"Als je bij VINEUM de trap op komt dan vallen meteen de flessen wijn op. Dat is meteen waar het restaurant zich onderscheidt; goede wijnen. Ze wonnen er al een aantal prijzen mee, waaronder de Michelin Award. Chef Sander Heemstra kookt met mooie producten zonder poespas, ‘je krijgt altijd iets wat iets kost’. Dat betekent dat je na een hap je er bij sommige gerechten even stil van bent. Niet alleen de wijnen zijn dus in orde, ook het eten is van een hoog niveau. De vegetarische tagliatelle met verse room, truffel, rucola cress en Parmezaanse kaas staat altijd op de kaart en de rest van het menu wijzigt zo'n 6 a 7 keer per jaar. Bij de kaasplank heb je de optie 5 kazen en 5 glazen, waardoor je bij elke kaas een bijpassende wijn krijgt.

Lunchen doe je bij VINEUM van maandag tot en met vrijdag en dineren kan ook op al die dagen én zaterdag. Liefhebbers van wijn kunnen ook langskomen voor een goed glas, als het restaurant niet vol is. De benedenverdieping biedt nog plaats voor private dining en met mooi weer is de binnentuin een absolute aanrader."

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Aanvullende fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl: "De kaasplank met 5 kazen en 5 glazen is een fenomeen. Dat krijg je nergens anders!"

Over het restaurant VINEUM

VINEUM name comes from Latin and could be translated as the vineyard. The name indicates their love for wine, but it also refers to the beautiful fresh green accents in their city garden and the color of the device. The kitchen at VINEUM combines a high level with attractive prices. They are working with fresh- and seasonal products from the best suppliers.

Halve fles mineraalwater

Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,5
9,2

Jouw recensie over het restaurant VINEUM

P K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Vineum heeft, uiteraard, een prachtige wijnkaart. Bediening professioneel, toegankelijk. De sardines als voorgerecht zijn prima van smaak maar wel erg nouvelle cuisine. De heilbot is een aanrader. Het restaurant zit op de eerste verdieping van een mooi oud herenhuis en ademt een gezellige huiskamersfeer. Eigenlijk niet echt minpunten. We komen zeker een keer terug.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Iets lang moeten wachten op eten.
Yvonne N.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Wij hebben heerlijk gezeten, een lekker wijntje gedronken, goed gegeten; echter het voorgerecht, sardines, viel een beetje tegen.
w B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Gewend om de eerste etage te eten was het een verrassing dat we beneden werden gevraagd vanwege een afgehuurde etage. Eerst in de tuin daarna in de voorkamer. Dat hadden ze ons wel even mogen mailen want dan hadden we ons er op kunnen kleden. Buiten bleek het toch te fris en de voorkamer is niet gezellig ingericht als eetruimte.
Eddie J.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Best restaurant in Rotterdam!
Mayke V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Perfecte avond in de binnentuin, uitstekende service, heerlijk eten met perfecte wijnen.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Heerlijk gegeten in een ontspannen ambiance. Verrassende gerechten met mooie bijpassende wijnen. Vriendelijk, kundig en gepassioneerd personeel. Voor herhaling vatbaar.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Eten was goed, mooie wijnkaart: Veel per glas. Personeel veelal goed, Sommelier in het bijzonder.
Pieter228 K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Heerlijk gegeten, mooie ambiance. Jammer dat de tuin gesloten was ondanks het mooie weer. Binnen is echter ook sfeervol.
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Uitstekend gedineerd in een zeer leuke ambiance
Thea W.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Heerlijk gegeten, wat meer sjeu in de bediening en het plaatje is compleet.
Anneke O.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Fantastisch eten en sublieme wijnen. Prijs verhouding / kwaliteit uitstekend. 10/10. Een aanrader. Wij komen heel graag weer terug. Zo doorgaan David.
jet V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Het eten was goed, de service vriendelijk, de omschrijving van wat we precies op ons bord kregen kon wat ons betreft achterwege gelaten worden, maar kennelijk hoort dat erbij
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Wij komen hier al jaren met veel plezier! Heerlijk eten met fantastische wijnen, een echte aanrader!!
pim V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Uitstekend gegeten, mooie wijnen zeer plezierige bediening, mooie inrichting kortom prima zaak
Gerben H.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Uitstekend eten, lekkere wijnen en een fijnevambiance. Prima avond gehad. Soms wat lang wachten tussen de gerechten, maar dat was de moeite waard
Piet Hein O.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Bovengemiddeld goed. Attente en vriendelijke bediening. De zwaardvis was van wereldkwaliteit. Zo ook de tarbot. Helaas miste de tagliatelle met truffel de smaak van de truffel. Wellicht wat te zuinig geweest met dit dure ingrediënt.
Prachtige, maar prijzige wijnkaart. Overigens was de ons aanbevolen wijn van uitstekende kwaliteit en alleszins betaalbaar. Wij komen zeker terug.
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Eigenaar David van Steenderen heeft dit jaar de eerste Michelin Award ontvangen voor zijn kennis van wijnen. Dus gaan we Vineum proberen.
Laten we maar met de minpunten beginnen dan hebben we dat maar gehad.
De entree ziet er wat triest uit. Er staan nog net geen fietsen in de gang zoals in een studentenhuis. Het restaurant bereiken we via een steile trap die er wat verveloos uitziet. Boven is de ingang naar het restaurant. De koperen grote plafondlampen werken als blikvangers en dat is ook net het probleem. Ze schreeuwen om een stofdoek want je naam kun je er gemakkelijk in schrijven. Zo ook in de hoeken van de vensterbanken. En de jongste van de zwarte brigade moet nog wel wat leren maar wij vergeven haar haar onhandigheid.
Dan nu het positieve.
We starten met 6 oesters op 3 manieren bereid. We raken verrukt en bestellen nogmaals. Het is niet te geloven hoe je een oester een bijzondere smaak kunt geven. Een 10 voor dit voorgerecht.
Het leuke is dat je alle porties half en heel kunt bestellen. Dus voor de kleine eters (en dat zijn wij) is dat heerlijk. De langoustines worden omgeven door bijzondere smaken. En prachtig opgemaakt. Een dikke voldoende. Wij eten daarna nog asperges en lomo Iberico. We zijn dik tevreden.
Gastheer Niels, die wij nog kennen van andere restaurants,helpt ons met de wijn. Uiteindelijk kiezen wij een Verdejo uit Nieuw-Zeeland. Heerlijk van smaak en zeer betaalbaar. Alles bij elkaar vinden wij dit een prima restaurant maar hier en daar moeten nog wel wat puntjes op de bekende i worden gezet.
Wout B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Goede bediening, goed eten
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Lekker gegeten in de tuin. Menu was verrassend en lekker