Visaandeschelde Amsterdam

Scheldeplein 4 1078 GR Amsterdam Nederland Kaart
31-206751583

Over restaurant Visaandeschelde Amsterdam

Sublieme visgerechten

Behoort al jaren tot het neusje van de zalm onder de visrestaurants in Amsterdam. Chef-kok Michiel Deenik en zijn team weten als geen ander hoe je de rijkdommen uit de zee omtovert tot prachtige, smaakvolle gerechten. De deskundige en attente bediening heeft veel kennis van zaken en weet altijd de perfecte wijn te schenken bij jouw gerecht.

Meer informatie over restaurant Visaandeschelde Amsterdam

• : Valet parking

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 17:30 - 23:00

Maria V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
HellenBK K.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Wij hebben hier echt fantastisch gegeten! Een gezellig restaurant met geweldige bediening en bereid om mee te denken.
De gerechten waren super vers en een lust voor het oog.
Voedselallergieen zoals gluten, koemelk en ei waren geen probleem voor de kok. Wij komen binnenkort zeker terug! Voor de visliefhebber is dit restaurant een echte aanrader!
Luca D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Op een zaterdagavond gegeten bij VisaandeSchelde onder de luifel aan het Scheldeplein. Echt puur genieten. Met een gezelschap van 5 personen werden wij vriendelijk ontvangen door het meisje van de bediening. Zij was gedurende de hele avond ons aanspreekpunt met een glimlach. Ik zelf had een lastig dieet met veel producten die ik niet mag eten, dit werd door het meisje van de bediening zeer vriendelijk ontvangen als geen enkel probleem. De keuken had van zowel het voor als hoofdgerecht twee prachtige borden gemaakt met heerlijke producten die ik wel mag eten. De rest van de tafel heeft ook heerlijk gegeten van de verschillende gerechten. Hierbij mijn complimenten over de flexibiliteit en de hartelijke houding van zowel de bediening als de keukenbrigade. Tot de volgende keer! Hartelijk bedankt.
Lindavermeulen .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Heerlijk gegeten.
Vooraf super verse oesters. Halve koude kreeft salade. Daarna een proeverij van allerlei visgerechtjes. Van sashimi tot bouillabaisse tot ceviche, allemaal even lekker. Daarbij een heerlijke wijn, aanbevolen door Bart. Hartelijke bediening. Wij komen terug!
Piefraaternje .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Zeer geslaagde lunch, mooie gerechten, cuisson van de vis iedere keer weer perfect. Mooi opgemaakt bord, subtiele smaken. Absoluut een aanrader.
Bettina J.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Het was echt een avond uit voor ons 4tjes.
We zijn van A tot en met Z verwent de verzorging is top!
Het eten is super en de wijnen zijn spannend en erg lekker!
Marokkaanse wijn bij voorgerecht met gerookte zalm
een heerlijke Franse rode wijn bij de snoekbaars
Een aanrader.

Tot gauw!

Magali7 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Ik ben in het verleden een paar keer hier gaan dineren en lunchen en was altijd erg enthousiast en tevreden. Afgelopen zaterdag vond ik het eten niet bijzonder, zelfs uitgedroogde vis en dito bijgerechten, we hebben meet dan een uur op onze tafel moeten wachten, de witte wijn was niet goed gekoeld, kortom zeer beneden de maat. Bedienkin wisselend, sommige mensen aardig, anderen heel genant familiair tegen onze buitenlandse gasten. Echt een aanfluiting. Zeer teleurgesteld.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Op een doordeweekse avond was er gelukkig een plaatsje, meestal is het hier vol.
We hadden allebei een salade Vis aan de Schelde die me eigenlijk tegenviel.
Wel rijk gedecoreerd met eendenleverkrullen, maar zeer weinig kreeft en vooral veel sla met heeeel veel dressing, gewoon niet lekker meer...en een paar hele kleine stukjes truffel, niet vers geschaafd
maar zo'n nattig plakje uit een potje. Vind ik dan zeer aan de prijs voor bijna € 30,-
Als hoofdgerecht een gekookte kreeft en een Oosterse kreeft.
Deze waren erg lekker en ook de mayonaise bij de friet zelf gemaakt gelukkig.
Dessert hebben we overgeslagen.
Opvallend detail is dat een aantal koks veel met hun telefoon staan te spelen,
en nee, die had niets met het bestelsysteem te maken. En dat er meerdere mensen van de keukenbrigade rijkelijk versierd zijn met ringen en armbanden wat niet zo hygiënisch oogde...neem dan geen open keuken.
Volgende keer weer naar het betere zusje aan de overkant

