Village Bakery - BetterBagels

Vrijdag en Zaterdag 09:00 - 18:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Wi-Fi
DeZieligeKoe .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Fijne plek in het centrum van Leiden. Lekkere zelfgemaakte bagels, met een gevarieerde menukaart (wel moeilijk kiezen!). We hadden een knus plekje in de hoek. Open keuken was leuk, en ook het decor leuk gedaan. Chocolademelk met marshmallows was heerlijk, en ook de bagel met zalm en ook die met roomkaas en zongedroogde tomaat smaakten erg goed.

Toevallig konden we onze bestelling doorgeven aan de vriendelijke eigenaar terwijl hij de tafel naast ons afruimde, maar normaal gesproken moet je even aan de counter bestellen, vandaar een iets lager cijfer voor service.

Vergeleken met Bagels&Beans komt de BetterBagels authentieker over, en is het zelfs wat goedkoper terwijl de bagels waarschijnlijk beter zijn. Echt een aanrader.
Jet B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Lekker gegeten en gedronken. Leuk dat je kan zien hoe de bagels worden gemaakt en dat het daarom ook zo heerlijk ruikt. Werden goed geadviseerd over welke bagel paste bij welk beleg. Jongen die de bagels belegde was erg aardig, maar de man die de bagels bakt ook! Goede samenwerking ook volgens mij. Chapeau!
Tessin .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Heerlijke bagels, veel keuze en interessante smaken. Mijn favoriet: de tomato garlic bagel. De bediening is altijd erg aardig en de prijzen zijn schappelijk voor de kwaliteit die je ervoor krijgt.
Annetje13 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Heerlijke, verse, biologische bagels met een groot assortiment aan beleg. Daarnaast is de bakkerij heel knus, ruikt het er altijd heerlijk en is het personeel is voor een kletspraatje. Wij komen hier regelmatig, zowel voor een uitgebreide lunch onder het genot van verse koffie/sap en een krantje als om even snel wat bagels af te halen en deze thuis of onderweg op te eten. De cookies zijn overigens ook heerlijk en laten je geloven dat je verantwoord snackt, altijd een plus :)
Dit is onze favoriete bakkerij in Leiden, het is altijd fijn om hier te komen.
Eva L.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Weer een keer wat anders als zondagse lunch. Heerlijke verse bagels met zelfgemaakt beleg. Je hebt wel goede kauwspieren nodig, want ze zijn aardig vast qua structuur, maar dat hoort zo. Prijs-kwaliteit is vergeleken met de bagels&beans prima.
Evi T.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Na alle lovende reacties gelezen te hebben toch wat teleurgesteld. De bagels zelf waren taai en het beleg erg simpel. Ik koos pastrami en hier zat slechts wat creamchease en rucola bij. Jammer, ik had er meer van verwacht. Wel erg vriendelijk personeel en knus ingericht.
De bagel met pastrami heeft ons de prijs voor het "Lekkerste broodje van Leiden" opgeleverd. De spread was van zonnebloempitten, mierikswortel en citroensap en de sla bevatte geen rucola. Dit is allemaal echter minder belangrijk want het is niet in de smaak gevallen. Jammer! Hopelijk toch tot ziens.
CarolineW .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
De beste bagels van Leiden! De bagels worden voor je neus gebakken op traditionele wijze. Het ruikt dan ook heerlijk in de bakkerij. Er is veel keus in beleg en alles is duurzaam. Echt genieten!
Omnomnom .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Service:
goed en vriendelijk. Serveerster dacht mee en was vriendelijk. Ze gaan qua duurzaamheid verder dan alleen het eten want kraanwater staat gewoon op de kaart vermeld ( voor 0 euro). Dat vind ik altijd een goed teken!

Eten:
Erg lekker. Ik had de walnoten-honing-creamcheese bagel (euro 3,50). Daarnaast hadden ze een speciale gember-bagel met kastanjepasta en pecannoten. Die was heel winters en echt lekker. Het eten is niet heel goedkoop, maar het is wel van een goede kwaliteit.

