"Als je bij VINEUM de trap op komt dan vallen meteen de flessen wijn op. Dat is meteen waar het restaurant zich onderscheidt; goede wijnen. Ze wonnen er al een aantal prijzen mee, waaronder de Michelin Award. Chef Sander Heemstra kookt met mooie producten zonder poespas, ‘je krijgt altijd iets wat iets kost’. Dat betekent dat je na een hap je er bij sommige gerechten even stil van bent. Niet alleen de wijnen zijn dus in orde, ook het eten is van een hoog niveau. De vegetarische tagliatelle met verse room, truffel, rucola cress en Parmezaanse kaas staat altijd op de kaart en de rest van het menu wijzigt zo'n 6 a 7 keer per jaar. Bij de kaasplank heb je de optie 5 kazen en 5 glazen, waardoor je bij elke kaas een bijpassende wijn krijgt.

Lunchen doe je bij VINEUM van maandag tot en met vrijdag en dineren kan ook op al die dagen én zaterdag. Liefhebbers van wijn kunnen ook langskomen voor een goed glas, als het restaurant niet vol is. De benedenverdieping biedt nog plaats voor private dining en met mooi weer is de binnentuin een absolute aanrader."

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Aanvullende fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl: "De kaasplank met 5 kazen en 5 glazen is een fenomeen. Dat krijg je nergens anders!"

Over het restaurant VINEUM

VINEUM name comes from Latin and could be translated as the vineyard. The name indicates their love for wine, but it also refers to the beautiful fresh green accents in their city garden and the color of the device. The kitchen at VINEUM combines a high level with attractive prices. They are working with fresh- and seasonal products from the best suppliers.

Halve fles mineraalwater

Zaterdag 18:00 - 23:30
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant VINEUM

