Over het restaurant VINEUM

VINEUM name comes from Latin and could be translated as the vineyard. The name indicates their love for wine, but it also refers to the beautiful fresh green accents in their city garden and the color of the device. The kitchen at VINEUM combines a high level with attractive prices. They are working with fresh- and seasonal products from the best suppliers.

Halve fles mineraalwater

Zaterdag 18:00 - 23:30
Zondag Gesloten

Robin D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Eigenlijk was alles prima, niet meer niet minder: prima eten, prima bediening, prima wijnkaart. Niet matig, maar ook niet echt bijzonder goed.

Een puntje waar ik mij wel echt aan heb geirriteerd is de manier van upsellen door de bediening. Er wordt wel erg van uit gegaan dat alles een slag duurder mag: automatische grootste portie, duurste cuvee van een wijn, etc. Ik wil graag zelf bepalen hoeveel en waar ik mijn geld aan uitgeef. En dan denk ik dat we met 150 euro p.p. met 4p niet kinderachtig hebben gedaan. Absoluut een puntje om aan te werken.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Rotterdam “Manhattan aan de Maas” wordt met de dag fraaier maar wat vooral opvalt is de kwalitatief hoogstaande culinaire belevingen die de Maasstad te bieden heeft.
De eerste keer uit smikkelen (op aanraden van vriend) bij Vineum. Het restaurant bevindt zich op de eerste etage van een prachtig monumentaal pand. Inrichting is sfeervol niet te oubollig. De ontvangst is hartelijk en alhoewel de positie van onze tafel even gewenning behoefde (voor de wijnruimte en ingang) met naast onze tafel een ventilator die op orkaankracht stond te blazen. De behulpzame eigenaar voelde dit echter haarfijn aan en de ventilator werd het zwijgen opgelegd.
De kaart bestuderen lukt nu eenmaal beter met een glaasje bubbels, een prima alibi om de avond mee te beginnen. De menukaart is gevarieerd en aangezien wij beiden al wel trek in wat lekkers hadden hebben wij een half dozijn oesters laten aanrukken die per twee op andere wijze zijn bereid. Vooral de eigen Vineum variant met schuim van gember, zoetzuur gemarineerde komkommer e
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Vineum doet zijn naam eer aan, mooie wijnen met een goed verhaal. De gerechten zijn minstens zo goed en worden met groot (gepast) enthousiasme gepresenteerd. Heerlijk!
Marjo H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Uitstekend gegeten met prachtig wijnarrangement. Zeer goede bediening, wij waren met 4 personen op een dinsdagavond. Rustige bediening, men nam de tijd voor uitleg van eten en bijbehorende wijn. Gunstig gelegen dicht bij metrohalte. Sterwaardig.
Rotterdam16 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Mooie formule met goede gerechten en mooie wijnselectie. Kom er een paar keer per jaar met zakelijke relaties. Goede service.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Helemaal happy the peppie. Waanzinnige wijnkaart en dito bediening. Morgen weer wat mij betreft, maar je moet wel iets qua geld meenemen. Elke euro waard, maar toch
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Aardige bediening en leuke gerechten. Wijnen ietwat prijzig maar van goede kwaliteit. De ambiance is waar je voor terug komt bij deze zaak.
lisette L.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Geweldige lokatie met mooie binnentuin, interieur vind ik minder. Service is geweldig, waanzinnige wijnkaart en heerlijke gerechten! Je bent echt een avondje uit.
Mechteld B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Heerlijk wn origineel gegeten en ongelooflijk aardige bediening.
Kaas mag ietsje meer.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
De akoestiek kan beter ik denk dat je daarom gordijnen zou kunnen ophangen die het geluid meer kunnen absorberen. Zeker een goede aanrader dit restaurant!
Rene W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Wat een pareltje en dat geldt voor het restaurant en voor onze gastvrouw. Zeer professioneel, vriendelijk en gastvrij. Gewoon weer eens een restaurant waar je echt gaat tafelen
rogier K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Heel goed eten voor een redelijke prijs en voortreffelijke wijnen in een gezellige ambiance, voor herhaling vatbaar !
D D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk eten in een voortreffelijke ambiance. Heel attent personeel met aandacht voor de gast.
Een aanrader voor een gezellige avond. Ook is de ruimte goed ingedeeld, met ruimte voor een persooonlijk gesprek tussen de gasten.
Anne Marie K.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Gezellig restaurant, meer dan vriendelijke bediening, heerlijk eten & drinken en in de tuin ! Daarom mbt de inrichting van het Restaurant zelf - geen idee.....hoe dat er uit ziet......dat vinden we dan wel uit - een volgende keer - dit komt zekers te weten !
Vr V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Leuk dat wij in de tuin konden eten. De gerechten waren verfijnd en de bediening vriendelijk.
De wijn paste goed bij de gerechten, alleen bij het kaasplateau vonden wij het wat minder. Een heel leuk avond en wij komen zeker nog ééns terug.
Shannon D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Wat een leuke avond! We hebben buiten in de mooie tuin gezeten en volop genoten van het lekkere eten en voortreffelijke wijnen. Heel erg goed advies gekregen over het kiezen van de wijnen, en zelfs wat "speciale" wijnen mogen proven die niet op het menu stond. Het eten was allemaal heerlijk!!, dit werd meteen onze nieuwe favoriet in Rotterdam.
Paul N.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Uitzonderlijk goede keuken ,mooie presentatie op je bord.
Lekkere wijnen in van verschillend budget.
Mooi terras.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Prachtig opgemaakte borden en mooie ingrediënten met mooie smaakcombinaties.
Het hoofdgerecht (langzaam gegaarde zijlende) was wat aan de lauwe kant: ik adviseer daarom de borden voor te warmen. Ook zou daar wat meer saus bij kunnen.
Verder vond ik het dessert bij het 3-gangenmenu een nogal kleine portie.
C H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Afgelopen zaterdag voor de 3e keer hier geweest en weer was het goed. Zowel sfeer, bediening als eten en wijn. Wat ik zo fijn vind aan de kaart bij Vineum, is dat ze bijna alles ook in halve porties hebben. Ik kan vaak niet kiezen, omdat ik zo veel lekker vind, dus dan graag meerdere kleine porties. De steak tartare was weer heerlijk (met de hand gehakt, zoals het hoort), ook lekker een stukje gebakken eendenlever, de gebakken langoustines met kerrievinaigrette waren zalig en natuurlijk de klassieker: tagliatelle met verse truffel. De wijnen die bijpassend bij de gerechten werden geschonken waren goed uitgekozen en heerlijk. Vriendelijke, attente bediening, informeel, maar heel prettig en precies aanvoelend wat je als gast graag wilt!
Ik was er nu voor het eerst met mijn man en die heeft wel 3 keer gezegd dat hij er een nieuwe favoriet bij heeft in Rotterdam met Vineum!
Amy R.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heerlijk gegeten, goede wijnen, niet alle wijnen complimenteerde het eten maar leuke avond gehad. Goede service. Kom zeker terug.