Villa Voorstad

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Een echt leuk eetcafePlus. Met een prachtig terras, een heerlijke zonnige serre, frisse bediening en een uiterst vriendelijk geprijsde menukaart. Lekkere pulled chicken met een erg lekkere rucola/ananassalade voor nog geen 15 euro. Of een supersateh, of een vega risotto met geitenkaas. Allemaal erg betaalbaar, goede porties en een prima sfeertje. Aanrader!
TimBosman .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Ooit begonnen als de verassing van Nijmegen. Maar naarmate ik er vaker kom zie ik de kwaliteit en kwantiteit achteruit gaan. Dit eetcafe gaat aan zijn eigen succes ten onder.

Dit eetcafé heeft de slechtste bediening van Nijmegen. Nadat ik het hoofdgerecht op had kwam de serveerster aan. Sow, was lekker lekker hé. Het was geen vraag maar eerder een mededeling. Zonder de vragen 'was alles naar wens' , 'heeft het gesmaakt' of 'willen jullie nog een dessert' neemt ze borden in rap tempo mee. We moesten 15 minuten wachten totdat ze zuchtend terug kwam met de vraag of we de kaart nog wilde zien. Nou, bij nader inzien, nee bedankt. Bij het afrekenen werd de vraag gesteld of het allemaal naar wens was. Ons antwoord was nee. Daarop werd niet op ingegaan. Het respons: Oke.

Advies vermijd dit "eetcafe'. Er zijn veel leukere plekken in Nijmegen. De zeer onvriendelijke bediening verpest de sfeer van de avond. Het eten was matig. Het is er vies. In de kozijnen zijn spinnenwebben en er cirkelen dikke bromvliegen om de planten. 1/10 krijgt het.
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Het Waterkwartier (mijn buurtje) in Nijmegen komt wat mij betreft wat horecagelegenheden tekort. Gelukkig is er Villa Voorstad. Ik heb hier nu twee keer geluncht. Prima lunchkaart met voldoende keuze voor iedere voedselvoorkeur. Vorige keer had ik een lekkere frisse salade en deze keer brood met kroketten. Lekkere knapperige goed gevulde kroketten. Een goed verzorgde, moderne, niet heel originele inrichting en vriendelijke bediening maken dit tot een prima plek om zakelijk of prive af te spreken. In de zomer lekker buiten zitten.
Kim C.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Vooraf brood met kruidenboter en tapenade besteld. Kruidenboter was net genoeg om 3 stukjes brood fatsoenlijk mee te smeren. De rest van het brood dus 'verplicht' met tapenade.
Na bijna een uur op ons hoofdgerecht gewacht te hebben en al zeker een kwartier met lege glazen gezeten te hebben (en tevergeefs geprobeerd oogcontact te maken met de bediening), opgestaan en de 2 dames van de bediening (die samen bij de bar stonden) gezegd dat we toch wel behoorlijk trek hadden en ook graag nog een drankje zouden drinken. Ik vermoed dat er gewoon niet aan de keuken was doorgegeven dat ons hoofdgerecht uitgeserveerd kon worden...
Hoofdgerecht (pulled chicken) smaakte verder prima, maar was niet heel bijzonder ofzo. Overigens waren het kippen stukjes en geen pulled chicken...
Toen de tafel werd afgedekt werd er gevraagd of we nog een nagerecht wilden. We bestelden 2 koffie. Vervolgens werd de kaart op onze tafel gelegd...?
10 minuten later kwam de bediening wederom vragen of we nog een nagerecht wilden bestellen... Euhm, volgens mij hebben we 10 minuten geleden 2 koffie besteld? Waarop de dame reageerde met de opmerking dat de bonnetjes achter de bar kwamen en iemand anders het moest maken ofzo?
Dus, bediening was niet alert en niet attent.
Eten was ok, maar niet bijzonder genoeg om er een keer voor terug te willen komen. Decor was prima.
Lisette W.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
We komen vaker eten, omdat het eten lekker is voor een vriendelijke prijs. Als vooraf het visplankje is smullen, de risotto als hoofdgerecht (steeds wisselend recept) is mijn favoriet.
