Vis en Meer

Drieharingstraat 4 3511 BJ Utrecht Nederland Kaart
31-302000188

Over het restaurant Vis en Meer

Het bourgondische van de mediterrane kuststreken

Gelegen aan de Drieharingstraat, kan het nog toepasselijker? Maar zoals de naam al doet vermoeden, hebben ze hier meer te bieden dan perfect bereide vis. Spannende combinaties van vlees en vis, een grote open keuken in een industriële, robuuste ruimte met uitmuntende, gastvrije service. Bij mooi weer is een plekje op het terras aan te raden!

Meer informatie over restaurant Vis en Meer

Diner: maandag t/m zondag 17:00 - 22:00
Lunch: dinsdag t/m zondag vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant Vis en Meer

Susan V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Als altijd perfecte avond gehad. Goed gezelschap, waanzinnig eten met mooie wijnen. Goed geïnformeerd en geïnteresseerd personeel. Charmante eigenaar, bescheiden op de achtergrond. Toprestaurant in het centrum van Utrecht voor een prima prijs.
Gaby D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Goede ontvangst/warm welkom, zeer vriendelijke bediening, mooi interieur en vooral: heerlijk gegeten!
De vis is hier perfect. Alleen de visplateau is te groot. Wij zijn flinke eters maar er was toch veel 'foodwaste'. Met iets minder ziet het plateau er nog steeds royaal uit.
Maar de kwaliteit is hier uitstekend!
Er zit liefde in deze zaak.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Weinig eten voor veel geld.
Prijs verhoudingen zijn beetje uit proportie.
Dit geld ook voor de prijs/kwaliteit
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
De bediening van de middag tot 17. 00 was matig /GEEN BLIJVERTJES DEZE BEDIENING ,
Hoop ik !
Daarna kwam de “ avond” ploeg
Was PERFECT !
corrie.v.d.akker .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Vrijdagavond met vriend gegeten. Ik was er een tijd niet geweest en
er vielen mij verschillende dingen tegen. Weinig sfeer, personeel dat niet goed wist
waar ze moesten zijn. Nonchalant gedrag dat voelt niet goed.
Bij tweede glas rode wijn, geen vraag,welke wijn,er werd geschonken.
Verschillend van de vorige. Mosselen besteld, veel mosselen waren
gesloten .
Met afrekening werd er voor de rode wijn, 6,95 euro per glas gerekend.
Dit is overdreven. Later na opmerking geld terug ontvangen.
Maar waar is het ' oude' prettige gebeuren van Vis en Meer gebleven?
Er zijn genoeg andere goede horecazaken. Over een half jaar kom ik nog eens kijken.
Coco
Ans W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Heerlijk gegeten
Eerlijke smaken
Vriendelijke bediening en t g v mijn verjaardag nog n kleine verrassing ontvangen
Bijzonder attent
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het is een leuk en gezellig restaurant met vriendelijke bediening. Helaas was de langoustine bij de surf en turf niet goed, ik heb het gezegd en de serveerster zou het doorgeven, verder werd er niets mee gedaan, dat was jammer, want verder was alles heel goed.
