Over het restaurant Visbrasserie de Poort

Visbrasserie de Poort is gevestigd in één van de twee stadspoorten van Leiden. Geniet van een smakelijke lunch of diner op het terras aan het water met zonnig weer of ervaar de goede sfeer in de brasserie zelf. Ook kun je de gezellige borrelen met heerlijke fingerfoodgerechten die de hele dag door zijn te bestellen.

Ben je niet zo'n grote fan van vis? Geen zorgen! Visbrasserie de Poort heeft ook aan de echte vleeseters gedacht door smakelijke vleesgerechten op het menu te zetten. Zo is er voor ieder wat wils.

Proef nu de smakelijk vis- en vleesgerechten bij Visbrasserie de poort in Leiden!

Meer informatie over restaurant Visbrasserie de Poort

Jouw recensie over het restaurant Visbrasserie de Poort

Laurien M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Zelf hou ik erg van vis dus dit kon haast niet mis gaan. Heerlijke verschillende vis gerechten van goede kwaliteit, kon amper kiezen. Kom dan ook zeker nog eens terug om wat andere dingen van de menukaart te proberen.
David D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Zeer lekker gegeten in een gezellig los kader.
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Prima eten, hele vriendelijke en goede bediening! Het geld meer dan waard.
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Vooral de desserts (sticky toffee pudding, peer met ijs en bananenmoes) waren erg lekker. De mixed grill vis was goed maar niet bijzonder, evenals de huiswijn.
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
We hebben tijdens de Leidse Restaurant week gegeten bij De Poort. Het eten was lekker, hoewel niet heel bijzonder (maar dat kwam wellicht ook doordat wij het goedkopere menu van de restaurantweek hadden), maar de sfeer maakt alles goed. Wat een prachtige plek!
Rory D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Prachtige locatie! En gelukkig is het eten ook prima. Wij hadden de zeer goed bereidde fish en chips en de risotto. De risotto werd vreemd genoeg wel geserveerd met frites, bij navraag bleek dat de bediening klachten kreeg als dit niet zou gebeuren. Het enig minpunt was de overdadige hoeveelheid dressing op de salade.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wat een tegenvaller! Wij begrijpen niets van de hoge cijfers... Vetter worst bij het voorgerecht terwijl ons was verteld dat er alleen vis bij zou zijn, kraanwater voor €3,30 per fles en een haperende bediening. We vonden het eten niet bijzonder dus voor ons niet nog een keer.
vinallv .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Visbrasserie de Poort is ons favoriete restaurant in Leiden geworden. Top bediening, heerlijk eten, vooral de 12uurtje (ik lust geen zalm maar krijg altijd makreel als alternatieve - Zalig! De Fish and Chips ook. Super mooi terras. Wij komen net zo graag voor lunch als avond eten. Echt een aanrader.
weinstein .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Wij hebben het verrassingsmenu gekozen. Overheerlijk en niet weinig. Verfijnde smaken en mooi uitziende gerechten. Toetje was prachtig.
De bediening was super hele aardige jongens gezellig met gepaste afstand. Wij mochten 2 desert wijnen proeven om te beslissen welke wij wilden.
Wij waren er op 4 mei en om 20 uur werd de muziek uitgedraaid en iedereen was stil. Dit werd van te voren aangekondigd. Bijzonder en werd ook gewaardeerd.
Alleen de grote ronde tafels vind ik minder intiem en het muziek mag iets minder aanwezig.
Terras is erg gezellig ingericht.
Absoluut een aanrader.
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Vooraf deelden we samen plateau de poort met allerlei soorten verse vis, brood en boter: erg lekker en precies goed voor 2 personen! Als hoofdgerecht koos ik voor de tonijnsteak met een huisgemaakte salsa van tomaat, olijf, kappertjes en basilicum. Mijn partner koos voor de zeebaars van de grill met kruiden en citroen. Beide gerechten waren erg goed en smaakvol.

Het is een prachtig restaurant met heerlijk eten en een waanzinnig uitzicht! Eén van onze favoriete restaurants. De bediening is vlot en heel vriendelijk. Als regelmatig terugkerende gasten krijgen wij af en toe een klein extraatje. Niet nodig, maar wel heel erg leuk en zeer gewaardeerd!
gourmet of gourmand? .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Geweldige tent, en wel hierom:
A: heel mooi plekje van Leiden met uitzicht op de bootjes
B: lieve, aardige mensen in de bediening, die wel eens wat extra voor je willen doen
C: lekker eten, verse spullen, super patat, een mooie keus op de kaart en de wijntjes zijn ook goed. En de prijs bevalt ons ook.
Wij komen hier telkens weer terug.

