Over restaurant Villa van Streek

Het beste uit Drenthe

Streekproducten zijn leidend in dit gastvrije restaurant in Borger. Wat dacht je van bier uit Veenhuizen, Drents nagelhout en lady blue kaas uit Nooitgedacht. Deze heerlijkheden spelen ook de hoofdrol op je bord, alle smaken worden in hun waarde gelaten. Het blijkt maar weer: poespas is helemaal niet nodig.

Meer informatie over restaurant Villa van Streek

Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 23:00

Voordelig
Mary T.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Eten was erg lekker ,vers en oorspronkelijke smaken sinasappelsaus was verrassend , evenals de ijssmaken ,,,bediening. De bediening was zeer oplettend en gaf nog extra informatie . Deze plek is zeker een aanrader
MLZ .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We hebben met 8 collega's samen de avond doorgebracht in de Villa. Iedereen had iets verschillends uitgezocht, maar we konden wel tegelijk beginnen. De amuse was een sensatie, een ontploffing van smaken in de mond en kwam als een kleine verrassing vooraf! Heerlijk gegeten. Voor mij was de vis was lekker, de patat eigengemaakt en goed en de aardbeiensoep met ijs erg lekker!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Een restaurant in een bijzonder pand en een aparte uitstraling. Ongedwongen, maar zeer correcte ontvangst en bediening. Heerlijk gegeten! Zondermeer een gelegenheid om eens naar terug te gaan
Greven20 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Ter gelegenheid van mijn a.s. verjaardag trakteerden mijn dochter en schoonzoon mij op een etentje. Het werd de Villa van Streek. Als entrée kregen we een bruin getoast stukje brood met een pesto. Wat schamel, we kozen drie dezelfde gangen a la carte. Een carpaccio die bestond uit een hoopje sla vier plakjes rundvlees en een bakje geraspte kaas (geen parmesaanse) Leek niet op een mooie carpaccio. We hadden gekozen voor de zonnevis. Volgens ons kwam die uit een vacuumpakje dat diepvries bewaard was en na verwarming zo op het bord gestort was. Flauw, smakeloos, kledderig, filets waren stukjes geworden, Een aardappel gratin geplaveid met een kaaslaag en een bakje met ondefineerbare groenten. De frietjes in de schuur gebakken waren lekker.De verschillende toetjes waren lekker maar konden het diner niet meer goedmaken.
Het was een dinsdagavond (23 augustus) en gereserveerd via Iens. We zouden een telefoontje krijgen met een bevestiging. Niet dus.
Als begindrankje een witte Sauvignon, alcoholvrij biertje en een karaf water met twee! ijsklontjes. Inmiddels waren er op het buitenterras vier tafeltjes met totaal 7 personen aanwezig. Bij het bijschenken van de witte wijn werd het plotseling een Chardonnay. Jammer, maar die werd na een opmerking, vlot vervangen door de Sauvignon.
De propriétaire kwam zelf even checken, knoopte na handen schudden met één tafeltje een gesprek aan. Daarna verdween hij zonder de andere gasten een blik of woord waardig te keuren. Die andere vijf waren misschien wel nieuw en die vertellen het verhaal verder.
Het restaurant is heel licht gehouden maar rommelig en gaat over in een "winkeltje". Wat daar verkocht wordt is ons niet duidelijk geworden en de overgang naar het terras was ook rommelig onder de naam "boerenerf".
Nee het was het echt niet, we waren echt van Streek.
Con V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Het eten was geweldig, verrassend, culinair hoogstaand. De bediening was subliem, echt heerlijk, zo genoten. De wijn was top. Zeldzaam goed, vriendelijke bediening, goede ingrediënten en heerlijk bereid,. Wij komen nog eens terug, vanuit Brabant.
Ramon K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Na een leuke dag in Borger de dag afgesloten in prachtige tuin van Villa de Streek. De ambiance en gastvrijheid zijn van absolute klasse. Het eten TOP, goed bereid, lekker op smaak en vers en uit de streek. Voor de kinderen ook erg leuk vanwege de kruidentuin en nabij gelegen plantsoen. Een absolute aanrader waar we bij gelegenheid graag terugkomen.
Yvonnekats .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
We hadden een verrassingsmenu, het was heerlijk.
De bediening was keurig en kregen uitleg van het gerecht wat er in zat.
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Elke keer wanneer wij in de Villa eten zijn wij verrast door de heerlijke (streek) gerechten. Heerlijke, bijpassende wijnen maken de maaltijden steeds weer op en top!.
Het is ons favoriete restaurant in Drenthe en wij komen er heel erg graag, mede door de gezellige en eigentijdse inrichting en de uiterst vriendelijke bediening.
Een aanrader!!!
Tjinta100 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
leuke ambiance en fijne sfeer.prettige vriendelijke bediening. eten was redelijk.
voorgerecht van schenk met meloen was wat je ervan mag verwachten. gewoon lekker. hoofdgerecht van gevulde paprika was een tegenvallertje. paprika was nog keihard ( lees : rauw) en behalve geitenkaas bestond de vulling uit een klomp wat opnemen soort deeg leek, maar waar ik quinoa in meende te bespeuren. ik vond het geen traktatie. mijn partner had tuinkruidenbuillon en die was lekker. maar bij het hoofdgerecht, zijnde ribeye ontbrak de beloofde huisgemaakte peper roomsaus.
erg lekker was wel weer de compote van appel en aardbeien.....
