Vinkeles (the Dylan hotel)

Keizersgracht 384 1016 GB Amsterdam Nederland Kaart
31-205302010

Over restaurant Vinkeles (the Dylan hotel)

Zoekt en gij zult vinden

Het vijf-sterren hotel The Dylan zit verstopt achter zeventiende-eeuwse gebouwen aan de Keizersgracht in Amsterdam. In het luxe hotel zit op zijn beurt Restaurant Vinkeles verstopt. Hij is het ontdekken waard. In het sterrestaurant maakt chef-kok Dennis Kuipers originele gerechten van oude en nieuwe Franse gerechten.

Meer informatie over restaurant Vinkeles (the Dylan hotel)

• : Aan de gracht of bij de Q-park marnixstraat

9,5
9,3
Veurproever .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
De kracht van Vinkeles is, dat zowel de keuken als de bediening consequent op topniveau presteren. De service onder leiding van Casper Westerveld -misschien wel de beste en meest enthousiaste maître die Nederland op dit moment rijk is- vindt steeds weer de perfecte balans: permanente aandacht voor de gasten (of dat nu frequente bezoekers zijn of mensen die voor het eerst komen) zonder opdringerig te zijn, professionaliteit zonder te formeel te zijn en een ontspannen sfeer zonder te joviaal te zijn. Ook de keuken presteert ruim boven het niveau van één ster; er wordt zorgvuldig gekookt waarbij de ingrediënten volledig tot hun recht komen. Hier geen culinaire avontuurtjes om indruk te maken, maar focus op de kwaliteit van het product zelf en de optimale bereiding. Het signatuur-gerecht van de Anjou duif is daar een goed voorbeeld van, maar ook de fantastisch bereide wilde eend is van een puurheid die groot respect afdwingt. Samen met de prettige, rustgevende ambiance en de altijd aangename sfeer maakt dit alles Vinkeles momenteel tot het beste restaurant van Amsterdam.
Bas A.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Maandagavond mogen eten bij dit mooie restaurant, bij binnenkomst moet je even bijkomen van alles wat je ziet en de rust die je overrompeld op dat moment. Midden in de drukte van Amsterdam is deze oase van rust te vinden. We namen plaats op de bank in de binnenplaats (deze is helemaal ingericht als zijnde de Brasserie van het hotel) en werden gelijk aangesproken door het personeel. Heerlijk maar begonnen met een glas champagne (wat zou je anders drinken als je naar een restaurant van dit niveau gaat). Daarbij kregen wij een selectie nootjes en de jonge man kwam nog langs met een stukje Olijke worst met jopen bier. In het restaurant aangekomen kan je zien dat overal over is nagedacht. Van hoe de servetten liggen tot de glazen op de juiste plaats. We kozen voor het 6 gangen menu met daarbij het wijnarrangement (wel heb ik even in de wijnkaart gekeken en dat is zeker de moeite waard) na de overweldigende amuse's begonnen we met de eerste gang, Hamachi met onrijpe aardbeien en pistachenoten (wat een te gekke begin). Het laatste gerecht was Rabarber met frambozen en yoghurt (een fruitsoepje). Ik zou wel verklappen dat de gerecht die we tussen deze twee gerechten hebben gehad oogstrelend zijn en een verslavende werking hebben op je smaakpapillen!!! Van begin tot eind heb ik en mijn tafel genoten onze ogen uit gekeken naar alles in dit restaurant!!! En wat leuk dat de chef aan tafel komt.