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Gisteravond hier geweest voor een borrelhapje met een glaasje wijn. Vriendelijk ontvangst. We bestelde van de borrelkaart mosselen, garnalenkroketjes en gambas. De garnalenkroketjes kwamen snel, erg lekker, helaas vonden we 2 haren in de limoenmayonaise, kan gebeuren maar als je dit aangeeft bij het personeel en zij laten je duidelijk merken dat ze het ernstig betwijfelen dan gaat het al mis, voortaan zullen we de haren die we vinden bewaren! De overige hapjes waren er nog niet, toen we hier naar vroegen omdat we weg moesten was enkel de vraag van het personeel waar we dan heen moesten? Redelijk ongepast als je het mij vraagt. uiteindelijk kregen we de mosselen, een grote pan met frietjes. We vroegen of dit wel de mosselen van de borrel kaart waren, het antwoord was een twijfelachtige ja. De gambas annuleerde we ivm de tijd. Bij het afrekenen stonden de gambas nog op de rekening, met pijn en moeite werden deze er uiteindelijk vanaf gehaald. De mosselen stonden voor €15,50 op de rekening terwijl ze voor €12,50 op de borrel kaart stonden. ook hier zeiden we wat van wat duidelijk niet gewaardeerd werd door de leidinggevende. Op een vervelende toon gaf ze aan dat we ook wel een hele grote pan hadden gekregen waar zelfs frietjes bij zaten. Dat klopt, alleen we hadden dat niet besteld. We rekenende af, bij het weglopen keken we nog 1 keer op de borrel kaart om ons zelf te checken op de prijs, mevrouw riep nog dat we haar heus wel konden vertrouwen, jammer genoeg bleek dit niet het geval omdat er inderdaad €12,50 op de borrel kaart stond. Ze bood nog aan om €2,50 terug te geven, maar op een toon dat je liever bedankt. Klachten afhandelen is echt belangrijk, jammer dat ze daar totaal geen moeite voor doen. Vorige bezoeken waren goed bevallen maar na gisteravond niet meer voor herhaling vatbaar.
Michelle C.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Zeer prettige ambiance bij Vis & Meer, hoewel op een aantal punten zeker verbetering mogelijk is. Onze gastvrouw (zeer vriendelijk overigens) was duidelijk druk waardoor we lang moesten wachten tot we de wijn en eten konden bestellen. Navraag moeten doen voor brood. Rest van het personeel leek weinig gemotiveerd of oplettend. Voorgerechten hoog op smaak en bevielen goed. De heek en zeebaars waren wat flauw, zeker in vergelijking met de voorgerechten. Lekker chocolade bij de koffie. Al met al een fijne ervaring gehad.
Joost K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Vandaag het plateau Vis en meer besteld. Verwachte meer vis in het gerecht. Naast wat zalm en makreelmousse bestond het gerecht uit schaal en schelpdieren en wat inktvis. Smaakte goed al was het over het geheel ons wat te zout.

