De naam zegt het al: dit restaurant is een paradijs voor liefhebbers van lekkernijen uit de zee. Het regent hier oesters, fruits de mer plateaus, kreeften, vis en meer van dit soort heerlijkheden. Er staan hier zowel klassieke visgerechten (zoals een bouillabaisse) als visgerechten met een twist op de kaart. Niet zo gek dus dat vis- en schaaldierfanaten dit restaurant al sinds jaar en dag weten te vinden. Neem plaats aan de met wit linnen gedekte tafels en laat je lekker verwennen door de culinaire creaties van chef Dennis Koopmans. Neem er een bijpassend wijntje erbij en je zit voorlopig nog wel even goed. Kijk vooral ook even om je heen, Studio Modijefsky heeft namelijk het interieur ontworpen en dat hebben ze zeker niet verkeerd gedaan.

Geschreven door: Susam Pang van bySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van bySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: op zomerse dagen is het terras van Visaandeschelde een heerlijke plek om een lekker visje te eten. Ze zijn zelfs tijdens de lunch geopend, dus ook overdag is het hier heerlijk toeven.

Over het restaurant Visaandeschelde Amsterdam

Sublieme visgerechten

Behoort al jaren tot het neusje van de zalm onder de visrestaurants in Amsterdam. Chef-kok Michiel Deenik en zijn team weten als geen ander hoe je de rijkdommen uit de zee omtovert tot prachtige, smaakvolle gerechten. De deskundige en attente bediening heeft veel kennis van zaken en weet altijd de perfecte wijn te schenken bij jouw gerecht.