Decor:
Decor is netjes en ziet er leuk uit. Enige nadeel is dat het nogal een kleine zaak is. Er zijn in totaal 16 zitplaatsen achterin, naast de open keuken. Op zich was het prima te doen, maar het voelt wel een klein beetje krap. Maar ik had het er uiteindelijk wel voor over, want het eten was gewoon heel lekker en de sfeer was ook gezellig.
Suzanne E.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Heel leuk bagel lunchtentje. Op zich genoeg keus, je moet aan de bar bestellen en krijgt je bagel mee. Ook sapjes en taart. Volgens mij best biologisch allemaal, duurzaam. Ik had de bagel met zalm en roomkaas, lekker veel zalm. Daarna een halve met jam en creamcheese, als toetje.
Chantalle W.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Heerlijke bagels, heb er al een paar keer enkele afgehaald. Wel niet enorm veel keuze, maar wel erg lekker. Niet goedkoop, maar kwalitatief wel goed.
Chris J.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Ik kom hier bijna ieder weekend om een bagel en muffin voor ontbijt te halen. De bagels zijn heerlijk en lekker zwaar uitgevoerd, zoals in Amerika. Ze worden een paar keer per dag achterin de zaak vers gemaakt. Vanochtend zag ik toevallig een van de tussenstappen van het bereidingsproces: het (heel kort) koken van de bagels in een pot met water, voordat ze de oven in gaan. Ik vermoed dat de bagels juist door deze tussenstap hun zware structuur krijgen. Bij de andere bagelzaken in het centrum van Leiden lijken de bagels meer op een pistolet die in een rondje loopt. Daar staat tegenover dat de keuze qua beleg bij de Village Bakery beperkter is, maar de honing-walnoot cream cheese is dan wel weer perfect (met echte honing). Er zijn een paar tafeltjes achterin de zaak met zicht op de keuken, maar het is geen plek om lang te blijven zitten. De bagel slicer die langs de hele lengte van de toonbank loopt is ook een attractie apart. Een echte aanwinst voor het centrum van Leiden!
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Kom al vanaf het begin bij Better Bagels en het is iedere keer genieten. Eigenaar Frankheeft de authentieke Amerikaanse bagel naar NL willen halen (proef het verschil met Bagels en Beans!) en bakt ze iedere dag vers in zijn keuken. En dat proef je! Het aantal type bagels en beleg combinaties is beperkt maar voldoende (everything bagel is mijn favoriet). Alles biologisch en iedere week weer nieuwe verrassende beleg-combinaties. Bij ons favoriet voor de zaterdag / zondagochtend of als lunch doordeweeks. Je kunt er ook voor de absoluut lekkerste cheesecake van Nederland terecht (komt van een bakker uit Amsterdam).
Lidewei .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
ontzettend lekkere bagels hier! (de humus bagel was hemels, de kaneelbagel was ook heerlijk, zou op zijn amerikaans ook met noten en cream cheese mogelijk moeten zijn).
Floor V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2012
Was er al eens voorbij gelopen op een zaterdag, toen zaten er wat ongeïnteresseerde mensen binnen (personeel?) en leek het donkere pijpenlaatje niet zo aantrekkelijk. Vandaag voor het eerst gegeten; service goed, binnen toch gezelliger dan gedacht, enorm lekkere koffie, volgens mij werden we geholpen door de eigenaren. Heb uiteindelijk nog een tweede bagel op. En idd, schrik niet als je bagel wordt gesneden :D . Eindoordeel: Supertop! Veel beter dan die drukke, smoezelige en trage Bagels en Beans! :)
Jelske B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Lunchbox gehaald op zaterdag. Zalmbeleg was echt té zout. Ik werd geholpen door een jongen die erg traag was. Bagels zelf zijn wel erg lekker!
Bedankt voor de feed-back. Ter informatie: Er zit buiten de gerookte zalm (die van zichzelf zout is) geen apart zout in als ingrediënt. We zullen er echter op letten dat we er niet té veel zalm in doen. Daarnaast adviseren we er nu eventueel een bagel bij die zelf minder zout bevat.