Wouter-EHL .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Wij kwamen met elf personen en hadden gereserveerd. Helaas waren we wat verlaat, maar daar ging men heel aardig mee om. Een fantastische grote ronde tafel. Vlotte en aardige bediening. De kwaliteit van het eten was gewoon goed en decor ook perfect
Proost81 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Vorige week mijn promotie gevierd met een buffet in de Poortwachterszaal. Het was een fantastische avond. In een sfeervolle ambiance genoten van heerlijke gerechten. Mijn complimenten voor de bediening, zeer gastvrij! Ze hielden perfect rekening met de planning van de avond.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Op 8 september heb ik hier mijn promotie gevierd met boottocht, diner en feest. De boottocht was erg leuk met prosecco en mooi weer, het eten was boven verwachting goed en de feestzaal was zeer sfeervol. Het personeel was vriendelijk, snel, alert en flexibel. Er werd heel goed rekening gehouden met onze wensen. Kortom: de gehele avond verliep perfect. Hoewel ik normaal gesproken nooit recensies op internet achterlaat, wil ik voor deze uitstekende service op deze manier nogmaals mijn waardering uitspreken, hartelijk dank!
Nelleke R.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Een heeeeerlijke avond bij Visbrasserie de Poort. Met lekkere maaltijd en drankjes en attente en vriendelijke bediening. Bovendien zit je er natuurlijk geweldig zo aan het water op een mooie zomeravond!
Lekkerzeg .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Fantastisch! Heerlijke visgerechten, maar biefstuk was ook uitstekend. Vriendelijke en attente bediening. Deze combinatie zorgt er voor dat het heerlijk ontspannen genieten is.
bob D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Op een fantastische lokatie (aan het water) zit Visbrasserie de Poort.
Bij mooi weer zit je buiten aan het water en zie je de bootjes voorbij komen (er is ook gelegenheid om aan te meren bij de Poort). Binnen is het redelijk modern maar door hoogte wel rumoerig maar daardoor ook wel gezellig. De witte huiswijn is er in 3 versies en wordt netjes in ijsemmers geserveerd als er een fles wordt besteld. De kaart laat op een enkele keuze na visgrechten zien. Ik had de hele gegrillde kreeft (32 euro) en vond hem een beetje tegenvallen. Hij leek niet supervers (ondanks dat hij uit het aquarium werd gevist) en de mayonaisse-achtige saus die er bij zat kon ik ook niet helemaal plaatsen. Voor die prijs kan het net allemaal een tikkie beter (ook bij mijn tafelgenoten)
arm .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Wat een kaart, heel veel keus en voor elk wat wils . van kibbeling tot kreeft.Wij gingen voor de Fruit de mer de luxe voor 2 personen, 50 euro. Canadese kreeft, Noorse krabpoten, steurgarnalen, Vongole, oesters, Amandes, scheermessen en Hollandse garnalen ( die vond ik er niet bij passen maar dat had misschien te maken dat er nu geen verse mosselaanvoer is ? ) met 2 sausjes en een azijndressing.We konden kiezen uit brood of friet, friet dus, prima en een salade.De schaal was opgemaakt met zeekraal op het ijs, ook lekker.
Aardige bediening, goede wijn en bier van de tap. Een deel van de inrichting bestaat uit lange tafels hoog , met hoge stoelen. Als je 60+ bent en reuma hebt is dat geen fijne keus.Gelukkig werd er voor ons een tafeltje vrij gemaakt waar bakjes stonden met vis bestek en servetten.
Heerlijk gegeten dus en komen zeker terug !!!
Matthijs H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Erg mooie plek achter een historische stadspoort. Een relaxt terras aan het water waar je op een zonnige dag naar de vele bootjes kunt kijken. Op de kaart staan bijna alleen visgerechten, maar kunt er ook een biefstuk of carpaccio bestellen. Als visbrasserie hadden we hoge verwachtingen bij het plateau dat als huis specialiteit op de kaart staat. Die viel tegen. Gelijk aan het kwaliteitsniveau van de vis die je bij de supermarkt verpakt koopt. Daarbij was ook niet de moeite genomen de bruine stukken van de gerookte zalm te snijden. De gerookte makreel betrof ook voornamelijk harde bruine stukken / uitgedroogd. De garnaaltjes waren halfbedekt onder een laag standaard cocktailsaus.

Conclusie: mooie hippe tent en locatie, maar doet zijn naam als visbrasserie beslist geen eer aan.
duif56 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015

Het restaurant oogt heel modern. De grote gevel is vrijwel geheel van glas. Zo heb je een prachtig uitzicht op de brug en het water.Vandaag scheen de zon voorzichtig, maar door al het glas was het al snel warm. Na een cappuccino, kozen we voor Fish 'n chips: respectievelijk met een lekkerbekje en met kibbeling. Daarbij werd een heerlijk glaasje chardonnay geschonken. De schotels waren goed verzorgd. Behalve heerlijke patat friet, was er op het grote bord ook een aardige salade te vinden, plus ravigotesaus. De vis was goed gefrituurd. Het beslag bevatte veel paprika, maar dat gaf er een prima smaak aan. De bediening was vriendelijk en attent. Wat een punt van aandacht mag zijn, is de route naar het toilet. Vanuit de zeer lichte ruimte, kom je in een donkere ruimte. Je weet enkel: rechtdoor en dan rechtsaf. De deur met aanduiding damestoilet zag ik over het hoofd. Het bordje is net zo grijs als de deur. Maar daarna zag ik het toilet. Op het laatste moment ontdekte ik dat ik bijna tegen een gigantisch raam opliep. Van onder tot boven glas en daarachter een verlichte ruimte vraagt gewoon om moeilijkheden. Er zal m.i. toch echt iets op geplakt moeten worden, voor de veiligheid.