Villa Suikerberg

1-A Potgietersingel 8011 NA Zwolle Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Villa Suikerberg

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 09:00 - 18:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,2
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Leuk lunchtentje naast de Fundatie! Rueda Verdejo ok! Salade geitenkaas en Cubsandwich en bijgeleverd brood ok! Bediening met jonge, toegewijde meiden!
Beste recensent,

Hartelijk dank voor uw reactie. Fijn te horen dat Villa Suikerberg u bevalt. Met extra veel genoegen lees ik u uw waardering voor ons personeel. Ik geef dat zeker door.

Michiel

Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Mijn favoriete lunchplek in Zwolle met de naam en entourage van een Villa. De locatie is centraal gelegen, naast museum de Fundatie. Kwaliteit van het eten is altijd goed, ik vind vooral het brood erg lekker. De bediening enthousiast en correct, ik voel me er altijd welkom.
Afgelopen zondag een high tea gedaan met zes vriendinnen, deze was vers en uitgebreid. Het feit dat we de bonbons lieten staan zegt natuurlijk genoeg! Helaas was het slecht weer en konden we niet in de voortuin (het terras) zitten, maar er was een tafel voor ons gedekt in een kamer met nog twee tafeltjes. Het is er vaak druk, maar doordat er gebruik wordt gemaakt van veel kleine en unieke hoekjes, ervaar ik dit niet zo.

Lunchen bij de Villa vind ik altijd genieten. Ik ben nog nooit teleurgesteld! Perfecte lunchplek voor een dagje Zwolle! En ook wel voor twee ;)
Jurisdictie13 .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Een aantal jaren terug at ik in de Villa de heerlijkste kroket van het land met een perfecte garnering. Blijkbaar is door het succes (lees combinatie van kwaliteit en lokatie) een sleetsheid opgetreden. Dus het was na twee eerdere bezoeken ietwat teleurstellend. De kroket was lauwwarm (6), met matig glimmend ragout (6-7) en te lichtbruin (7), maar gelukkig geen bijsmaak van vet (9). Bruinbrood (7) had steviger gemogen en de boter uit het kuipje moet onhandig met een puntmes uit het kuipje worden gepeuterd (6). Beetje dressing (7) op de garnering (7-8) en heel zachte mosterd (7-8), waar een kroketteneter zich normaliter niet aan waagt. Meestal vlotte, vriendelijk bediening in een prettige ambiance.
Beste heer, mevrouw, dank voor uw recensie. Een kroket hoort goed op temperatuur te zijn. Dat was bij u kennelijk niet het geval. Dat betreur ik. Ik lees echter niet dat u dit gemeld heeft. Dan had u ons de kans gegeven deze fout te herstellen en in uw beoordeling kunnen meenemen hoe wij met uw klacht omgegaan zouden zijn. Op de kaart staat vermeld dat er mosterdmayonaise bij de kroketten geserveerd wordt. Wilt u mosterd? Geen probleem. meldt het even.

Geachte mevrouw, mijnheer,
Dank voor uw reactie. Was beschroomd te reageren op de kroket, omdat mijn tafelgenoot net de zalm al had teruggestuurd. Dit omdat de zalmfilet voor bijna de helft uit het droge uiteinde van de zalm bestond. Daar hebben we na het terugsturen ook nog een keer om moeten vragen (na mijn eerste geconsumeerde kroket iets in de trant van: 'hoe lang duurt het wachten nog?'). We hebben zo lang moeten wachten op de zalm dat mijn kroketten beide geconsumeerd waren. De reactie op deze klacht verdiende dus niet de hoofdprijs en het was dus ook niet echt gezellig lunchen. Spitsuur, (de eerder wel eens ondervonden) kwaliteit en snelheid zijn blijkbaar lastig te combineren. Met betrekking tot de mosterd: dit was niet bedoeld als kritiek. Maar een echte krokettenliefhebber zal nooit mosterd gebruiken, tenzij de kroket niet of matig voldoet. Dan kan het een prima smaakverhuller zijn.
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Hier de lunch gebruikt na een bezoek aan museum de Fundatie. Het is een fraaie villa met 2 ruimtes en een licht interieur, en het personeel heeft het druk. De kaart bevat niets bijzonders, het eten is standaard en wordt op weinig originele manier bereid. Niet slecht maar ook niet goed - afgezien van de ambience - dus niet voor omlopen, in Zwolle kan men elders beter eten.
Beste heer Moons, dank voor uw reactie. Het is inderdaad erg druk bij ons. Daarom moeten lunches snel te bereiden zijn, maar wel met producten van prima kwaliteit. Wij willen echter niet voor een gemiddelde prestatie gaan. Ik ben daarom benieuwd naar uw tips om onze kaart nog onderscheidender te maken.

