Vino y Tapas

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,7
Wiltiemaes .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Via sociaal deal in dit restaurant terecht gekomen.
Het pas prachtig weer dus konden we in de tuin zitten.
De tuin was een mooie ruimte waar je iets van kan maken..,
Helaas was het zeer verouderd..,
Het meubilair ,de stenen niet schoon, een vreselijke neppe palmboom in het midden..
Daarbij kwam er steeds een vieze riool lucht in je neus,wat niet bevordelijk is voor je eetlust.
Een Spaans muziekje op de achtergrond was ook wel zo gezellig geweest..
Kortom het leek of ik bij iemand in de achtertuin zat..
Ik weet dat er mensen zullen zijn die nu denken , mens zeur niet zo..
Maar je bent een avondje uit, en dan verwacht je wat gezelligheid !
Het eten was niet echt slecht, maar zeker niet om nog een keer terug te gaan!
Wijn erg duur, voor de kwaliteit en het kleine glaasje wat je krijgt!
Een mooi wijnglas, zou zo veel meer uitstraling geven! ( is echt niet Spaans zo'n glas) eerder ouderwets ...
De meisjes waren super aardig,en deden hun best, maar de bediening kon beter..
Je kon duidelijk zien dat ze geen horeca opleiding hadden gehad!
Een klein voorbeeld , een soeplepel bij ons ijsje?
Sorry, voor ons geen Vino y tapas meer...

Jon S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Wij zijn gisteravond hier gaan eten.
Zoals vele hier al omschrijven van buiten niet echt een lokkertje.
Eenmaal binnen tja krijg je echt het gevoel van een donker bruin cafe zoals ze dat mooi omschrijven.
Gelukkig ben ik meerdere malen in spanje geweest en tja tijdens de siesta moest je kijken waar veel spanjaarden binnen gingen.
In spanje kwam je ook in dat soort tentjes terecht waarvan je denkt waar ben ik nu weer terecht gekomen.

Goed genoeg gemiept je komt voor het eten. In een woord gewoon geweldig!!!

We kwamen binnen bediening super vriendelijk duidelijke uitleg over hoe de tapas werkte met de kaart.

Het eten super we hebben onze vingers er bij afgelikt. Echt het gevoel dat we in spanje beland waren.

Tapas was super goed allioli toppie echt klasse!!!

Yvonne bedankt voor de gastvrijheid en de super bediening en de chefkok ga zeker zo door!!!

Ofterwijl wij komen hier zeker terug!!!
Jawita .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Net 3 dagen terug van een korte vakantie in Barcelona vonden we een prima moment om Vino y Tapas een aan de tand te voelen.... We (4 personen) hebben er geen spijt van want het eten was voortreffelijk, de bediening erg vriendelijk en behulpzaam en gaf goede voorlichting over allergie-aspecten van diverse gerechten. Waar knoflook bij stond zat het er ook merkbaar in (de ali i oli was klasse!).
Hoewel 4 personen elk hun eigen voorkeur hebben was er voor ieder wel iets wat goed scoorde, zoals: Patatas Bravas, Champinones al ajillo, Croquetas con ali i oli, Osehaaspuntjes in knoflookolie, maar ook de diverse gepimpte stukjes stokbrood en de spiesjes met gevarieerde opstekers vielen in de smaak!
EstherBa .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Via Social Deal hier gegeten. 4 gangen van de chef dus zelf niets te kiezen. Maar wat we kregen was gewoon goed. Voor de kinderen kon een menu van frietjes met frikandel gemaakt worden voor de hele schappelijke prijs van € 3.50 pp. Onze tapas waren erg lekker en gevarieerd : vlees, vis en kip. Hoofdgerecht met frietjes erbij. De huisgemaakte aioli is zo heerlijk dat we die bijbesteld hebben. Bediening ook niets op aan te merken. Inrichting erg sober maar is in Spanje meestal ook. Foutje in de rekening (kan gebeuren) werd netjes opgelost met excuses. Al met al boven verwachting.
Joep K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Klein restaurant dat gewoon in een woonwijk tussen de rijtjeshuizen ligt. Van buiten niet echt heel aanlokkelijk, binnen is het erg donkertjes en heb je eerder het gevoel dat je in een woonkamer of ontbijtzaal zit dan in een sfeervol restaurant. Het eten vond ik beneden de maat: de smaak van de tapasgerechtjes deed vermoeden dat het merendeel niet zelf gemaakt was, maar simpelweg "opwarm voedsel" was. Het enige wat ze ook expliciet zeiden zelf te maken was de alioli en dat kon je ook duidelijk zien en proeven. Een glas (hele) zoete witte wijn voor 3.50 vond ik nogal prijzig voor de klasse van het restaurant. In de bediening werkten twee jonge mensen die niet per se professioneel over kwamen, maar wel aardig en behulpzaam.
Ans D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Ben met mijn kleindochter bij jullie geweest hebben heerlijk gegeten bediening was prima erg lief meisje ook best snelle bediening heel knusjes komen zeker nog eens terug. Gr an de dooy en kleindochter laurie.
jopio65 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Erg matige recensie alhoewel de gerechtjes redelijk op smaak waren, maar het niveau is veel te laag en dan nog 4 euro voor een glas wijn! durven vragen, dat begrijp ik niet, dan bestel je een wijnjaar dat hoort aan tafel te worden ingeschonken zodat je de fles kunt controleren, maar dat was niet evenals eerst gerechtjes worden op tafel gezet daarna komen de borden ; dat kan niet!
Het is een oud bruin cafe geweest zo te zien waar wat tafels zijn geplaatst het bruin is goed gebleven en donker ook.
Had niet het gevoel in van meritaranee.
Meer huis tuin keuken gevoel zo van daar woont iemand en je kunt er ook wat eten.
Overigens waren de dienstertjes aardig en vriendelijk. Denk niet dat het een blijvertje en een aanwinst wordt voor eindhoven. Maar als bruin cafe, ja prima zaak!
Fam H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Het eten was passieloos. Olijfjes uit blik. Eten veel te zout. Zelfs de koffie en sangria was ondermaats. Het restaurantje was erg smoezelig. Verwacht je niet in de "Spaanse wijk"
Koelewijns .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
We kwamen hier via een restaurantbon. 2 volwassenen 2 kinderen.
Het restaurant was erg stoffig, vieze schilderijtjes. En de bediening was apart
We dachten, als het eten maar goed is.

