Vis en Meer

Drieharingstraat 4 3511 BJ Utrecht Nederland Kaart
31-302000188

Over het restaurant Vis en Meer

Het bourgondische van de mediterrane kuststreken

Gelegen aan de Drieharingstraat, kan het nog toepasselijker? Maar zoals de naam al doet vermoeden, hebben ze hier meer te bieden dan perfect bereide vis. Spannende combinaties van vlees en vis, een grote open keuken in een industriële, robuuste ruimte met uitmuntende, gastvrije service. Bij mooi weer is een plekje op het terras aan te raden!

Meer informatie over restaurant Vis en Meer

Maandag t/m zondag 17:00 - 22:00
Lunch: zaterdag-zondag 12:00

Renata V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Toen het nog rustig was hadden we alle aandacht. Ondanks dat het eten enorm goed was hadden we het idee dat na mate het drukker werd, we niet zo belangrijk meer waren als gast. Dessert kaart gekregen en na 20 minuten gaven we het op en zijn naar huis gegaan. Jammer, de gerechten zijn heerlijk de bediening/aandacht kan een stuk beter.
Armand H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Kwaliteit van het eten was redelijk tot goed. Wijn prima. Beetje veel lawaai voor een rustig avondje uit.
Lucas44 M.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Grote, zeer rumoerige zaak met beperkt aanbod -er zwemt meer in zee dan Vis en Meer aanbiedt. Wisselend van kwaliteit: het een goed, het andere teleurstellend, bv. het plateau fruits de mer ,onevenwichtig dus; geen culinaire hoogstandjes. Kwantiteit staat kwaliteit in de weg. Vlotte bediening. Na twee keer heb je het wel gezien, geen verrassingen dus. Maar zeker niet verkeerd na een drukke dag in de stad op weg naar het station.
Luc M.
Randy L.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Eten is niet bijzonder maar ook niet duur. Restaurant is veel te rumoerig (met name in het lage gedeelte voorin). Je kan elkaar daar nauwelijks tot niet verstaan. Hier gaan we niet meer heen.
Jedidja S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Met mijn 3 zussen uit eten geweest en week van te voren gereserveerd. Kregen een ronde tafel aangeboden met plek voor ca. 7/8 personen. Vonden we niet echt gezellig eten met z'n viertjes, omdat we ver van elkaar zaten en elkaar lastig konden verstaan met alle ander gesprekken om ons heen. Gevraagd om een ander tafeltje en kregen gelijk hoop chagrijn van de serveerster. Daarna hebben we na 3x vragen na 20min wat brood gekregen. De manier waarop je wordt geholpen bepaalt voor een groot gedeelte of je je ergens welkom voelt, dat was hier niet het geval Locatie is leuk. De waardering op IENS had bij ons hogere verwachtingen gewekt. We vonden het eten okay.
Sander H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Vis en meer is een mooie zaak met dito uitstalling. Jammer vind ik de misplaatste arrogantie van het personeel. Als je een tafel reserveert om 20 uur dan kun je best een kwartier wachten. Bij Vis en meer moet je altijd wachten en als je er iets van zegt vinden ze dat raar. Het meisje in de bediening was onvriendelijk en je kom duidelijk zien dat ze er geen zin in had. Zonde dat zo'n mooie, goedlopende zaak zo weinig karakter heeft.
monique L.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Hebben voor het 3 gangen menu van de chef gekozen. Keuze uit voor-, hoofd-en nagerecht of voor-, tussen- en hoofdgerecht.
voorgerecht en tussengerecht werden mooi uitgeserveerd. Smaak was prima. Van het hoofdgerecht had iets meer gemaakt kunnen worden. Geen uitstraling. Smaak goed.
Bediening was efficient wel gehaast, wat waarschijnlijk door de drukte in het restaurant kwam.
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Als een "vis" in t water...heerlijk gegeten
Charifa B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
We werden direct goed opgevangen en naar een gewenste plaats gebracht. Personeel is attent en alert. Eten was helemaal naar wens. Voldoende en zeer goed.
flegma .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Dit i meer een eetschuur dan een restaurant. Op zaterdagavond zitten er minstens 100 mensen te eten. mijn vrees dat dit ten koste zal gaan van de persoonlijke aandacht wordt al meteen bewaarheid. Ondanks reservering moeten we wachten op een tafeltje. Ook verder hadden de vriendelijke jongens en meisjes gewoon te weinig tijd om ook maar iets van gastvrijheid op te roepen het beloofde water wordt niet gebracht, het voorgerecht is er voordat iemand heeft gevraagd wat we daarbij willen drinken. gedurende de avond heb ik 5-6 bedienden aan tafel gehad, die geen van allen zich verantwoordelijk voelden.