Vriendelijke groet, Michiel Wijermars

Reactie van proever:

Ik had een salade met o.a. 'gamba's' en zalm. Spinazie is altijd goed, maar dan verder met komkommer en tomaat, dat vind ik saai. Doe er dan b.v. avocado en peer of meloen bij, en niet teveel ui.

anf 2e reactie van restaurant:

Bedankt voor uw reactie. Wij gaan er ons voordeel mee doen bij de eerstvolgende aanpassing van onze menukaart.
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Geluncht na een bezoek aan de Fundatie. Tip gegeven om de tafeltjes iets sneller af te ruimen. Verdejo ok! Geitenkaas en Beef teriyaki redelijk maar niet bijzonder. Nota moest gecorrigeerd worden! Was geen probleem"
Lotte S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Een van mijn favoriete lunchplekken in Zwolle. Sfeervolle locatie, goed bereid eten dat altijd net even anders is dan elders. Van de week heb ik hier genoten van een salade met geitenkaas en bietensalsa. Mijn tafelgenoten was erg enthousiast over haar zalmomelet met mascarpone. Ook het erbij geserveerde brood was heerlijk. De bediening is ook prima, hooguit een tikje onpersoonlijk.
Hartelijk dank voor uw mooie recensie. Ook fijn is dat u de bediening als prima ervaart zij het als ietwat onpersoonlijk. Dat laatste daagt uit. We willen juist graag als persoonlijk te boek staan.
We gaan ervoor! nogmaals dank.
Eva Z.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Heerlijk geluncht na een bezoek aan het naastgelegen Museum de Fundatie (ook een aanrader). Erg sfeervol restaurant met vriendelijk, ongedwongen personeel. Heel lekker eten, erg smaakvol en zeer goede prijs / kwaliteit verhouding. Een echte aanrader!
Meisjesmoeder .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Goed en voldoende gegeten op een prachtige zonnige locatie in Zwolle. Bediening liet te wensen over helaas. Bestelling werd na lang wachten opgenomen, mensen die na ons binnen kwamen, werden eerst geholpen. Vuile vaat blijft te lang op tafel staan. Wilden nog 2e rondje koffie, is er niet van gekomen, duurde te lang voordat bediening dit opmerkte (lege borden, lege kopjes). Gemiste kans. Ik begrijp dat tussen 12 en 2 uur spits is, maar men moet echt beter opletten.
Maar, ik probeer t een volgende keer weer.
Beste mevrouw, hartelijk dank voor uw feedback. In het weekend is het op die tijden inderdaad alle zeilen bijzetten. Dan duurt e.e.a. wel eens langer dan wenselijk of ontsnapt er iets aan de aandacht. Dat wil ik echter niet als excuus aanvoeren. Wij zullen extra opletten. Ik hoop dat u een volgende keer het anders zult ervaren.
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Vandaag voor de tweede keer de lunch gegeten bij Vila Suikerberg. Beide keren in combinatie met een bezoek aan museum de Fundatie en een stadsbezoek. De eerste keer in een warmer seizoen op het terras op het gras buiten was goed bevallen. Vandaar dat we hier weer naar toe gingen. Nu, in november, zaten we binnen in het achterste gedeelte. Een prachtig oud pand, licht ingericht. Voor kun je ook op kussens in de vensterbank zitten. We werden vlot en vriendelijk geholpen. De thee was heel apart en wordt los door het personeel gekocht en in een filterzakje gedaan. Lekker "zelfgebakken" koekje erbij. We aten twee kroketten met lekker bruin brood en een grote bruine bol met humus, feta en salade. Grote hoeveelheid en heerlijk van smaak. In een vitrine lag gebak (o.a. mooie brownies, appeltaart, hoge cakejes) die we nu helaas niet konden proeven. Misschien een volgende keer.
Hartelijk bedankt voor uw mooie recensie. Fijn dat het ook de tweede keer goed bevallen is. Een volgende keer moet u inderdaad maar eens een keuze maken uit onze gebaksvitrine.
U bent van harte welkom!

