Vino e Cucina

Meer informatie over restaurant Vino e Cucina

Duur
Peterproever .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Het restaurant bevind zich in een pittoresk dorpje, op goede locatie in een authentiek uiterst sfeervol pand. De inrichting is smaakvol en straalt een zekere allure uit.
De ontvangst was hartelijk en betrokken, maar soms wat onzeker. Hetzelfde geldt voor de bediening gedurende de avond.
Als amuse werd een zeer smaakvolle bruchetta gebracht; de wijnen waren van goede kwaliteit.
Alle reden om uit te zien naar het hoofdgerecht (filetta al pomodori).
Helaas werd dit een teleurstelling. De opmaak van het gerecht bestond uit een gigantische berg rucola, met daaronder verscholen vlees en groente; ik ben dol op rucola, maar dit leek op een nietszeggend plate-service gerecht.
Nog erger was, dat de smaak en cuisson van het vlees de middelmatigheid nergens ontsteeg; de groentes (voornamelijk koolrabi en wortel waren smakeloos en net niet beetgaar.
Kortom een vlakke maaltijd die het nivo van een cafetaria nauwelijks ontsteeg. Voor dit prijsnivo mag je meer verwachten.
Ton A.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Op een mooie zomeravond op terras aan de voorkant lekker gegeten, vriendelijke bediening, praatgrage eigenaar, prijs/kwaliteit in orde. Ondanks drukte alles soepel en vlot verlopen. Verwacht geen culinaire hoogstandjes. Daarom is het prijspeil ook laag. Ga hier graag nog eens terug.
Rown87 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Als je van gemiddeld tot goed eten houdt. Ga dan niet hier eten. Het eten komt rechtstreeks uit een pakje. We hadden de trio Di pasta. Waar we drie pastas mochten uitkiezen. Helaas smaakten alle drie de pasta precies hetzelde. Heel zout, wenig groente, geen smaak, niet vers. Vino e Cucina is zeker geen aanrader
Josette S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Net heerlijk gegeten met mijn gezin. Na het uitzoeken van ons menu een mooi voorafje van het huis. Dank je wel. Zeer smaakvol. De uiensoep was smaakvol. Mijn man had biefstuk en hij genoot. Mijn zoon en ik namen de pizza vulcano. Dit door eerder gelezen recensies. En die klopte als een bus. Geweldig!! En dat allemaal door bediening met een glimlach. Wij komen zeker terug!!
Irisssssje .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Wij waren een weekendje weg in Zuid-Limburg en zijn toen eigenlijk per toeval in Mechelen terecht gekomen om iets te eten. Vino e Cucina zit op een gezellig soort pleintje met ervoor een groot terras, waardoor het er uitnodigend uitziet. Het zat binnen bijna helemaal vol, maar wij hebben heerlijk op de buitenplaats kunnen zitten onder een grote parasol. Super aardige bediening met het bijbehorende Italiaanse accent ;-) omdat wij beide niet zoveel honger hadden alleen een hoofdgerecht genomen. We kregen vooraf nog een super lekkere amuse wat voor ons bijna door kon als volwaardig voorgerecht. Als hoofdgerecht had ik biefstuk en mijn vriend varkenshaas. Ik ben zo gek op blauwe kaas over mijn biefstuk en dit was geen probleem; de bediening kwam met het voorstel om er een saus overheen te doen met o.a. gorgonzola. Overheerlijk!! Het waren flinke porties, dus wij hebben afgesloten met een kop koffie.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
met mijn vrouw hier wezen eten. afgaande op de cijfers van iens.
zeer vriendelijke en attente bediening. verstand van de wijnen en van het eten wat ze serveren.
nadat we besteld hadden kregen we een heerlijk aspergesoepje en een bruschetta met gerookte zalm. veel belovend voor de rest. vervolgens een had mijn vriendin bruschetta met tomatensalsa erop. dit was fris, goed op smaak. gewoon zoals het hoort te zijn. ikzelf had de vissoep... rijkelijk gevuld , smaken goed in balans. in jaren niet zo een lekkere vissoep gegeten.
