Vis op de dijk

Oudedijk 235A 3061 AH Rotterdam Nederland Kaart
Naar Vis op de Dijk ga je om vis te eten. In de keuken staat chef Tim Kloeg van woensdag tot en met zondag met verse producten gerechten te maken en hij runt de zaak met zijn pa en ma, die je altijd hartelijk ontvangen. Hier draait het om kwaliteit en diversiteit, wat betekent dat er elke dag verse producten binnen komen waardoor er dagelijks een nieuw menu op het bord in de zaak te vinden is. De kaart wisselt ook nog eens elke drie maanden, dus reden genoeg om terug te komen.

Reserveren is hier een goed idee, want zeker in het weekend zit de zaak bijna altijd vol. In de zomer is dit the place to be, want dan is er een terras waar je heerlijk kunt lunchen en dineren. Het eten en de wijn is no-nonsense en hoewel er altijd het nodige in het menu verandert, vind je altijd fish & chips op de kaart.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Als je hier gaat lunchen dan is er meestal nog wel plek en dat is net zo lekker als het eten bij ‘t diner

Meer informatie over restaurant Vis op de dijk

Tramlijn 7 stopt voor de deur van Vis op de Dijk
  • : Van maandag t/m vrijdag betaald parkeren tot 18.00 uur. Zaterdag en zondag gratis parkeren.

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

• Mastercard , Pin , Visa
Uitmuntend
Lee V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Geef zelden een 10 dus ik zal het stevig moeten onderbouwen waarom. Ten eerste de constante hoge kwaliteit van de vis en de bereiding ervan. Nooit sla je hier de plank mis, altijd vers en goed. Hier geen poespas of gefrutsel qua opmaak, wat op zijn tijd ook erg leuk en fijn is, maar goede vis op zijn best zonder frutsels op je bord. Elke week een wisselend krijtbord met daarop bijzondere visjes, en een vaste menukaart met daarop bijv een zeebaars die je geprobeerd moet hebben! In zijn geheel bereid wat naar mijn idee het beste is want ook graten geven smaak af. Niet iedereen houd van hele vis, dus ze hebben ook een mooie keuze in vis zonder graat.
Wij hadden voor de Bouchot mosseltjes, zoveel lekkerder dan de Zeeuwse (sorry Zeeuwse zijn ook lekker dus kun je nagaan) wel kleiner, maar damn wat een smaak! En verse! Ansjovis, zo weinig kom je dat nog tegen en zó lekker.
Als hoofd een flink stuk Tonijn, mooi rood én warm...met een sesam-soya dressing waar je je vingers bij af wilt likken en je bord. En een Tongschar die perfect gebakken word in de roomboter, niet vet maar mooi droog gebakken zoals het hoort. Lekker verse salade en frietjes erbij, klinkt simpel maar oh oh oh wat kan "simpel" toch heerlijk zijn.
Wij namen er een Chablis bij maar er staan genoeg andere lekker en goede wijnen op de kaart.
En dit alles afgesloten met een lekker fris citroentaartje met Limoncello.
Wat wel jammer is dat ze in augustus gesloten zijn vanwege vakantie....bijna een maand wachten tot we weer mogen. Want nergens in Rdam krijg je zoveel kwaliteit voor een redelijke prijs in een vis restaurant. Vandaar die 10....Chapeau!

Floris S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Vis op de Dijk is een frisse zaak en een echte aanwinst voor Kralingen. Dat blijkt ook als we binnenkomen en er een gezellige drukte heerst met alle tafels bezet (reserveren is een must).

De kracht van Vis op de Dijk is dat ze goede, verse én betaalbare vis bereiden. We kiezen voor de smakelijke gefrituurde inktvisringen (gelukkig krijgen we niet alleen ringen maar ook de overige smakelijkere delen van de inktvis) vooraf.

Als hoofdgerecht wordt tonijn en tongschar (buiten de standaard kaart) geserveerd. Simpel in de bereiding, maar juist daardoor zo lekker. Geen fratsen, gewoon smakelijke vis, goed geportioneerd ook. De frietjes erbij zijn ook opvallend lekker.

Al met al uitstekend eten en prima service, ook nog vriendelijk geprijsd. Een hele fijne zaak.

