Over het restaurant VINEUM

VINEUM name comes from Latin and could be translated as the vineyard. The name indicates their love for wine, but it also refers to the beautiful fresh green accents in their city garden and the color of the device. The kitchen at VINEUM combines a high level with attractive prices. They are working with fresh- and seasonal products from the best suppliers.

Halve fles mineraalwater

rogier K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
D D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk eten in een voortreffelijke ambiance. Heel attent personeel met aandacht voor de gast.
Een aanrader voor een gezellige avond. Ook is de ruimte goed ingedeeld, met ruimte voor een persooonlijk gesprek tussen de gasten.
Anne Marie K.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Gezellig restaurant, meer dan vriendelijke bediening, heerlijk eten & drinken en in de tuin ! Daarom mbt de inrichting van het Restaurant zelf - geen idee.....hoe dat er uit ziet......dat vinden we dan wel uit - een volgende keer - dit komt zekers te weten !
Vr V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Leuk dat wij in de tuin konden eten. De gerechten waren verfijnd en de bediening vriendelijk.
De wijn paste goed bij de gerechten, alleen bij het kaasplateau vonden wij het wat minder. Een heel leuk avond en wij komen zeker nog ééns terug.
Paul N.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Uitzonderlijk goede keuken ,mooie presentatie op je bord.
Lekkere wijnen in van verschillend budget.
Mooi terras.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Prachtig opgemaakte borden en mooie ingrediënten met mooie smaakcombinaties.
Het hoofdgerecht (langzaam gegaarde zijlende) was wat aan de lauwe kant: ik adviseer daarom de borden voor te warmen. Ook zou daar wat meer saus bij kunnen.
Verder vond ik het dessert bij het 3-gangenmenu een nogal kleine portie.
C H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Afgelopen zaterdag voor de 3e keer hier geweest en weer was het goed. Zowel sfeer, bediening als eten en wijn. Wat ik zo fijn vind aan de kaart bij Vineum, is dat ze bijna alles ook in halve porties hebben. Ik kan vaak niet kiezen, omdat ik zo veel lekker vind, dus dan graag meerdere kleine porties. De steak tartare was weer heerlijk (met de hand gehakt, zoals het hoort), ook lekker een stukje gebakken eendenlever, de gebakken langoustines met kerrievinaigrette waren zalig en natuurlijk de klassieker: tagliatelle met verse truffel. De wijnen die bijpassend bij de gerechten werden geschonken waren goed uitgekozen en heerlijk. Vriendelijke, attente bediening, informeel, maar heel prettig en precies aanvoelend wat je als gast graag wilt!
Ik was er nu voor het eerst met mijn man en die heeft wel 3 keer gezegd dat hij er een nieuwe favoriet bij heeft in Rotterdam met Vineum!
Amy R.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heerlijk gegeten, goede wijnen, niet alle wijnen complimenteerde het eten maar leuke avond gehad. Goede service. Kom zeker terug.
Corry K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Heerlijk gegeten , mooie ambiance, attent personeel .
We komen graag terug
Michelle M.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Goed gegeten en een uitstekende wijnkaart. Op een mooie locatie in Rotterdam met verfijnde gerechten. Wisselende kwaliteit van personeel maar al met al een mooie en lekkere ervaring!
Marieke I.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Heerlijk gegeten, super wijnen. Personeel dat je helemaal in de watten legt (soms wat ovedreven: toen mijn man naar het toilet ging werd zijn servet door 2 obers opgevouwen:-)
Al met al een heerlijke avond gehad en de rekening viel ook niet tegen gezien de kwaliteit!
Lars C.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Zoals de naam al doet vermoeden: Hier ligt de nadruk op de wijn. Het gerecht is eigenlijk bijzaak. Leuk dat je alle gerechten (en wijnen) in verschillende sizes kunt bestellen. Hier voor de tweede keer gegeten, maar deze keer wel wat verbeterpunten.
Service: De vaste staf is vriendelijk en correct, hoewel wat gehaast (vrijdagavond). Maar de dame die ons gisteren bediende leek niet geïnteresseerd en behoorlijk verveeld. (stond een beetje te frunniken, schonk eerst heer en daarna dame in, mompelde af en toe iets onverstaanbaars). Op het genante af. De vaste garde doet dat gelukkig (veel) beter.
Eten: De amuse vond ik smakeloos en inspiratieloos (serveer dan liever GEEN amuse). Combinatie van oester met gin was lekker, de roodbaars heerlijk. Tagliatelle wat eenvoudig en droog. Volgende keer herkansing?
rob D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Zeer fijn restaurant met goede service, heerlijk eten en top wijnen met een eerlijke prijs/kwaliteit verhouding. Mooie locatie in Rotterdam
Remco S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Weer heel goed gegeten, de king-crab en de lam met lavendeljus waren briljant. En natuurlijk fijne wijn. 100 karakters vind ik kort.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Na een eerdere poging die helaas in de mist liep, in de rebound naar Vineum. De naam deed me denken aan de zaak die hier vroeger zat 'Enoteca'. Daar koos je de wijn en werd het gerecht er bij bedacht. Vineum deed me wel aan wijntjes denken, dus was nieuwsgierig ;-)

We hebben voor de lunch een simpel gerecht gekozen, een lekker stuk heilbot, met bijpassende wijn. Het eten was uitstekend bereidt (maar ik ben uiteraard geen expert).

Om de lunch licht te houden hebben we het na een koffie cq espresso gelaten voor wat het was. Wederom een prima plekje om op een wat hoger niveau een lunch te hebben.
Foodloes X.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Een ontvangst met alle egards. Het restaurant is gezellig ingericht en de stoelen zitten prima. Wij namen het menu met bijpassende wijnen. De wijnen waren uitstekend en zeer goed passend bij de gerechten. De gerechten kwamen snel door, iets te snel naar mijn zin. Er wordt hier goed gekookt, met veel (goede) smaak, al zijn de smaakcombinatiesniet heel verrassend. De portionering behoeft nog wel wat verbetering. Het was een beetje weinig. Wel genoten en zeer vriendelijk bediend.
Roel A.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Zeer onder de indruk van de kwaliteit van het eten en de kennis van het personeel. Prettige inrichting. Komen zeker hier terug
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Heerlijke lunch. Gastheer wist veel te vertellen over de wijnen die uitstekend aansloten bij de door de chef geselecteerde gerechten. Echt een aanrader voor de fijnproevers.
Jorgengiele .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Gastheer/Sommelier Niels hielp ons perfect en was uitermate verrassend in zijn keuzes. Lunch, 4 gangen, zeer goed allemaal. Mooie zaak, fijne gerechten en leuke mensen. Absolute aanrader voor diner en lunch. Laat je verrassen.
robbert H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Heerlijk gegeten! Met z'n vijven allemaal het 4-gangen menu. Het wijnarrangement was prima! Wat opviel was de prettige en de oplettende bediening. Geen gedoe over een wijziging van een gerecht in het menu. Een glas wijn dat al leeg is voordat het gerecht op tafel staat, wordt zonder te vragen en zonder in rekening te brengen bijgeschonken. Allemaal zoals het hoort en zoals je het graag zou willen; maar vaak anders gaat. Gelukkig nu niet.