helaas was het hoofdgerecht voor mij toch een tegenvaller. mixed gril met 4 stukjes vlees. 2stukjes vlees waren droog en erg doorbakken. de begeleidende saus was lekker. het groente garnituur was wel ok maar de rabarber die meegebakken was is echt een afrader. daardoor smaakte de groenten zuur. na het voorgerecht en amuse was dit echt een tegenvaller. mijn vrouw had lasagne. die was gewoonweg Top. vandaar dan ook de 8. warme kersen met ijs en slagroom was gewoon lekker als afsluiter. ik zou zeker nog eens terug komen maar dan wel kiezen voor de echte Italiaanse gerechten.
VenKo .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
We kwamen in de "kelder" van het restaurant terecht. Dit was wat minder gezellig. Hier zat niet veel publiek en de verlichting is er vrij kil. We kregen een amuse (bruchetta en kerriesoepje). Een aangename start! We kozen een pizza (tonijn en funghi-prosciutto). De eerste was behoorlijk zout, waardoor het wat tegen gaat staan. De tweede was goed van smaak, maar wat vochtig, waardoor de bodem wat slap wordt. Als dessert kozen we crème brûlée. De smaak hiervan was goed, maar na een forse pizza wat veel! De bediening was erg vriendelijk.
Snor1 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Afgelopen donderdag heerlijk gegeten. Vooraf kregen we een amuse kerriesoepje en een bruschetta prima. De pizza's die wij namen met vis en een vulcano waren heerlijk. En na kregen we nog een glaasje limoncello van het huis. Alles gebracht door een zeer vriendelijke bediening leuk restaurant.
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Weekendje weg in Limburg en uiteraard hoort daar etentje bij. We vonden per toeval een Italiaans restaurant in het pittoreske Mechelen ( nl). Zodra we de drempel over stapten werden we zeer hartelijk ontvangen. De dame van de bediening wenste ons een zeer gelukkig nieuwjaar en we kregen een tafeltje achterin het zaakje. Limburgse gastvrijheid staat hier op nummer 1. Ik koos een tomatensoep en mijn partner de uiensoep, het werd geserveerd in grote kommen en was zeer goed van smaak en werd geserveerd met Italiaans brood en soepstengels. alles smaakte zeer vers. Hierna werd er gevraagd of wij meteen door wilden naar het hoofdgerecht, maar wij gaven aan nog even te willen wachten. Ons hoofdgerecht bestond uit een Calzone en een Lasagne al forno. Beide waren heerlijk, de calzone rijkelijk gevuld en mijn lasagne heerlijk op smaak. We gaan hier zeker terugkomen een echte aanrader!
Rein M.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Heerlijk gegeten met een groep van 6 personen in dit restaurant in Mechelen. Aan de buitenkant herken je het wellicht niet meteen als een prima verblijfsplaats maar een stop daar is meer dan de moeite waard. In het restaurant waren vele inwoners uit de regio als gast aanwezig hetgeen ons al iets vertelde over de kwaliteit! Voor ons als Friezen was het een gok. Niettemin een goede gok! Niet alleen pizza's maar ook voortreffelijke vleesgerechten. De wijnkaart was uitgebreid met uiteraard veel mooie Italiaanse wijnen. Zelf koos ik voor het Lamsrack. Het Lamsrack was ruim bemeten. Mooi rosé aangebraden, heerlijk sappig en mals en ook het arrangement daar omheen was leuk en zeer smakelijk. De daarbij uitgekozen Valpolicella was een tongstreler. Het was druk in de zaak zaterdagavond maar niettemin werden wij op tijd bediend en werden de gangen op correcte tijd doorgegeven. De bediening en de service viel niets op aan te merken en was vriendelijk. Het uiterste zuiden van Zuid-Limburg is gezegend met een schat aan voortreffelijke restaurants maar Vino e Cucina is een bezoek waard!
