Villeneuve

Observantenweg 2 6212 ER Maastricht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Villeneuve

Marcoen V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Gisteravond hier per toeval terecht gekomen. Een leuk laagdrempelig en pretentieloos tentje. Vooraf gekozen voor de huisgemaakte garnalen kroketjes met salade. Als hoofdgerecht gekozen voor de biefstuk met eveneens huisgemaakte friet. Beide gerechten waren niet super bijzonder, maar prima van smaak. Vlotte en aardige bediening, die er tevens rekening mee hield dat we weinig tijd hadden om te eten zonder het gevoel te geven dat we gehaast moesten eten.
Daan5353 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Mijn favoriete restaurant van Maastricht. Kom hier zeer regelmatig, mede dankzij de eerdere bezoekjes met mijn ouders. Ik zou dit dan ook aan iedereen aanbevelen!
Desiree D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
We hebben heerlijk a la Carré gegeten hier. Het is laagdrempelig qua toegang, prettige ambiance, met daarbij een goede kwaliteit van de diverse gerechten die we hebben gegeten.
Aanrader voor een informeel etentje!
Maria G.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Beste risotto in de buurt en een fantastische sfeer mede dankzij de gastvrouw! Ook om je vingers af te likken: huisgemaakte cheesecake! Dit is een van de favorieten!
JeZustr .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Bij 'Villeneuve' kun je prima eten en lekker zitten. Het decor is gemoedelijk, warm, niet te chique en goed verzorgd. De Formule 1 relikwieën ('Villeneuve' is vernoemd naar autocoureur Jacques Villeneuve) die aan de muren prijken, geven de setting een losser sfeertje. De service was in ons geval uitstekend! Goed en uiterst vriendelijk contact, lekker bijschenken, perfect overzicht en alles op een losse en ontspannen wijze; chapeau. Het eten is daarentegen moeilijker in te schalen. Bij 'Villeneuve' is de risotto werkelijk fenomenaal! Wat ons vervolgens verbaasde was dat de risotto telkens als side dish fungeert bij parelhoen, tonijn, lamsboutjes, gegrilde groenten en al wat dies meer zij. Wij hadden de parelhoen en de lamsboutjes. De parelhoen was zwartgeblakerd en moest daarom van zijn zwarte huidje gepeld worden. De lamsboutjes waren iets te ver doorbakken. Jammer. De duidelijke winnaar van dit restaurant is de risotto. Als ik de scepter zwaaide gaf ik dat gerecht dan ook de hoofdrol op het menu in plaats van een bescheiden ondersteunend bijrolletje voor een stuk vlees of vis. De risotto geven we een 9. De rest van het eten een 5. Gemiddeld is dat dus een 7.
Lovegoodfoodies .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Een gezellige huiskamersfeer, en leuke bediening
We kregen een heerlijke amuse en de Catalaanse mosselen zijn verukkkkkelijk!

