Vino e Pane

Piazza 80 3995 XL Houten Nederland Kaart

Over restaurant Vino e Pane

Griekse specialiteiten en eindeloze gastvrijheid

Een avond vol Griekse gezelligheid is gegarandeerd als je gaat eten bij Vino e Pane in Houten. Dit restaurant ademt de mediterrane gastvrijheid zoals je hem gewend bent van vakanties rondom de Middellandse Zee. Daarnaast bieden ze een kaart met fantastische gerechten en buiten de kaart om nog een aantal smaakmakende specialiteiten. Waan je voor eventjes in een echte Griekse taverna!

Meer informatie over restaurant Vino e Pane

Treinstation Houten-Castellum is op 50 meter loopafstand. Vanaf Utrecht-Centraal bent u met 11 minuten op Houten-Castellum.
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zondag : 15:00 uur - 22:00 uur

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vleesgerecht goed gebraden; tjaitsiki heel goed, rest beetje fantasieloos
Koffie achteraf kwam niet door de drukte. Jammer
Harry D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Na een valse start met een bedorven vat dubbel, een vallend spuitend flesje cola en een voorgerecht wat te vroeg werd uitgeruimd wisten we ineens waarom. Enthousiast en gemotiveerd personeel. Hier weten ze nog wat hard werken en aandachtig is. Toen iemand in ons gezelschap zich verslikte en even niet lekker was ontpopte de eigenaar zich als redder in nood. Water, ouzo, hulp en advies. En hij stelde het hoofdgerecht in de keuken net zolang uit totdat we weer compleet waren. Zo werd het alsnog een geweldige avond!
Het eten is goed. Misschien leuk om op de kaart de landen te vermelden waar de gerechten vandaan komen.
Kortom goed gedreven plaatselijk restaurant!
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Goed eten. Er ging wat mis met het voorgerecht, maar dat was snel opgelost. Prima locatie.
Tassos S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Bij aankomst word u opgevangen door de gastheren Dimitri en Jiannis Karafillakis. Het uitzonderlijk vriendelijk personeel begeleid u naar de tafel in het mooie trendy restaurant. U krijgt een menukaart waarin zowel de vleesgerechten als de traditionele Griekse gerechten te zien zijn. Ook kunt kiezen uit de meest uitlopen Griekse, Spaanse of Italiaanse wijnen.
De gerechten worden in de keuken voorbereid en op de oer traditionele Griekse wijze gekruid. De smaakexplosies die in je mond vrijkomen waan je in de Griekse sferen. Mocht u een gaatje vrij hebben kunt u kiezen tussen de tientallen liquers of heerlijke nagerechten die om de zoveel tijd worden vervangen door nieuwe ideeën. De standaard Griekse nagerechten zijn ten alle tijden aanwezig.
Despina T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Op het prachtige terras zitten, warme cappuccino smullen van 1 (of alle..zooo lekker) verrukkelijke, huis gemaakte gebakjes. Prachtige locatie, waar kinderen kunnen spelen, gratis parkeren en vrij uitzicht. Griekse keuken in een modern jasje, daar moet je van houden. Ben je klassieker en wil je pilaren en zuilens...dan ben je op verkeerd adres. Dat alleen ontbreekt, al het andere is meer dan aanwezig: gastvrijheid, lekker eten, mooie muziek (niet alleen Sirtaki enz) en vaak live muziek
Costa N.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Iets met een heerlijke maaltijd gecombineerd met een goed glas wijn zijn mijn herinneringen van die avond. Mooie elegante inrichting gecombineerd met een uitdagende scherpe bediening, hier hou ik van. Absolute aanrader voor een heerlijk Grieks avondje.
StevenvdH .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Regelmatige bezoeker van dit restaurant. Enthousiaste en zeer vriendelijke gastheer. Afgelopen zaterdag 4-gangen menu gekozen waarbij je een proeverij krijgt van een groot deel van de kaart. Allemaal even lekker, goede wijn erbij. Leuke sfeer, top Griek!
Mitchell V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heel sfeervol mooi restaurant met heerlijk eten wat er top uitzag. We hadden allemaal kleine gerechtjes die super lekker waren! De bediening was goed, verzorgt en heel vriendelijk. Heb echt een top avond gehad en we gaan er zeker vaker heen in de toekomst!
Omar B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Je wordt altijd zeer vriendelijk ontvangen. Ook is er zeer veel zorg voor de kinderen, en is er een goed kindermenu. Dit is Grieks eten zoals je dat wilt, maar vaak niet krijgt. Vooral de specials van de chef (lamsvlees) is een echte aanrader. Porties zijn behoorlijk dus je zult niet met honger naar huis gaan. Daarnaast is de wijnkaart ook aan te bevelen. Vraag vooral aan Yannis voor advies. (Griekse wijnen zeggen mij niet veel). En voor degenen die meer van bier houden, is er sinds kort ook een heuse bierkaart!
Geert D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Ben er jaren geleden geweest; toen extreme wachttijden.
Alles is een stuk verbeterd.