Henk H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Heerlijk gegeten met mooie wijnen.
Komen snel terug.
ErikSerge B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Zojuist met vijf mensen wezen dineren hier( de zesde had afgemeld) erg goede ontvangst. Zakelijk en professioneel maar toch ook warm. Alle vijf voor de zwaardvis gekozen als vooraf met een mooie fles witte wijn die goed erbij paste, die een goede suggestieven de sommelier was. Daarna twee die kozen voor vis en drie voor vlees met wederom goede wijnsuggesties. Al met al lekker gegeten in leuke omgeving. Een fijn restaurant dus.
Vivien T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
Het eten was ongetwijfeld verrukkelijk. Echter heb ik wel een vieze nasmaak overgehouden aan de service. Persoonlijk werk ik al meer dan 10 jaar in de horeca. Wanneer je als gast zijnde vraagt welke wijn er geadviseerd kan worden vraag je normaliter waar diegene van houd - fris of droog. Maar bij Vineum zei de ober gelijk “wat is je budget” dit heb ik in mijn hele leven nog nooit gehoord en geloof me ik ga echt heel vaak uiteten. Ook vroeg ik waar ik de toiletten kon vinden, waarop ik als antwoord kreeg “vraag je aan mij of je naar de toilet mag”. Super tenen krommend en ongemakkelijk. Eten was echt top, alleen de service was gewoon hooguit slecht.
Diana.optidee V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Gezellige informele sfeer met enthousiast personeel die kennis van zaken hebben.
De culinaire gerechten in combinatie met de wijnsoorten per gang zijn zeer goed op elkaar afgestemd en zijn daardoor een streling voor de tong.
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Diner bij Vineum was om verjaardag van mijn vriendin te vieren [waarbij ik ook in het achterhoofd rekening heb gehouden dat er halve porties konden worden besteld]. Het wat een genoegen om hier te mogen dineren! Ik was al op de hoogte door het lezen van de recensies over de wijn, -verhalen, -glazen en het geheel er om heen. Mooie smaakcombinaties; overheerlijke wijn[en]! Mooie rode wijn bij de kabeljauw en dessert [werd te snel weggehaald :)). Er werd erg veel aandacht besteed aan de wijn en minder eigenlijk aan het eten. Ik heb veel verschillende soorten wijnglazen de revue passeren - witte wijn werd gedecanteerd [weer wat geleerd].. Hele mooie afsluiting van een mooie dag! Ik kom er graag nog een keer op terug.
Karen D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Fantastisch gegeten, fijne bediening. Akoestiek goed. Sfeervol ingericht.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Uitstekende gerechten en een vlotte attente service. Prima wijnen en een uitgebreide selectie open wijnen.
Kortom; een aanrader!
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
eten was heel goed, mooi aangekleed restaurant, bijzondere wijnen .
De bediening kon wat vriendelijker en wat meer aandacht naar de gasten toe, was afstandelijk.
Natalia O.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Dit restaurant gekozen om een gezellige avond te hebben met mijn vriend. De verwachtingen zijn zeker ingelost. Gekozen voor de 5 gangen menu, alle gerechtjes waren super lekker. De porties van de eerste 3 gangen mochten zelfs iets groter zijn, omdat we ze zo lekker vonden. Goede rode wijn gedronken, maar wel prijselijk. Misschien nog enkele flessen aanbieden onder de 30 euro. Wij komen zeker terug.
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Weer heerlijk gegeten bij Vineum. Blijft toch echt één van de toppers in Rotterdam, met echte aandacht voor de wijn-spijs combi. Het team is professioneel, ontspannen en toont verstand van zaken. Wij kozen voor het vier gangen menu waarbij het geen probleem was om de tartaar van zeebaars te ruilen voor het kwartelgerecht, wat echt een topper is!! De pasta die erop volgt is een mooi bruggetje naar de runderbavette. Het dessert van suikerbrood (je kan ook gewoon kiezen voor kaas zonder supplement ofzo) was ook echt verassend lekker. Al met al genoten en voor herhaling vatbaar!!
Tim R.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
We hebben prima gegeten. Het 5 gangen diner was niet te machtig. Leuke en lekkere wijnkeuzes met goede toelichting. De ambiance was goed.
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Top service en omgeving! Nieuwe ervaring van luxe van verfijnde gerechten, wijnkaart en service. De prijs/kwaliteit verhouding was zeer goed (lage prijs).
Christan Z.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Een heerlijk restaurant waar alles in evenwicht is. Weer eens de oestertjes met verschillende dressings gegeten. Heerlijk! De blanke kalfshaas was verrukkelijk en voor het chocoladetaartje met een glaasje PX mogen ze me altijd wakker maken.
Stefan R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Duurde lang voordat de lunch op tafel kwam, de kwaliteit van het eten daarentegen maakte een hele hoop goed.
David L.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Prima gegeten, heerlijke bijpassende wijnen gedronken, goede sfeer, (wellicht door omstandigheden) een wat haastige bediening.
Marte B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Wij vonden het veel te complex waardoor sommige veel te sterke smaken overheersend waren. Niet bij 1 gerecht maar bij alle drie. Toetje zelfs overgeslagen. En ook lang niet alle wijnen goed. Plank mis wat ons betreft. Wel een flinke rekening
Joke-Rdam B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
We hebben heerlijk gegeten, het was een heel goede ervaring en er is een heel mooi vegetarisch menu op maat gemaakt, mijn complimenten!
Rieta V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
We hebben heerlijk gegeten. Alles vergezeld van een uitstekend en heerlijk wijnarrangement! Het is echt een aanrader in hartje Rotterdam!!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Topavond. Hele goed wijn met prima gerechten en uitstekende bediening. Er wordt de tijd genomen om gerechten en wijnen toe te lichten.
Guido H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Belegen publiek in een decor van lege wijnflessen. Het bedienend personeel was correct maar de gezelligheid ontbrak.
Eten is prima, beetje gewaagd zelfs met mosselen als tussengerecht. De wijnen prima.