Vis Restaurant Basalt

Haventerrein 6 1779 GS Den Oever Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 24
|
31-227511599
8,1 /10
30 recensies

Over restaurant Vis Restaurant Basalt

Vis uit de Noordkop

Aan de haven van Den Oever met uitzicht op de Waddenzee. Daar ligt restaurant Basalt - en zo hoor je vis te eten. Op de kaart van dit sfeervolle visrestaurant staan onder meer in roomboter gebakken sliptong met remouladesaus en kabeljauw met mierikswortel. Alle vis wordt vers geleverd door de Wieringer viskoerier, maar ook de Oosterse ossenhaaspuntjes en de gevulde haasbiefstuk lonken overtuigend.

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 24
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 2 gangen, exclusief drank)

Drankprijzen

  • € 3,75
    Glas wijn
  • € 18
    Fles wijn
  • € 2,2
    Koffie
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Vis Restaurant Basalt

Hoe kom je er?

  • : Gratis parkeren in de buurt

Openingstijden

Maandag t/m zondag 11:00 - 21:00 uur (woensdag gesloten)
- Lunch 12:00 - 17:00
- Diner 12:00 - 21:00

Services

Zeer goed
8,1 /10
  • 10
    1
  • 9
    3
  • 8
    12
  • 7
    5
  • < 7
    9
Eten
8,1
Service
7,9
Decor
8,3
Prijs-kwaliteit
Redelijk
Geluidsniveau
Rustig
Wachttijd
Kort
30/30 recensies
Jorita V.
Expertproever
(8 recensies)
Average Rating
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Wat een fijn restaurant, onaangekondigt en spontaan kozen wij voor dit restaurant op doorreis naar huis. We waren van plan om snel wat te eten maar zijn twee uur gebleven. Vriendelijk personeel ongeevenaard aardig en gastvrij. Ook geven ze hun eerlijke mening wat ze zelf ook lekker vinden en dat is rond uit prettig, want als je zegt niet zo n viseter te zijn maar toch iets lekker te vinden trok mij dat even over de streep. En het was heerlijk, aparte shaken, waar niet iedereen even blij mee zal zijn. Kardemom in rauwkost vond onze zoon niet zo lekker, maar wij weer wel heerlijk. Kortom probeer het eens en sta open voor andere smaken dan komt het helemaal goed!!!
JFafiani .
Meesterproever
(43 recensies)
Average Rating
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gisteren een lekkere lunch gegeten. Het zag er allemaal goed uit. Het interieur erg gezellig en uitzicht op de visafslag/haven. Natuurlijk lekkere slib-tong besteld. Zeer goed gebakken en goed van smaak.
Frietjes en salade ook prima in orde. Zeker een aanrader.
Pieter D.
Proever
(1 recensie)
Average Rating
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Vorige week onze vakantie hier afgesloten met een heerlijke visschotel, vijf verschillende soorten vis met oa sliptong, kabeljauw, zeewolf etc.
De vis was goed gebakken en geserveerde met verschillende bij gerechten.