bij de koffie geen zelfgemaakte bonbon en ook geen tasje met kanootjes mee naar huis. ook geen amuse trouwens. ik krijg de indruk dat gasten nogal verschillend behandeld worden??
Vandinteren1 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Eten basic met een paar uitschieters.
1 pers kreeg niet wat besteld was, ander voorgerecht, ander hoofdgerecht etc.
Prettige ontspannen omgeving, gastheer brengt dat ook goed over.
MLZ .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij Villa van Streek in Borger. De amuse was een smaakexplosie die lang na bleef hangen in mijn mond. Het voorgerecht van zalm met komkommer was een combinatie die goed op elkaar aansloot, vers bereid was en waarvan ik erg heb genoten. De forel was lekker, en vooral de bijzondere roerbakgroenten hierbij sprak me erg aan. Als nagerecht een mojito waarbij de rum apart in een pipet en zelf naar behoefte erbij kon vond ik aangenaam. Als afsluiting een heerlijke koffie met eigengemaakt bonbon, waarbij hele bijzondere zoals de limoen-chocolade bonbon. al met al heerlijk gegeten, De bediening was er als ze nodig was en ook dat vind ik altijd fijn. Leuke ontspannen sfeer en een hele fijne avond was het resultaat. Zeker voor herhaling vatbaar. Diny
Marie-José G.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij Villa van Streek, vooraf een voortreffelijke bouillon met lente-ui, daarna een verrukkelijke lamsschenkel. Voor mij helaas geen toetje want ik moet de calorieën in de gaten houden. Het restaurant heeft een geweldige sfeer door de eenvoudige maar smaakvolle aankleding en de winkel met streekproducten zoals honing en plaatselijk gebrouwen bier en prachtige Ierse wollen kleding. Het gastheerschap van Hans en zijn vrouw Joke maken een bezoek aan de Villa van Streek tot een avondje alsof je op bezoek bent bij goede vrienden.
Hilda H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Leuke ambiance en gastvrije ontvangst. We hadden een arrangement met wandeling. De gastheer begeleidde zelf de wandeling en deed dit op deskundige wijze. Alleen wat mij betreft informatie iets minder vaak in de vraagvorm. De lunch begon met lauwe soep, dit werd na klagen snel hersteld. Maar de zalm in de soep was echt een misser. De fijne smaak van de bouillon en de (zeer spaarzame) lenteuitjes ging totaal verloren. De rest van de lunch was in orde en smakelijk maar niet erg bijzonder. Broodjes ipv sneetjes brood is veel feestelijker. wat meer variatie bv krentenbrood of crackers zou niet misstaan. Ook wordt er geen melk of i.d geserveerd bij de lunch. Dat hoort er toch echt bij. De prijs is er ook naar. Al met al toch niet helemaal aan mijn verwachtingen kunnen voldoen. Daarom een wat magere voldoende.
Foke B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Hoe leuk is het om binnen te komen in een restaurant, winkel, keuken?
De inrichting oogt strak en helder, heel natuurlijk met gebruik van veel hout en een gezellig houtvuur in het midden.
De eerste indruk: je komt ogen tekort...rondom het zitgedeelte van het restaurant is er een gedeelte met streekproducten, boeken, kleding en een enthousiaste kok die staat te koken!
Een hartelijke gastheer die ons welkom heette en e.e.a. uitlegde...
Wij kozen voor het 3-gangen menu van (heldere) lenteuisoep met zalm, skreifilet met aardappeltaartje, gegrilde groenten, rarbarbercompote en als toetje frambozen kwarktaart met een bolletje muntijs.
Skreifilet hebben we ons laten uitleggen is van een kabeljauw gevangen in de Barentszee.
Alle gerechten puur, vers en met enthousiasme klaargemaakt, de kok is in de buurt dus we konden van alles aan hem vragen.
Het muntijs wordt speciaal voor dit restaurant gemaakt en was een echte smaak sensatie!!
De hele avond was een belevenis, gezellig, goed eten een regelrechte aanrader!!
p.s. ik heb expres geen 10 gegeven want dat is volmaakt en alles kan altijd nog ietsje beter... :)
Tania41 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Na wandeling aan de rand van Borger/hunebedcentrum bij Villa van streek heerlijk geluncht met de kinderen. Tosti's en voor mij een peren geitenkaastosti..mmmm Ook ranja voor de kinderen aanwezig en er kwam gelijk een doos duplo bij, dus ze konden zich ook vermaken. Je voelt je er thuis door de lichte gezellige inrichting en de rustige prettige sfeer. Er zijn ook veel handgemaakte ambachtelijke spulletjes te koop. Een lectuurmand. De thee was ook echt kwaliteit. Hun eigen frisse groene thee is een aanrader (Villa thee). We zijn zo lang blijven plakken.. nog extra kopje thee genomen, dat ik als grapje kon zeggen: Bedankt voor het verblijf ;-) Ook met mooi weer hebben ze een leuk theetuinsfeerachtig terras.
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gisteren mist en kou. Lekker warm en behaaglijk gegeten bij de Villa van Streek. We waren zeer tevreden. Een mooie avond gehad met een tof voor - & hoofdgerecht. Gastvrijheid en vriendelijkheid ! We verlieten verwarmd na een paar uur het restaurant met een tas vol mooie kwaliteitscadeautjes. Een aanrader.
Wse .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gastvrij, lekker eten en leuk voor de kinderen, er was speelgoed en de kinderen mochten zelf hun ijsje maken. Het toetje was heerlijk.
Verstraete .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Bijzonder lekker gegeten! Leuke bediening. Een enthousiaste kok met kennis van zaken.