Leuk restaurant met vrienden, je partner, maar ook met kleine kinderen is het leuk. Leuke, kindvriendelijke gerechten en van tevoren kun je bijvoorbeeld een spelletje doen (liggen daar in de kast).
Nijmo .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Afgelopen maandag 21 maart weer gegeten bij Villa Voorstad met een vriend. Allebei genoten van de uitgebreide broodplank met smeersels vooraf en het vegetarische hoofdgerecht. De pasta met paddenstoelen was super lekker!
De bediening was goed en attent zoals we dat gewend zijn. En wat een prima huiswijn. Maar goed dat Villa Voorstad op loopafstand ligt!
Fiona J.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Je kunt hier best leuk zitten en de kaart zit prima in elkaar; vis, vlees of vega. Toen ik hier at en een maaltijdsalade nam, had ik echter bij lange na niet voldoende voor een volle maag. Daardoor vond ik het best duur, voor wat je kreeg. Dan heb ik het over prijs-kwaliteit-kwantiteit-verhouding. Daar is mijn beoordeling op gebaseerd. Het was lekker, maar niet bijzonder. Grotere porties, iets anders dan friet bij het hoofdgerecht serveren zou al veel verbeteren en dan kom ik graag terug!
Latta-tjes .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Gezellig samen met een vriendin gegeten bij Villa Voorstad.
Een mooie locatie met serre en allemaal leuke verschillende stoelen. Voldoende parkeerplaats in de nabije omgeving.
De kaart is prima, je kunt een aantal gerechten in twee formaten bestellen. Een keuze van twee kleine gerechten 'vitello tonato en een visplankje' was snel gemaakt en zorgde ervoor dat er plaats over bleef voor een toetje.
Panna cotta met chocolade ijs en thee met kleine zoete lekkernijen maakte ons diner compleet.
Prima bediening verzorgde op tijd de drankjes en het eten.
Qpie .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Leuk, gezellig restaurantje net buiten het centrum. De openslaande deuren maken het ook heerlijk in de zomer, ondanks het ontbreken van een terras. Tweemaal geluncht en beide keren goed bevallen. Grote porties, heerlijk verse broodjes en niet overdreven - maar genoeg - keus.
Cathy V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Vaak langs gereden, maar steeds niet in de gelegenheid geweest. Tot deze keer, het was heerlijk zonnig weer, maar er was regen voorspeld.
Dat was nou het leuke, voor alle klanten die buiten zaten was er ook binnen gereserveerd.
Het eten was heerlijk en de bediening ondanks de regenbui die er inderdaad kwam, waardoor iedereen verhuisde, voortreffelijk.
Ik kan deze locatie aan iedereen aanbevelen !!!
Liefhebber31 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Al regelmatig wezen eten en zeker niet voor 't laatst. Gevarieerde kaart voor zowel lunch als diner, uitstekende prijs-kwaliteit verhouding en zeer bekwaam personeel. Kleine dingetjes, zoals gratis karaf water maken het voor ons af. Mooie locatie met prima zonnig terras. Aanrader voor iedereen. Bijkomend voordeel; gratis parkeren.
Jojow .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
voor de eerste zomerse dag een tafel voor 3 (met gast) gereserveerd om half 6.
Heerlijk gegeten maar erg lang moeten wachten op ons eten.... anderhalf uur!
De marokkaanse kip was lekker en 2 x dorade met gamba's in principe ook erg lekker. Er werd bij het uitserveren gezegd dat de bijbehorende friet en salade zou worden nagebracht. Halverwege werd nogmaals gesignaleerd dat de bijgerechten zouden worden gebracht en voor de derde keer toen we klaar waren en onze rosé ook op was. De vriendelijk serveerster vroeg of we de friet en sla alsnog wilden hebben..... Met de excuses "Het is de eerste terrasdag en we zijn zwaar onderbezet qua bediening en keuken....."
He??? Je weet toch dat het 24 graden gaat worden en je ziet je aantal reserveringen toch? Daar stem je je personeel op af, of je neemt geen tafels meer aan!