Wij komen graag nog eens terug
Stans D.
Proever
(1 recensie)
Average Rating
9 /10
Eten
9
Service
9
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Als beloofd, het was heerlijk, 2 voorgerechten. De vissoep en een kleine variatie, mijn echtgenoot had heerlijke schol, geen klachten, genoten en aan het einde van de middag kwam de zon ook nog door
Marieke B.
Meesterproever
(24 recensies)
Average Rating
8,8 /10
Eten
9
Service
7
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Ter afsluiting van onze vakantie hebben we gegeten bij Basalt. We hebben hier al eerder gegeten en als je echt van vis houdt is dit restaurant een absolute aanrader. Je kunt hier echt een eerlijk en goed stuk vis eten dat uitstekend bereid is. De prijs-kwaliteit verhouding is prima in balans. Je zit in de haven van Den Oever en kijkt over de Waddenzee en de vissersschepen en ook binnen is de inrichting volledig gericht op vis en visserij, je zit er echt leuk. Er was 1 nadeel: het was te druk voor de hoeveelheid bedienend personeel. Ze werkten zich te pletter en bleven vriendelijk en gezellig, maar hadden voor met hun tweetjes te veel te doen, waardoor het toch iets langer duurde voor je iets kon bestellen. Eén persoon erbij op drukke avonden en het is perfect. We komen absoluut terug bij Basalt!
Mgm B.
Meesterproever
(22 recensies)
Average Rating
7,5 /10
Eten
7
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Pal aan de haven staat dit visrestaurant (je kunt echter ook enige vleesgerechten krijgen). De vis is vers en lekker. De bediening maakt grapjes met de gasten waar het kan, en er is veel keus. Het was op verzoek mogelijk om de gerechten net wat anders dan op de kaart te krijgen, en we werden verrast met een klein drankje van de zaak bij de thé complet.. Maar om nu kinderen van 11/13 jaar ook een kleine baileys te geven, ging ons wat ver...
Bart W.
Meesterproever
(11 recensies)
Average Rating
8,3 /10
Eten
9
Service
7
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
We waren op zoek naar verse vis en daarvoor slaag je bij Basalt. Royale porties, in ons geval garnalen en de dagvisschotel en goed bereid. Tel daarbij op de heerlijke plek aan of liever in de haven van Den Oever. Aanrader voor iedereen die met honger de Afsluitdijk op of af dreigt te rijden.
Geert-Jan V.
Expertproever
(5 recensies)
Average Rating
8,3 /10
Eten
8
Service
9
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Enigszins sceptisch door de wisselende recensies maar bij gebrek aan alternatieven op de maandagavond.
Blij verrast door een uitstekende visschotel voor twee. Deze staat of valt met de versheid van de ingrediënten en de garing. Beide perfect.
Onze vegetarische disgenoot was zeer te spreken over zijn vegetarische feta spinazie loempia. Onze vis laten zwemmen in een ongedwongen frisse sauvignon blanc van Spaanse origine.
Bediening ondanks de hoogseizoendrukte ongedwongen en vrolijk. Het terras aan de vishaven van Den Oever maakt het positieve plaatje compleet.
Timrijkers .
Expertproever
(6 recensies)
Average Rating
8 /10
Eten
8
Service
9
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Vorige week gereserveerd en toen deze site bekenen. Na de slechte recensies had ik geen zin om er meer heen te gaan maar omdat mijn grootmoeder zo graag vis wilde eten toch maar gegaan.

Oke, het is wat betreft de aankleding geen vijf sterren restaurant maar het ontvangst was warm, tafel en gerei was schoon en de bediening was vriendelijk, duidelijk en snel.
Hebben met z’n drieën een visschotel besteld en was prima in orde. Vers en genoeg garnituur erbij. Als afsluiter een koffie ‘Basalt.

Totaal waren wij ex fooi € 35,- per man kwijt. Voor verse vis en alles eromheen geen schokkend bedrag en kom er graag terug.
T&js .
Meesterproever
(28 recensies)
Average Rating
5,3 /10
Eten
5
Service
4
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Helaas
Ieder jaar na een dagje Texel rijden wij tijdens de terugweg naar Basalt om een hapje te eten. Deze vierde keer was helaas zwaar onvoldoende. Bij binnenkomst wordt je meteen door de eigenaar onthaald daar hij een mooie dag-visschotel kan aanbieden met 4 soorten vis. Daar gingen we voor, met voor ieder een stukje gefrituurde kabeljauw, schol, zeewolf en zalm aangevuld met een gamba. De vis was wel goed, maar de gamba was gewoonweg slecht, ook het bijbehorende garnituur was middelmatig opgemaakt door twee grote stronken bloemkool, appelmoes, rabarber een gepofte aardappel en een schaaltje te kleine doorgebakken frites. Groot was onze verbazing dat er voor dit gerecht werd afgerekend voor EUR 64,95 voor 2p. Prijs/kwaliteit is hier totaal doorgeslagen. Ook al omdat alle hoofdgerechten op de menukaart voor rond de EUR 20,00 staan vermeld. We hebben er verder geen woorden aan vuil gemaakt maar wij willen hierbij in deze recensie aangeven dat deze eigenaar gewoonweg geen juiste Horecaman is en niet aanvoelt hoe een restaurant beheert moet worden. Helaas Basalt was voor ons de laatste keer.
Restaurant
Goedemiddag t&js,

Erg jammer om te lezen dat de vierde keer het u niet is bevallen.
Zou u contact met mij willen opnemen want de prijs van € 64,95 klopt inderdaad niet voor de visschotel deze kost namelijk € 52,95 zodat we dit in ieder geval kunnen oplossen!

