Visbar Beet

Dapperstraat 26 1093 BW Amsterdam Nederland Kaart
31-203348998

Over restaurant Visbar Beet

Viskraam meets luxe restaurant

In Amsterdam eet je betaalbare, kwalitatief hoogstaande, duurzame vis bij Visbar Beet. Merendeel van de vis wordt gevangen voor de Europese kust. Gelijk meenemen of avondje rustig tafelen kan allebei want deze plek zit precies tussen de traditionele viskraam en de luxe visrestaurants in. 't Decor wordt gekenmerkt door de hangende planten, fluweel blauw en hout.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Visbar Beet

Bus 22, Tram 9, Metro 53

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Dit is echt dé plek waar je de beste fish & chips van Amsterdam kan krijgen!! Inrichting van de tent is super. We werden echt zó gastvrij ontvangen echt een top bediening, het was is een culinaire beleving, echt een aanrader!!
Anna K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
een ontdekking, heerlijk eten!!! Ieder gerecht was een feest en een verassing. We vroegen een bijpassend wijn arrangement, dat had spannender gekund.
Eterman .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Heerlijk eten met bijzondere smaken en toch heel toegankelijk. Persoonlijke, vriendelijke en vlotte bediening. Zowel voor de voordelige, eenvoudige fish and chips met onovertroffen frietjes als voor de onbekendere vis en schaaldieren. Uitgebreide keus van de kaart en dagspecials. Lekker toetje na.
Daan B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Een aanwinst voor Oost! Lekker eten en zeer vriendelijk personeel. Heerlijke wijn.
Erg leuk om met het gezin te bezoeken.
Joey V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Onlangs hier komen eten. Hoewel het er veelbelovend uit ziet, met een leuke inrichting een leuke kaart en een leuke ontvangst/bediening was het eigenlijk toch teleurstellend en zou ik hier niet nog een keer gaan eten.

Ze profileren zich als goedkoop, maar dat vond ik best meevallen. De gerechtjes zelf zijn niet duur, maar de porties zijn zo klein dat je uiteindelijk nog veel heel veel geld eten besteld wil je een beetje vol zitten.

Daarnaast zijn het allemaal kleine gerechtjes en het is leuk om te delen maar wat een beetje mis ging is dat elke ronde die wij bestelde niet om ste beurt op tafel kwamen maar allemaal tegelijk, wat resulteerde in dat de helft koud was. We zaten namelijk aan de bar dus zagen dan al 10 minuten onze dingen staan en eenmaal op tafel was het koud. Dat zou ik anders doen.

Maar het aller treurigste was "de steamed bun" wat echt niks met een gestoomd broodje te maken had maar meer een kei harde onafgebakken keizerbol was.

