Vis Restaurant Basalt

Haventerrein 6 1779 GS Den Oever Nederland Kaart

Over het restaurant Vis Restaurant Basalt

Vis uit de Noordkop

Aan de haven van Den Oever met uitzicht op de Waddenzee. Daar ligt restaurant Basalt - en zo hoor je vis te eten. Op de kaart van dit sfeervolle visrestaurant staan onder meer in roomboter gebakken sliptong met remouladesaus en kabeljauw met mierikswortel. Alle vis wordt vers geleverd door de Wieringer viskoerier, maar ook de Oosterse ossenhaaspuntjes en de gevulde haasbiefstuk lonken overtuigend.

Meer informatie over restaurant Vis Restaurant Basalt

Maandag t/m zondag 11:00 - 21:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Vis Restaurant Basalt

menne V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Van zee zo op je bord! Hoe vers wil je het hebben. Een reuze tong tegen een dag prijs van 37,50 lijkt aan de prijs maar valt reuze mee. Lekker gekruid met alleen peper en zout. Schaaltje grove frites een gemengde sla en appelmoes als bijgerecht. Meer hoeft niet. Smakelijk een bezoek waard als je toch naar de Afsluitdijk moet.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heel lekker gegeten....de schotel met 5 soorten vis o.a zeetong en langoustines. Leuke bediening en tot slot koffie Basalt.
Cornel V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Zondag, lunch, gereserveerd. Prima plek als buiten het water met bakken uit de hemel valt. Mosterdsoep vooraf, lekker brood erbij, de plate varia met slibtong, kabeljauw en een stukje zalm. Allemaal smakelijk, portie friet erbij. Met vier mensen, rustige ambiance.
Alexander M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Lekkere vis, top service
peter O.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Vooraf het heerlijke brood als hoofdgerecht een heerlijke visschotel voor 2 en een heerlijk toetje na in 1 woord heerlujk gegeten.
A. D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Heerlijk gegeten wederom hier. Hiervoor kan je gerust omrijden om heerlijke en eerlijke vis en vlees te eten. Van de visschotel met 5 soorten vis, smaakt alles even lekker met de topper, de zeetong. Heerlijk van smaak en zo mals dat het zo van de graat afvalt. Ook het brood vooraf, is ver en erg lekker. Als je in de buurt bent, ga hier lekker eten en geniet. Het is niet ver van de snelweg en zelfs met zijn vieren, voor drie personen bestellen, is allemaal geen probleem.
arie R.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
lekker
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
We hebben heerlijk gezeten en het eten was uitstekend! Gezellige sfeer en de bediening super aardig! Mijn moeder had op een gegeven een kriebelhoest en uit zichzelf kwam de serveerster met een glaasje water! Dan ben je echt goed bezig met je werk en heb je er plezier in!
mri-k .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Prima eten met gelukkig nog echte boter bij het broodje vooraf. Leuke, ontspannen ambiance. De mevrouw die ons bediende, verstaat haar vak uitstekend. En natuurlijk leuk uitzicht op de haven.
Rudy D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Net bij aankomst gaf de gastvrouw eigenlijk vrijwel direct aan tegen de kinderen dat ze rustig moeten zijn omdat ze al om 06.30 uur was begonnen. Presentatie van het voorgerecht was ondermaats. Proeverij smoking waren 3 gefileerde zalm/tonijn.. een hoopje zeewier links en rechts en een geroosterde casino broodje voor 10.50 euro. Onbeperkt tong eten maar na mijn 5e tong werd mij pas laat of ik er nog 1 wilde. Na mijn 6e tong werd er niet meer gevraagd of ik er nog 1 wilde. Daarnaast moest ik zelf vragen of ik citroen bij mijn tong mocht hebben, ik kreeg limoen. Volgens mij is er een andere kok, of ze zijn zwaar aan het bezuinigen want wij zijn er 5x geweest en de presentatie en kwaliteit wordt steeds minder. Ik sta open voor een nieuwe vistent. Dus tips zijn welkom!
Diana J.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
wij hebben overheerlijk tongen en spare ribs gegeten . de medewerkers weer zeer vriendelijk en beleefd tegen de mensen. dit is zeker een aanrader om eens te proberen.
T.C. V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Dit restaurant voldoet op alle fronten aan onze wensen.
We wonen niet in de buurt, maar we hebben de rit er graag voor over.
Jorita M.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Wat een fijn restaurant, onaangekondigt en spontaan kozen wij voor dit restaurant op doorreis naar huis. We waren van plan om snel wat te eten maar zijn twee uur gebleven. Vriendelijk personeel ongeevenaard aardig en gastvrij. Ook geven ze hun eerlijke mening wat ze zelf ook lekker vinden en dat is rond uit prettig, want als je zegt niet zo n viseter te zijn maar toch iets lekker te vinden trok mij dat even over de streep. En het was heerlijk, aparte shaken, waar niet iedereen even blij mee zal zijn. Kardemom in rauwkost vond onze zoon niet zo lekker, maar wij weer wel heerlijk. Kortom probeer het eens en sta open voor andere smaken dan komt het helemaal goed!!!
Ans F.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gisteren een lekkere lunch gegeten. Het zag er allemaal goed uit. Het interieur erg gezellig en uitzicht op de visafslag/haven. Natuurlijk lekkere slib-tong besteld. Zeer goed gebakken en goed van smaak.
Frietjes en salade ook prima in orde. Zeker een aanrader.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Vorige week onze vakantie hier afgesloten met een heerlijke visschotel, vijf verschillende soorten vis met oa sliptong, kabeljauw, zeewolf etc.
De vis was goed gebakken en geserveerde met verschillende bij gerechten.