Mensen hier moet je een keer geweest zijn!!!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
We zijn sinds 20 jaar recidivisten van regelmatig bezoek aan dit restaurant, diverse chef-koks meegemaakt, met onveranderde superieure kwaliteit. Probeerden via internet een verjaardagsdiner met een vriendin te boeken. Vol. Dit komt vaak voor (reserveer tijdig!), maar erlangs fietsend gingen we 2 dagen tevoren informeren of er niemand had afgezegd. En ja, er was nog een laatste tafel vrij. Geweldige ontvangst, Maître Casper Westerveld is een belevenis op zich, de gerechten van Chef Dennis Kuipers waren alle overheerlijk, en opvallend licht. Details: zie de andere recensies. Prachtige opmaak van de borden met gelukkig niet teveel frutsels, druppeltjes, streepjes, etc.
Voor "kleine" eters is een 4-gangen diner mogelijk. De bereidingen van zwezerik, 1/2 porties van heilbot en zonnevis waren alle verrukkelijk. De Chablis van het kwaliteitshuis Dauvissat was geweldig en opvallend redelijk geprijsd. Tenslotte: de design van het restaurant in dit 17de eeuws huis is prachtig. We willen dit jaar terug, er valt gelukkig genoeg te vieren voor een volgend bezoek.
Edwin G.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Op een maandag heerlijk gegeten bij Vinkeles.
Relatief low Key en pretentieloos qua opzet maar wel top uitgevoerd. Aperitief aan de bar is meer dan prima en gezellig. Het restaurant is zeker niet groot maar wel heel sfeervol. De bediening was ongedwongen en terzakekundig. De amuses waren een verademing! Origineel en smakelijk. Het menu was uitstekend, zo ook de betaalbare wijnen. Absoluut een van de betere restaurants van Amsterdam in onze ogen
Rebecca V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Heerlijk gegeten voor de verjaardag van mn vriend aan de chefs table. wat een ervaring! Top service en een leuk kijkje in de keuken. Wij komen zeker terug!
Lotte D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Voor het team van vinkeles, bedankt voor de super fijne, lekkere, feestelijke en leuke avond! Een verjaardagsdiner om niet te vergeten! Groet, Kaj&Lotte
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Joost is met de hele bar verplaatst en dat geeft hem meer ruimte en maakt de entree nog gezelliger. We zijn weer heerlijk verwend met gerechten van (Japans Joshu Wagyu met Chinese kaviaar) en buiten de kaart om (tonijn tartare, een klassieker die de chef gelukkig nog in de vingers had). Het ene na het andere heerlijke gerecht werd te voorschijn getoverd en met grandiose wijn geserveerd. Het was weer een belevenis.
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
AAN DE AMSTERDAMSE GRACHTEN ........
Van ontvangst tot en met vaarwel , een goed geoliede combinatie van gastheerschap,kookkunst en WELKOM. In een prachtige , historische maar levendige setting waren we te gast bij Dennis Kuipers, De Chef, en Casper Westerveld , De Gastheer, en hun brigades. De unieke locatie is in volle glorie gerespecteerd en gepresenteerd als Hollands Erfgoed. Door het meesterlijke spel van ruwe muren ,ramen en spiegels waan je je bijna buiten in plaats van binnen of opgesloten in een museum. De aankleding van het restaurant is chique, maar ook gepast sober ,als decor voor de ruimte die keuken en bediening nodig hebben om te stralen. Want dat gebeurt daar : vanaf De Parel , als amuse , tot en met de fonkelende glazen wijn bij het dessert : glansrijk door wijn en spijs heen gevoerd en geroerd . Van alles dat we konden proeven , noem ik als hoogtepunten ( ja, meerdere hoogtepunten!) de zeebaars in een flinterdun krokant laagje , de Coquilles met bloedworst , de op karkas gebraden Duif ( met een fantastische cuisson ) en het gerecht met zwarte Truffel . Met een knipoog naar Dennis zijn verleden aan de Amstel, was de truffelbereiding een prachtige herinnering aan zijn jonge jaren. Maar dat hij zich inmiddels veel verder heeft ontwikkeld in verfijning van kookkunst en combinaties van smaken, hadden we al vanaf de Amuses, hier, aan de Keizersgracht ,geproefd. Heel leuk ook dat de Chef zelf het restaurant in gaat, om zijn gerechten toe te lichten. Onder het waakzame , gastvrije oog van Casper komt die tafelronde heel ongedwongen en plezierig over. De smaakmakende toelichting bij de geschonken wijnen door Marco IJpma verheugde de eetpret nog meer. Ook al omdat de sommelier steeds leuk de link wist te leggen naar wat we zouden ruiken en proeven in combinatie met de gerechten. Geen grootse appellations, maar goed gekozen ,dienende wijnen met een duidelijke ondersteunende kracht voor het riante smaakpalet op bord. Misschien soms iets te voorzichtig of bescheiden gecombineerd, maar zeker met respect voor de Keuken geserveerd. De laatste verrassing was het heerlijke dessert. Zelf bang om alle mooie smaken weg te stoppen onder een deken van zwaar en zoet, bleef het dessert hier juist de frisheid van de kookstijl onderbouwen. Hoera ! Na handenschudden met de Chef , en een wandeling door de keuken en zalen, bedachten mijn gasten en ik : Nou , dan lusten we nog wel een bordje kaas ......en zo geschiede! Meer dan voldaan ,bijzonder onder de indruk van wat we gegeten ,gezien en meegemaakt hadden , stonden we 5 uur na ontvangst weer aan de Amsterdamse Grachten. Het pand was vroeger een schouwburg , maar het podium en het applaus zijn nu voor Vinkeles ! We komen terug.
Beste Gast,

