Vis op de dijk

Oudedijk 235A 3061 AH Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Vis op de dijk

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

• Terras
Dory V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Met vier dames op zaterdag naar Vis op de dijk. Oud Rotterdams hoekpand met vide, fris geschilderd en basic interieur met verwijzingen naar de belangrijkste ingrediënten van dit restaurant: vis, schaal- en schelpdieren. Het is een warme avond, de ramen staan open. We kiezen drie verschillende hoofdgerechten en die zijn zonder uitzondering goed klaargemaakt. Ik heb fish en chips en ben aangenaam verrast, de vis is mals en goed gebakken in een lekker beslagje. Mijn tafelgenoten hebben mosselen en sliptong, dat zijn er drie per portie. Zij zijn ook tevreden. Daarbij goeie friet en een bak salade, die wat zuinig was voor vier personen. Als nagerecht fantastische citroentaart en een cheesecake, die we weer buiten konden opeten. Bediening is vlot, sympathiek en kundig. De witte wijn (Chileens) was erg goed voor een schappelijke prijs. Akoestiek is altijd een aandachtspunt in dit soort ruimtes, maar wij raden dit restaurant zeker aan.
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
We hebben hier zondag, ter afsluiting van onze vakantie, gegeten. Wij zijn hier al een aantal keer geweest en wederom was het een geslaagde avond. Heerlijk visrestaurant. We kozen dit keer voor kreeftensoep, calamaris, garnalencocktail en als hoofdgerecht, tongschar en zeebaars met lekkere frietjes erbij. Er hangt een prettige sfeer. De bediening is correct maar toch ook informeel. Prijs/kwaliteit is prima in orde. Wij zullen hier zeker nog vaker komen. Reserveren is wel gewenst.
mm-proever H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Vanwege mooie weer buiten op terras gegeten. Moderne, frisse zaak met vriendelijk en vlot personeel. Wij hadden vooraf oesters en tonijn-shasimi. Hoofdgerecht slibtong, 3 stuks goed gebakken en niet vettig, hele zeebaars uit de oven met Aziatische kruiden, lekker klaargemaakt. Alles smaakte vers, ook de salade en patatjes dik in orde. Wij waren inclusief wijn, nagerecht en koffie ongeveer 50 euro kwijt. Gaan hier zeker nog eens eten.
S. B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijke verse vis. Helaas de bediening amateuristish gepruts.
We waren met 4 en hadden besloten om 2 voorgerechten te nemen omdat die er zo lekker uitzagen .Eerst een koud voorgerecht en dan een warm. Tot onze verbazing werden deze voorgerechten tegelijkertijd geserveerd. Uitleg : er werd vaker per tafel een aantal voorgerechten uitgekozen om die met elkaar te delen. zou kunnen, maar dat hadden wij niet aangegeven!.
Eind van de avond kwam niemand

van de bediening vragen of we nog
behoefte hadden aan een
nagerecht of koffie. Tenslotte klopte ook de rekening niet.
De akoestiek is broer. Als de zaak vol is ,kan je elkaar nauwelijks verstaan
Jammer van het goede eten, Maar Voorlopig Komen We Hier Niet terug.
Rob E.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Naar aanleiding van de goede verhalen over deze zaak hebben we gisteren gegeten bij Visopdedijk. We konden heerlijk buiten zitten door het warme weer en het viel meteen op hoe attent en klantvriendelijk we werden geholpen door het personeel.. Ik zal niet te uitgebreid ingaan op wat een ieder had genomen maar zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten waren heerlijk !! Met liefde voor de pure vissmaak gebakken en alles was perfect gegaard (zowel uit de pan en de oven).. Kortom, indien liefhebber van vis is dit gezellige tentje een absolute aanrader en wij komen hier zeer zeker terug!
Orlando5 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Genote van een geweldig laaaaaaange lunch op zaterdagmiddag.Samen met fijne vrienden heerlijke vis traktaties gegeten:. makreel mousse, sashimi, gambas, geroosterde ansjovis, mosselen, tonijn, oesters, mooie groene salade... ...allemaal top kwaliteit en zeer smakelijk en verfijnd gepresenteerd ( Schmidt bezorgde terwijl wij er waren nog meer heerlijkheden, ja dan weet je het wel, top). De wijnen waren perfect en prima op temperatuur.
Bediening door Maaike was zeer verzorgd en attent.Leuk gevarieerd publiek, en rond 6 was de hele zaak en het terras vol.Wij komen snel terug......
Lee V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Geef zelden een 10 dus ik zal het stevig moeten onderbouwen waarom. Ten eerste de constante hoge kwaliteit van de vis en de bereiding ervan. Nooit sla je hier de plank mis, altijd vers en goed. Hier geen poespas of gefrutsel qua opmaak, wat op zijn tijd ook erg leuk en fijn is, maar goede vis op zijn best zonder frutsels op je bord. Elke week een wisselend krijtbord met daarop bijzondere visjes, en een vaste menukaart met daarop bijv een zeebaars die je geprobeerd moet hebben! In zijn geheel bereid wat naar mijn idee het beste is want ook graten geven smaak af. Niet iedereen houd van hele vis, dus ze hebben ook een mooie keuze in vis zonder graat.
Wij hadden voor de Bouchot mosseltjes, zoveel lekkerder dan de Zeeuwse (sorry Zeeuwse zijn ook lekker dus kun je nagaan) wel kleiner, maar damn wat een smaak! En verse! Ansjovis, zo weinig kom je dat nog tegen en zó lekker.
Als hoofd een flink stuk Tonijn, mooi rood én warm...met een sesam-soya dressing waar je je vingers bij af wilt likken en je bord. En een Tongschar die perfect gebakken word in de roomboter, niet vet maar mooi droog gebakken zoals het hoort. Lekker verse salade en frietjes erbij, klinkt simpel maar oh oh oh wat kan "simpel" toch heerlijk zijn.
Wij namen er een Chablis bij maar er staan genoeg andere lekker en goede wijnen op de kaart.
En dit alles afgesloten met een lekker fris citroentaartje met Limoncello.
Wat wel jammer is dat ze in augustus gesloten zijn vanwege vakantie....bijna een maand wachten tot we weer mogen. Want nergens in Rdam krijg je zoveel kwaliteit voor een redelijke prijs in een vis restaurant. Vandaar die 10....Chapeau!