Onze kinderen kregen volop positieve aandacht. Porties groot genoeg.

Extra compliment voor de gebruikte ingrediënten. Lokale leveranciers. Brood van de plaatselijke bakkers (afgewisseld! Top!)

Bij het bestellen van het nagerecht werden de kinderen uitgenodigd om zelf hun dessert te maken.

Huipiehorsepower .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Wij waren een paar dagen in Eestergroen in een leuk vakantiehuis. Daar hebben wij aan de eigenaresse gevraagd naar een goed restaurant. Zij heeft niet Villa van Streek genoemd maar wij zijn er bij toeval bij terecht gekomen.De opzet van dit restaurant om met veel streekgerechten te werken is erg goed geslaagd. Wat erg verrassend was dat de kok niet kwistig was met het hanteren van de zout en kruidenpot. Dit kwam het eten zeer ten goede. wij hebben er drie keer erg lekker gegeten en het verbaasd ons dan ook dat er enkele zeer slechte recensies waren.Wij kunnenons hierin echt niet vinden. Dit kan in onze ogen niet helemaal kloppen dat er zo'n groot verschil is in de beleving van het eten en het restaurant. Ook de winkel met streekproducten en kleding is erg leuk opgezet. Een advies aan mensen die een snelle hap willen nuttigen ga hier niet naar toe, maar pak een fastfood gelegenheid. Dit is een restaurant wat eten weer tot een feestje heeft weten te maken. Veel succes en graag tot een volgende keer. Huib & Astrid
Zweitse D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Vandaag met z'n tweeën gegeten in Borger.
We werden vriendelijk onthaald, het haardvuur knapperde en het feest kon beginnen.
Het brood met zelfgemaakte pesto was heerlijk en de rode Rhônewijn heel erg lekker.
De voorgerechten waren niet geweldig. De pompoensoep was flauw van smaak en de croutons waren zompig. He andere voorgerecht was varkenspaté. Die was lekker, maar een stukje brood of toast had het verschil gemaakt. (vergeten of de bedoeling?)
De hoofdgerechten waren aardig, maar daarvoor hoef je niet naar een restaurant. De kabeljauw was goed gebakken maar er zaten veel te weinig kruiden op. Klein ook.
De eendeborst met sinaasappel was ook niet goed gekruid. Van de bijgerechten is alleen de selleriesalade met mosterd het noemen waard, goede smaakbalans. De rode kool was eh.. rode kool, verder niks. Heel slecht waren de rosevalaardappelen. Lapjes leer met een sausje. Na onze klacht (terecht volgend de baas) werden ons betere beloofd. Die kwamen na 10 minuten en toen hadden wij ons andere eten al op, ook omdat het eten niet heel warm was.
Die aardappels waren iets beter maar absoluut nog steeds onder de maat.
Het dessert was ook niet geweldig. Frambozenparfait die alleen naar frambozen smaakte en erg zoet was. Ook hier ontbrak structuur in de vorm van een wafel of iets dergelijks.
De stoofperenijs smaakte niet naar stoofperen en de structuur van harde bevroren stukjes peer was niet echt geweldig. Wel strak: ook hier geen wafeltje, nootje of wat dan ook.
Voor 69 euro verwachten wij echt meer