Nogmaals dank voor deze lovende reactie hier op Iens en ook op TripAdvisor.
We zien er naar uit om u nogmaals te verwelkomen!

Met een vriendelijke groet,
Het Vinkeles team.
Anne Simone H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
We hadden een honeymoon package voor ons 15 jarig huwelijk dus inclusief logeren en dinner bij Vinkeles. Een top tent met top eten. Een oesterschelp met daarin een goudenbal was het eerste wat ik kreeg! En je kon het balletje in je mond doen en dan kreeg je een soort cocktail sensatie in je mond. Als dat al het begin is. Ongelovelijk mooi en bijzonder eten. De sfeer is mij een beetje te saai. Veel buitenlandse zakenmensen, geen hippe lokale crowd, dat is toch meer mijn ding.
Beste Gast,

Het is plezierig uw enthousiasme te lezen over Vinkeles, het honeymoonpackage en onze signatuur amuse!
Uw opbouwende feedback ten aanzien van de sfeer wordt op prijs gesteld en intern nader besproken!
We hopen u nogmaals te mogen verwelkomen!

Het Vinkeles team
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Mijn maatje woont in de keizersgracht en beval dit hotel en restaurant van harte aan. Mooie zaak en we namen het uitgebreide menu van 130 pp. Prima gerechten, vooral sint jacobsvruchten, het was lange maar gezellige zit en ik was behoorlijk vol aan het eind, maar Ik ben eigenlijk meer een proever dan een eter. Al met al niet super goedkoop
Beste Gast,

Hartelijk dank voor het schrijven van zo’n positieve review.

Wat fijn te lezen dat u heeft genoten van het Chef’s menu en dat vooral de Sint Jacobsvruchten in de smaak vielen.

Wij hopen u nogmaals te mogen verwelkomen voor zo’n gezellige avond.

Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Afgelopen zaterdag genoten van een 9 gangen diner, wel aardig aan de prijs maar zeker een aanrader. Prima sfeer, leuke bediening en een beschaafde ruimte waar je prima kunt vertoeven.
Beste Gast,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze enthousiaste beoordeling.
Wat fijn te lezen dat u zo heeft genoten van het Chef’s menu in Vinkeles.
Graag verwelkomen wij u voor een volgende keer!

Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Ongelooflijk goed gegeten, alles klopt hier
, vanaf de binnenkomst wordt je in de watten gelegd.

Genoten van 9 gangen inclusief wijnarrangement, elk gerecht was fantastisch en alle wijnen completeerden de gerechten.

Bediening weet alles over wijnen, gerechten en de wijn-spijs combinatie te vertellen.

Leuk dat chef kuipers zelf een gang serveert, de witte truffel er over schaaft en het gerecht toelicht.

Alle amuses vooraf zijn mooi bereid, de parel met gin en oestervocht is geweldig!

De bediening is erg attent en speelt perfect in op de behoefte van elke gast, samen met de prachtige inrichting van het restaurant zorgen zij ervoor dat je echt geniet en tot rust komt.
Beste gast,

Hartelijk dank voor uw lovende woorden en het delen van uw enthousiasme.

Het is een plezier te lezen dat u van uw 9 gangen diner en bijpassende wijnen heeft genoten.
We kijken ernaar uit u mogelijk nogmaals in de watten te mogen leggen in Restaurant Vinkeles.