Zeker een aanrader!
Hannie H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Op advies van onze B&B eigenaren gingen we naar Villeneuve. Vooraf heerlijke tapas schotel met van alles en nog wat waar duidelijk zorg aan was besteed. De gehaktballetjes waren vooral heel lekker. Mijn man nam steak, prima verzorgd, precies goed met heerlijke frietjes erbij. Ikzelf had gegrilde tonijn met risotto. De tonijn kwam behoorlijk zwart aan en smaakte verbrand en niet lekker. Na een hap de bediening erbij die een ander gerecht aanbood. Als troost kreeg ik nog een glas wijn aangeboden, goed opgelost. Zelfde risotto besteld maar dan met zeewolf. Helaas, deze was echt niet lekker, compleet rauw en glazig van binnen. De bediening had er duidelijk genoeg van. Tja, ik ook, want ik had nog trek terwijl we wel alles moesten afrekenen.
Sabine K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Gisteren met vrienden hier gegeten. De kaart is niet uitgebreid maar mooi opgebouwd. Er is ook een dagmenu en het lonkte allemaal . Het was dus moeilijk kiezen. Als voorgerecht garnaalkroketjes en hoofdgerecht lamskoteletjes met risotto. Nog nooit zo lekker risotto gehad. Heerlijke rioja erbij en super ontspannen sfeer!
Pianova .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Naar aanleiding van een aantal tips hebben we een tafel gereserveerd in dit restaurant. Bij binnenkomst zeer vriendelijk personeel, het was er nog zeer rustig om 18:30 uur. We hebben een salade Neptune en huisgemaakte garnalenkroketjes als voorgerecht besteld. Daarbij ieder een glas Pinot Blanc en Spa Rood. De salade Neptune was heerlijk, de garnalen kroketjes zagen er zeer donker uit, wat ook een bittere smaak gaf, maar waren goed gevuld met garnalen! Per abuis heeft de bediening ons een fles wijn gebracht en slechts 1 flesje spa rood. Natuurlijk geen probleem, die fles werd weer meegenomen, het andere flesje Spa Rood is niet meer gebracht. Het restaurant begint om 19:15 uur wel vol te lopen met vaste klanten en daarmee neemt de aandacht voor de zittende gasten merkbaar af. Als hoofdgerecht nemen wij de Tajine en biefstuk met pepersaus met daarbij een glas rode wijn en natuurlijk weer (2x) spa rood daarbij. De Tajine is matig- vlees is hard en taai en ook de biefstuk is matig (niet rood gebakken zoals gevraagd) maar tegen het doorbakken aan. Heerlijke frieten dat wel! De rode wijn ook goed. Maar de gerechten zijn matig. Wat ons zeer heeft gestoord is de bediening die niet goed luistert en je na je hoofdgerecht ook selectief negeert. Andere gasten die later kwamen en ook een voor- en hoofdgerecht hebben genomen, zaten al aan een kopje koffie, terwijl wij zeker een half uur aan tafel hebben gezeten met de resten van een hoofdmaaltijd, die wij niet zo lekker vonden. Het afruimen van de tafel om nog een dessert te nemen, hebben we niet meer afgewacht en we zijn van tafel gegaan om vervolgens € 81,- af te rekenen. Wij hadden geen fijn einde van een avondje uiteten gaan. Gelukkig zijn er vele andere eetlocaties in Maastricht die wel goed zijn!
Lovegoodfoodies .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Met valentijnsdag hier een hapje gaan eten met een gezelschap van 4. Het was een geweldige avond met heerlijk eten en lekkere wijn. Bij het dessert kregen de dames zelfs een mooie roos. Een echte aanrader in een gezellige wijk van Maastricht.
R V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
Heerlijke gegeten en een prima service.
De risotto bij het hoofdgerecht en het bananen chocolade dessert zijn een aanrader.
Heerlijke huiswijnen
Guido L.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Met 6 man a la carte gegeten dus veel geproefd. Allemaal overheerlijk en de eetcafekwaliteit ruim overstegenDe bediening is attent en gezellig. Van mij zal je geen wanklank horen.
Stijn V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Relaxte sfeer, eerder eetcafe dan restaurant, goede keuken, uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. 3 gangen week zeer aan te raden
Leblanc01 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Aardig eten voor een redelijke prijs. Het voorgerecht, salade met warme geitenkaas, was smakelijk maar niet bijzonder. Het hoofdgerecht, biefstuk met blauwe kaas met daarbij pasta met spinazie, was lekker maar een beetje rommelig door elkaar heen. De biefstuk was zeer mals, een compliment waard. Het nagerecht, een tompouce met chocolademousse, was niet gemakkelijk te eten, en het dakje van bladerdeeg was een beetje droog. De ambiance was OK. Er was weinig ruimte om de tafel. Een eng loszittend stopcontact op de wc, dat hoort niet. De bediening had wel even mogen vragen of ik nog een glaasje wijn wou toen mijn glas halverwege het hoofdgerecht leeg was. Al met al hadden we het wel naar ons zin.
Hoirick .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2013
Nu een keer of drie bij Villeneuve gegeten. Eten van vrijwel constante kwaliteit. Je hoeft nog geen minuut binnen te zijn, om te zien en voelen dat hier mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn. Een kaart met beperkte keuze uit mooie verse gerechten van kwalitatief goede ingrediënten, geserveerd door kundig en betrokken personeel, dat goed inspeelt op de wens van de klant. Prima voordelig menu dat ook geschikt is voor mensen die niet altijd een nagerecht wensen. Sfeervolle zaak. Aanrader
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Met mijn vriendin en ouders gaan eten bij dit restaurant. Mijn schoonouders wonen er in de buurt en kennen de zaak al. We hebben op terras aan de voorzijde kunnen zitten. De binnentuin was die avond niet open. Mijn eerste gevoel was alsof we bij een cafe zaten. Heel informeel allemaal, tafel was niet echt stevig, bediening in spijkerbroek en retro hemden, maar wel heel gezellig en attent.
Over het eten verder alleen maar enthousiast. Mijn vriendin en haar moeder hadden het 3-gangen weekend menu. Geen keuze maar super lekker, frisse groene salade met zelf gemaakte kalfskroketten, hoofd een risotto met courgette, tuinbonen en een stukje hoenderfileten en na ook al zelfgemaakte tiramisu!
Ik had vooraf kalfszwezerik met truffeljus en risotto en hoofd zeetong.
Alles perfect klaargemaakt, geen poespas. Ik had dat niet verwacht. Heerlijk. Dessert kreeg ik niet meer op, doe ik volgende keer. Ze hadden trouwens erg goede grappa's, dat wel. Kortom, ongedwongen, cafe sfeer, maar wel heel professioneel en erg goed!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Met een paar mensen hier gegeten nav de zeer goede recenties.
Het is een gewoon restaurant met geen capsones. Een echte Maastrichtse bediening. Het eten was niet slecht maar zeker niet goed. Wat ons opviel was dat de gangen te snel achter elkaar kwamen. Je bent vrij snel klaar met eten. Iets meer tijd tussen de gangen was wat aangenamer geweest. Zou niet meteen teruggaan met onze groep.
Goedgoed .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
sinds wij een winkel in Maastricht hebben en wij onze woning vlak bij dit eetcafe hebben, zijn wij vaste gasten 2x per maand.
het eten is voor een eetcafe goed en als je het menu neemt heel goed qua prijs/kwaliteit.
de bediening is zeer gastvrij en wij voelen ons zeer thuis.
de recencies met een slechte uitkomst zijn ons geheel vreemd.
als je niet tegen kinderen kunt dan moet je in een bejaardenhuis gaan eten. het is een echt buurt/familie restaurant
Phronaise .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
Wat een heerlijke avond hebben we gehad in Villeneuve. Fijne attente bediening, een heerlijk menu: gepocheerde zalm, pasta verde met lendebiefstuk en een super toetje. Een aanrader met een sterke prijs-kwaliteitverhouding. We gaan hier zeker weer eten als we in Maastricht zijn.
Ollie1509 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
heerlijk gegeten en goed in de watten gelegd door de bediening :-) eten was boven verwachting goed, maar het was dan ook de eerste keer dat we er waren