Monique R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wat een leuke sfeer; kleine ruimte, fris, allemaal leuke gasten, heel hartelijke bediening en lieve gastvrouw, die allemaal precies op de juiste momenten wel of niet aan tafel verschenen. Alle visgerechten even lekker, echt!! Mooie pure gerechten en een goed glas wijn. Aperitief buiten, diner met zijn zevenen binnen en na het hoofdgerecht koffie met eigen taart weer buiten genuttigd. Geen 9 maar een 8 voor het decor is omdat het op de vide erg warm was en je daar elkaar wat minder goed kan verstaan.
Wat een super restaurant. Ik vertel het iedereen, reserveren en vlug een keer gaan! Voor ons was het de eerste keer, maar we gaan snel weer komen. Bedankt!
Arlette H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
• Heerlijke Rotterdamse no-nonsens bediening
• fantastische pure gerechten
• liefde en passie voelbaar
• passende wijnen
• verassende seizoensgerechten
• prijs/kwaliteit zeer goed
F. V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een buitengewoon goed visrestaurant in Kralingen. Goede prijs-kwaliteitsverhouding en een zeer attente bediening. Mooie visproducten. Vooraf zes mooie oesters vers en goed geopend. Zelf een gebakken griet gegeten, perfect gebakken. De tafelgenoot had een hele gebakken zeebaars. Beide vissen naturel klaargemaakt, vers, van goede kwaliteit en geen opsmuk. Een nette witte wijn om het geheel te begeleiden. Als garnituur zelf gemaakt smakelijke friet. De bediening is correct en attent. Een duidelijk minpunt is dat de tafeltjes veel te klein zijn voor twee personen, en dat het een lawaai in de zaak is, waardoor een gesprek erg moeizaam is. Iets aan geluidsdemping zou wonderen doen. Al met al een aanrader, en zeker een volgend bezoek waard. Het is wel altijd druk en reserveren is nodig.
jan D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Gisteren de kinderen om half 5 weg gebracht naar de Bekerfinale en ze om 8 uur weer opgehaald, in de tussentijd moesten wij natuurlijk ook genieten. Na een tip op het werk en goede recensies gekozen voor Vis op de Dijk, wat een heerlijke uurtjes waren dit. Een mooie moderne zaak en wat een leuk en behulpzaam personeel. Leuk om te zien dat veel gasten hier zeker niet voor de eerste keer waren...... Maar het draait natuurlijk om het eten en dat was echt heel erg lekker. De moderne versie van Fish and Chips en mijn kabeljauwhaas met grote garnalen smaakten echt perfect! (en wat een lekker frieten). De taartjes van Koekela maakten het helemaal af.
Net als Feijenoord deze avond is Vis aan de Dijk wat ons betreft een winnaar, ze zien ons zeker en vast terug. Een adres om te delen en de trotste eigenaar verdient niet anders!
fredvandijkman .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Uitstekend gegeten in Rotterdam Kralingen. Genoeg keus uit lekkere vis. En de wijnen waren ook goed. Beetje krappe zaak, alle tafeltjes dicht op elkaar. Vriendelijke en vlotte bediening. Het was merkbaar dat sommige klanten er regelmatig komen. En ze hebben gelijk!
Els I.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Heerlijke geluncht in dit voor mij nieuwe restaurantje. Vlotte bediening, leuke kaart, goed eten (echt verse vis) en prima drinken. Informeel en met een klein terrasje. Zo wil ik er graag meer!
(Heb er vandaag gegeten, 1-4-2016, maar de kalender gaat maar tot en met 27-3).
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Simpel concept met goede ingrediënten. Helaas op zondagavond was een deel al uitverkocht. Wel goed teken, want dan wordt er vers gekookt. Voorgerecht gravad lachs was erg goed. Hoofdgerecht was sliptong, prima maar niets speciaals, geen sausje. Goede friet. Nagerecht citroentaart, was mij iets te sterk van smaak, maar wel redelijk goed van smaak.
Heel hartelijke joviale bediening.
Zaak is licht, ruimtelijk, wat rumoerig. Publiek is wel echt duidelijk uit Kralingen.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Waren vroeg dus nog niet druk (werd het wel snel daarna) en zonder reservering tafel voor twee. Viskoekjes en garnalenkroketjes vooraf, zeeduivel met spek en tarbot als hoofdgerecht. Erg lekker met heel lekkere knapperige patat! Frisse witte wijn erbij. Erg geslaagd. Enige minpuntjes zijn dat de saus in kartonnen cupjes wordt geserveerd en de servetten van papier zijn. Voor de gehanteerde prijzen mag dat wel iets 'luxer'. Verder jammer dat je meteen door moet naar de stomerij, maar ja... een open keuken hè.
