Villa Zeezicht

• Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
wad een lunch burger voor 9.50 euro
alleen heel erg jammer dat deze 16.50 euro kost als je hem na 17.00 uur besteld
7 euro extra voor een paar slappe frietjes en 3 kleine troosteloze salade's
mijn dochter en ik hadden er ieder een dus 14 euro extra !!!!
Sibbien H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Begonnen met een lekkere garnalencocktail, ruime portie! Voor mijn partner vers knapperig stokbrood met smeerseltjes. Prima.
Als hoofdgerecht hadden we de als minute gerookte zalm, een echte aanrader, heerlijk. De schnitzel met Jagersaus was minder. Geen saus maar wat stukken paprika, wortel en courgette. Porties waren meer dan voldoende, ook de friet met salade waren ok. Bediening bestond uit jonge onervaren meiden, die nog wel wat moeten leren, maar wel vriendelijk.
Minpunt was dat we wilden betalen met onze nationale dinercheques, maar deze werden niet geaccepteerd! Dit terwijl we dezelfde avond dit restaurant hadden uitgezocht op de site van nationale dinercheque, het restaurant stond hierop boven aan de lijst van restaurants in de buurt notabene. Erg slordig en een behoorlijke domper. Gelukkig hadden we contant geld mee. Een excuus kon er niet af. Jammer....
Hoving .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Wat een slechte ervaring! Het eten was ronduit vies. De bediening wist ons niets te vertellen over hoe de gerechten werden bereid. Van de vis van de dag was maar 1 voorradig, terwijl de bediening eerst vertelde dat ze niets wist over dit menu, omdat het nooit besteld werd... Deze vis was niet gaar en veel te vet. De andere gerechten waren lauw, veel te vet, smakeloos, eenheidsworst. Je krijgt er een zeer matige salade bij, alleen wat komkommertjes met tomaat. En dan te bedenken dat je ook nog eens veel geld voor moet betalen voor de gerechten. Belachelijk! Het enige positieve was het uitzicht op zee, maar verder was de entourage zwaar verouderd. Kortom zonde van je geld, nooit naar toe gaan!!
Ronnie S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Gisteren hier gegeten, en wat een teleurstelling. De ligging is prachtig, met rondom uitzicht op zee en meer. Binnen was het wel erg benauwd, hier hadden meer gasten last van. Maar het voorgerecht duurde ongeveer drie kwartier, en het hoofdgerecht nog een keer een half uur. We waren met 7 personen, en degenen zonder voorgerecht hebben dus een uur en een kwartier op hun eten gewacht. Toen ik verhaal ging halen, konden er geen excuses vanaf, alleen maar smoesjes.
Het eten was zeer matig, met weinig smaak. Alleen de gerookte zalm was lekker, hoewel deze niet gerookt leek! En als je dan als koffieliefhebber als troostende afsluiter een espresso besteld, en je krijgt iets dat verdacht veel op oploskoffie lijkt, is de maat toch wel vol. Een ronduit slecht restaurant, waar ik toch op zijn minst een reactie van de manager had verwacht nadat ik ons ongenoegen kenbaar had gemaakt. Niets van dit alles. Ik kan niemand aanraden hier te gaan eten.
AukeEnJoke .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Na een paar hele goede woorden over dit restaurant gehoord te hebben zijn we het zelf maar even uit gaan proberen. We kwamen het terras op lopen en we werden hartelijk ontvongen door de enthousiaste jonge bedieners. Een goed begin vonden wij! We zaten nog geen 3 minuten en we werden gelijk geholpen! Het duurde even voordat ik een keuze had kunnen maken hoor, er was zoveel keuze. Na een kibbeling spies te hebben besteld, hebben we even van het adembenemende uitzicht genoten. Het was prachtig. We hebben rond de 30 a 40 minuten gewacht op het eten, het klinkt lang maar met het uitzicht, een heerlijke rode huiswijn, en een lekker bord met vers brood voor me, eerlijk waar, de tijd vloog voorbij. Toen het eten was gebracht hebben we nog gezellig een praatje gemaakt met de bedieners. Wat een vlotte dames! Het eten zelf was gewoonweg verukkelijk, ik heb er geen andere woorden voor. Na nog een dame blanche hebben we een einde moeten maken aan deze gezellige en geslaagde avond.. Eerlijk gezegd snap ik niet dat er zulke negatieve berichten over dit restaurant op deze site staan. Achja, ontevreden mensen zul je er altijd bij hebben. Deze avond is zeker voor herhaling vatbaar!! Bedankt daarvoor!
Jillian .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Grote porties, middelmatig kwaliteit. Het 12 uurtje was niet de beste keus- taai brood en niet alle vis smaakte even vers of goed bereid. Kibbeling was wel lekker met goede friet (maar hoe moeilijk is dat?)
Personeel had het druk maar werkte snel om mensen te bedienen.
“Zeezicht” is wel het voordeel van het restaurant. Het restaurant is verder simpel bekleed. Als je op de boot naar Schiermonnikoog gaat, is het goed om tijd te doden maar verwacht geen culinaire hoogstandjes.
Eliez .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Nadat we van de boot waren gekomen besloten we om naar het restaurant te gaan, het was er redelijk druk.
Na een tijdje er gezeten te hebben hebben we zelf maar om iets te drinken gevraagd, het werd gebracht na er om gevraagd te hebben en de bestelling werd opgenomen.
Hier hebben we meer dan 1 uur op moeten wachten en we zagen zelfs mensen weggaan omdat ze zolang moesten wachten.