Robert V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het is misschien ook wel een beetje 'zien en gezien worden' bij Vis aan de Schelde maar zeker een aanrader ! Mooie ongedwongen sfeer. De vlotte en aantrekkelijke bediening plaatste ons tegenover de open keuken wat overigens prima was (wel bedrijvigheid maar geen rumoer). Heerlijke Oesters vooraf en aansluitend uiteraard vis gegeten vergezeld door een mooie bijpassende witte wijn uit de Elzas. Nagerecht is me ontschoten, was ook van kwaliteit maar je komt hier voor de vis. Gewoon goed, lekker, prima :-)
Bolle289 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Geweldig visrestaurant. Heerlijk gegeten op donderdag 10 dec. met 5 vriendinnen. De makreel met quinoa en het chef'smenu (3-gangen) waren voortreffelijk qua smaak en uitvoering.
Michiel en zijn team maakt van elk bord een 'schilderij'.

Van amuse tot dessert een groot SMAAKfeestje.
EEN Aanrader. !!
Mireille, Huizen
Radijsje1 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Het lijkt misschien overdreven maar niks is minder waar, dit restaurant nailt hem op het gebied van vis. Een 4 gangen verrassingsmenu genomen en van elke verfijnde gang méér dan genoten.
De bediening is zéér attent. 'Oh meneer u houdt niet van bietjes en stoofpeer?' (Wij schaamden ons een beetje) 'geen probleem, u moet eten wat u lekker vindt'. En zo werd dit charmante nagerechtje zónder pardon terug meegenomen naar de keuken en vervangen door een ander. Waar maak je dat mee? Bij elke gang overheerlijke wijnen gedronken, heel terecht een tóprestaurant!
Robbert B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Weinig woorden. Uitstekend, vers, sashimi, dorade, tonijn, oesters, alles overheerlijk, keur aan wijnen per glas, adequate service. Super.
Bendert K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
We hadden ons vergist in de datum maar desondanks een plekje gekregen. Heerlijk 4 gangen vis gegeten echt een aanrader. Uitstekende bediening!
Ruben S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Heeerlijk! Genoten van het Amexmenu! Mooie vissen in en super bereiding. Alles klopt bij vis aan de schelde! Super staf . We komen terug.
G.goris .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Meer dan uitstekend gegeten. Uiterst vriendelijke en vakkundige bediening. Helaas was de valet service die avond uitgevallen en het zoeken van een parkeerplaats had wat voeten in aarde. De tijd tussen voor- en hoofdgerecht had wat korter gekund. Deze kleine mishaps werden echter ruimschoots goedgemaakt door de eerder beschreven ervaringen. Wij komen zeker op korte termijn terug.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Een super gezellig VISrestaurant misschien wel het beste van Amsterdam. Een geweldige keukenbrigade die continu de menukaart wijzigt met verrassende visgerechten. Bediening is wat snel maar wel erg correct en vriendelijk! Lekkere en betaalbare wijnen op de kaart, dus elke keer weer een feest om te dineren.
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Visaandeschelde is een bijzondere combinatie van ster-waardige gerechten met een ongedwongen, informele sfeer. Wij hebben hier genoten van de verschillende gerechtjes (overigens ook voldoende keus) maar zeker ook van de bediening, die meedenkt en voor de kers op de taart zorgt voor een fantastische avond. Enige minpuntje is dat de tafels erg dicht bij elkaar staan, zodat je wel heel dicht op de buren zit. Een paar tafeltjes minder zou voor ons 3 x een 9 hebben betekend.
Mariadb .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Vorig weekend bij Visaandeschelde gegeten. Bij binnenkomst verrast door een mooie ambiance. We hebben gekozen voor de chef's menu en kregen onder andere rode mul, rode poon en coquilles. Alles gerechten waren goed van smaak met verrassende combinaties. De service was zeer vriendelijk en bekwaam. Fijne plek!
Ernst W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Voor het eerst sinds tijden weer eens bij Visaandeschelde gaan eten.
Personeel is hier altijd erg beleefd en vriendelijk. Het zou van mij wat minder formeel mogen maar dat hoort nou eenmaal bij deze tent.

Hele uitgebreide wijnkaart en leuk assortiment aan voor en hoofdgerechten.
Goed gegeten!

Jeng .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
feestelijke gelegenheid dus gekozen voor het 5 gangenmenu (uiteindelijk dessert geskipt). Omdat een vriend een glas champagne had klaar laten zetten had men door dat er iets gevierd werd, dus werden we bij de koffie verrast op een taartje. Er is ook nog heerlijk gegeten. Vooral de rode mul (gang 1) en rode poon (gang 2) waren ronduit spectaculair. Het attente personeel completeerde het geheel.