De. bediening was vlot en alert. Maar miste door de snelheid net die persoonlijke touch. De schaal met het hoofdgerecht staat op een verhogibg op tafel. Dat maakt dat je je tafelgenoot minder goed ziet en minder uit nodigt tot gesprekken.

De aankleding van het restaurant prima. De grote drukte zorgde er met de acoustiek voor een rumoerige omgeving die een gesprek wat moeilijker maakt.

De wijn was uitstekend.
Pam L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Gezellig, niet echt passende muziekkeuze echter. Smaakte zeer goed, fijn dat er voldoende groentes word geserveerd dat vinden wij erg belangrijk. Iets te jong personeel waardoor de service iets minder aandachtig/professioneel is. Prijzige wijn/kwaliteit verhoudig.
Gelegen in druk horeca steegje van Utrecht nabij station en tivoli Vredenburg
Freek_ .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Prima gegeten, de gerechten smaakten goed en de porties waren ruim voldoende. Had op basis van de recensies en prijs van het eten er wel iets meer van verwacht. Ook is een prijs van 13 euro voor een kaasplankje wel erg overdreven. Wat ons vooral stoorde was dat de tweepersoons tafeltjes dicht op elkaar stonden, de gesprekken links en rechts volgen lukte wel erg makkelijk. De bediening was ongeïnteresseerd en deed niet echt haar best. Dit viel vooral op toen naast ons een werkneemster van het restaurant op bezoek kwam om te eten, zij werd direct overladen met gerechten uit de keuken en iedereen kwam even bij haar langs. Wat prima is, maar gezien de behandeling van de andere gasten was dit redelijk irritant. Al met al een goed en lekker visrestaurant met nog flink wat werk aan de voorkant.
jannemiekecaspers .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Eten was lekker (al twijfelen we of de tonijn in het voorgerecht wel echt tonijn was, helemaal nadat de serveerster dat leek te bevestigen na een grap van ons), maar de bediening was ongeïnteresseerd. Niemand heeft 'eet smakelijk' gezegd, of gevraagd of het überhaupt lekker was, het werd gewoon neergezet (met zeer beperkte uitleg) en weg gehaald. De plek is groot, mooi, centraal en gezellig. Het loopt hartstikke goed, op een woensdagavond was het compleet vol (binnen en buiten onder het verwarmd terras). Het eten was dus wel lekker, maar zonder korting weet ik plekken met beter en meer bijzonder eten voor hetzelfde geld. Gek genoeg voelde het een beetje alsof ze beledigd waren dat je met de AH actie kwam, en ze daarom ons tafeltje er maar een beetje bij deden.
Annerys R.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Het was echt lekker eten. Ik vind witte vis niet altijd lekker, maar deze keer is eentje van de beste! En de dessert was goddelijk!
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Prima en hartelijke ontvangst en boven verwachting goede gerechten, zagen er ook mooi uit. Uitermate rustige sfeervolle ruimte die veel groter was dan je buiten zou verwachten. Wijn tikkeltje aan de dure kant.
pdvangrootheest .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
In alle opzichten een bijzondere ervaring. We konden voor deze lunch nog lekker buiten zitten op het verwarmde terras. Een voor- en hoofdgerecht met diverse soorten vis. Prachtig opgemaakte borden. Hartelijke mensen in de bediening. Het is wel wat duurder dan gemiddeld. 55 euro voor 2 maar met de restaurant actie van ah eet je dan voor 27,50 met z'n tweeën een top lunch!
Nt S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Vol van smaak. Hartelijke bediening en heerlijke wijnen; goede prijs kwaliteit verhouding. Constante kwaliteit. Hier komen we terug
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
19 Oktober 2017 in diverse opzichten een heerlijke avond gehad bij Vis&Meer in Utrecht.
We werden vriendelijk ontvangen en de rest van de avond werden we ook attent verder geholpen.
We genoten van de AH-restaurant-actie en dat betekende: het verrassingsmenu van de chef. We begonnen met gerookte heilbot en makreel en o.a. blokjes selderie en een sesamsausje, waarbij we beiden heel enthousiast waren over de heilbot. Het hoofdgerecht bleek dorade te zijn, met o.a. groene asperges, tuinboontjes en een gepoft tomaatje. Het nagerecht stelde ons in 1e instantie teleur: kruimelappeltaart met een bolletje mokka-ijs. Dit koop/bestel ik nooit voor mezelf (hoewel ik het wel lust) en ik had een ietwat spannender gerechtje verwacht. Maar ja…..het is nu eenmaal een verrassingsmenu en we hadden van te voren niet aangegeven dat we geen appeltaart lustten/wilden. Mijn tafelgenote was ‘iets’ resoluter en vroeg of we een ander dessert konden krijgen; desnoods met bijbetaling.
Wat bleek later? We kregen een ander dessert van de chef; chapeau!
Ditmaal bestond het uit een kleine crème brulée, een brownie met een canelle van mousse en een bolletje sorbetijs. En hier werden we blij van! We sloten de avond af met een ‘lekkere’ koffie.
Het was een heerlijke avond omdat we tot 23.00 uur op het terras in de gezellige Drieharingstraat konden genieten van gerechten die goed op smaak waren en mooi opgemaakt werden geserveerd door enthousiast personeel.
Henk N.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
We hebben hier zeer goed gegeten in een sfeervolle ambiance.
Jgjmta .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Voorgerecht makreel iets te zwart gerookt, kabeljauw heerlijk. Hoofdgerecht heekfilet was beetje flauw maar de groenten erbij waren super lekker. Jammer dat er maar 1 kleine gamba bij lag. Nagerecht prima. Maar voor het soort restaurant en het prijsniveau had ik meer van dit restaurant verwacht. Wijn was erg lekker. Bediening was bij binnenkomst meteen aanwezig en bestellen ging snel. Drankjes tussen door moesten we wel steeds om vragen want personeel was te druk om uit zichzelf langs te komen.