Over het restaurant VINEUM

VINEUM name comes from Latin and could be translated as the vineyard. The name indicates their love for wine, but it also refers to the beautiful fresh green accents in their city garden and the color of the device. The kitchen at VINEUM combines a high level with attractive prices. They are working with fresh- and seasonal products from the best suppliers.

Halve fles mineraalwater

Marieke I.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Lars C.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Zoals de naam al doet vermoeden: Hier ligt de nadruk op de wijn. Het gerecht is eigenlijk bijzaak. Leuk dat je alle gerechten (en wijnen) in verschillende sizes kunt bestellen. Hier voor de tweede keer gegeten, maar deze keer wel wat verbeterpunten.
Service: De vaste staf is vriendelijk en correct, hoewel wat gehaast (vrijdagavond). Maar de dame die ons gisteren bediende leek niet geïnteresseerd en behoorlijk verveeld. (stond een beetje te frunniken, schonk eerst heer en daarna dame in, mompelde af en toe iets onverstaanbaars). Op het genante af. De vaste garde doet dat gelukkig (veel) beter.
Eten: De amuse vond ik smakeloos en inspiratieloos (serveer dan liever GEEN amuse). Combinatie van oester met gin was lekker, de roodbaars heerlijk. Tagliatelle wat eenvoudig en droog. Volgende keer herkansing?
rob D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Zeer fijn restaurant met goede service, heerlijk eten en top wijnen met een eerlijke prijs/kwaliteit verhouding. Mooie locatie in Rotterdam
Remco S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Weer heel goed gegeten, de king-crab en de lam met lavendeljus waren briljant. En natuurlijk fijne wijn. 100 karakters vind ik kort.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Na een eerdere poging die helaas in de mist liep, in de rebound naar Vineum. De naam deed me denken aan de zaak die hier vroeger zat 'Enoteca'. Daar koos je de wijn en werd het gerecht er bij bedacht. Vineum deed me wel aan wijntjes denken, dus was nieuwsgierig ;-)

We hebben voor de lunch een simpel gerecht gekozen, een lekker stuk heilbot, met bijpassende wijn. Het eten was uitstekend bereidt (maar ik ben uiteraard geen expert).

