Vis op de dijk

Oudedijk 235A 3061 AH Rotterdam Nederland Kaart
Naar Vis op de Dijk ga je om vis te eten. In de keuken staat chef Tim Kloeg van woensdag tot en met zondag met verse producten gerechten te maken en hij runt de zaak met zijn pa en ma, die je altijd hartelijk ontvangen. Hier draait het om kwaliteit en diversiteit, wat betekent dat er elke dag verse producten binnen komen waardoor er dagelijks een nieuw menu op het bord in de zaak te vinden is. De kaart wisselt ook nog eens elke drie maanden, dus reden genoeg om terug te komen.

Reserveren is hier een goed idee, want zeker in het weekend zit de zaak bijna altijd vol. In de zomer is dit the place to be, want dan is er een terras waar je heerlijk kunt lunchen en dineren. Het eten en de wijn is no-nonsense en hoewel er altijd het nodige in het menu verandert, vind je altijd fish & chips op de kaart.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Als je hier gaat lunchen dan is er meestal nog wel plek en dat is net zo lekker als het eten bij ‘t diner

Meer informatie over restaurant Vis op de dijk

Tramlijn 7 stopt voor de deur van Vis op de Dijk
  • : Van maandag t/m vrijdag betaald parkeren tot 18.00 uur. Zaterdag en zondag gratis parkeren.

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

• Mastercard , Pin , Visa
Uitmuntend
nelvant .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Leuk ingerichte simpele zaak. Ontzettend aardige bediening. Gratis stokbrood en karaf kraanwater. Eten puur en simpel, maar heerlijk en grote porties. Heerlijke patat en salade. Jammer dat de saus en mayonaise in een plastic flexibel bakje zat, een beetje onhandig.
Een verbeterpunt is de afzuiging in de zaak. Bij thuiskomst rook onze kleding naar het eten.
Een prima prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader.
Hiatt .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Vanavond bij vis op de dijk gegeten..... Tafel 9 was helaas bezet maar de andere tafels zijn ook prima.....
Heeeeeerlijk gegeten , inktvisringen, vongole , sashimi , zeebaars ....mmmmm onder begeleiding van een fantastisch, spontaan team.....
Een aanrader !!

floorlottman63 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Aanwinst voor Kralingen. Gewoon zalig verse vis, heerlijk simpel maar zo lekker bereid! Inktvis zoals je ze eet in de tentjes aan de middelandse zee, zo vers!! Bediening erg vriendelijk en gezellig. Zeker gaan eten, wel even reserveren.
Bep M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Wat een aanwinst !! super lekker gegeten en bijzonder aardig bediend. Wij hebben gekozen voor het visplateau en de mosselen . Heerlijk. Topavond gehad. Bedankt familie Kloeg .

Je ziet ons snel weer..
yhuisco .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Vanwege de goede recensies bewust deze nieuwe zaak bezocht. Kleine, frisse en gezellige eetgelegenheid met leuke bediening. Zeer redelijke prijzen voor kwalitatief goede producten die zonder veel poespas worden geserveerd. Nieuw bij de voorgerechten: garnalenkroketten. Een aanrader.
Ook de hoofdgerechten zoals zeetong en een schol van 500 gram waren heerlijk. Gewoon goed gebakken in de boter, meer is er niet nodig. Een aanwinst voor Rotterdam en Kralingen in het bijzonder.
Harm M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Toevallig belandde ik in dit - voor mij nieuwe - restaurant. Eigenlijk waren zij niet eens open, maar ik was toch welkom. Een leuke, kleine en frisse zaak, maar voor mij het belangrijkste, voortreffelijke bediening, die zonder enige aarzeling en heel constructief hielp om een gerecht te kiezen dat ik zelfs met ernstige eetproblemen prima kon eten. Speciaal gemaakte zalm die zo goed van smaak was, dat ik nog een portie heb besteld.

Dit is een uitstekende zaak met goede ingrediënten, prima bediening en heel vriendelijk. Hier kom ik zeker terug. Chapeau!
Pam V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Gewoon in de buurt een mooi visje eten, en niet de hoofdprijs betalen. Fish en chips, fruits de mer, tong, mosselen. Zowel voor de lekkerbek als de doemaargewoon-eters helemaal goed. Vriendelijke gastheer, vriendelijke rekening. Alleen de deserts zijn zo vlak na de opening nog een beetje saai. Wordt aan gewerkt. Wel even reserveren als je zeker wil zijn van een plekje. Kralingen houdt van vis kennelijk!
Ilse-Remco .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Heerlijk gegeten in een lekker Rotterdams sfeertje. Wat is de zaak mooi geworden! Wij hebben onder meer een Vis op de dijk plateau (aanrader om als voorgerecht te eten) en uiteraard de zeetong gegeten. Alles smaakte even goed. We komen dan ook zeker snel weer een keer terug.
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Heerlijke no nonsens tent met echt lekkere en goede vis tegen hele schappelijke prijzen. Goede en vriendelijke bediening met hart voor de zaak en veel betrokkenheid. Plateau op de dijk en de bretonse vissoep zijn zeker aanraders! Vers gesneden frites ook erg lekker. Kortom een aanvulling voor Kralingen, ik verheug me op het terras met oesters komende zomer!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Sinds dinsdag 22 september geopend zonder tamtam, vooral vis.
Heb voor de Zeetong à € 19,50 gekozen heerlijk in de roomboter gebakken, gewoon zoals een tong bereid moet worden zonder flauwekul.
De bediening is er vriendelijk en de zaak ziet er strak en fris uit.
Dit is zeker een toegevoegde waarde op de Oudedijk in Kralingen.