Gaan we zeker nog eens terug
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Ik kom hier regelmatig eten samen met mijn ouders of vrienden. Naast dat het eten altijd goed is (vooral de gyros schotel en feta kaas zijn erg lekker!!), zijn de eigenaar en zijn zoon ook nog eens het perfecte voorbeeld van de Griekse gastvrijheid! Kortom: helemaal top en zeker het proberen waard!!
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Zijn op een maandagavond wezen eten met de AH-actie.
Ondanks het feit dat het een maandag was, was het gezellig druk.
Leuk, mooi ingericht, gezellig restaurant. Personeel is erg vriendelijk en attent. Eten was echt heerlijk!. Gaan er zeker nogmaals eten.
Marjon S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Restaurant Vino e Pane is een gezellig mediterraans familierestaurant!! De sfeer is ongedwongen en het eten is er erg lekker!! Leuke persoonlijke bediening; je wordt snel herkend als je na een tijdje weer terugkomt! Het menu is gevarieerd met ook veel Griekse schotels op de kaart! We komen weeeer terug!
El31 P.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
restaurant inrichting: prachtig maar geen sfeer.
bediening: heel aardig maar onkundig, traag en soms zelfs onhygienisch. Ze houden een glas aan het drinkgedeelte vast, leggen het bestek zonder servet op tafel, ze geven het bestek soms aan terwijl ze het gedeelte vasthouden wat je in je mond stopt. jemoet soms 3 x vragen naar je drankje. uitzicht prachtig
smaak eten afwissellend, niet vies maar ook niet echt lekker. prijs kwaliteit: je betaald te veel voor wat je krijgt.
Thony V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Er was geen gelegenheid om buiten de deur te gaan eten dus we hebben gyros schotels afgehaald. Voor het eerst in houten-zuid. hoewel niet de goedkoopste was het een prettige verrassing. De klassieker smaakte uitstekend. goede porties met lekker vlees, rijst tzatziki en frisse koolsla. omdat het gezelschap ook wat frites wilde waren deze los besteld. goed stevig formaat en lekker knapperig gebakken. Wij komen zeker terug. Vanwege het mooie weer was het terras gezellig druk maar de bediening (de baas? en een jongedame) vond toch ook de tijd om tijdens het wachten regelmatig even een woordje te wisselen en te informeren over de voortgang. het interieur is fris en modern. Top.
Thony V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Nog. niet eerder hier gegeten maar door de andere recencies gemotiveerd hebben we gyros schotels afgehaald. Deze klassiekers bevielen ons uitstekend. Lekker vlees, verse tzatziki, heerlijke koolsalade en voldoende rijst. niet heel erg goedkoop maar wel een goede prijs kwaliteit. We hadden als extra frites bijgesteld. Lekker stevig en krokant. Ook een aanrader dus. door het mooie weer zat het terras gezellig vol. De bediening was vriendelijk. Door het mooie weer zaten er niet veel mensen binnen maar het interieur was prettig en deed niet zo gedateerd aan als sommige andere 'Grieken'.
Een aanrader. We komen zeker terug.
CEH .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Eigenaren hadden heel veel jaren prima Grieks restaurant en zijn dit Grieks-mediterrane restaurant ruim drie jaar terug begonnen. Eten wordt nog steeds vers gemaakt en daardoor duurt en soms wat langer voordat je het eten geserveerd krijgt. Dat zouden ze van te voren iets beter kunnen communiceren zodat de verwachtingen over en weer helder zijn. Het eten is heerlijk en ook de wijn was prima. Zoon van eigenaren is zeer ondernemend en erg enthousiast. Hij straalt dat uit op zijn gasten. Wij vinden dit restaurant een echte aanrader.
Anke P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Met mooi weer heerlijk op het terras eten. Leuke kaart met Italiaanse en Griekse gerechten; voor elk wat wils. Attente bediening en ook de eigenaar doet zijn best om je welkom te laten voelen. Het was gezellig en lekker!
VoermansE .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten. De service is goed, snel en vriendelijk. Wij hadden een mixed schotel. Dit was echt zooo lekker en voldoende voor iedereen. Iets bijbestellen is geen probleem en wordt snel gebracht. De locatie is ook erg leuk en voor kinderen is er speelgelegenheid voor de deur. Mooi terras ook.
Het personeel is erg vriendelijk en service gericht.
Wij komen hier dan ook graag weer terug. Alleen de bij gedachte hieraan al loopt me het water in de mond.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Gisteravond de beurt aan Vino e Pane een Grieks restaurant modern ingericht met op die avond live muziek van twee musical artiesten die de sfeer verstevigden.
We werden hartelijk ontvangen en naar een tafeltje voor twee geloosd waar we gelijk wat te drinken bestelde een eenvoudige cola en voor mij een witte port om de eetlust te versterken.
Nadat we het menukaart die ons werd aangereikt hebben doorgewandeld startte we met het gezamenlijke voorgerecht de "Pikilia die we toevallig de vorige dag bij een andere Griek ook hebben veroberd en goed van smaak was.Deze was uiteraard ook prima.
Hoofdgerecht was voor mijn vrouw de keuze gevallen op een varkenshaas met verse gesneden groenten en pompfriet die lekker mals en mooi opgediend was.
Ikzelf heb me laten verleiden door de Vino e Pane visschotel(3 soorten vis met bijgeleverde room en salade dressing( zalmfilet met citroen olijf dressing, gefrituurde mosselen en een sliptongetje).
Na nog een witte port te hebben gedronken was het dessert in het zicht en mijn vrouw koos het dessert van de maand en ik nam het dessert Mediterrance die uit een 4 vlaks bord werd gepresenteerd en bestond uit een soort zoete cake een kwark mousse een gecombineerd taartje en een ijsbedje omringd met siroop,dat verdomd lekker was.
Als afsluiter van een geslaagde diner namen we koffie en natuurlijk nieuwsgierig dat ik was de Corfu Coffee (koum kouat) soort manderijn likeur met een bovenlaag slagroom.
En de rekening...., nou die viel wel mee 't was toch reuze gezellig.