Villa Zomerdijk

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Jacques P.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Waarom kan ik hier geen foto plaatsen van de mise-en-place, bij wijze van amuse? Die tafel voor 10 personen, met zwaar damast, antiek servies en uitbundige bloemstukken? En dan die zes goddelijke gangen, van het inleidende zalmtrio tot en met de afsluitende zwartebessentaart met marquise au chocolat en framboiseparfait ... Parfait! Ik weet het: overdrijven in zo'n recensie werkt contraproductief, maar ik kan u geruststellen: ik overdrijf niet. Oordeel zelf ...
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Wat een aangename verrassing!! Alles vers en zelf bereid, goddelijk. Het interieur verrast, maar de gastheer en zijn liefde voor eten heeft ins het meeste plezier gedaan. Wij komen zéker nog eens terug!
Smakelijkgenieten .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Hier eet ik graag. De eigenaar en kok maakt de heerlijkste verrassende gerechten uit meestal de Franse keuken. Smaken zijn verfrissend, verfijnd en prachtig op elkaar afgestemd. Alle ingrediënten zijn vers en komen van biologische leveranciers en dat proef je. Iedere maaltijd weer komen er verrassende gerechten op het bord, vergeten groenten, zelfgebakken Speltbrood, verse artisjokharten een zelfgemaakte wildpaté... Heerlijk. Voor alle diëten heeft de chefkok heerlijke alternatieven. Ook grotere gezelschappen krijgen de heerlijkste maaltijden gelijktijdig geserveerd. De aankleding van het restaurant is warm, geeft een een huiskamergevoel. Het personeel is zeer vriendelijk, behulpzaam en verschijnt met grote regelmaat aan tafel om te vragen of alles naar wens is of dat er nog iets moet worden aangevuld. Zeer prettig. Het restaurant is zeer proper, evenals de toiletten. Deze zijn voor mensen die wat moeilijker ter been zijn lastiger te bereiken door de trap naar beneden. Ik ben niet op de hoogte of er een invalide-toilet beschikbaar is. Kom hier graag terug. De maaltijd voor het gezelschap waarmee ik deze week kwam eten was weer voortreffelijk.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Mijn vriend nam me als verrassing mee naar dit restaurant, en wat een aangename verrassing was het!

De inrichting is heel knus, alsof je in een gezellige Engelse B&B zit, met mooi gedekte tafels. De kok kwam gelijk even gedag zeggen en de jonge ober was ook supervriendelijk. Kortom: we voelden ons direct thuis. En het driegangenmenu van de dag was ook heerlijk. Vooraf verrukkelijk zelfgemaakt Iers brood met minestronesoep. (Ik kies in een restaurant nooit soep - vind ik 'zonde' omdat er vaak lekkerder dingen op het menu staan - maar deze soep was echt de moeite waard.) Het hoofdgerecht was nog lekkerder; speenvarken in heerlijke saus met smaakvolle rode aardappeltjes en andere groenten. Het was zo lekker dat we iets te veel hebben gegeten van de rijk gevulde schaal, maar er was nog plek voor de verfijnde tarte tatin. Absoluut een aanrader, om nog eens iemand anders als verrassing mee naartoe te nemen.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Al een keer eerder hier geweest voor een snelle lunch. Nu na een beladen dag van een uitvaart gaan eten met de naaste familie, 5 personen.

Het eigen gebakken brood met vanille en koriander was heerlijk met de verse boerenboter.
Als voorgerecht een tortellinni gevuld met zongedroogde tomaat met daarbij salade. Daarna een vissoep met kreeft. mossel en witvis. Vol van smaak.

Als tweede tussengerecht een stoof van lokaal gevangen haas met een krokant van bladerdeeg. Ook weer erg lekker.

Als hoofdgerecht de keuze tussen snoekbaars met een beurre blanc of een stuk Hereford runderlende met een cantharellensaus. Beide met een garnituur van gekarameliseerde witlof en andijvie omwikkeld met parmaham. Daarbij huisgemaakte frietjes (heel klein en lekker, maar iets te zout) en zelfgemaakte mayonaise. Helaas had ik met mijn vrouw afgesproken dat wij de hoofdgerechten zouden delen. De Hereford lende was goddelijk. Perfecte cuisson, ontzettend mals en goed op smaak. De snoekbaars was aardig. Wat flauw maar de (weinige) beurre blanc maakte veel goed.

Als dessert een mousse van frambozen met diverse andere zoetigheden.
Ik heb de onhebbelijkheid de zoete desserts altijd als een noodzakelijk kwaad te zien. Zo ook deze. Het was lekker, maar het is niet mijn voorkeur, dus weinig op de kwaliteit gelet.

Als afsluiter een espresso. Ook die was meer dan prima.

Het leuke van Villa Zomerdijk is dat de chef je zelf het menu komt uitleggen, vraagt naar je eventuele dieetwensen en je graag een blik in de (zeer kleine) keuken laat werpen.

Een diner hier is zeker voor herhaling vatbaar.
Joyce G.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Gegeten vanwege een verjaardag. Overheerlijke appeltaart met verse slagroom, echt een aanrader. De hapjes die daarna geserveerd werden waren heel apart maar erg lekker. Het restaurant is ingericht als ouderwetse huiskamer. De bediening is erg vriendelijk en zeer gastvrij. Een aanrader!
Janluijk .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Buiten gegeten aan de rand van de prachtige Hollandse vaart. Fantastische zomeravond. Een beetje terug in de tijd lijkt het. Geblokte tafellakens inclusief blauw geschilderde bloempot met geranium op tafel. Prettige correcte serveerster.
Verschillende stoelen (bistro en rotan) en borden ( dik hotelporselein en breekbaar limoges) door elkaar.
We kozen voor het 5 gangen-menu, stuk voor stuk heerlijke gangen. Veel verschillende groenten (allemaal kleinschalig geproduceerd) met een heerlijk frisse dressing met een stukje eigengebakken brood en mooie geitenkaas. Daarna gebakken polenta met paddestoelen in een heerlijke romige saus , gevolgd door een heerlijk stuk gevulde paprika met tomaat, knoflook en ansjovis (ovengegaard) , daarna stukje schnitzel met heerlijke groenten waaronder caramelzoete wortel en als afsluiter een parfait van rode kruisbessen!
Een goede koffie en dan weer terug naar de drukke stad.
Ook binnen in het restaurant aangenaam romantisch interieur met chique knipoog.