Maureen W.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het is een heel gezellig en klein restaurantje, waar we heerlijk hebben gegeten! Als voorgerecht vis hors - d'oevre, dit is echt een aanrader! Je krijgt verschillende kleine gerechten en allemaal heerlijk! Als hoofdgerecht hadden we de vis van de dag, griet. Deze was ook heerlijke gebakken, complimenten aan de chef! We komen hier zeker nog een keer terug!
Wou .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Voor de 2de keer gegeten bij Vis op dijk. Voorgerechten gedeeld, wederom de oesters, inktvis en heerlijke huisgemaakte garnalenkroketten, vis van de dag was deze avond griet, vers en goed gebakken, verse tonijn en grote garnalen. Van alles weer wat geproefd. Goede huiswijn, fijne sfeer, prettige bediening en fijne uitbaters. Wel reserveren want elke avond vol. Ga zo door wij komen snel weer terug????????
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Onze tweede ervaring met dit restaurant, ditmaal voor een snelle hap (fish&chips). Het was een dinsdag en de zaak zat gewoon VOL. Wat een geluk dat we het laatste tafeltje hadden, hadden niet gereserveerd. Super aardige bediening weer en echt geweldige prijs/kwaliteitsverhouding. Echt verse vis en goede huiswijn. Wij gaan hier nog vaak terugkomen!
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Voor tweede maal op een zaterdagmiddag geluncht in dit restaurantje waarvan we vinden dat er toch te weinig van zijn in Rotterdam. Met zijn vieren uitgepakt: vooraf sashimi en viskroketten gedeeld. Allemaal smakelijk en de sashimi - hoe kan het ook - verser dan vers.
Daarna 2 x rogvleugel en een visplateau voor 2 personen. Daarbij een mooie Spaanse Verdejo wijn uit de Rueda. Niet zo'n vlakke maar één met veel fruit dat je glas uit stuift. De rog was perfect bereid de begeleidende salade en frites deden lekker mee. Het visplateau was op en top: Goede oesters en een heerlijk arsenaal van vis, schelp- en schaaldieren.
De zaak oogt fris met mooie grote ramen waar het licht mooi naar binnen valt. De bediening is vriendelijk en probeert het je naar je zin te maken.
Twee keer geweest hier nu. We zullen er ongetwijfeld een derde keer aan vast knopen.
Raymond H.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Mooie fris restaurant. Strak in de lak. Kaart en wijnkaart passend bij het etablissement. Alles zeer vers eenvoudig en vooral smakelijk. Wijn in orde. Fijn licht. Prijs/kwaliteit 8
Caroool .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Weer heerlijk gegeten en alles is mogelijk. Super leuk dat zoon met pa en ma de zaak heeft opgezet. Maar ook het overige personeel is vriendelijk. Ik zeg snel weer! Heerlijke verse vis!
Ester N.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Wat een pareltje dit restaurant. Erorme vriendelijke en gastvrije ontvangst. Prachtige wijnen, en wat een super verse en mooi bereidde vis. Puur zoals het hoort. Aanrader en aanwinst voor de stad. Gaan snel weer!
Klaas S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Geweldig frisogend visrestaurant met een voortreffelijke keuken en uiterst vriendelijk personeel. Was hier met vier vrienden. Konden snel aan tafel, aten er heerlijke oesters die op de juiste temperatuur werden geserveerd. De hoofdgerechten waren al even goed. Zelden zulke heerlijke tonijn gegeten. Heel aangename sfeer en een leuk trendy interieur. Waren allemaal verrukt over dit nieuwe restaurant. Komen er gegarandeerd terug! Ook de wijnen waren top.
Lenie56 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Geluncht bij Vis op de dijk. Heerlijk visplateau en ook mijn gezeldschap genoot van een prima fish en chips.
Prima huiswijn en een goede prijs kwaliteit.
nelvant .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Leuk ingerichte simpele zaak. Ontzettend aardige bediening. Gratis stokbrood en karaf kraanwater. Eten puur en simpel, maar heerlijk en grote porties. Heerlijke patat en salade. Jammer dat de saus en mayonaise in een plastic flexibel bakje zat, een beetje onhandig.
Een verbeterpunt is de afzuiging in de zaak. Bij thuiskomst rook onze kleding naar het eten.
Een prima prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader.