Vincent 'Eilandkeuken'

Grensweg 386 1791 NP Den Burg (Texel) Nederland Kaart
31-222322084

Over restaurant Vincent 'Eilandkeuken'

Texels eilandgevoel

Vincent heet je welkom op Texel, hij geeft je het Texelse eilandgevoel. Smul van de Texelse gerechten en aanschouw het uitzicht op het groen van de dennen. Zwijmel weg in het houten interieur van Restaurant Vincent Eilandkeuken. De eilandervaring compleet.

Meer informatie over restaurant Vincent 'Eilandkeuken'

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Voordelig
Lang
Ijsvogeltje .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Mooie locatie aan de rand van het bos. Binnen wel snel rumoerig, daar zouden ze iets aan kunnen doen.
Vooraf de waddengarnaal deze viel een beetje tegen, was niet heel bijzonder, als hoofdgerecht de entrecote en mijn tafelgenoot het buikspek. Deze was erg goed. Ook het nagerecht was erg lekker.
Deze maakte het niet bijzondere voorgerecht meer dan goed.
Vriendelijke bediening, leuke avond gehad.
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
We hadden een zeer goede ervaring bij Vincent Eilandkeuken. We hebben ons met een 4-gangen-menu laten verrassen. Het eten is echt subliem. Zeker voor deze prijs. We begonnen (na wat brood met heerlijke boter en een lekkere vispate) met geroosterde makreel. Echt knap gemaakt. Makreel is echt geen gemakkelijke vis door de vetten, maar dit was een feestje. Dat gold ook voor de op de huid gebakken harder die we erna kregen. Zelden zo krokant gehad. De kok houdt van mierikswortel, maar dosseert dit netjes. Het haalt net de smaak omhoog.

Hoofdgerecht was eend. Prachtig roze zoals het hoofd. De combinatie met de zuurkool en de 'mayonaise' van zuurkool was erg lekker. Super lekkere huisgemaakte frietjes erbij. Niet teveel, maar er werd keurig gevraagd of we nog meer wilden. Dat hoefde niet.

Mijn vrouw ging voor het zoete toetje. Ik koos voor het kaasplankje. Een keurig plankje met een erg lekkere geitenkaas. Bij het afrekenen schreven ze even de naam ervan op zodat ik die ook zelf bij de groothandel kan halen. De naam van het rode blauwaderkaasje uit Engeland ben ik helaas vergeten te vragen.

De wijnen die ze erbij serveerden waren prima. Zelf had ik nooit zo snel voor een pinot noir voor bij de eend gekozen, maar deze paste prima.

De bediening was zeer prettig. In het begin kwam een van de dames wat stug over (noordelijke roots?) maar ze ontdooide snel. Het tempo tussen de gangen had iets hoger gemogen.

Enige minpuntje is de aankleding. Het zijn op zich mooie tafels maar erg saai. Een kleedje erop (zo'n strook) en het leeft helemaal op. Wel fijn dat ze linnen servetten hebben. Het plafond is echt erg lelijk. Een paar gipsplaten erover en laten stucen en het knapt erg op. Ook het prikbord in het halletje bij de toiletten mag er direct uit. Gewoon strak laten stucen en het ziet er niet meer als een café uit. Om het af te maken even wat strakke radiatorbekleding. En dan stijgt ook de aankleding met 1 misschien zelfs 2 punten.