Het eten is van eetcafé niveau, maar in prijsstelling toont dit restaurant meer ambitie. De schar met witlofsla en noten vooraf was goed, maar de ingrediënten misten samenhang. De lamsbout als hoofdgerecht bleek een joekel van een poot, met stukgekookte linzen, smakeloze polenta en wat groente. De wijnen zijn goed maar prijzig. Wie zich een avond culinair wil laten verwennen moet hier niet wezen.
Ma Rian H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
3 gangen verrassingsmenu was heerlijk. Bediening erg vriendelijk. Prima wijn. Het restaurant is wel groter dan verwacht maar gezellig. We komen graag terug.
geert V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Top service, goed advies, meer dan voldoende en super van kwaliteit. We hadden de fruits de mer. Je krijgt hier een voorgerecht en oester bij geserveerd daardoor helemaal compleet.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Blijft toch een feestje om hier te eten. Ontvangst zeer gastvrij en we kregen de keuze waar we het liefst wilden zitten. Toch liever in de grote ruimte achterin? Dan kunnen jullie aan deze tafel alvast een drankje nemen en maken we zo een tafel voor je klaar. Vervolgens kregen we in rap tempo een lekker glas wijn en wat brood.
Later aan tafel aten we o.a. oesters (heerlijk, misschien iets te koud) en coquilles. Prachtig gepresenteerd en heerlijk klaargemaakt. Voor hoofd mosselen en ossenhaas. Want vlees klaarmaken kunnen ze hier ook.
Toen ik toch dessertwijn wilde, maar dan geen kaas (echt genoeg gegeten), kreeg ik een goed glas en een kleine surprise. Dat maakt het verschil. Een behoorlijk grote tent en toch persoonlijke aandacht.
Bert T.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Heerlijke wijnen! Goede service zoals het hoort. Het enige nadeel is het omgevingsgeluid waardoor je je tafelgenoot niet altijd verstaat. Als ik in Utrecht zou wonen, zou ik er zeker 1 x per maand eten!
Veddah V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Zoals altijd lekker gegeten. Maar vooral de oudere bediening komt vaak wat onaardig/ arrogant over (de dame in het zwart rolt met haar ogen zodra ze bij klanten wegloopt, dat ziet de desbetreffende klant misschien niet, maar anderen wel). Daar kan amper een lach of vriendelijk woord af. De jonge meiden zijn altijd vriendelijk.
Iason O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Menu van de chef genomen. Alle drie de gerechten waren heerlijk. De wijnsuggesties bij voor- en hoofdgerecht waren geen standaardwijnen en pasten goed bij de gerechten. Leuke ambiance, helemaal vol maar voldoende personeel om snel te kunnen bedienen. Alweer 3e keer, en we komen zeker weer.
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Hoofdgerecht wat droog, tempo van uitserveren redelijk hoog, maar verder alles perfect. Fijne bediening, lekker voor, tussen en nagerecht welke verrassend waren, hoge kwaliteit! Op basis hiervan zullen wij zeker nog eens terug komen.
Ulrich P.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Mijn vrouw en ik werden zeer vriendelijke ontvangen. Het AH restaurantaktie menu van de chef en de extra gang die we genomen hebben waren prima van smaak en de hoeveelheid meer dan voldoende. Ook de wijnen waren van goede kwaliteit. Ondanks dat het restaurant een volle bezetting heeft, hebben we elkaar goed kunnen verstaan. De prijs kwaliteitsverhouding is gunstig. We komen zeker nog een keer terug.
Jorane R.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten met de Albert Heijn actie: er was keuze tussen een een vlees of vis driegangenmenu, beiden zijn we voor de vis gegaan en het was heerlijk! De service was ook heel goed. Zeker aan te raden om hier een keer te eten!
Nicole F.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Gegeten met mijn vriend bij Vis en Meer met de AH actie. Top service: personeel was vriendelijk en voelde precies aan wat we nodig hadden zonder te hoeven vragen. Eten kwam snel en was prima in verhouding met de prijs van de AH actie. Hier komen we zeker nog terug.