Meer informatie over restaurant Visaandeschelde Amsterdam

• : Valet parking

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 17:30 - 23:00

6,5

Jouw recensie over het restaurant Visaandeschelde Amsterdam

Rob J.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
In de 18 jaar dat ik in Amsterdam woon ben ik zeker 6 à 7 keer in Visaandeschelde geweest. Vandaag (8 juli 2018) voor het eerst slechte ervaring. Bij de halve kreeft werd de verkeerde pasta geserveerd. Iets met Aziatische smaak i.p.v. de romige pasta die werd beloofd. Na klacht wel de juiste pasta gekregen. In mijn dessetwijn zat, nadat ik het gals half leeg had gedronken, een fruitviegle. Ik kreeg een half glaasje terug, dat wel voor de volle prijs op de rekining stond. Sad. Als je voor een etentje met 2 personen €210,- rekent, mag dit niet gebeuren.
Blijkbaar denkt men met deze slechte service weg te komen. Wordt Visaandeschelde een tourist trap? Zou jammer zijn.
Nina E.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Vis kan lekker zijn.. Mijn witte asperges waren hard en met slierten die tussen mijn tanden bleven hangen. De sfeer is daar koud. Verder mag de kaart wel een verandering gebruiken. Er word te veel geëxperimenteerd met de oosterse keuken . In elk geval jammer ik had met vrienden daar ooit een keer echt lekker gegeten . En heb het nog een paar keer geprobeerd. Helaas ben teleurgesteld. It was Just a one day fly.
Dutchappel .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
De rekening was aanzienlijk. Thuis nog eens gekeken en wat blijkt: er staat op dat service niet is inbegrepen. Huh ? In Nederland ? Vast bedoeld om buitenlanders te misleiden en een extra fooi te laten betalen. Van dit soort praktijken zie je tegenwoordig steeds meer. Geen transparantie of ethiek. Helaas, voor mij de laatste keer geweest.
Siebe V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Visaandeschelde let op uw zaak. Wij missen het top-niveau van weleer. Gerechten blinken niet uit, soms een voorgerecht dat er uitspringt. Hoofdgerechten al een aantal keer op rij niet overtuigend (te vet, te veel, niet bijzonder genoeg). Is niet meer wat het geweest is, jammer!!
wxxxb B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
Wat een blamage! De wijn niet gekoeld, alle gerechten “op smaak” met veel te veel room, veel te zout, rauwe dikke stengels van de spinazie, echt geen woorden voor. We begonnen met smakeloos brood en bruiswater. De champagne was niet gekoeld. Het was lastig kiezen uit witte wijnen van 2013 en 2014. Je hoeft geen kenner te zijn om te weten dat dat te oude wijnen zijn. Vervolgens drie oesters, gegratineerd onder een dikke laag kaas waaronder de smaak van de oester verdween. Daarna de snoekbaars met rauwe en veel te zoute groenten. Dit restaurant maakt zijn naam niet meer waar.
Camilla A.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Eten was echt heel goed! Als voorgerecht heerlijke krab cake en als hoofd een kreeft asian style. Het decor doet wat koud aan waardoor er een beetje een formele sfeer hangt. Personeel was heel vriendelijk maar ook wat stijf. Jammer dat de wijn erg veel werd bijgeschonken ook nadat ik had aangegeven even te willen pauzeren.
Guus K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Ik kom hier wel eens als ik iets te vieren heb, en gisteren was dat wederom het geval, en opnieuw heb ik het avondvullende programma dat het eten in Visaandeschelde is ervaren als een groot feest. De attente bediening van toegewijde dames die tussendoor ook nog tijd vonden om een praatje te maken en uitstekende wijnadviezen gaven completeerde het geheel. We genoten van het 4-gangen visaandeschelde-menu met zoals ik hier gewend ben creatieve combinaties en verrassende smaken.
Remko V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Geweldig lekker gegeten, heerlijke gerechtjes, goede wijn, alles mooi in balans. Met onze wensen werd goed rekening gehouden. De akoestiek is wat minder prettig.
Antony V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Kwam voor max 3 gerechtjes. het werden er 7, de amuses en bites niet meegerekend. Heel erg goed met een paar extreem goede uitschieters. Krab met alles er op en er aan, zacht en krokant, fris en vol, warm en koud, smaakvol, vitaal. Bereide oesters geniaal, met name gegratineerd met Gruyere en tomaat, Zeeduivel en heilbot ook perfect.
Wijnen ook erg goed en bieding leuk en attent en in control.
Top.
Johanc42 .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Beste vis. zeker weten. Vis hier is verukkelijk ook was de krab erg lekker. Het restaurant is druk, goedlopende zaak. Keuken maakt echt hele lekkere vis. Mensen zijn amuserend, wat erg leuk was. ik kom zeker weten terug. prijs kwaliteit waren zeker in de verhouding.
Martin C.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Allereerst echt voortreffelijk gegeten! Alleen service was teleurstellend, zeker niet wat je verwacht in zo'n restaurant, niet persoonlijk en het uitleggen van de gerechten was een soort race.
We moesten redelijk lang wachten en onze gerechten waren in de verkeerde volgorde gegeven en toen wij dit aankaarten leek de bediening de fout eerst niet eens toe te geven, en zei dat een ander gerecht prima na deze kon. Hierover is verder niks gezegd en geen enkele compensatie werd voorgesteld, ook niet na een hint of twee. Jammer. Tot slot was de akoestiek niet prettig, het was erg lawaaierig, tafels stonden te dicht bij elkaar, we konden horen dat onze buren al een uur aan het wachten waren.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Al heel lang stond Vis aan de Schelde op onze verlanglijst. We hebben er zelfs een keer voor de deur gestaan op een woensdag, maar ook dan moet je dus blijkbaar reserveren. Het is een restaurant wat gewoon altijd vol zit. De kwaliteit van de gerechten is voortreffelijk. Super verse vis en schaal- en schelpdieren. Onze ober begreep onze tafel volledig en dat gaf een prettige interactie met elkaar. Het "gewone" publiek is daar toch wel met een hoog OudZuid-gehalte (compleet met parelkettingen), maar als je van goede visgerechten houd, moet je hier absoluut geweest zijn. Ik zal het zeker niet elke maand gaan bezoeken (daar is het ook gewoon te prijzig voor), maar ik weet heel zeker dat wij nogmaals bij Vis aan de Schelde zullen komen!
maria V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Onverwacht beland bij Vis aan de Schelde. Wat een topkwaliteit. Elk hapje, elke tussendoorverrassing, elke gang was opnieuw een feest. Super! We eten vaak buiten de deur, maar dit tref je niet vaak. En dat in combinatie met een eigentijds en gezellig interieur, vakkundig en heel vriendelijk personeel en een jongen voor de deur die je auto wegzet. Sommige restaurants hebben alles en VIS is zo'n restaurant. Een omweg waard, en wachten op de eerste ster.
HellenBK K.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Wij hebben hier echt fantastisch gegeten! Een gezellig restaurant met geweldige bediening en bereid om mee te denken.
De gerechten waren super vers en een lust voor het oog.
Voedselallergieen zoals gluten, koemelk en ei waren geen probleem voor de kok. Wij komen binnenkort zeker terug! Voor de visliefhebber is dit restaurant een echte aanrader!
Luca D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Op een zaterdagavond gegeten bij VisaandeSchelde onder de luifel aan het Scheldeplein. Echt puur genieten. Met een gezelschap van 5 personen werden wij vriendelijk ontvangen door het meisje van de bediening. Zij was gedurende de hele avond ons aanspreekpunt met een glimlach. Ik zelf had een lastig dieet met veel producten die ik niet mag eten, dit werd door het meisje van de bediening zeer vriendelijk ontvangen als geen enkel probleem. De keuken had van zowel het voor als hoofdgerecht twee prachtige borden gemaakt met heerlijke producten die ik wel mag eten. De rest van de tafel heeft ook heerlijk gegeten van de verschillende gerechten. Hierbij mijn complimenten over de flexibiliteit en de hartelijke houding van zowel de bediening als de keukenbrigade. Tot de volgende keer! Hartelijk bedankt.
lindavermeulen .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Heerlijk gegeten.
Vooraf super verse oesters. Halve koude kreeft salade. Daarna een proeverij van allerlei visgerechtjes. Van sashimi tot bouillabaisse tot ceviche, allemaal even lekker. Daarbij een heerlijke wijn, aanbevolen door Bart. Hartelijke bediening. Wij komen terug!
Piefraaternje .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Zeer geslaagde lunch, mooie gerechten, cuisson van de vis iedere keer weer perfect. Mooi opgemaakt bord, subtiele smaken. Absoluut een aanrader.
Bettina J.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Het was echt een avond uit voor ons 4tjes.
We zijn van A tot en met Z verwent de verzorging is top!
Het eten is super en de wijnen zijn spannend en erg lekker!
Marokkaanse wijn bij voorgerecht met gerookte zalm
een heerlijke Franse rode wijn bij de snoekbaars
Een aanrader.