Je mag steeds 7 gerechten uitzoeken.
Helaas was van die 7 gerechten echter steeds 1 of 2 gerechten acceptabel.
De rest was danwel smaakloos, danwel te zout.
Ook waren de koude gerechten fantasieloos. Een komkommer aan een sateprikker met een dadel oid.

Echt jammer.
John T.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Fantastisch gegeten daar, ook al eerder, dus geen toeval. De tapas is van uitstekende kwaliteit. We kwamen eten 'met zo'n bon' maar dat maken we meestal bij een restaurant wel weer goed met de drank enzo, haha.

Ik vond de bediening onder de maat, dat moet echt beter. Zeker een van die meisjes leek nogal gestressed. Daar tegenover staat de eigenaar, leuke vent die al 25 jaar deze tent runt. Kregen van hem nog drankje van de zaak en hebben nog een tijdje na zitten lullen met hem.

Bottom line is natuurlijk het eten, dat is echt goed. Als je lekkere tapas wilt eten, dan moet je zeker eens daar naar toe gaan. Hij verdient het!
Annemarie B.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Leuk en gezellig restaurant met goed eten. Helaas was de bediening iets minder. De serveerster was erg gestresst, terwijl het restaurant niet vol zit en er voldoende personeel rond liep. De inrichting is leuk, alhoewel sommige stoelen aan vervanging toe waren (kapotte zitting) en de kroonluchter afgestofd mocht worden. Wellicht dat we voor het eten nog eens terug komen, want de kok heeft het goed begrepen en je krijgt dus zeker waar voor je geld wat eten betreft.
Nagelstyliste S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
We hebben daar tapas gegeten en was ontzettend lekker en goedkoop de sangria is daar met 1 woord heerlijk bediening goed en snel bij je sfeer is klein maar knus
Dank u voor de leuke reactie en misschien tot een volgende keer.
M.V.G. Vino y Tapas
Ingrid Z.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Gezellig sfeertje bij binnenkomst. Gelukkig hadden we gereserveerd, want het was lekker druk.
Hele uitgebreide tapaskaart, en superlekker gegeten.De meisjes in de bediening waren heel lief
met adviseren. Voor herhaling vatbaar.
Jordiehv .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
met 6 man zaterdag bij vino y tapas geweest.was druk en hadden gelukkig op tijd gereserveerd
heel lekker gegeten en het fijne hier is dat je de tapas zelf uit kunt kiezen met het tapas menu van 16.50
de bediening was goed en korrekt en vooral dat laatste zie je niet overal meer
al met al een leuke gezellige avond gehad en voor de prijs hoef je het niet te laten
hier komen we vast meer
Mariette V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
De sfeer is wel grappig, beetje mediterraan met allerlei vrolijke kleuren maar het is zo donker dat je de kaart nauwelijks kunt lezen. Verder zitten de stoelen heel ongelukkig; hard en achterover gekanteld. Alles kwam een beetje oud over. Een heleboel houten zaken zoals de tafel en plankjes met eten voelden smoezelig en vettig aan. Heel apart was dat de borden opgestapeld op tafel klaar stonden dus je moest zelf je tafel dekken. Placemats of een bloemetje op tafel ontbraken. We zaten met de stoelen steeds tegen de buren aan terwijl het restaurant vrijwel leeg was.
Dat alles was dus al geen geweldige binnenkomer. Dan de bediening, die bestond uit 2 meisjes die nauwelijks iets wisten, de één durfde amper wat te zeggen. De ander kwam binnen 5 minuten wel 4x langs om te vragen of we al een keus hadden gemaakt terwijl we nog druk de menukaart (een witte A4 print uit de computer) probeerden te lezen.