Wij komen graag nog eens terug
Stans D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Als beloofd, het was heerlijk, 2 voorgerechten. De vissoep en een kleine variatie, mijn echtgenoot had heerlijke schol, geen klachten, genoten en aan het einde van de middag kwam de zon ook nog door
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Ter afsluiting van onze vakantie hebben we gegeten bij Basalt. We hebben hier al eerder gegeten en als je echt van vis houdt is dit restaurant een absolute aanrader. Je kunt hier echt een eerlijk en goed stuk vis eten dat uitstekend bereid is. De prijs-kwaliteit verhouding is prima in balans. Je zit in de haven van Den Oever en kijkt over de Waddenzee en de vissersschepen en ook binnen is de inrichting volledig gericht op vis en visserij, je zit er echt leuk. Er was 1 nadeel: het was te druk voor de hoeveelheid bedienend personeel. Ze werkten zich te pletter en bleven vriendelijk en gezellig, maar hadden voor met hun tweetjes te veel te doen, waardoor het toch iets langer duurde voor je iets kon bestellen. Eén persoon erbij op drukke avonden en het is perfect. We komen absoluut terug bij Basalt!
mgm B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Pal aan de haven staat dit visrestaurant (je kunt echter ook enige vleesgerechten krijgen). De vis is vers en lekker. De bediening maakt grapjes met de gasten waar het kan, en er is veel keus. Het was op verzoek mogelijk om de gerechten net wat anders dan op de kaart te krijgen, en we werden verrast met een klein drankje van de zaak bij de thé complet.. Maar om nu kinderen van 11/13 jaar ook een kleine baileys te geven, ging ons wat ver...
Bart W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
We waren op zoek naar verse vis en daarvoor slaag je bij Basalt. Royale porties, in ons geval garnalen en de dagvisschotel en goed bereid. Tel daarbij op de heerlijke plek aan of liever in de haven van Den Oever. Aanrader voor iedereen die met honger de Afsluitdijk op of af dreigt te rijden.
Geert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Enigszins sceptisch door de wisselende recensies maar bij gebrek aan alternatieven op de maandagavond.
Blij verrast door een uitstekende visschotel voor twee. Deze staat of valt met de versheid van de ingrediënten en de garing. Beide perfect.
Onze vegetarische disgenoot was zeer te spreken over zijn vegetarische feta spinazie loempia. Onze vis laten zwemmen in een ongedwongen frisse sauvignon blanc van Spaanse origine.
Bediening ondanks de hoogseizoendrukte ongedwongen en vrolijk. Het terras aan de vishaven van Den Oever maakt het positieve plaatje compleet.