Al met al heel jammer want de zaak zelf, de dames die aan het werk waren en de wijn waren heel lekker maar het eten vond ik echt niks.
Nina R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Lekkere vis, super mooi ingericht en fijne wijn! Wel zijn de tussengerechten redelijk prijzig.
Andreas B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Alle verwachtingen overtroffen!!! Heerlijk eten, inrichting sfeervol en bediening precies zoals je hoopt (attent, kennis van de kaart en spontaan waarvoor dank Julie) Uitdaging wordt niet te vaak per week eten hier ;)
Maximes .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Restaurant ziet er heel gezellig uit. Lekker gegeten aan de bar, visplateau gedeeld waar je een variatie van vis op kreeg. Komen zeker terug!
Edmund G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Klein, knus, mooi interieur, en vooral gezellige mensen en alleraardigst personeel in dit nieuwe restaurantje. Afgelopen vrijdag hier genoten van bijna alle gerechten van de kaart, waarbij de fruits de mer eruit sprong. Voortreffelijke scheermessen van de grill zaten hiertussen. Vervolgens fish en chips gedeeld, goed krokant en zeer lekker op smaak met goede verse juicy vis van binnen. Begin van de avond heerlijke verse rauwe Japanse vis gehad, stond niet op de kaart, met frambozen garnering/sausje. Ja leuk en lekker! Go.
Odiel E.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wat een aanwinst voor de buurt. Heerlijk eten. Normaal geen fan van kokkels, nu 2 porties extra besteld! Het eten is heerlijk, de service vriendelijk en attent. Een absolute aanrader!
Maartje H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We hebben een hele fijne avond bij Visbar Beet gehad, het voelde echt als een avond uit. Heerlijke vis gegeten, goede en vrolijke gastheer in een mooie setting. Je kunt Oost niet verlaten zonder een bezoekje te brengen aan Visbaar Beet.
Bienneke .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Op een doordeweekse dag geen reservering gemaakt. Was ook niet nodig, geen volle tafels .
Een vriendin had mij uitgenodigd om weer een avondje vis te eten.
Helaas viel dit voor mij tegen , omdat ik , nadat ik site had geraadpleegd , dacht dat je zelfs de hoeveel heid vis kon uitzoeken. De site geeft ook een ander beeld dan in het echt. Sharing zit in hun concept. Maar daar hebben wij een andere gedachte bij. In het algemeen viel het eten wat tegen. Te zout oa. Ook ondanks dat het niet zo druk was , konden wij niet rustig praten . Personeel wel vriendelijk maar kijkt ook wel over je heen. Voor ons geen restaurant om nog eens te proberen.
O K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Mooi ingericht, licht en gezellig. Het personeel was erg attent, soms een beetje warrig maar heel vriendelijk. De plank met 4 gerechtjes 'keuze van de chef' met brood was lekker, prijs/kwaiteit voor 17,50 prima. Fisn 'n Chips voor een tientje was ook precies wat je er van mag verwachten. Mooi stukje gefrituurde kabbeljauw en de lekkere Vitafrietjes. Wijn is gewoon goed daar en betaalbaar. Alleen de deelgerechtjes vonden wij best aan de prijs. Ook in beschouwing genomen dat het deelgerechtjes zijn en duurzame vis. 12- 15 euro voor een klein voorgerechtje, das best pittig. Dat had best 8,50 - 10 mogen zijn. Maar de visbar is net open dus er wordt nog aan van alles gesleuteld. Daarom juist deze recensie. Verder een aanwinst voor de buurt :)
Fleur D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Dit visrestaurant is nu een aantal maanden open en wat ons betreft een echte aanrader voor de buurt! We hebben hier nu een aantal keer gegeten en geborreld en man wat een heerlijke gerechten. Of je nu snel een hapje wilt eten (fish 'n chips €10,-) of heerlijk uitgebreid wilt dineren het is allemaal even heerlijk. Wij zijn met name fan van de makreelrillette en de schelvispate (borrelplank). De eigenaar neemt echt de tijd voor je en kan je de meest heerlijke wijnen aanbevelen. Wij hebben uiteindelijk besloten om hier een borrel te geven ter gelegenheid van een verjaardag. Ook dit was goed verzorgt, we kregen het bargedeelte toegekend en onze gasten en wij werden de hele avond verwend. naast de mogelijkheid om bitterballen te serveren kwamen er allemaal originele en heerlijke hapjes op tafel. Veel complimenten hierover gekregen. Wij zijn fan!
Marlies B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Voortreffelijk gegeten gisteren in deze trendy visbar! Na heerlijke oesters (Zeeuwse en minstens zo smaakvolle Ierse) kozen wij voor de chef's specials: super verse visjes in heerlijke combinaties, goeie wijn en de beste frietjes van Amsterdam... Dat alles in shared dining porties op tafel. Echt heel erg leuk en mega lekker. Hadden een super avond!
Renee K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Fantastische visbar! De oesters waren super vers en lekker. Daarna was het hoofdgerecht ook heerlijk en wist de ober ons te vertellen welke wijn er goed bij zou passen. Een verrijking voor Oost en een tip voor iedereen!
Joris05 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Gisteren voor het eerst gegeten in dit nieuwe restaurant aan de Dapperstraat. Tegelijk ook dapper van de nieuwe eigenaar om op de hoek van de saaie von Zesenstraat zo een hippe tent te beginnen. Maar Oost is tegenwoordig Booming dus waarom niet!
Bij binnenkomst weet je niet echt of het een restaurant is of dat het meer een bar is maar dat maakt het tegelijk ook wel spannend. Bij de ingang staat bijvoorbeeld ook een bord om het langslopende publiek te verleiden tot een ‘Kibbeling to Go’
De inrichting oogt minimalistisch maar functioneel maar de akoestiek is daardoor niet super; Betonnen vloer en verweerde materialen verwerkt in functionele meubelen. Achterin is het meer restaurant en voorin meer wijnbar. De tafeltjes achterin staan wel erg dicht op elkaar waardoor het wel erg ruggetje vrijen wordt met je achterburen. Eerst leek het restaurant daardoor ook vol (ook voor het vlotte blonde meisje in de bediening). Maar toen we besloten een ander restaurant op te zoeken nam hetzelfde vlotte blonde meisje ons ‘beet’ voor de ingang van de visbar met dito naam en strikte ons voor een zo ietwat te krap tafeltje.
Voordeel van een krappe tafelschikking is wel dat je de dis van de buren goed kan bekijken. Dit bleken ook letterlijk mijn overburen uit de straat te zijn en zij zeiden dat ze alle gerechten nogal vet vonden maar dat de langoustines (als vis van de dag) een aanrader waren.
De dinerkaart is heel overzichtelijk en divers met een duidelijk onderscheid in vis van de grill, uit de frituur of gemarineerd en rauw. Grappig is de Seasarsalade waar dus dit keer geen sla in verwerkt is. Ik zou er naast de zalmsalade nog zoiets als een pittige ceviche opzetten. Dat doet het altijd goed bij de dames en is heerlijk bij een goed glas wijn. En goede wijnen hebben ze op dit adres, en velen zijn per glas te bestellen! Duidelijk een liefhebberij van de eigenaar want er staan bijzondere wijnen op zoals een Petit Chablis van Isabelle en Denis Pommier of een witte wijn van Tenuta de Angelis gemaakt van de ondergewaardeerde en eeuwenoude Pecorino druif.
Mijn tafelgenoot en ik kozen snel voor de ‘salmon slider’ omdat we gewoon even snel iets wouden eten met een paar biertjes erbij. Deze bleken vrij klein uit gevallen dus dat kwam dit keer wel goed uit. Er zat verder ook geen garnituur naast de burgertjes. De zalmburgers waren op zich een beetje flauw maar de avocado en dille Crème Fraiche maakte het samen met de nagebrachte verse citroen wel tot een mooi geheel. In een visrestaurant mag je trouwens wel standaard citroen serveren op een bordje in combinatie met zo een mini citroenpersje.
Al met al een beetje karige maaltijd dus het was goed dat we er allebei een portie friet van Vita van de Dappermarkt bij hadden besteld. Ik moet wel zeggen dat de patat rechtstreeks uit de kraam van Vita wel een stuk minder vet is maar ondanks dat wel smakelijk en in een grote portie geserveerd met een goede mayo. Tezamen met de Hertog Jan van de tap wel een prima snelle maaltijd maar wel aan de prijzige kant. Maar ik kom zeker terug voor een avondje genieten van de witte wijnen met wat kleine hapjes erbij! Misschien zou het restaurant beter ‘Wijn en Visbar Beet’ kunnen heten.

