Over restaurant VINEUM

VINEUM name comes from Latin and could be translated as the vineyard. The name indicates their love for wine, but it also refers to the beautiful fresh green accents in their city garden and the color of the device. The kitchen at VINEUM combines a high level with attractive prices. They are working with fresh- and seasonal products from the best suppliers.

Halve fles mineraalwater

Zaterdag 18:00 - 23:30
Zondag Gesloten

Bob V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
prachtig restaurant, goede ontvangst en heerlijk gegeten. Vineum zit duidelijkheid aan de bovenkant van de markt en maken dat absoluut waar. alle waar naar zijn geld
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We namen het 5 gangen menu, mooi opgemaakte borden met lekkere gerechtjes, daarbij heerlijke, bijpassende wijnen. De gerechtjes vond ik wat aan de kleine kant en het hert van het hoofdgerecht had hoger op smaak gekund. Bediening prima en vakkundig. Wijnen heerlijk maar prijzig. Al met al een geslaagde avond.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Helaas weet zakelijk Rotterdam dit restaurant niet te vinden voor lunches, wederom erg stil tijdens de lunch hetgeen geen recht doet aan de kwaliteit van de gerechten en de service, prachtige wijnkaart en een flexibele service wat betreft de mogelijkheden om een aantal wijnen te proeven passend bij de gerechten. Binnenkort weer een nieuwe kaart, ik kijk er naar uit!
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gisteravond wederom een geweldige diner bij Vineum. Wat een top tent. Fijn dat een heleboel wijnen gewoon per glas te krijgen zijn Alles is een ervaring op hoog niveau, de ontvangst, het eten, de wijnen enfin waar blijft de M-ster? Een aanrader als je in Rotterdam bent.
Mm-proever H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Met 4 personen hier gegeten. We hebben allemaal genoten van deze avond met heerlijke gerechten en mooie bijpassende wijnen.
Fijn personeel en geen " opgeklopte " sfeer, daar houden wij rotterdammers van. Prachtige zaak en hele goede keuken. Een aanrader, hier kan je gerust iemand mee naar toe nemen.
I T.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Heerlijk gegeten met bijpassende wijnen. De panna cotta helaas wat smaakloos...
Ralf B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Geweldige keuken met mooie wijnen!
Harrie B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Een dagje Rotterdam en aan het eind ontdekten we dit restaurant in de buurt van waar we waren en het had plaats voor ons. Een voltreffer! Heerlijk eten en mooie wijnen, alles met liefde gepresenteerd. Een volgende keer gaan we ook de halve gerechten proberen, leuk idee, nu hebben we zoals we meestal doen verschillende gerechten besteld en van elkaar geproefd: gepekelde kabeljauw, eendenlever, tongschar en sukade met zwezerik: allemaal voortreffelijk. Een aanrader en zeer redelijk geprijsd, zeker voor de kwaliteit. Mooie menu's ook en een fraaie wijnkaart. We komen graag weer terug!
Han H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten, super wijnen, heel aardig en attent personeel, mooie omgeving. Zeer geslaagde avond! We komen zeker terug!
Leen.graute .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Een prima ontdekking in een bruisend Rotterdam. Een wijnkaart om je vingers bij af te likken en een sommelier met een ongekende passie voor wijn. Jeetje wat is het hier een feestje. Alles kan en niets is gek. Eten prima in orde en zeer vriendelijk personeel. Een absolute aanwinst voor Rotterdam.
Nante O.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Vineum is sfeervol, stijlvol en ontspannen! Voor privé en zakelijke diners goed. Heerlijke parelhoender, eendenlever, runderbavette, kaasplankje en prachtige bijpassende wijnen. Heel redelijke prijs. Prima bediening. Ik ga gauw weer!
TD W.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Erg goed gegeten bij Vineum. 3 Gangen keuzemenu; cocquilles, scholfilet en lemon pie. Alle drie prima in orde! Het piepkuiken en de kazen die sommige andere gasten uit ons gezelschap hadden gekozen vielen zeker ook in de smaak.
Goede begeleidende wijnen en dat alles in een chique maar niet 'over the top' ambiance.
Ideale ligging van het restaurant op letterlijk 40 meter van metro Eendrachtsplein.
Dit is er één om te onthouden. En om weer heen te gaan. En weer te genieten!
Rogierwouters .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
lekker eten, geweldige wijnkaart en tips daarover en een mooie locatie met tuin. Kortom een goede ervaring voor een geslaagde avond uit in Rotterdam.
Ernst-1234 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Eindelijk een mooie dag in Nederland. Dus eten in de tuin. Zowel het weer als de gehele belevenis bij Vineum was perfect.
We kozen het drie gangen keuze menu en hebben dit uitgebreid met pasta met truffel.
Ik kan alle gerechten stuk voor stuk bespreken maar ook gewoon samenvatten met de woorden " dit is koken " niet teveel samken op een bord maar wel puur.
Het begeleidende wijnarrangement was echt aanvullend aan de smaken op bord.
Wij komen hier zeker terug. In sommige recensies wordt de hoge prijs genoemd. Wij vinden de prijs aan de lage kant gezien het gebodene. Een andere recensie heeft het over de magere portionering. Wij hebben dat niet ervaren en vonden het hoofdgerecht met name aan de grote kant, maar het was zo lekker dat we het maar hebben opgegeten

Team Vineum bedankt voor een geweldige avond
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Mijn tweede bezoek aan Vineum.
Het is een restaurant voor liefhebbers van luxe en chique. maar het is beslist niet stijf. Eigenlijk is het allemaal prima op orde bij Vineum. Bijzonder aardige en kundige bediening. Neem een wijnarrangement bij je diner en je drinkt bij elke gang een mooie en bijzondere wijn en krijgt van de sommelier een prachtige toelichting. Het eten is van hoge kwaliteit en er zijn mooie combinaties van verschillende smaken gemaakt die op professionele wijze worden gepresenteerd. Heel bijzonder. Het is ideaal dat je de gerechten ook in halve porties kunt bestellen. Dan wordt een 4 of 5 gangenmenu ineens erg aantrekkelijk. Het kaasplateau is ook klasse. Vineum is een prima gelegenheid om een heerlijke avond door te brengen. Het valt in de wat hogere prijsklasse maar daar krijg je dan ook een top avond voor. Dames en heren van Vineum: bedankt en ga zo door.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Uitstekende, plezierige sommelier en heerlijk eten. Kunnen variëren met aantal gangen en grootte van de porties is een prima optie
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Zalig geluncht bij Vineum. Gekozen voor het driegangen menu. Bij ontvangst heerlijk brood gekregen, werd ook steeds aangevuld. Twee witte wijnen geproefd, was echt zalig. Daarna kregen we een amuse, bestond uit een panacotta met iets van schuim. Smelt op je tong. Voorgerecht met coquilles was verrukkelijk. Gerecht daarna met scholfilet was ook voortreffelijk. We zijn geëindigd met het kaasplankje. Hier goede uitleg bij, mooie kleine stukjes, precies goed. Ook keurig dat ze vooraf vragen of we aan tijd gebonden zijn. Een aanrader en ik kom zeker terug!
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijk gegeten! 4-gangen menu, mooie afwisseling van vlees en vis. Leuke attente bediening en een prachtige zaak om te zien.
Accounts .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
was niet onze eerste keer bij Vineum, het was wederom geweldig.
ivm het mooie weer hadden ze de tuin ingericht voor de klanten.
Rotterdam16 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
In de zomertuin van Vineum met een zonnetje midden in het hart van Rotterdam.
Mooie gerechten, goede wijnen, goede service en een goed gesprek. Wat wil je nog meer ?