Tot gauw!

Magali7 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Ik ben in het verleden een paar keer hier gaan dineren en lunchen en was altijd erg enthousiast en tevreden. Afgelopen zaterdag vond ik het eten niet bijzonder, zelfs uitgedroogde vis en dito bijgerechten, we hebben meet dan een uur op onze tafel moeten wachten, de witte wijn was niet goed gekoeld, kortom zeer beneden de maat. Bedienkin wisselend, sommige mensen aardig, anderen heel genant familiair tegen onze buitenlandse gasten. Echt een aanfluiting. Zeer teleurgesteld.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Op een doordeweekse avond was er gelukkig een plaatsje, meestal is het hier vol.
We hadden allebei een salade Vis aan de Schelde die me eigenlijk tegenviel.
Wel rijk gedecoreerd met eendenleverkrullen, maar zeer weinig kreeft en vooral veel sla met heeeel veel dressing, gewoon niet lekker meer...en een paar hele kleine stukjes truffel, niet vers geschaafd
maar zo'n nattig plakje uit een potje. Vind ik dan zeer aan de prijs voor bijna € 30,-
Als hoofdgerecht een gekookte kreeft en een Oosterse kreeft.
Deze waren erg lekker en ook de mayonaise bij de friet zelf gemaakt gelukkig.
Dessert hebben we overgeslagen.
Opvallend detail is dat een aantal koks veel met hun telefoon staan te spelen,
en nee, die had niets met het bestelsysteem te maken. En dat er meerdere mensen van de keukenbrigade rijkelijk versierd zijn met ringen en armbanden wat niet zo hygiënisch oogde...neem dan geen open keuken.
Volgende keer weer naar het betere zusje aan de overkant