Maar het restaurant is zeker een aanrader. We overwegen er met kerst te eten. En dan wordt het de keuze tussen Vincent en een restaurant met een ster op dit eiland. Dus dat wil wat zeggen.
Rikkie_pc .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Genoten van 4 gangen verassings menu. Er werd goed rekening gehouden met onze wensen. Tempo tussen de gerechten was behoorlijk goed gezien het relatief kleine aantal gangen. Als ik de volgende keer meer gangen neem (want ik kom zeker terug) mag de tijd tussen de gangen wat mij betreft iets korter. Over het eten kan ik kort zijn...erg smaakvol en mooi opgemaakt. Wijn was oke, verder niet het idee dat men erg veel verstand had van de wijnen dus verwacht geen uitgebreide beschrijving. Persoonlijk ben ik daar toch nooit zo van dus ik vond het wel prima. Lekkere kaas als dessert! Ik kom zeker terug maar dan voor een gang of 5/6.
Eva B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Eten was meer dan uitstekend, top
De bediening net te correct en afstandelijk. Het interieur niet bijzonder beetje kil weinig romantiek.
Dus eten een 10 de rest een 5.
Carel B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Heerlijke originele gerechten gegeten, prachtig op smaal en verrassende combinaties. Wat een verademing om eens niet een texelse toeristenval in te lopen maar aan te schuiven bij liefhebbers van culinair eten. Vooraf brood met heerlijke smeersels op, als voorgerecht kreeft met texelse kokkels en asperges (ook van Texel), als hoofdgerecht de Babette die fantastisch bereid was. Nagerecht was spectaculaire combi van olijfolie ijs, basilicum ijs en witte chocolade mousse. Alles gecombineerd met heerlijke wijn. Wat er fijn was, de aandacht en het lekkere eten wat ter plekke voor ons zoontje werd gemaakt, spaghetti met verse groente en heilbot!
Gijsbert-J .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
We zijn kort geleden een weekend naar Texel geweest.
De vrienden bij wie we logeerden namen ons mee naar Vincent 'eilandkeuken' en daar hebben we geen spijt van gekregen.
Het voorgerecht hebben we eerst buiten genuttigd in het avondzonnetje op het terras. De bediening was zeer behulpzaam en ook ter zake kundig. Mijn vrouw had de kokkels met octopus en ik had de bisque gekozen. Allebei top!
Het hoofdgerecht werd binnen geserveerd. Bavette met knolselderij, truffel en zwarte knoflook. Een goede portie en heerlijk op smaak.
Wij vinden dit restaurant zeker een aanrader en als wij weer naar Texel gaan dan weten we zeker dat we hier weer gaan eten!
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Leuk restaurant en vriendelijke bediening. Een heerlijk 5 gangen menu gegeten waarbij er rekening werd gehouden dat we om een bepaalde tijd weer buiten moesten staan. Enige puntje van kritiek het hoofdgerecht was veel te groot. Hierdoor hebben we helaas de lekkerste patat die we ooit geproefd hadden moeten laten staan. Een echt luxeprobleem dus. Kortom hier komen we zeker nog een keer terug.
JeroenKluytmans .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Op een mooie plek, rustig gelegen ligt dit leuke restaurant. Tijdens ons weekendje weg op Texel kwamen we hier terecht. Onze conclusie in 1 woord: geweldig! De ontvangst was prima, in een stijlvol, modern maar ook warm en gezellig aangekleed restaurant. We namen het 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. We kregen de lekkerste gerechten voorgschoteld, allemaal erg goed van smaak, origineel en gemaakt van lokale ingredienten. Als dan aan het eind van de avond de rekening ook nog meevalt dan past maar 1 conclusie: ben je op Texel, wil je lekker eten voor een goede prijs.... Ga dan naar dit restaurant
Olaf S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Op een geweldige plek (in het Texelse bos) ligt - een beetje verscholen - dit leuke restaurant. Het voorgerecht van zacht gegaarde procureur is in één woord geweldig. Het is meteen ook de topper van de avond. De kokkels van het andere voorgerecht zijn ook goed, maar niet uitzonderlijk. De bavette van het hoofdgerecht is op zich lekker, maar de verschillende stukken hebben een verschillende garing; de één is mooi rosé, de andere medium-rare. En de huisgemaakte frieten passen er eigenlijk niet zo goed bij, nog los van het feit dat ze niet zo goed gemaakt zijn. Als dessert kiezen we voor de kazen; die zijn om te smullen. De port die erbij geserveerd wordt is een beetje standaard, en de bediening weet ook niet te vertellen wat voor soort port het is. Verder is de bediening vriendelijk en professioneel, al heb ik wel wat aan te merken op de manier waarop de gerechten worden uitgeserveerd; ik zou willen adviseren om er het horeca-basisboek nog eens op na te slaan. De prijs-kwaliteit-verhouding is in orde.
Anja G.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Afgegaan op de recensies op Iens en dat heeft ons niet teleurgesteld. We waren met 4 personen en iedereen was het eens over het eindoordeel: top!
Wat een goed restaurant. Vriendelijke ontvangst, prima gelegen tafel (de stoelen kunnen wel iets comfortabeler) en een warm interieur. Heerlijk eten, alles lekker vers en van het eiland. Kleine tip voor de bediening: als je uitlegt wat er op het bord ligt, mag je daar niet met je vinger vlakbij naar wijzen. Voor de rest niets dan lof. Als wij weer op Texel zijn, gaan we hier zeker weer eten.
Vin V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Zonder twijfel het betere restaurant van Texel. Alles en echt alles wordt top bereid en klopt helemaal. Deze week werd een jubileum-menu (3 gangen) voor €12,00 (!) aangeboden. Supplementen waren mogelijk, maar eerlijk gezegd voldoet het menu en als je daar brood met smeersels bijneemt krijg je ruim voldoende. Wij konden de huisgemaakte rookvleeskroketten echter niet weerstaan en namen die als hapje vooraf. Wij hebben vaker bij Vincent Eilandkeuken gegeten en zo weten we dat de à la carte en het verrassingsmenu (3, 4 of 5 gangen) normaal ook aan alle verwachtingen voldoen. Klein broertje 'Vincent Citylounge' in het centrum van Den Burg is voor lunch en diner ook een aanrader.
Jose.heeren .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
We hebben bij Vincent gegeten tijdens hun 12 jarig jubileum. Helaas was dit niet aan ons doorgegeven toen we reserveerden. Tijdens deze feestweek serveerden ze een menu voor 12 euro. Jammer genoeg kon hier niet van afgeweken worden. Wel werd er rekening mee gehouden dat 1 persoon alleen vis en geen vlees at.
Ik denk dat we nog een keer terug moeten gaan om een beter beeld van dit restaurant te krijgen. Dit keer waren we niet enthousiast.
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Op een stormachtige maandagavond zijn we op de bonnefooi op zoek gegaan naar een restaurantje om wat te eten. Het dorpje Den Burg was uitgestorven, bij toeval kwamen we langs Vincent Eiland keuken. Het was op 1 tweetje na helemaal leeg. Normaal gezien lopen we dan liever door, maar de mooie open keuken en de sfeer die het pandje uitstraalde trok ons toch naar binnen. Vanaf dat moment hebben we subliem genoten, persoonlijke en gastvrije aandacht van de gastvrouwen en Vincent, niet te vroeg, niet te laat, maar 'onopmerkzaam' precies op tijd. De avond vloog voorbij, het eten was heerlijk, 4 gangen verassing diner, met elke gang een feestje voor alle zintuigen. Wij komen hier zeker terug!
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wat een heerlijke avond. De enige "fout" die we konden opmerken was het feit dat het BOB-arrangement niet terug te zien was in de glazen en de rekening. Na dit aan gegeven te hebben werd dit snel in orde gemaakt.

