Viqh

• Af te huren
6,3
AngieB .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Mijn vriend en ik hadden een heerlijk avondje Haarlem. We begonnen de avond met een high wine bij Viqh. Wij hadden hiervoor een bon cadeau gekregen en ons werd toegezegd dat we vier wijnen zouden krijgen voorzien van een hapje.

De eerste twee wijnen waren prima, niet bijzonder. De laatste twee wijnen waren super, ontzettend verrassend en écht iets wat je niet altijd proeft.

De hapjes waren eigenlijk geen hapjes te noemen. Bij iedere wijn zat een kaassoort en bij de laatste wijn kregen wij een truffelkroket. Maar je kunt niet echt spreken van een high wine. We kregen gewoon wijntjes voorzien van kaas, niet meer niet minder. Bijzonder waren de hapjes niet. Wat ontzettend zonde is, ze zitten op een perfecte locatie, decor is super mooi hierdoor verwacht je ook wel het nodige. Wat ze helaas voor ons niet waar hebben kunnen maken.

Het was een leuke avond, maar bijzonder was het niet. We stellen elkaar altijd de vraag of we weleens terug willen komen. En wat betreft Viqh zijn we twijfelachtig.
I. Janssen .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Geborreld met 4p. Leuke locatie en inrichting maar met het nare gevoel naar huis van een prijs/kwaliteit verhouding die verre van klopt. De wijnen zijn lekker maar beslist niet heel bijzonder. Althans de keuzes die ons gezelschap dronk. Gemiddelde prijs van zo'n 9 euro per glas voelt dan fout aan. Hetzelfde geldt voor de hapjes. Prijzen rond 10 euro voor een kaasplankje met 3 ieniemini stukjes kaas en 4 mini crackertjes of voor enkele stukjes stokbrood met aioli/tapenade. Een schaaltje met een paar tonijn/zalm sashimi gaat naar 12,50. Ik kom zeer vaak in horecagelegenheden maar vond dit een pretentieuze zakkenklopperij. Bijna 100 euro kwijt voor 6 glazen wijn en een paar mini borrelhapjes.
Groeneveldpatrick .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
een top wijnbar met heerlijke wijntjes, super bediening, de mogelijkheid om te kopen voor thuis en heerlijke makkelijke hapjes. Een aanrader voor iedereen die eens wat anders wilt dan 'het cafe' en voor mensen die van lekkere wijn houden...
MishNicole .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Mijn vriendin vergeet iedere keer welke heerlijke wijn ze de vorige keer had. Geen probleem; ze luisteren naar haar uitleg hoe de smaak was, laten haar proeven, nee toch een ander? nogmaals proeven en voila! Een tevreden vriendin ( "haar" wijn kreeg ze netjes op een kaartje mee, voor de volgende keer). Prettige sfeer, fijne mensen, prima zaak!
Kenny B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Beste wijntent van Haarlem! Kundig en vriendelijk personeel die je, bij twijfel, eerst een wijn laten proeven voor je 'm besteld. De keuze is nl. reuze…
Mooi historisch pand met leuk terrasje aan de pui geschroefd.
Reinout T.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2014
Heerlijke omgeving waar je de lekkerste wijnen kunt drinken. Wil je een hapje erbij, dan geen probleem. leuke bediening en ik zou zeggen een begrip in Haarlem. Viqh zit in een momumentaal pand aan de grote markt. Als het mooi weer is, zit je lekker buiten op de bankjes met gekoelde wijn, is het winter dan zijn er de lekker stevige rode wijnen! a must in haarlem!
San2013 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Via vakantieveilingen hier een High Wine genuttigd. Lekkere en aparte wijnen geproefd met wat hartige hapjes erbij zoals kaas in truffel/honing saus, heerlijke calamati olijven en bruschetta en natuurlijk de sesam breadsticks. Bediening was erg vriendelijk en flexibel (ipv 3 rode wijnen kregen we op verzoek rose, wit en rood). Heerlijk buiten gezeten dus over binnen kan ik niet oordelen. Zeker aan te bevelen.
Jojanneke W.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Als je een grote keuze uit wijn wilt moet je hier heen. Van alles wat voor iedere portemonnee. Bij je bestelling krijg je van het huis wat 'grissini'.
Het plankje met kaasjes (schapenkaasje, harde geitenkaas met vijgendip e.d.) en prosciutto is met 17,50 wel redelijk aan de prijs maar wel erg lekker.
Het pand is oud en dat geeft een aparte sfeer maar na de jaren oogt de stucmuur met verf toch wat minder hip.
Bediening is naar onze mening altijd wel aanwezig en vriendelijk. Buiten zit je heerlijk!
Papaluichi A.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
Nu voor de derde keer hier geweest. bedening vergeet inderdaad wel eens dat je er zit en moet je tot 2x toe vragen of ze je bestelling kunnen opnemen. Laatste keer dat ik er was zaten we boven kwam er iemand wat brengen en smeert hem meteen i.p.v. de bestellingen van 2 tafels op te nemen. Hapjes die ik bij de wijn bestel zijn altijd prima. Lekkere olijven, Iberico ham, kaas met honing/truffel marinade. Erg goede kwaliteit allemaal. Wel erg sfeervol vinden wij.
Marieke141 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2012
Echt een begrip in Haarlem. Als je niet precies weet wat je wilt, kunnen de wijnkenners je uitstekend helpen bij je wijnsmaak. Het eten vind ik persoonlijk niet heel bijzonder en wat aan de dure kant. Als het erg druk is vergeet de bediening je nog wel eens. Maar toch een toptent, vooral vanwege de heerlijke wijnproeverijen.
MariekePost .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
gisteren lekker een wijntje gedronken met een vriendin. heerlijk bittergarnituur erbij. Wat kan je hier altijd gezellig zitten!! volgende week weer!