Villa Velperweg

Velperweg 23 6824 BC Arnhem Nederland Kaart

Over het restaurant Villa Velperweg

Franse verfijning op je bord!

Net buiten het stadscentrum van Arnhem vind je deze statige villa. Een plaatje om te zien, wow! In de keuken bereidt de chef de lekkerste gerechten met als leidraad het seizoen en als inspiratie de allerbeste producten. De kaart wisselt elke week, dus je raakt zeker niet snel uitgekeken op dit fijne restaurant.

Meer informatie over restaurant Villa Velperweg

Goed bereikbaar met het openbaar vervoer

Maandag t/m Vrijdag 11:30 - 00:00
Zaterdag 17:00 - 00:00
Zondag 17.00 - 21.00

geurt H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
met een diner voucher bij villa velperweg geweest.ik kom hier vaker altijd goede wijnen en bediening.. vooraf aperitiefhapjes elke keer verschillend..daarna erg lekkere bitterballen met paddestoelen...een kalfsoester met paddestoelen ook lekker en als dessert een amerenentaartje met dessertwijn...en nog koffie genomen met zoetigheden ook elke keer weer anders..ik kan dit restaurant bij iedereen zeer aanbevelen.
marga Q.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Erg lekker gegeten, mooi op bord verwerkt en smakelijk. Op een mooie locatie, met parkeerruimte en gezellige rustige sfeer
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Erg lekker gegeten, prima wijnen. Wat dat betreft aanbevelingswaardig. Tips voor management : zorg dat de prijzen van de wijnen op de nota overeenkomen met de prijs op de menuborden; pas de tekst op de nota aan, het is geen verassing dessert maar verrassing. Wij komen zeker terug!
Jacqueliens .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de AH-actie in een prachtig pand met sfeervolle inrichting. Hier komen we in de zomer zeker nog eens terug!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Mooie locatie, fijne bediening netjes en aardig. Een vrouw ( leidinggevende ? ) liep rond in een soort hobbezak met spijkerbroek, geen gezicht kan echt niet. Eten was redelijk goed, peper en zout wel nodig anders te flauw. Wijn te duur aangeslagen en 3 glazen teveel berekend. Prijs kwaliteit verhouding niet voldoende
esposthuma .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Vriendelijk personeel. Goede uitleg van het eten. Voldoende op de kaart zowel vis als vlees. Een mooie en sfeervolle ambiance. Veel aandacht besteed bij het opmaken van het eten op je bord. Een aanrader om terug te komen.
l1anne .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
OMG! Wat een heerlijk maal! Echt een aanrader! Met de bon van de Albert heijn was het ook nog eens goedkoop. Aan elk gerecht zat super veel smaak en waren ook erg mooi opgemaakt. Echt een feestje op elk bord. Spannende combinaties die klopte. De sfeer was goed, voelde super luxe aan. We gaan zeker terug!
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
We hebben wederom genoten van het proeverijmenu. Dit menu is absoluut de moeite waard. Je krijgt een selectie van de voor-, hoofd- en nagerechten van de kaart. Het was weer erg lekker.
Pukkie1 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
lekkere gerechten en goede hoeveelheden zodat we wel 3 gangen op konden maar toen ook wel voldaan waren. Het hoofdgerecht had wat warmer op tafel mogen komen. De wijn was ook goed en de koffie aan de bar was leuk, Even een wat rustiger plekje om na te genieten.
Thelma D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Gegeten met AH bonnen. Mochten uit hele kaart kiezen. Kaart interessant genoeg om nogmaals terug te komen, erg lekker gegeten coquilles en zeebaarsfilet. Vriendin had kreeftenbisque en pompoenquiche, ook erg lekker allebei. Ik vond het dessert amarenentaartje wel prachtig opgemaakt, maar ietsje flets, vooral vergeleken met de frambozenbavarois!
rjcasparie .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Een feest om hier (weer...) eens te zijn. Heel veel pluspunten, maar een klein opmerkingetje: in de zaal, ja het plafond is hoog, zat in een hoek een zeer zichtbare spinnenweb. Die had al eerder ontdekt moeten zijn.
We komen zeker (weer...) eens terug!!!
rust171 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Altijd mooie keuze te maken uit verschillende mogelijkheden. Heerlijke zeebaars met thais tintje. Uitstekende wijn Rasteau *Rhoine)
