Vis op de dijk

Oudedijk 235A 3061 AH Rotterdam Nederland Kaart
Naar Vis op de Dijk ga je om vis te eten. In de keuken staat chef Tim Kloeg van woensdag tot en met zondag met verse producten gerechten te maken en hij runt de zaak met zijn pa en ma, die je altijd hartelijk ontvangen. Hier draait het om kwaliteit en diversiteit, wat betekent dat er elke dag verse producten binnen komen waardoor er dagelijks een nieuw menu op het bord in de zaak te vinden is. De kaart wisselt ook nog eens elke drie maanden, dus reden genoeg om terug te komen.

Reserveren is hier een goed idee, want zeker in het weekend zit de zaak bijna altijd vol. In de zomer is dit the place to be, want dan is er een terras waar je heerlijk kunt lunchen en dineren. Het eten en de wijn is no-nonsense en hoewel er altijd het nodige in het menu verandert, vind je altijd fish & chips op de kaart.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Als je hier gaat lunchen dan is er meestal nog wel plek en dat is net zo lekker als het eten bij ‘t diner

Meer informatie over restaurant Vis op de dijk

Tramlijn 7 stopt voor de deur van Vis op de Dijk
  • : Van maandag t/m vrijdag betaald parkeren tot 18.00 uur. Zaterdag en zondag gratis parkeren.