De vis is trouwens niet gefrituurd zoals u aangaf maar gebakken in de boter en als u had aangegeven dat de gamba's niet lekker waren hadden we nieuwe voor u kunnen maken, nu kan ik er helaas niks meer aan doen.

Ik vind het erg jammer dat het deze keer u niet is bevallen en dit via deze weg te moeten vernemen,

ik hoop snel van u te horen.

Met vriendelijke groet,

Sandor Dijkstra

Reactie van proever:

Beste meneer Sandor Dijkstra, u heeft gewoonweg in uw toko de zaakjes niet voor elkander. Bovendien hebben wij geen zin meer om het verschil van EUR 12,00 bij u komen op te halen en vragen u hierbij om dit bedrag over te maken op NL23RABO 0333 777 999 van het KWF. Discussie gesloten.

anf 2e reactie van restaurant:

Prima!
Bedankt dat u alleen de slechte recensie heeft geplaatst en niet
een van die andere drie keer dat er geen klachten waren erg jammer.

Het is natuurlijk ook veel leuker om een bloeiend bedrijf af te zeiken en
alleen de slechte verhalen de wereld in te helpen.

Rob B.
Meesterproever
(57 recensies)
Average Rating
5 /10
Eten
4
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
een wat oubollig terras, binnen ziet het er beter uit. De bediening is niet supersnel, vergeet een lepel bij de soep en een klant die iets in de weg zit krijgt een order ipv een verzoek.

Eten, tja de tonijn was lekker, de zalmbonbon ok, maar de wakame hoort er niet bij.
Maar dan ik verwacht naast een visafslag een rijk gevulde soep met een bouillon die diep en krachtig is. De graten en andere ingrediënten kan je op 100 meter zo ophalen. Paar stukjes vis, en dan voornamelijk zalm. Een vis die daar niet aangevoerd wordt. Nee, matig, geen echt vis walhalla
Restaurant
Beste Buutje,
Wat jammer om te lezen dat het u niet is bevallen.
De vissoep wordt wel degelijk gemaakt van visgraten deze halen wij niet ZO bij de afslag
maar houden wij over van de verse vis die wij geleverd krijgen, hier trekken wij een bouillon van
en mengen we aan met room.

Jammer dat u geen hoofdgerecht heeft genomen van onze a la carte kaart met visspecialiteiten.
Hier had u genoeg keuze uit vis wat rechtstreeks van de visafslag wordt aangevoerd zoals kabeljauw, tarbot, sliptong of een heerlijke zeetong van 700 gram.

Verder vindt ik het jammer dat u dit niet bij het personeel heeft aangegeven zodat we
u iets anders hadden kunnen aanbieden ipv dat we het hier moeten lezen.

Ik zou het leuk vinden om u nogmaals uit te nodigen zodat u onze visspecialiteiten kan komen proeven.

Met vriendelijke groet,

Sandor Dijkstra

Reactie van proever:

Beste Sandor,

Ik heb twee voorgrechten genomen, die moeten toch ook gewoon goed zijn. Ik denk dat je dan de receptuur van de vissoep nog eens door moeten nemen. Ik ben er een liefhebber er kenner van. In elke kustplaats neem ik de vissoep, deze was één van de minste, doe er je voordeel mee.

Ikik kom graag nog eens langs, iedereen mag zich verbeteren en ik werk in de buurt.

anf 2e reactie van restaurant:

Beste buutje,

Ik heb nog nooit klachten gehad over de vissoep, waarschijnlijk is er bij u iets fout gegaan want normaal gesproken krijgen we goede berichten over de vissoep.

Natuurlijk moeten de voorgerechten ook goed zijn.
Maar u had dit ook aan een van de medewerkers aan kunnen geven maar dat is niet gebeurd.
En vind het daarom erg jammer dat ik het hier moet lezen.

