Visbar Fyrre

Javastraat 40 1094 HW Amsterdam Nederland Kaart
31-207372795

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Visbar Fyrre

Visbar Fyrre (Deens voor ‘veertig’, wat het huisnummer van het restaurant is) in de Javastraat is de plek voor iedereen die in een ontspannen setting wil genieten van bijzondere visgerechten, oesters en lekkere wijn of een cocktail! We werken altijd met de beste producten: kraakverse vis uit IJmuiden, oesters uit Zeeland en Normandië, alles duurzaam gevangen en zoveel mogelijk biologische groente. Het menu wisselt doorlopend om altijd te kunnen werken met wat op dat moment in het seizoen is. Chef en eigenaar Folkert Scheper is geïnspireerd geraakt door de Scandinavische Keuken, die hij weet te combineren met de Hollandse en Franse keuken. Maar ook schroomt hij niet om Japanse azijnen en dergelijke te gebruiken om verrassende gerechten te maken.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Visbar Fyrre

Treinstation muiderpoort op loopafstand, tram en bus stoppen om de hoek op het javaplein
  • : Parkeren voor de deur

Dinsdag t/m zaterdag 17.00 - 22.00 uur

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands gesproken , Wi-Fi
9,1
9,3

Jouw recensie over het restaurant Visbar Fyrre

Bibiche D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Heerlijk gegeten! De gerechten zijn echt met liefde gemaakt! Mooie smaken en de borden zagen er erg mooi uit. Verder is de bediening erg aardig. Buiten is er een gezellig terras en binnen zag het er ook leuk uit. Hier moet je zeker heen als je van vis houdt!
Annette H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
We hebben heerlijk gegeten en het de bediening was super. Zeker voor herhaling vatbaar
Marieke O.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
heerlijk gegeten!
Elise B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
Lekker gegeten, fijn dat drie gangen twee voorgerechten inhoudt! Service vriendelijk, behulpzaam en snel. Aanrader!
Agnes C.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
prima oesters, wat kleine mosselen maar wel smakelijk, heerlijke dorade uit de oven en ook de zalm vooraf zeer smakelijk. Al met al prima keuze in de Javastraat mbt vis.
Sandra L.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Heerlijk gegeten, superaardige gastvrouw.
Moos E.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Top eten en zeer kunstig opgemaakt. Super goed en fijne bediening. Aanrader!!!
Dank jullie wel voor een heerlijke avond.
????????
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Visrestaurant Fyrre - Deens voor veertig - bevindt zich op nummer 40 van de Javastraat. De naam benadrukt de diversiteit van de gerechten met onder andere Aziatische, Scandinavische, Franse, Britse en natuurlijk Hollandse invloeden. De zaak zelf is een pijpenla met een bescheiden terras op de stoep en een wel zeer minimalistisch interieur. Over de service en het eten echter in het geheel geen klagen. Ik koos voor de gravad lax met rode biet, hangop, gin en mosterdzaad; de fish and chips met remouladesaus en zelfgemaakte mayonaise; en de heekfilet met groene asperges, zoete aardappel, zilte groenten, pinda's en een luchtige en lichte saus met kokos. Alle gerechten waren lekker en goed op smaak. Kortom, een prima zaak met veel keuze wat betreft gerechten en wijnen.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Zeer goede kwaliteit eten, lekkere en bijzondere wijnen en heel vriendelijke bediening. Absolute aanwinst in Oost!
Okka T.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Heerlijk buiten gegeten op het knusse terrasje, met deze temperaturen, waanden wij ons ergens in zuid Europa. Zowel mijn man als ik hebben genoten van de mooie en lekkere verse visgerechten. We kozen ieder voor het menu van 36€ en dat was de prijs dubbel en dwars waard. Zeker omdat er ook nog 33,50€ van de rekening werd gehaald vanwege de AH Iens actie. De natuurwijn smaakte er goed bij. Al met al een geslaagde avond met vriendelijke bediening. We komen ook zonder AH Iens actie zeker terug naar dit sympathie restaurantje met voortreffelijk eten.
Ronald G.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Zal hier zeker vaker gaan eten heel erg goed .De bediening super .
Tiarra S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Hier gegeten met de IENS dinner deals. We werden vriendelijk ontvangen en konden gelijk buiten plaats nemen in de zon. Meteen kregen we een huiselijk gevoel. Anders dan bijvoorbeeld de Seafood Bar, waar het draait op hoog tempo en verkoop, heeft Visbar Fyrre erg veel aandacht voor de gast. Het menu spreekt voor zich: ze hebben grote gerechten en kleine visgerechten waar je uit kunt kiezen en daarnaast hapjes en heerlijke oestertjes. We kozen voor de Pearl of Ireland om mee te beginnen samen met een gin&tonic. Vervolgens coquilles en octopus en als hoofdgerecht zelfgemaakte pasta met schelpdieren in witte wijnsaus en een Dorade gevuld met groentes en limoenblaadjes en citroengras. Alle gerechten waren fenomenaal!

Wij komen hier zeker terug!
Chiel J.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Verrassende gerechten. Stiekeme parel.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Gisteren buiten gezeten en ontzettend lekker gegeten. Mooi opgemaakte borden, en heerlijke smaakcombinaties. Coquille was mijn favoriet. Vrolijke bediening en lekkere wijn. Als ik de recensies terug lees, zie ik dat er ook echt iets met het advies is gedaan, top. Onze tip zou zijn om net wat meer tijd tussen de gerechten te doen. Voor de rest, ga zo door!
Jeannet K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Gisteren hier via de AH- restaurantactie terecht gekomen. Wat een verrassing! We hebben hier echt heerlijk gegeten. Creatief, goede kwaliteit en met zorg klaar gemaakt. Ook is de bediening uiterst accuraat en vriendelijk. We komen hier zeker terug!
Olga B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Verse, gezonde gerechte, snelle bediening,gunstige preis,schone wc
Ivo W.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Een warm welkom. Eerlijke service. Aangesproken met je en jou. Dat paste bij ons, maar had iets formeler gemogen. Het eten was erg goed, een waardig visrestaurant. Mooie keuze voor wijnen. Ze deden mee aan Ah actie voor meer bekendheid. Ik hoop dat juist deze recensies meer opleveren. Een terugkomer.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Geweldig eten echt goed niveau, mooi gepresenteerd!
Guido H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Leuke serveerster, goed en verrassend eten. Klein terras, binnen iets minder gezellig door de spots.
Leonard V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Het was een voetbalavond dus het was rustig. We hebben de Albert Heijn actie gedaan. We konden kiezen uit het gehele aanbod. We zijn begonnen met coquilles heel mooi en heel lekker gemaakt. Alllemaal vers, vervolgens de dagvis. Dat was een heekfilet met mooie saus ook heenen we de bouillabaisse gegeten. Het toetje was kokosijs met een heel mooi chocoladetaartje en pecannoten. De wijn was een Spaanse heel licht mousserende witte droge wijn, erg lekker. Kortom restaurant wat eigenlijk elke avond vol zou moeten zitten gezien het mooie eten dat ze serveren.