Wij aten gewoon tapa's zonder actie of zo maar in tegenstelling tot wat er op de website staat, mag je niet onbeperkt eten maar slechts 4x een bestelling plaatsen, die je zelf op de bestellijst moet invullen. Daar zaten weer allerlei beperkingen aan zoals max. 2 gerechtjes p.p. per ronde en max. 2 dezelfde gerechtjes per tafel per ronde. Allemaal heel ingewikkeld waardoor je behoorlijk in de weer was, voordat je te eten kreeg en dat 4x tijdens je diner. Beetje onrustig vonden wij. Daar kwam nog bij dat al gauw bepaalde gerechtjes op waren (terwijl het restaurant bijna leeg was) en ze geen appelsap en icetea hadden. Het kwam allemaal erg knullig over.
Last but not least het eten; het ontbrak volledig aan frisse hapjes waardoor we na ronde 2 al onder tafel lagen doordat het allemaal veel te zwaar was. Het was totaal niet uitgebalan-ceerd, het waren allemaal koolhydraatrijke zware happen zoals gebakken aardappeltjes met kaas, stokbrood met kaas, champignons in vet, etc. Courgette plakjes was de enige groente die er te bestellen was. Toen we aan de "baas achter de bar" vroegen waarom dat was, beweerde hij dat er in de winter geen vraag is naar sla en groente.
De bordjes waar het op geserveerd werd waren niet warm, het eten ook niet echt. Het was allemaal zeer fantasieloos, wij konden ons niet voorstellen dat er een echte kok in de keuken staat.
De desserts Brownie en Profiterol waren wel aardig maar ook kaal opgediend.
Al met al geen aanrader, wij komen er zeker niet meer terug.
Beste mariette25 wij betreuren het zeer dat wij niets voor u hebben kunnen betekenen daar wij toch overwegend veel complimenten in ontvangst mogen nemen van onze gasten en mocht er iets zijn dat meteen en goed wordt opgelost. Wat ons het meeste verbaasd dat na al deze klachten en het onder de tafel liggen van de koolhydraatrijke zware happen u toch nog behoorlijk zware nagerechten besteld zoals profiterols en brownies met chocoladesaus en slagroom. M.v.g.Vino y Tapas

Reactie van proever:

Beste ?
Zoals hierboven beschreven, hebben we u (?) die avond wel degelijk gevraagd waarom er geen groente of sla bij zat. Verder kon ik toch moeilijk vragen of u andere stoelen wilde neerzetten, de tafel voor mij wilde dekken en gezellig aankleden, appelsap en icetea wilde gaan bijkopen en of u de houten planken wilde gaan schoonmaken? Dat zijn zulke basisdingen, daar zou een klant niet naar hoeven vragen! Er waren maar 3 desserts! Kaasplank, Profiterol of Brownie. Dus kozen we de laatste 2.

anf 2e reactie van restaurant:

Over de salade,daar hebben wij een verklaring voor gegeven want daar is in het najaar minder vraag naar,klopt wij hebben geen ice tea grean,wel gewone ice tea ,wij hebben 6 nagerechten op de kaart waaronder geen kaasplankje(nooit gehad)de tafel is ingedekt en ik zag dat u in 5 dagen 2 slechte recensies op iens heeft gezet waaronder rubenshof in helmond.
Twee slechte ervaringen in 5 dagen is nu niet wat je noemt geluk.
M.v.g. Rest. vino y Tapas
Simplon .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Laatst met vriendinnen heerlijk gegeten bij Vino y tapas, voorheen la palmera. Was er een tijd niet geweest en heb de indruk, dat ze heel vernieuwend bezig zijn. Het eten was goed (prijs/kwaliteit ) en goede sfeer en bediening. Zeker voor herhaling vatbaar!