Graag tot de volgende keer!
Ijsvogels .
Meesterproever
(11 recensies)
Average Rating
8,8 /10
Eten
9
Service
9
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Aan het einde van ons teamuitje streken we neer in De Oever. Wij hadden al eerder overleg gehad met dit restaurant en aangegeven dat wij met 16 personen wilden komen eten.
We hebben enkele menu's mee gekregen en deze aan de collegae laten lezen waarna zij een keuze konden maken.
Zelf had ik gekozen voor de visproeverij. Dit gerecht smaakte uitstekend. Als hoofdgerecht is samen met een collega gekozen voor een visschotel voor 2 personen. De verschillende vissoorten waren met zorg bereid. De frites die hierbij was smaakte echt lekker. Als nagerecht heb ik gekozen voor koffie Basalt. Dit is koffie met een glaasje Kahlua. Ik vond het een goede keuze.
De andere collegae aten sliptong, een flinke tarbot of gegrilde biefstuk. Iedereen was dik tevreden. Tijdens het eten werd regelmatig gevraagd of er voldoende was en werd ook de wijn of andere drank niet vergeten. De bediening was goed en niet opdringerig.
Betulskali .
Fijnproever
(2 recensies)
Average Rating
7,5 /10
Eten
8
Service
7
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Wij rijden hiervoor graag een stukje. Men dient hier de vis op zoals het hoort: zonder al te veel opsmuk, de kwaliteit van de vis is al voldoende. Wij vonden dat de vis vaardig was klaargemaakt, met verse olie en precies gaar genoeg. De groeten smaakten ook vers, ondanks het feit dat het zondag was. En de friet was ook gebakken in verse olie en niet te vet. Kortom, we komen graag nog een keertje proeven
Lekkereuiteters .
Meesterproever
(10 recensies)
Average Rating
5 /10
Eten
4
Service
5
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Wij hebben vorige week zondag 18 januari gelunched bij Basalt. Vroeger was dit goed restaurant. Nu... Helaas... Mijn man had een vismenu... Mini tongetje, een echt mini stukje witte vis. en een mini stukje zalm. Makkie.... Visje in de frituur...friet erbij...en klaar is Kees. De helft van het bord gevuld met patat. Verhouding prijs kwaliteit ver te zoeken. De kronkelpatat best leuk... maar deze keer.... Volledig hol en vet. Echt teleurgesteld dus. De serveerster reageerde met' dit is speciale patat en t hoort zo' . Sorry, maar wij weten echt wel wanneer iets niet klopt. Gelukkig bevestigde de keuken ons verhaal Maar als je dan afrekent en ze zegt... Wij compenseren dit door 1 drankje van de rekening te halen ( en dan ook nog het goedkoopste drankje) ...We hebben betaald, maar komen hier nooit meer.
Chef.... Jammer, want het is een leuke zaak, leuk uitzicht en vroeger was t top! .
Joop B.
Proever
(1 recensie)
Average Rating
9 /10
Eten
9
Service
9
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Zoals elk jaar gaan wij op nieuwjaarsdag uit eten. Dit jaar viel de keuze op het Visrestaurant Basalt. Wij zijn echte visliefhebbers dus lag de keuze voor de hand.
Aangekomen op de haven van Den Oever maakt het tafereeltje van schepen, afslag, netten en kettingen de locatie van Basalt uniek.
Wij werden in het gezellige restaurant gastvrij ontvangen.
Het uitzicht over de haven geeft een extra accent aan de sfeer.

Wij zijn kritisch als het over vis gaat, wij hebben een verleden in deze sector en menen een redelijke beoordeling over kwaliteit te kunnen geven… Basalt is kortweg een aanrader, een kwaliteitsrestaurant waar we met genoegen terugkomen.

Nu het eten.
Een amuse vooraf en een voorgerecht met vissoep, gamba's en een vis-proeverij.
Het hoofdgerecht bestond uit een rijke variatie van tong, tarbot, gamba's en kabeljauw en een smakelijke Franse koffie na.

De bediening was prettig. Opvallend was dat er veel aandacht werd besteed aan de kleinkinderen, niet alleen een speelhoek met kleurplaten, ook de medewerkers hadden veel aandacht voor de kinderen.
We zijn zeer tevreden over het eten en de bediening, de rekening was iets minder.
Ja… minder dan verwacht.