Om de lunch licht te houden hebben we het na een koffie cq espresso gelaten voor wat het was. Wederom een prima plekje om op een wat hoger niveau een lunch te hebben.
Foodloes X.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Een ontvangst met alle egards. Het restaurant is gezellig ingericht en de stoelen zitten prima. Wij namen het menu met bijpassende wijnen. De wijnen waren uitstekend en zeer goed passend bij de gerechten. De gerechten kwamen snel door, iets te snel naar mijn zin. Er wordt hier goed gekookt, met veel (goede) smaak, al zijn de smaakcombinatiesniet heel verrassend. De portionering behoeft nog wel wat verbetering. Het was een beetje weinig. Wel genoten en zeer vriendelijk bediend.
Roel A.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Zeer onder de indruk van de kwaliteit van het eten en de kennis van het personeel. Prettige inrichting. Komen zeker hier terug
Jorgengiele .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Gastheer/Sommelier Niels hielp ons perfect en was uitermate verrassend in zijn keuzes. Lunch, 4 gangen, zeer goed allemaal. Mooie zaak, fijne gerechten en leuke mensen. Absolute aanrader voor diner en lunch. Laat je verrassen.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Heerlijke lunch. Gastheer wist veel te vertellen over de wijnen die uitstekend aansloten bij de door de chef geselecteerde gerechten. Echt een aanrader voor de fijnproevers.
robbert H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Heerlijk gegeten! Met z'n vijven allemaal het 4-gangen menu. Het wijnarrangement was prima! Wat opviel was de prettige en de oplettende bediening. Geen gedoe over een wijziging van een gerecht in het menu. Een glas wijn dat al leeg is voordat het gerecht op tafel staat, wordt zonder te vragen en zonder in rekening te brengen bijgeschonken. Allemaal zoals het hoort en zoals je het graag zou willen; maar vaak anders gaat. Gelukkig nu niet.
Lilian S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Ik had het geluk hier al eens eerder te hebben mogen eten, en ook dit jaar was het weer een succes!
Vriendelijke mensen, heerlijk eten, relaxte sfeer.
Al het eten zag er verrukkelijk mooi uit, de wijntjes pasten perfect. Wij hadden een vier gangen menu met BOB arrangement genomen (halve glaasjes) en ik kan niet anders zeggen dan dat ik heb genoten. de gerechten waren prachtig om te zien, qua kleur en balans. De smaken waren fris en verfijnd, mooie combinaties die mekaar goed aanvulden, datzelfde gold voor de match met de wijntjes. Ik had zeker voldoende aan vier gangen, het was niet teveel maar ook niet te weinig, precies goed allemaal, echt top!
R. J.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
UItstekend gegeten; ik zou het fijn vinden wanneer één sommelier of bediende de tafel krijgt toegewezen om de klantrelatie te versterken.
Inger V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
We hebben genoten. Eten was top en de wijnen uitstekend. Ook met extreme allergie was bijzonder goed rekening gehouden. Zelfs voor de bonbon bij de koffie werd een alternatief geboden. Dat hebben we wel eens anders meegemaakt. Temperatuur in het restaurant zou iets lager mogen, maar misschien inherent aan de volledige bezetting. Verder niets dan lof. Wij zijn fan en komen zeker terug!
sasm .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Bij vineum zijn we verwend met mooie wijnen, lekkere gerechten en vriendelijke bediening!
Het kaasplankje toe met de rode gekoelde dessertwijn was zo lekker dat we een flesje wijn mee naar huis hebben genomen.
Het tempo van serveren lag wat hoog, maar toen we aangaven nog even te willen wachten met het dessert werd daar goed rekening mee gehouden!
Wij zijn fan!
Michael K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk eten en goede wijnen in een perfecte ambiance. Fijne service en goede uitleg.
Niet goedkoop maar dat mag voor dit nivo !
B P.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
We hebben echt heerlijk gegeten en het personeel was zeer vriendelijk. De wijnen erg lekker. Dit restaurant is een aanrader!
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Voor het eerst bij Vineum geweest omdat er op maandagavond weinig keuze in restaurants is. Aangenaam verrast door de ruime tafels, de prettige bediening en de sommelier. Ook de keuken beviel. Wij komen zeker terug.
Martha V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Gisteren heerlijk geluncht bij Vineum.
Eerst een heerlijke amuse.
Voorgerecht : Gebakken kwartelborst met eendenleverfondant ,een salade van witlof, gezoete & gezouten walnoten en Granny Smith appel.
Hoofdgerecht : Gebraden eendenborst met een bitterbal van de bout, shiitake paddenstoelen en Hoisin jus.
Tenslotte: Diverse Europese kazen met garnituur.
Vineum doet zijn naam eer aan. De wijnen bij de lunch geserveerd, hadden een heerlijke geur en smaakten super! Geen wonder, als je bedenkt dat de vroegere sommelier van Amarone deze zaak drijft.
De prijs - kwaliteit verhouding was in orde. Je krijgt waar voor je geld.
Fijne sfeer.
Een aanrader!�
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. 35 Euro voor een 3-gangen menu met amuse. Porties zijn klein, maar dat hoort bij de verwachting. Smaak combinaties waren succesvol. Personeel was zeer bekwaam en wijn arrangement was erg goed gekozen. Dat mag uiteraard ook wel als je Vineum heet. Zeer grote keuze in wijn. Sfeer is zakelijk en rustig.
Eric K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Eerste bezoek op Valentijn dag, prettig ontvangst, open en ongedwongen. Sfeervol restaurant, alle tafels bezet, levendige omgeving. Diner kwalitatief en kwantitatief uitstekend, dito het wijnarrangement. Niet goedkoop, maar prijs kwaliteit prima in balans. Een aanrader en wij komen zeker terug!
Eric