Hartelijke groet,
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
De cijfers spreken voor zich.... alles wat spot on, niet normaal lekker. De bediening was uiterst professioneel, het eten is briljant en de sfeer was zeer ontspannen. Het kost wat maar dan heb je ook echt wat......
Beste gast,

Hartelijk dank voor het achterlaten van zo’n fantastische review.

Erg leuk te lezen dat wij omschreven worden als abnormaal lekker, wij zien u graag terug in de toekomst.

Het Vinkeles team.
XMichelin .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij restaurant Vinkeles. Wij hebben gekozen voor het 5 gangenmenu met een bijpassend wijnarrangement. In het menu hebben wij de oesters laten vervangen voor de eendenlever. Van alle gerechten hebben wij genoten en waren even lekker, de bijpassende wijnen waren top. Ook de jongens van de bediening waren super. Heerlijke avond uit, een echte aanrader.
Beste gast,

Hartelijk dank voor het schrijven van een recensie.

Uw positieve woorden over het menu, de bijpassende wijnen en de bediening worden zeer gewaardeerd.

Wij hopen u nogmaals te mogen ontvangen voor een heerlijke avond uit.

Het Vinkeles Team.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Om te beginnen, wat een service de beste en vriendelijkste ooit gehad, en
ook het eten was subliem,de amuses, het brood, het voorgerecht hamachi een sashimi
van geelvin makreel en daarna het hoogtepunt ree, het heerlijkste wild ooit gegeten, zonder overdaad geserveerd met een voortreffelijke potpourri van bijgerechten.
Ook het wijn arrangement was met zorg uitgekozen. Maar om niet alleen in superlatieven te verzinken, het heerlijke dessert van mandarijnen sorbet en cheesecake schuim had wel ietsje meer mogen zijn. Nog geen twee Michelinsterren voor deze sfeervolle zaak is onbegrijpelijk, al is de akoestiek volgens ons nog wel te verbeteren.
Beste gast,

Hartelijk dank voor uw lovende woorden over onze service, uw diner en de bijpassend wijnen.

Het is een plezier te lezen dat u de service omschrijft als de vriendelijkste ooit en de gerechten als subliem.

We kijken ernaar uit u mogelijk nogmaals te mogen ontvangen in Restaurant Vinkeles.

Hartelijke groet,
Bouwmeester .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Schitterende lokatie, buiten het aperitief gehad met meteen boeiende hapjes. Gekozen voor het menu. Zonnevis met kool en gerookte paling sprong er boven uit. Galante, professionele bediening, niet stijf, maar ook niet te los. Knap! Mooi kaasplateau met ruime keus.
John H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Dit is een van de beste eetervaringen die we ooit hebben gehad. Zelfs als we heel erg zouden willen muggenziften, kunnen we geen missers ontdekken na 4,5 uur aan tafel. We zouden iets intelligents willen zeggen over deze ervaring, maar wat we ook bedenken, 't doet het hoe dan ook geen recht. Ga hier gewoon heen!
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Super mooie binnenkomst in the Dylan hotel.
Kregen flink was amuses! Altijd goed!! Daarnaast kregen we ook een gerecht geserveerd in de keuken zelf. Leuk gedaan.
Een goede sommelier die er flink verstand van heeft!!
Rebecca H.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Een geweldige avond gehad; goede service, lekker eten en de sfeer was goed/relaxed. Het restaurant heeft ziel en karakter dat merk je direct bij binnenkomst. De bediening was top; gastvrij en losjes, maar tegelijkertijd heel correct. Knap werk! En tot slot het eten... heerlijk! Goed op smaak en lekkere bijpassende wijnen. We zijn gebleven tot sluitingstijd en toen alle gasten weg waren nog nagekletst met het personeel. Mooie avond!
Fkamp02 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Absoluur fantastisch!!! Verassende combinaties met alleen de beste ingredienten. Geweldige wijnkeuzes en de bediening on-Nederlands goed: zeer attent en professioneel, maar tegelijk ook vriendelijk en spontaan. De afgelopen 9 jaar op verschillende plekken in de wereld gewoond en veel gereisd, maar in jaren niet zo lekker gegeten!