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag

• Mastercard , Pin , Visa
Uitmuntend

Jouw recensie over het restaurant Vis op de dijk

Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Fijne plek! Heerlijke visjes en wijn! Smaakvolle inrichting! Zeer goede en leuke bediening! Gezellig terras! Kortom voor herhaling vatbaar!
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Wat een leuke lokatie! Heerlijk eten op het terras en leuke en erg gezellige bediening we komen hier graag terug echt een aanrader
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Het was erg druk, mede door het lekkere weer, dus een terras. Vooraf garnalen kroketten en fruit de mer, erg lekker. Maar de visjes van het hoofd gerecht te ver doorgeslagen dus wat te droog. Verder zou in plaats van patat een ander aardappel gerecht wel leuker zijn. De bediening aardig, maar je moest er wel om vragen, zoals bestek of nog iets te drinken. Al met al een leuke avond, maar we hadden er meer van verwacht, gezien de positieve reacties op iens.
Milco L.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Een geweldige avond gehad met perfect bereide vis met als voorgerecht prachtig zelfgerolde garnalenkrokketen en dat proef Je!!
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
wat een geweldig restaurant, klein maar fijn, hier wordt gekookt !!!!! en met smaak, ik kom hier graag terug, het is een feestje hier te lunchen/dineren
Ronnie D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Gisteren heerlijk gegeten bij vis op de dijk met vrienden. Me oesters begonnen en overheerlijke kibbeling top wijn en super hoofdgerecht we komen snel weer terug
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Voor de eerste keer een lunch bij Vis op de Dijk. Had de kaart een week van te voren al even bekeken. Het was rustig en we zaten buiten aan een tafeltje onder de parasol, want het was drukkend warm. Ik nam de met sesamzaadjes bedekte gegrilde tonijn op een Japans bedje van witte selderij, wortelslierjes, tauge en sojasaus. Mijn vriendin de gamba's in roomsaus met chilipeperstukjes, tijm en rozemarijn. Alles geserveerd met heerlijk krokante frietjes (echt fabuleus), mayonaise en een salade met veldsla, komkommer, tomatenblokjes afgemaakt met een lekkere cremige dressing. Uiteraard met heerlijke witte wijn, een Franse Cheverny en een Spaanse Marques. Als toetje deelden we de chocolade-coulant, een heerlijk chocoladetaartje (met een kern van room en gesmolten choco) uit de oven, geserveerd met met aardbeien, sorbetijs en slagroom. De bediening was erg vriendelijk, correct en met de juiste timing. Verder lekker sfeertje met de bewoners van Kralingen. we zaten buiten op het terras maar ook binnen ziet het er erg aantrekkelijk uit. Relatief klein restaurantje, maar zeker een aanrader. Prijs-kwaliteit verhouding is prima. Heerlijke msc-gecertificeerde producten. Volgens mij kwam de eigenaar tussendoor de voorraad nog even aanvullen. Allerlei visgerechten met salade en, nogmaals, grandioze frietjes. Presentatie, sfeer, bediening, ... al met al alles optimaal. We gaan er zeker nog regelmatig lunchen en/of dineren. De locatie is niet optimaal, kruising IJsclubstraat Oude dijk, vanwege het verkeer en de trams. Maar het was zaterdag, dus rustig. Kan me voorstellen dat het doordeweeks wat rumoeriger kan zijn en er wellicht wat uitlaatgassen te bespeuren zijn (buiten).
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Op zaterdagavond 24-6-17 voor de eerste keer geweest maar wat was het lekker en gezellig. We hebben de kok opdracht gegeven ons van alles te laten proeven met voor- en hoofdgerechten en dat was een ware smaak sensatie. Op zeker dat we hier vaker gaan komen.
Dennis uit Hoek van Holland.
SabenEs .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Jeetje, wat lekker gegeten zeg! Heel gezellig onthaald door de gastvrouw, leuke ontspannen sfeer, leuk oud pand. Het publiek is gemêleerd, van jong naar oud, van een beetje koude kak naar de doorsnee student. En dan het eten; alles was lekker. De tonijn was mooi aangebraden aan de buitenkant en rosé van binnen. De kabeljauw was heerlijk. We kregen er zoveel patat bij dat we dat niet eens op konden met zijn 5-en. Van de salade hadden we wel wat meer willen hebben, die was erg lekker (maar 1 schaaltje op 5 p.) Het enige verbeterpuntje was het voorgerecht; de sashimi van tonijn en zalm, deze mag iets dikker en netter gesneden worden (bij een doorsnee sushi-restaurant wordt dat veel netter gedaan) Verder is er natuurlijk niet zoveel verkeerd aan te doen, dus het was verder prima te eten. Ik zou zeggen; neem er een pand bij, want er kunnen niet heel veel mensen in het restaurantje en ook het terras zat met mooi weer bomvol. Ik weet zeker dat ook een 2e restaurant iedere avond vol zou zitten. Echt een aanrader als je houdt van lekkere vis, een gezellige ambiance en een leuke Rotterdamse gastvrouw!