Strekoza .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wij wonen in de buurt en waren erg blij en vol verwachting over de nieuwe vistent. Helaas vielen zowel het eten, als de bediening zeer tegen. Aardige jongens en meisjes, maar een groot gebrek aan ervaring. Het was al wat later op een doordeweekse avond en niet meer druk, maar ze waren heel traag, vergaten van alles (zoals het neerleggen van bestek, de bestellingen, te vargen of alles naar wens was etc. )
Het eten was ook ene grote teleurstelling: een salade met een miniscuul stukje taaie en bitter gegrilde tonijn had ijsbersla, tomaatjes en feta + penne. Echt, de Allerhande heeft een spannender en feestelijker recept hiervoor. Verder coquilles, bijna helemaal rauw, taai, saaie mousseline erbij. Daarnaast zalmtartaar, totaal niet op smaak, er was werkelijk niet mee gebeurd. Omdat dit allemaal wat weinig leek, ook krieltjes besteld. Er werd ons verteld dat dit meer ene aardappelsalade was. Dat bleek ook zo: dit keer zeer zuur en zout, veel mayonaise/yoghurt, augurk etc. Met de saaie zalmtartaar in combinatie was dit wel redelijk te eten. Maar waarom noem je zoiets 'krieltjes'?
De oesters waren goed en de uitleg erover ook.
Er zijn drie mensen bij ons aan tafel geweest om onze kritiek aan te horen, maar er is niets (anders) aangeboden, geen drankje, geen ander gerecht etc. Erg jammer.
Selien C.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Afgelopen vrijdag heb ik erg lekker gegeten bij Visbar Beet. De bediening is vlot en heeft veel verstand van de aangeboden wijnen. De locatie is te gek: de zaak is vrij ruim, ligt op een hoek en heeft een groot terras. Maar belangrijker: het eten was heerlijk. Wij hadden twee verschillende soorten visplankjes gedeeld, en daarna de zalm tartaar en steak tartaar (volgens mij het enige vlees op de kaart). Alles smaakte fantastisch. Hier komen we zeker terug!
Dries C.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijke lichte hoeklocatie. We waren met z'n drieën twee chef's choice selectie fried fish en grilled fish. Heerlijk fingerfood. Vooral de kokkels en scheermessen. Meisje van de bediening wist ons alles te vertellen over de oester, vrij briljant. En de eigenaar had prachtige wijnverhalen die hij persoonlijk kwam vertellen aan tafel.