachtig.
De bediening was super hele aardige jongens gezellig met gepaste afstand. Wij mochten 2 desert wijnen proeven om te beslissen welke wij wilden.
Wij waren er op 4 mei en om 20 uur werd de muziek uitgedraaid en iedereen was stil. Dit werd van te voren aangekondigd. Bijzonder en werd ook gewaardeerd.
Alleen de grote ronde tafels vind ik minder intiem en het muziek mag iets minder aanwezig.
Terras is erg gezellig ingericht.
Absoluut een aanrader.
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Vooraf deelden we samen plateau de poort met allerlei soorten verse vis, brood en boter: erg lekker en precies goed voor 2 personen! Als hoofdgerecht koos ik voor de tonijnsteak met een huisgemaakte salsa van tomaat, olijf, kappertjes en basilicum. Mijn partner koos voor de zeebaars van de grill met kruiden en citroen. Beide gerechten waren erg goed en smaakvol.

Het is een prachtig restaurant met heerlijk eten en een waanzinnig uitzicht! Eén van onze favoriete restaurants. De bediening is vlot en heel vriendelijk. Als regelmatig terugkerende gasten krijgen wij af en toe een klein extraatje. Niet nodig, maar wel heel erg leuk en zeer gewaardeerd!
gourmet of gourmand? .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Geweldige tent, en wel hierom:
A: heel mooi plekje van Leiden met uitzicht op de bootjes
B: lieve, aardige mensen in de bediening, die wel eens wat extra voor je willen doen
C: lekker eten, verse spullen, super patat, een mooie keus op de kaart en de wijntjes zijn ook goed. En de prijs bevalt ons ook.
Wij komen hier telkens weer terug.

Wouter-EHL .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Wij kwamen met elf personen en hadden gereserveerd. Helaas waren we wat verlaat, maar daar ging men heel aardig mee om. Een fantastische grote ronde tafel. Vlotte en aardige bediening. De kwaliteit van het eten was gewoon goed en decor ook perfect
Proost81 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Vorige week mijn promotie gevierd met een buffet in de Poortwachterszaal. Het was een fantastische avond. In een sfeervolle ambiance genoten van heerlijke gerechten. Mijn complimenten voor de bediening, zeer gastvrij! Ze hielden perfect rekening met de planning van de avond.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Op 8 september heb ik hier mijn promotie gevierd met boottocht, diner en feest. De boottocht was erg leuk met prosecco en mooi weer, het eten was boven verwachting goed en de feestzaal was zeer sfeervol. Het personeel was vriendelijk, snel, alert en flexibel. Er werd heel goed rekening gehouden met onze wensen. Kortom: de gehele avond verliep perfect. Hoewel ik normaal gesproken nooit recensies op internet achterlaat, wil ik voor deze uitstekende service op deze manier nogmaals mijn waardering uitspreken, hartelijk dank!