Floris S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Vis op de Dijk is een frisse zaak en een echte aanwinst voor Kralingen. Dat blijkt ook als we binnenkomen en er een gezellige drukte heerst met alle tafels bezet (reserveren is een must).

De kracht van Vis op de Dijk is dat ze goede, verse én betaalbare vis bereiden. We kiezen voor de smakelijke gefrituurde inktvisringen (gelukkig krijgen we niet alleen ringen maar ook de overige smakelijkere delen van de inktvis) vooraf.

Als hoofdgerecht wordt tonijn en tongschar (buiten de standaard kaart) geserveerd. Simpel in de bereiding, maar juist daardoor zo lekker. Geen fratsen, gewoon smakelijke vis, goed geportioneerd ook. De frietjes erbij zijn ook opvallend lekker.

Al met al uitstekend eten en prima service, ook nog vriendelijk geprijsd. Een hele fijne zaak.

Monique R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wat een leuke sfeer; kleine ruimte, fris, allemaal leuke gasten, heel hartelijke bediening en lieve gastvrouw, die allemaal precies op de juiste momenten wel of niet aan tafel verschenen. Alle visgerechten even lekker, echt!! Mooie pure gerechten en een goed glas wijn. Aperitief buiten, diner met zijn zevenen binnen en na het hoofdgerecht koffie met eigen taart weer buiten genuttigd. Geen 9 maar een 8 voor het decor is omdat het op de vide erg warm was en je daar elkaar wat minder goed kan verstaan.
Wat een super restaurant. Ik vertel het iedereen, reserveren en vlug een keer gaan! Voor ons was het de eerste keer, maar we gaan snel weer komen. Bedankt!
Arlette H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
• Heerlijke Rotterdamse no-nonsens bediening
• fantastische pure gerechten
• liefde en passie voelbaar
• passende wijnen
• verassende seizoensgerechten
• prijs/kwaliteit zeer goed
F. V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een buitengewoon goed visrestaurant in Kralingen. Goede prijs-kwaliteitsverhouding en een zeer attente bediening. Mooie visproducten. Vooraf zes mooie oesters vers en goed geopend. Zelf een gebakken griet gegeten, perfect gebakken. De tafelgenoot had een hele gebakken zeebaars. Beide vissen naturel klaargemaakt, vers, van goede kwaliteit en geen opsmuk. Een nette witte wijn om het geheel te begeleiden. Als garnituur zelf gemaakt smakelijke friet. De bediening is correct en attent. Een duidelijk minpunt is dat de tafeltjes veel te klein zijn voor twee personen, en dat het een lawaai in de zaak is, waardoor een gesprek erg moeizaam is. Iets aan geluidsdemping zou wonderen doen. Al met al een aanrader, en zeker een volgend bezoek waard. Het is wel altijd druk en reserveren is nodig.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Gisteren de kinderen om half 5 weg gebracht naar de Bekerfinale en ze om 8 uur weer opgehaald, in de tussentijd moesten wij natuurlijk ook genieten. Na een tip op het werk en goede recensies gekozen voor Vis op de Dijk, wat een heerlijke uurtjes waren dit. Een mooie moderne zaak en wat een leuk en behulpzaam personeel. Leuk om te zien dat veel gasten hier zeker niet voor de eerste keer waren...... Maar het draait natuurlijk om het eten en dat was echt heel erg lekker. De moderne versie van Fish and Chips en mijn kabeljauwhaas met grote garnalen smaakten echt perfect! (en wat een lekker frieten). De taartjes van Koekela maakten het helemaal af.
Net als Feijenoord deze avond is Vis aan de Dijk wat ons betreft een winnaar, ze zien ons zeker en vast terug. Een adres om te delen en de trotste eigenaar verdient niet anders!