Wij kozen het 4 gangen verrassingsmenu, met 1x wijn 1 x BOB arrangement.
De gerechten waren stuk voor stuk erg smakelijk met een goed gekozen wijn. We waren met name gecharmeerd van de varkenswang ( gang 2) en de eend (gang3) maar al met al was iedere gang bijzonder smakelijk. Porties waren ruim en de bediening erg vriendelijk, totaal niet stijf, maar uiterst kundig. Glazen werden weggehaald en bijgezet als een geoliede machine en het was duidelijk te merken dat de dames scherp in de gaten hadden waar iedere tafel mee bezig was.

Voor een prijs van 40,- een bijzonder smakelijk 4-gangen menu gegeten. Prijs/kwaliteit erg scherp. Wij komen graag terug!
Sybe H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Prima gegeten in dito ambiance.......
Genoten van een 3 gangen verrassingsmenu.....: om te beginnen diverse bereidingen van tomaat met zachtgegaarde octopus, daarna krokant gebakken eendenborst, rillette van eend, zuurkool en puree van pastinaak. Om af te sluiten hadden wij hangop, stracciatella, koffie en ijs van karnemelk.
Bediening snel en accuraat, eigenaresse/sommelier combineerde prima wijnen bij de gerechten.
Goede prijs/kwaliteitverhouding € 32,50 voor het menu € 15 voor de bijpassende wijnen.
Aanrader op Texel
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Eten bij vincents eilandkeuken is een culinaire avond uit en dus een echte aanrader!

Voorgerecht coquilles met bereiding van wortel
Hoofdgerecht
Ossenhaas en runderbavette

En als nagerecht
Chocoladetaartje met zeezout en karamel
ChristineJansen .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Wij eten jaarlijks bij Vincent in de Eilandkeuken en het is elke keer weer genieten. Zodra je binnenkomt wordt je op een warme manier welkom geheten. Dit jaar is het interieur aangepakt wat een ruimere en frisse uitstraling geeft. Het eten was geweldig, wij hebben gekozen voor een 3 gangen verrassingsmenu waarbij je een voorkeur voor vlees of vis kunt aangeven. De gerechten worden mooi gepresenteerd, waarbij aandacht is besteed aan het servies. De smaak van de gerechten is een prikkelende uitdaging voor de smaakpapillen, combinaties van zoet en zuur. Er wordt op een pure manier gekookt met aandacht voor het seizoen en eigentijdse producten zoals pastinaak en pompoen.

Wij vonden het weer geweldig om hier te eten, maar reserveer wel een tafel want anders heb je kans dat er geen plaats meer is.
Foppe B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Dinsdag 13 oktober gegeten bij Vincent eilandkeuken, jammer dat er maar drie tafels bezet waren. De verschillende smaakcombinaties in voor, hoofdgerecht was opvallend goed te noemen. Het vegetarisch hoofdgerecht was een ongekend hoogtepunt met perfecte smaak combinaties. De bediening was goed te noemen, maar in vergelijk tot het eten wel iets minder.
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Als afsluiter van ons weekendje Texel heerlijk gegeten bij Vincent eiland keuken, we gingen voor het 4 gangen verassingsmenu met wijnarrangement. Erg lekker gegeten, veel lokale producten en gastvrije bedieningen; absoluut een aanrader.
Jesje01 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Vorig weekend weer eens een weekendje Texel gedaan, ons favoriete eiland!
Ouders meegenomen als verrassing hiernaartoe, zij kenden dit nog niet.
We hebben overheerlijk gegeten...coquilles vooraf, heerlijke kabeljauw en bavette als hoofgerecht kaas en zoet na!Ik had als verrassing een cocktail geregeld van te voren, en hier was ook allemaal rekening mee gehouden. De hond kan ook altijd mee, lag lekker te slapen onder de tafel.
Kortom, was weer een culinaire belevenis, met fijne bediening en goede ambiance.
We verheugen ons nu alweer op het volgende weekendje Texel, en bezoek aan dit heerlijke restaurant!
Hij staat op ons favorieten lijstje!