Pica .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Met AH actie 3 gangen gegeten, een van ons was voor de derde keer in deze gelegenheid. We hadden een reservering om 19.30 en waren dik twee uur later alweer thuis. We arriveerden vanwege het weer ca. 10 minuten vroeger. Het zat helemaal vol, personeel rende af en aan. Af en toe was er met dat langslopend personeel oogcontact, maar we moesten bij de deur die 10 minuten wachten voordat iemand naar ons toe kwam. Bij het aan tafel gaan hebben we onze jassen maar over onze stoel gehangen, er werd niet gevraagd of we ze wilden ophangen. De bediening tijdens het eten ervoeren we als plichtmatig en wat kortaf, ze kwamen wel geregeld langs. We kregen gelijk wat te drinken, prima. De drie gangen waren mooi opgemaakt en smaakten goed, maar niet excellent en kregen we binnen 1,5 uur geserveerd. Het lukte nauwelijks de fles wijn die we hadden besteld in die tijd op te krijgen. Het brood wat bij het voorgerecht hoorde zou eerst 'zo komen', toen 'zat het in de oven' en daarna zeiden ze dat 'het helaas op was'. We konden met het toetje wel wachten, maar daar hadden we toen geen zin meer in. We voelden ons op dat moment alsof we aan een lopende band zaten en werden 'afgewerkt'. Kortom: de ruim €70 die we toch nog kwijt waren met het tweede diner gratis vonden we nog te veel. Uit eten gaan doen wij veel, ook bij michelin/sterrenrestaurants komen we geregeld. Het gaat ons daarbij naast prima eten vooral om de beleving. Ook in simpele eetcafe's ervaren we veel meer gastvrijheid dan deze avond. We hebben ze nog € 5 extra gegeven voor het 'geren' . Zelfs daar werd alleen met een 'dank u' op gereageerd en is ons niet gevraagd waarom we dat vonden. Voor ons dus niet meer. Jammer want het is een hele mooie locatie met veel potentie.
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Verrassende gerechtjes, prima smaak. De inrichting is erg gezellig, tafeltjes staan wel wat dicht op elkaar. Bediening is redelijk; aardig maar niet bijzonder. We willen zeker nog een keer terugkomen.
margo E.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Altijd prima eten hier. Aardig en attent personeel, keurige bediening, mooie ambiance.Heerlijke gerechten, met zorg bereid en een vaak wisselende kaart. Echt een aanrader.
woppes684 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Diner op tweede kerstdag 2016. Vier gangen plus wijnarrangement voor ca. EUR 75 pp. Ambience is prima en het personeel was erg vriendelijk. Behalve het tussengerecht was het menu prima, maar ik had meer exclusiviteit verwacht. Het wijnarrangement (ca EUR 30 pp) was duur en teleurstellend.
Voorgerecht 'paling mousse' was erg lekker, ofschoon de palingmousse niet al te veel paling had gezien. De vergezellende wijn (Franse gewürztraminer) was te zoet; zat bijna tegen een dessertwijn aan.
Tussengerecht (bladerdeegje met gekonfijte rodekool en gebakken foie gras) had niet moeten worden uitgeserveerd, want de foie gras was aan één zijde vrijwel geheel zwart verbrand; bij mijn tafelgenoot hetzelfde. Minpunt voor de chef, die moet dat gezien hebben. Vergezellende Riesling wijn was prima.
Hoofdgerecht (hertenbiefstukje) was uitstekend, de wijn (Malbec) een beetje 'gewoontjes'.
Nagerecht (kaasplankje) met een paar kaasjes voor beginnende kaasproevers en veel ander spul. Voor liefhebbers nauwelijks interessant. U kunt beter aan uw gasten vragen welke kaasjes ze willen. Maak bijv een lijstje waarop ook wat pittige kazen op staan (Rocquefort, Epoisse, Munster, Rommedou (Herve), om er een paar te noemen). Vergezellende dessert wijn (Banyuls) leek erg op port. Ik had liever een mooie muskaatwijn gehad.
Samenvattend had de wijnkeuze veel beter gekund, vooral ook vanwege de buren (Robbens & vd Hoogen). Afgezien van het verbrande tussengerecht, dat gewoon niet kan, was het menu prima maar niet speciaal. De wijn is duur.
Ik heb in mei 2013 ook al eens een recensie geschreven op deze site. Het is wel verbeterd, maar kan nog veel beter.
Ik kom waarschijnlijk wel een keer terug, voor een herkansing.
PS: Ik had geen zin om over het tussengerecht te klagen; het was kerst...
D.fidder73 F.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
We hebben genoten. Vriendelijke ontvangst. We konden zelfs nog een ander tafeltje uitkiezen. Heerlijk voor-hoofd- en nagerecht. Dit is zeker niet de laatste keer Villa Velperweg.
Marisca Z.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
we hebben gezellig en vlot gegeten van het uitgebreide driegangenmenu (met gedeelde hapjes vooraf: erg goed, het hoogtepunt van de maaltijd). Het was tamelijk druk in het restaurant en er is behoorlijk wat glaswerk gesneuveld, maar we kregen desondanks prima service.
ambroek .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Aangezien ik vindt dat je na een maal ergens gegeten te hebben geen definitief oordeel mag vellen ben ik gisteren nogmaals naar Villa Velperweg geweest.Ze hebben vorderingen gemaakt.De bediening) is beter geworden.Nu het eten nog!!!
arnhemse .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
We hebben heerlijk geluncht. Wel moesten we lang wachten.
Voor ons tweeën duurde de 3-gangen lunch meer dan 2 uur. En de jongedame mag best watinder nuffig doen.