Rkromowirjo .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Vino e Cucina, is verrassend als je er binnenloopt, een herberg gevoel. We zaten dicht bij de oven waar o.a.de pizza's gebakken worden en de toog waar ook het eten uitgeserveerd wordt dus een indirecte zicht wat aan andere tafels zoal besteld is. Als carnivoor heb ik de spare ribe uitgeprobeerd en dat was prima. De chef kok was druk bezig, zichtbaar en te horen voor de gasten en dat maak het een fijn gevoel. Let wel op, wat je besteld dan dat ook krijgt en check, dit overkwam mijn tafel genoten wat op een teleurstelling uitkwam. De wijnkaart laat het eten nog beter smaken.
Alfred V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Was erg goed. Super lekkere pizza gegeten, prima rosé erbij. Ook de espresso als toetje was heel goed. Fijne tent.
Wat opviel was de enorme hoeveelheid mensen binnen zonder dat het heel erg opviel... Dat wil zeggen, het restaurant bevind zich in een oud pand met heel veel ruimtes en trappetjes, waardoor het deel waar je als gast belandt, aanvoelt als een klein intiem restaurantje. Op onze bestellingen zat een zeer acceptabele wachttijd.
Rik S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Na een wandeling zijn we hier beland en hebben hier geluncht op de binnenhof. We zaten lekker in de schaduw. Aanzienlijk moesten we lang wachten voordat we geholpen werden. Ook het eten liet enige tijd op zich wachten. De kwaliteit en de smaak van de broodjes en de pasta waren goed in orde. De eigenaar gaf aan dat het vaak vol zit en dat ze pas enkele maanden op deze locatie zaten. We komen binnenkort eens terug voor een diner. Wat ik wel raar vind is dat ze naast Italiaanse ook typische Nederlandse gerechten op de kaart hebben staan. Schnitzel, spareribs etc.. Als echt Italiaans restaurant zou je eerder moeten kiezen voor je kwaliteit te optimaliseren en je kwantiteit te beperken, maar zoals gezegd gaan we snel proberen.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Dag 3 van onze Z.Limburg-fietstoer bracht ons 's avonds naar Mechelen. Aan de Hoofdstraat dwars door het dorp zitten meerdere cafe's en restaurants. Ofschoon de naam dit niet zou vermoeden: Herberg De Rentmeester is toch echt een Italiaans restaurant met een Italiaanse kok aan de kachel. Als liefhebbers van de Italiaanse keuken dus geen moeilijke keuze.

Je waant je in een soort gewelvenkelder met schoon metselwerk ook al vanwege het lage plafond. Ook is er een binnenplaats waar buiten gegeten kan worden. Het zat aardig vol want door het onstabiele weer kozen wij ook voor binnen. Als hoofdmenu kozen wij enerzijds voor kabeljauw met tagliatelle, anderzijds zalm met penne, beide vergezeld door een witte wijnsaus. Plus een goed glas droge witte wijn voor de juiste balans. De kabeljauw was goed op smaak maar de zalm bleek wat aan de taaie kant.

Ofschoon wij om half 8 een van de laatste gasten waren met bestellen moesten wij liefst 45 min. (!!!) wachten voor we onze eerste hap naar binnen konden werken. Wellicht omdat er onvoldoende menskracht in de keuken was? Tot twee keer toe hoorden we dat ze ermee bezig waren..... De bediening was vriendelijk maar helaas hierop toch onvoldoende alert. De inrichting voldeed beter, de perceptie was een soort huiskamer. Als enige Italiaan in Mechelen kun je hier niettemin goed eten voor een redelijke prijs. Alleen moet de wachttijd wel aangepakt dus drastisch verkort worden!