Medewerkers van Basalt, bedankt,
Teddy en Joop Buijs
Xero .
Meesterproever
(13 recensies)
Average Rating
7,8 /10
Eten
8
Service
7
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Na een wandeling door de vissershaven van Den Oever neergestreken op het terras van Basalt dat uitzicht biedt op de talloze schepen. Prima portie kibbeling gegeten: goed uitgelekt, knapperig en niet zo'n vieze frituursmaak, zoals je meestal krijgt. Niet echt goedkoop, 5,95, maar de Texelse 'Schumkop' daarentegen viel weer mee, 2,95. De bediening was vriendelijk, maar maakte een beetje afwezige indruk.
Oosterpoorters .
Meesterproever
(45 recensies)
Average Rating
6,3 /10
Eten
6
Service
6
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Nadat wij een kleine tien jaar geleden eens hier gegeten hadden nu weer terug aan het aparte plekje aan de haven van Den Oever.
Het viel ons niet mee. We bestelden een visschotel en vooraf een mosterdsoep. Vooraf werd een broodje met kruidenboter gepresenteerd van matige kwaliteit. De mosterdsoep was goed op smaak maar een vlies op de soep deed ons vermoeden dat de gevulde borden al op voorraad in de keuken stonden. Daarna de vis , daar kom je tenslotte voor. De keuze van de soorten vis in de schotel was een goede combi maar we konden ons niet aan de indruk onttrekken dat het hoog tijd werd om de bakolie te verversen. Het was redelijk vet en er was redelijk veel vet op de vis aanwezig. Jammer want de viskwaliteit was goed. De bediening is redelijk nadrukkelijk aanwezig , zowel in woord als gebaar.
Ondanks het feit dat we weten dat vis niet goedkoop is vonden wij dat de rekening in verhouding stevig was. De prijs- / kwaliteitsbalans was niet echt in evenwicht. Jammer.
Restaurant
Geachte Heer/Mevrouw,

Bedankt voor uw recensie.
Helaas zijn dit niet de recensie's die wij graag lezen.
Graag wil ik een paar dingen uit uw recensie ophelderen.
De mosterdsoep staat bij ons niet op voorraad, dit is niet mogelijk want anders is de soep koud.
Treinstel .
Proever
(1 recensie)
Average Rating
8,8 /10
Eten
9
Service
9
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Onverwacht bezoek aan een restaurant dat je wel kent maar eigenlijk op het haventerrein als het terras niet open is (onterecht) links laat liggen. Doen we niet meer. We hebben alleen vis gegeten en die is verschrikkelijk goed klaargemaakt! Ontzettend aardige mensen. De eigenaar drinkt (als je dat op prijs stelt) een glaasje mee aan tafel. Goed restaurant. Zojuist grotendeels verbouwd. goede ambiance..en vooral hele goede kok (Tarbot is werkelijk een aanrader!!!)
Gerard en Gea
Boemerang2 .
Fijnproever
(3 recensies)
Average Rating
8,8 /10
Eten
9
Service
9
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Gisteren uitstekend vis gegeten. Een gambapotje als prima voorgerecht en een mooie en vooral heerlijke tarbot hoofdgerecht. Het hoofdgerecht was mooi aangekleed met diverse groenten en andere hapjes.
Het restaurant heeft een mooie facelift ondergaan met op veelal zicht op de haven. Een aanrader om nog eens terug te keren.
Frans J.
Meesterproever
(59 recensies)
Average Rating
8,3 /10
Eten
8
Service
9
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2014
Gisteren op de terugweg van Bootholland neergestreken bij Basalt. Om te beginnen werd een proefglaasje van een speciaal bier aangeboden, van de tap, waar gebeurt dat nog. Vervolgens een mooi stukje bruinbrood met kruidenboter en aiolie . Daarna de dagvis besteld, een mooie niet al te grote, maar meer dan genoeg zijnde tong, goed gebakken in de boter, goede smaak en en juiste taste! Een aanrader om terug te komen.
  • 1
  • 2
We gebruiken cookies om je te voorzien van de best mogelijke gebruikservaring. Hiernaast is het ook zo dat je gegevens beheerd en verwerkt worden door La Fourchette SAS. Wil je meer weten , lees dan onze cookie policy en onze privacy statement. Door op deze website te surfen ga je akkoord met deze voorwaarden en aanvaard je het gebruik van deze cookies.