Het eten viel tegen de scholletjes waren gefrituurd, en de salade was besmeurd met een bruine saus die wij niet lekker vonden.
De huis gerookte zalm was lekker maar de rest viel tegen.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Echt een visrestaurant. Leuke ligging en interieur. Voor de kinderen ligt een schepnet klaar om bij het strandje op zoek te gaan naar schelpen en krabben.  Het eten is echter middelmatig. Verwacht geen culinaire hoogstandjes. De gebakken schol viel uit elkaar en smaakte waterig. De friet en salade waren erg basic. Het eten bleek maar moeilijk te zakken. De espresso was oploskoffie, Nescafé. Die hebben we dus teruggestuurd. Jammer, want een espressomachine moet je toch minimaal hebben als je een serieus restaurant wilt zijn. Wij gaan er niet meer naar toe. We kunnen ons ook niet vinden in het woord passie van de vorige recensie.
Markterappel .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Na een heerlijk dagje op schier zijn wij binnengelopen bij Villa zeezicht, bij binnenkomst langs een goed gevuld homarium gelopen wat meteen een stukje ambacht en passie uitstraalt, waar zie je dit nog ? Gelegen aan de zee is vis natuurlijk goed vertegenwoordigd op de kaart, het leuke is dat ze hier beneden onder het pand een eigen visrokerij hebben waar alles op ambachtelijke wijze gebeurt. Ik wou dit stukje kort houden maar na het lezen van de recenties hieronder besloot ik mijn hand in het vuur te steken voor deze passievolle en jonge mensen ! Wij hebben genoten van gerookte wildzwijn filet met pompoen ( ook huis gerookt met een perfecte garing !! ) mijn vrouw had een doperwtencreme soepje, mooi op bord de garnituren en de soep werd met een porseleinen theepot aan tafel uitgeserveerd. Een leuke presentatie en creatief inzicht van de kok. Vervolgens gebakken schol gegeten, heerlijk vet visje, totaal niet droog, goed gebakken en viel zo van de graat af, vergeleken andere restaurants hier in de buurt steekt deze tent er echt met kop en schouders bovenuit. Ook was het kreeftgerecht bij ons op tafel beland, watermeloen, pesto en vanille zout met zachte kreeft, in een woord fabelachtig echt waar ! Jammer dat mensen dit niet zien , of het negatieve altijd willen laten klinken. Men kan niks anders doen dan de passie te waarderen en de liefde voor gastvrijheid te koesteren, na een kort gesprekje hierover met de chef, kwam hij tot de volgende uitspraak die mij nog lang zal herinneren aan een goede, lekkere vismaaltijd : 'Geen liefde is oprechter, dan de liefde voor lekker eten , dus ik doe mijn best om iedereen dat in te laten zien ' Bravo jongelui !
Bjartur S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Giseren bij Zeezicht gegeten, het diner met kibbeling,voor €13,50. Een grote portie kibbelig, dat wel en goede frietjes! Maar daarmee is het ook wel gezegd. De kibbeling was flauw, makeloos en vooral erg vet. Daarop lag een bosje vrij slappe smakeloze zeekraal. Apart er bij geserveerd en schaaltje met een stoofpeer, bordkartonnig met een sterke wijnsmaak.
We zaten in het achterste deel van het restaurant, een beetje in het donker, een grote wandlamp was kapot, een spotje verder op in het plafond deed het ook al niet.
Jammer, geen reclame voor een restaurant dat het ook wel goed kan doen.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2012
Wat een ontezttend prettige verrassing was dit! Wij waren hier toevallig terecht gekomen doordat we voor werk in de omgeving waren maar zijn daarna meerdere malen teruggekomen. Sinds een paar weken werkt hier een nieuwe chef die hiervoor o.a. bij Ivy en le Garage in de keuken heeft gestaan en dat merk je. De visschotels zijn fantastisch en de porties zijn immens, wat een genot. De zelfgerookte zalm en paling is zijn een van de betere die ik in tijden gegeten heb. Daarnaast is het decor binnen niet fantastisch (vandaar de 7) maar als je met beter weer buiten kunt zitten, kijk je met ondergaande zon heerlijk uit over Schiermonnikoog. Zodra ik weer in de buurt ben, kom ik zeker terug.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2012
gisteren bij villa zeezicht gegeten. Ligt prachtig aan de haven en je kijkt uit op schiermonnikoog. Helaas was het eten niet goed. We hadden scholletjes met zeekraal. De zeekraal zat er niet bij, bleek later op te zijn en de schol was droog omdat het veel te lang gebakken was, een keer teruggestuurd maar het kwam hetzelfde terug. Het leek alsof de schol niet vers was, al gebakken was en even opgewarmd was. Volgens de bediende was het vers en vers gebakken. Echt heel zonde en duur voor 18 euro. Het meisje deed wel iets van de prijs af maar dat was eigenlijk niet afdoende. Ik heb niet lekker gegeten.
Hdodde .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Gegeten bij Villa-zeezicht Lauwersoog. Het is al een maand geleden , maar had de bediening belooft een recensie te schrijven. De locatie en het uitzicht zijn overweldigend ik denk de mooiste plek van Groningen. Ik kom hier regelmatig met mijn vrouw om vis te eten en te genieten van de zee. En ook afgelopen keer is dit weer zeer goed bevallen. De visplateau echt vers, het voelt alsof de vis zo uit zee op je bord springt.
Groet’n out Grunn