Over het restaurant VINEUM

VINEUM name comes from Latin and could be translated as the vineyard. The name indicates their love for wine, but it also refers to the beautiful fresh green accents in their city garden and the color of the device. The kitchen at VINEUM combines a high level with attractive prices. They are working with fresh- and seasonal products from the best suppliers.

Halve fles mineraalwater

Zaterdag 18:00 - 23:30
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant VINEUM

bart D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Jerry M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Gewoon top.
Carlijn G.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Het klopt! Gerechten erg mooi, enorm genoten!
Dimitri E.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Altijd een genot om hier te eten maar zeker ook om te drinken
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Prima verzorgd en heerlijk gegeten. De wijnen zeer passend en voorzien van een professionele uitleg. Prijs kwaliteitsverhouding meer dan in orde.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Prima ambiance, heerlijke gerechten en zeldzaam adequate bediening. Wist iets te vertellen over gerechten en wijnen dat hout sneed, zonder in de gebruikelijke gaap-verwekkende cliché's te vervallen. Wat mij betreft een aanrader.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Gezellig, goed eten & heerlijk wijnen, we komen hier altijd met veel plezier eten!
Mylene W.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Lekker gegeten, porties goed, heerlijk kaasplankje! Mooie wijnkaart.
Edwinzuidhoorn .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
De entourage, de bediening, het eten, de wijnen: het was top! Goed om vast te stellen dat het restaurant aardig bezet was op deze regenachtige donderdagavond. Wij komen zeker een keer terug!
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk een avondje erg lekker eten en drinken. Wij hadden het 4 gangen menu (zwaardvis met gamba, mosselen / tagliatelle, piepkuiken, kaas). Er viel niets tegen. Goed bereide gerechten, zeer smaakvol. Porties voldoende, maar niet zo dat je 'vol' naar huis gaat. Bijpassende (open) wijnen waren over het algemeen goed gekozen en lekker met als topper een rode valpolicella. Leuk detail is dat ze de fles even op tafel laten staan zodat je zelf kunt lezen wat je drinkt.
De bediening is redelijk attent, maar wel druk. De sfeer is levendig - het was vol - hoewel wij aan het raam mooi uit de slagen zaten. Wat ons betreft een geslaagde avond. Wie weet komen we nog eens terug..
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Het was een perfect menu met daarbij een lekker wijn arrangement. TOP.
Samen met mijn vriendinnen heerlijk gegeten.
mgbrand .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Genoten van het 3 gangen lunch menu. Heerlijke gerechten met mooie bijpassende wijnen. Wijnarrangement ook met halve glazen mogelijk. Prima service door beide gastheren. Mooi uitzicht op de Westersingel bij tafel aan het raam. Bij mooi weer kun je in de tuin zitten. Ook zeer geschikt voor een zakelijke lunch.
Jan N.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Prima restaurant, prima eten, prima sfeer, lekkere tuin
Robin D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Eigenlijk was alles prima, niet meer niet minder: prima eten, prima bediening, prima wijnkaart. Niet matig, maar ook niet echt bijzonder goed.

Een puntje waar ik mij wel echt aan heb geirriteerd is de manier van upsellen door de bediening. Er wordt wel erg van uit gegaan dat alles een slag duurder mag: automatische grootste portie, duurste cuvee van een wijn, etc. Ik wil graag zelf bepalen hoeveel en waar ik mijn geld aan uitgeef. En dan denk ik dat we met 150 euro p.p. met 4p niet kinderachtig hebben gedaan. Absoluut een puntje om aan te werken.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
De ontvangst is hartelijk en alhoewel de positie van onze tafel gewenning behoefde (voor de wijnruimte en ingang) met naast onze tafel een ventilator die op orkaankracht stond te blazen. De eigenaar voelde dit echter haarfijn aan en de ventilator werd het zwijgen opgelegd. De menukaart is gevarieerd om in te komen hebben wij een half dozijn oesters laten aanrukken die per twee op andere wijze werden bereid. Vooral de eigen Vineum variant granité van gin & tonic zijn een aanrader. Het begin beloofd wat voor de overige gerechten. Na de Tagliatelle met zomertruffel als voorgerecht is het tijd voor het pièce de résistance. Gegrilde ossenhaas met diverse bereidingen van pompoen, een uitstekende keuze en een sensatie voor de smaakpapillen.De begeleidende rode wijn, Brunello di Montalcino paste hier uitstekend bij. Conclusie: bij Vineum kunnen ze een potje koken. De bediening en sfeer is prettig wij komen er graag weer een keer terug.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Vineum doet zijn naam eer aan, mooie wijnen met een goed verhaal. De gerechten zijn minstens zo goed en worden met groot (gepast) enthousiasme gepresenteerd. Heerlijk!
Marjo H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Uitstekend gegeten met prachtig wijnarrangement. Zeer goede bediening, wij waren met 4 personen op een dinsdagavond. Rustige bediening, men nam de tijd voor uitleg van eten en bijbehorende wijn. Gunstig gelegen dicht bij metrohalte. Sterwaardig.
Rotterdam16 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Mooie formule met goede gerechten en mooie wijnselectie. Kom er een paar keer per jaar met zakelijke relaties. Goede service.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Helemaal happy the peppie. Waanzinnige wijnkaart en dito bediening. Morgen weer wat mij betreft, maar je moet wel iets qua geld meenemen. Elke euro waard, maar toch
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Aardige bediening en leuke gerechten. Wijnen ietwat prijzig maar van goede kwaliteit. De ambiance is waar je voor terug komt bij deze zaak.