Fredvandijkman .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Uitstekend gegeten in Rotterdam Kralingen. Genoeg keus uit lekkere vis. En de wijnen waren ook goed. Beetje krappe zaak, alle tafeltjes dicht op elkaar. Vriendelijke en vlotte bediening. Het was merkbaar dat sommige klanten er regelmatig komen. En ze hebben gelijk!
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Wat een aanwinst voor Kralingen! Een geweldig gezellig 'buurtrestaurantje'. Als ik me niet vergis staan zowel vader moeder als zoon in de zaak. De keuken staat vol omdat alles vers is. Wij hadden allebei een voorgerecht (inktvisringetjes en garnalenkroketten), daarna had ik een hele grote heerlijke tarbot en mijn vrouw had fish and chips van verschillende vissen. Het was heerlijk!! We zaten echt te vol voor een toetje, maar we komen 100% terug.
Els I.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Heerlijke geluncht in dit voor mij nieuwe restaurantje. Vlotte bediening, leuke kaart, goed eten (echt verse vis) en prima drinken. Informeel en met een klein terrasje. Zo wil ik er graag meer!
(Heb er vandaag gegeten, 1-4-2016, maar de kalender gaat maar tot en met 27-3).
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Simpel concept met goede ingrediënten. Helaas op zondagavond was een deel al uitverkocht. Wel goed teken, want dan wordt er vers gekookt. Voorgerecht gravad lachs was erg goed. Hoofdgerecht was sliptong, prima maar niets speciaals, geen sausje. Goede friet. Nagerecht citroentaart, was mij iets te sterk van smaak, maar wel redelijk goed van smaak.
Heel hartelijke joviale bediening.
Zaak is licht, ruimtelijk, wat rumoerig. Publiek is wel echt duidelijk uit Kralingen.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Waren vroeg dus nog niet druk (werd het wel snel daarna) en zonder reservering tafel voor twee. Viskoekjes en garnalenkroketjes vooraf, zeeduivel met spek en tarbot als hoofdgerecht. Erg lekker met heel lekkere knapperige patat! Frisse witte wijn erbij. Erg geslaagd. Enige minpuntjes zijn dat de saus in kartonnen cupjes wordt geserveerd en de servetten van papier zijn. Voor de gehanteerde prijzen mag dat wel iets 'luxer'. Verder jammer dat je meteen door moet naar de stomerij, maar ja... een open keuken hè.
Maureen W.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het is een heel gezellig en klein restaurantje, waar we heerlijk hebben gegeten! Als voorgerecht vis hors - d'oevre, dit is echt een aanrader! Je krijgt verschillende kleine gerechten en allemaal heerlijk! Als hoofdgerecht hadden we de vis van de dag, griet. Deze was ook heerlijke gebakken, complimenten aan de chef! We komen hier zeker nog een keer terug!
Wou .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Voor de 2de keer gegeten bij Vis op dijk. Voorgerechten gedeeld, wederom de oesters, inktvis en heerlijke huisgemaakte garnalenkroketten, vis van de dag was deze avond griet, vers en goed gebakken, verse tonijn en grote garnalen. Van alles weer wat geproefd. Goede huiswijn, fijne sfeer, prettige bediening en fijne uitbaters. Wel reserveren want elke avond vol. Ga zo door wij komen snel weer terug????????
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Onze tweede ervaring met dit restaurant, ditmaal voor een snelle hap (fish&chips). Het was een dinsdag en de zaak zat gewoon VOL. Wat een geluk dat we het laatste tafeltje hadden, hadden niet gereserveerd. Super aardige bediening weer en echt geweldige prijs/kwaliteitsverhouding. Echt verse vis en goede huiswijn. Wij gaan hier nog vaak terugkomen!