De sla en de friet niet geleverd (het halve gerecht dus) en toch de volle gerechtprijs moeten betalen.....
Uit voorzorg geen toetje thuis maar een kopje koffie gaan drinken.
We komen misschien nog wel eens terug als het regent maar zeker niet meer op een terrasdag!
Jammer, een teleurstellende ervaring!
Joyce en Jos

Orca1974 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Vanavond een waanzinnige lekkere black agnus burger gehad, mijn lekkerste burger ooit in Nederland. We eten hier regelmatig, prijs-kwaliteit verhouding is meer dan uitstekend.
Jet-mei25 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Heerlijke lunch op een doordeweekse dag. Daarbij genoten van een lekker wit wijntje.
Het was gezellig druk. Laagdrempelig en de gasten waren van alle leeftijden. Een aanrader voor alle dagen van de week en genoeg plek om je auto te parkeren. We komen zeker nog eens terug.
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Leuk restaurant, vintage ingericht. Zeer goede gerechten tegen een zeer schappelijke prijs. Keuze maken uit de kaart was moeilijk. Zeer persoonlijke bediening. Heerlijke rode huiswijn.Aanrader
Tamara20-09 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Na een ontspannen dagje Sanadome kwamen wij voor het diner in dit gezellige eetcafé terecht. Wij vonden het eten voortreffelijk en de bediening zeer vriendelijk. Ik kan Villa Voorstad van harte aanbevelen.
Thelas .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Een heerlijke avond gehad in Villa Voorstad. Het eten was verrukkelijk (de herfstsalade is zeer aan te raden) en mooi gepresenteerd, de bediening vriendelijk en attent, en de sfeer is goed. De hoeveelheid eten is niet overdadig, zoals vaak in restaurants die wat chiquer zijn, maar er is altijd de mogelijkheid om er nog een (extra) bakje friet bij te bestellen. Wij komen hier zeker terug.
Riet V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Villa Voorstad is een restaurant wat op een fijne locatie ligt, buiten het centrum met ruime parkeergelegenheid, het is heerlijk licht, ruim, fijn terras, prima kaart, ook heel geschikt om te lunchen, vooral de lunch met kopje soep, boterham met croquet en boterham met naar keuze zalm of geitenkaas is aan te bevelen! Hele goede prijs ook!
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Omdat veel restaurants 's-zondags zijn gesloten, en ook om parkeren in de Nijmeegse binnenstad op koopzondag te vermijden, streken we voor de lunch neer bij Villa Voorstad.
Helaas was het geen terrasweer, maar ook binnen is het prima vertoeven, hoewel het allegaartje van "oude" stoelen op mij een rommelige indruk maakt.
De lunchkaart is niet groot, maar wie niet uit is op uitgebreid of quasi-chique voedsel kan uitstekend terecht.
Mijn partner koos voor de soep van de dag en kreeg een lekkere en goed volle kom pompoen-kerrie-cocossoep (Eur 4,--). Daarbij nam ze twee forse kroketten zonder brood (Eur 6,--, mét of zonder brood).
Voor mij was het lunchplankje: een kleine kom tomaten-paprikasoep, een snee vloerbrood met kroket en een snee vloerbrood met goed aangeklede carpaccio (Eur 8,50). In plaats van carpaccio kan ook geitenkaas of gerookte zalm worden gekozen.
Hierbij dronken we een glas rode huiswijn (Eur 2,85) en een tapbiertje (Eur 2,20), en dat bracht de totale rekening op nog geen Eur 25,-- voor 2 personen.
Een prima locatie voor een eenvoudige, snelle maar lekkere lunch voor een zeer redelijke prijs.
Jos M.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Fijn dat er in Oud-West een gezellig eetcafé is waar je als buurtbewoner makkelijk naar binnen loopt en dan de keus hebt uit een heel gamma van eenvoudig tot een wat meer maag verwennend niveau. De keren dat wij er waren was de bediening zeer adequaat, zonder opklopperij en charmant. Precies zoals dat past in een eetcafé. Wij hopen dan ook dat het zo blijft: een soms verrassend goede keuken maar zonder de strapatsen van een naar sterren strevend restaurant