yvonne J.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Mooie tatami van zalm, zeer verzorgd gepresenteerd. Daarna een mooie tonijnburger. Zonder kapje zodat het ook nog eens goed te eten valt inplaats van dat je het eerst uit elkaar moet halen zoals met de meerste burgers het geval is. Mijn partner had een bouillabaise die goed op smaak was zonder te zout te zijn. En kreeft waar je niks op aan kan merken. Een aanrader! We hebben boven gezeten aan de rand van de vide zodat je van bovenaf een mooi overzicht hebt. Mooi hoog pand. Goede met zorg bereide vis. Een aanrader!
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Vis zoals vis moet zijn ! Sfeer zoals sfeer moet zijn ! Service 100% Wat wil je nog meer ? Lekker bijkomen van al deze heerlijkheden ! Een dikke 10 !!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Super heerlijk gegeten. Geproefd van de kabeljauw, de gamba's en de tonijn. Alledrie geweldig! Heel vriendelijk personeel. Echt een aanrader!!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Wij hebben gisteren bij Vis op de Dijk gegeten en wat hebben wij lekker gegeten de beste/lekkerste vissoep binnen het Rotterdamsche en ver daarbuiten, heerlijk gamba's en fish and chips. Echt een aanrader.
Ronnie D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Gisteren heerlijk gegeten bij vis op de dijk het is altijd een feest om daar vis te gaan eten zeker als het restaurant om de hoek is waar we wonen komen snel weer terug
Tim K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Voor de eerste keer bij Vis op de Dijk wat een leuke zaak.
We hebben genoten van de franse mosseltjes, inktvis, zeetong en een vergeten vis soort schartong heerlijk krokant gebakken in de roomboter. Wij gaan hier vaker komen.
Dory V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Met vier dames op zaterdag naar Vis op de dijk. Oud Rotterdams hoekpand met vide, fris geschilderd en basic interieur met verwijzingen naar de belangrijkste ingrediënten van dit restaurant: vis, schaal- en schelpdieren. Het is een warme avond, de ramen staan open. We kiezen drie verschillende hoofdgerechten en die zijn zonder uitzondering goed klaargemaakt. Ik heb fish en chips en ben aangenaam verrast, de vis is mals en goed gebakken in een lekker beslagje. Mijn tafelgenoten hebben mosselen en sliptong, dat zijn er drie per portie. Zij zijn ook tevreden. Daarbij goeie friet en een bak salade, die wat zuinig was voor vier personen. Als nagerecht fantastische citroentaart en een cheesecake, die we weer buiten konden opeten. Bediening is vlot, sympathiek en kundig. De witte wijn (Chileens) was erg goed voor een schappelijke prijs. Akoestiek is altijd een aandachtspunt in dit soort ruimtes, maar wij raden dit restaurant zeker aan.
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
We hebben hier zondag, ter afsluiting van onze vakantie, gegeten. Wij zijn hier al een aantal keer geweest en wederom was het een geslaagde avond. Heerlijk visrestaurant. We kozen dit keer voor kreeftensoep, calamaris, garnalencocktail en als hoofdgerecht, tongschar en zeebaars met lekkere frietjes erbij. Er hangt een prettige sfeer. De bediening is correct maar toch ook informeel. Prijs/kwaliteit is prima in orde. Wij zullen hier zeker nog vaker komen. Reserveren is wel gewenst.
Mm-proever H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Vanwege mooie weer buiten op terras gegeten. Moderne, frisse zaak met vriendelijk en vlot personeel. Wij hadden vooraf oesters en tonijn-shasimi. Hoofdgerecht slibtong, 3 stuks goed gebakken en niet vettig, hele zeebaars uit de oven met Aziatische kruiden, lekker klaargemaakt. Alles smaakte vers, ook de salade en patatjes dik in orde. Wij waren inclusief wijn, nagerecht en koffie ongeveer 50 euro kwijt. Gaan hier zeker nog eens eten.
S. B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijke verse vis. Helaas de bediening amateuristish gepruts.
We waren met 4 en hadden besloten om 2 voorgerechten te nemen omdat die er zo lekker uitzagen .Eerst een koud voorgerecht en dan een warm. Tot onze verbazing werden deze voorgerechten tegelijkertijd geserveerd. Uitleg : er werd vaker per tafel een aantal voorgerechten uitgekozen om die met elkaar te delen. zou kunnen, maar dat hadden wij niet aangegeven!.
Eind van de avond kwam niemand

van de bediening vragen of we nog
behoefte hadden aan een
nagerecht of koffie. Tenslotte klopte ook de rekening niet.
De akoestiek is broer. Als de zaak vol is ,kan je elkaar nauwelijks verstaan
Jammer van het goede eten, Maar Voorlopig Komen We Hier Niet terug.
Rob E.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Naar aanleiding van de goede verhalen over deze zaak hebben we gisteren gegeten bij Visopdedijk. We konden heerlijk buiten zitten door het warme weer en het viel meteen op hoe attent en klantvriendelijk we werden geholpen door het personeel.. Ik zal niet te uitgebreid ingaan op wat een ieder had genomen maar zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten waren heerlijk !! Met liefde voor de pure vissmaak gebakken en alles was perfect gegaard (zowel uit de pan en de oven).. Kortom, indien liefhebber van vis is dit gezellige tentje een absolute aanrader en wij komen hier zeer zeker terug!