Puckbmc .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Hier hebben ze nog niet van klantvriendelijkheid gehoord. Reserveren was moeizaam. We wilden graag om 12.30 uur komen maar moesten perse 12.00 uur aanwezig zijn, anders konden we niet komen. Hilarisch dat wanneer je er dan dus een half uur eerder bent je pas na een half uur gevraagd wordt wat je wilt drinken. Een van ons moest de parkeermeter tussentijds bijvullen, daar deed de bediening heel moeilijk over pas toen we aangaven dat we dan weg zouden gaan gaf ze wat wisselgeld. Toen we aangaven dat er een persoon extra mee was zei de bediening dat ze dan helemaal een stoel extra moest pakken.
Het eten was als je over prijs/kwaliteit verhouding spreekt slecht. De salades leken vooral gevuld met sla uit een zakje en weinig vulling. Zo was er in de herfstsalade met gorgonzola, perzik en ham. twee stukje perzik te vinden, twee plakjes ham en aan de gorgonzola zat de korst nog. De ober gaf aan dat je dat best kon eten... ja dat klopt maar of het ook lekker is..? In de Gambasalade moest je zoeken naar gewokte groenten achteraf bleek dat de twee stukje broccoli te zijn en de gamba's waren ook op 1 hand te tellen. De tosti brie was lekker. Verwarming stond op 10 dus het was ook bloedheet. Hier gaan wij nooit meer heen!
heel jammer dat mevrouw klantvriendelijkheid verwart met het weglaten van feiten. Na contact via mail zet mevrouw haar hakken in het zand. Daarom reageer ik nu op deze manier. Mevrouw werd om 12:00 uur verwacht, kwam echter tegen 12:30 uur. Haar kritiek m.b.t. parkeergeld en stoel zijn volstrekt onterecht. Op haar beleving van het eten zou ik normaal serieus ingaan maar laat ik nu voor wat het is. Dat is haar mening.
CorjanvanEudel .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Vandaag hier samen met 7 gasten gelijk na openingstijd uitgebreid koffie gedronken en hierbij een lekker gebakje genuttigd. Hele sfeervol ingerichte villa met vriendelijk en behulpzaam personeel. Een foto nemen van het hele gezelschap werd pro actief aangeboden en verder niets op het personeel aan te merken. Koffie is goed, netjes een glaasje water naast de espresso. In principe niet meer dan normaal, maar helaas niet overal vanzelfsprekend. Gebak was ook lekker en ruim voldoende. Rekening viel ook nog eens erg mee. We hebben hier eerder ook al eens heerlijk geluncht. Mooie plek, goed personeel en lekker eten/drinken. In Zwolle? Ga ook eens langs bij Villa Suikerberg.
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Leuke stek voor een lunchroom. Via iens.nl uitgezocht op basis van de recencies. En het is prima eten tegen normale prijzen. Tafelgenote nam 2 garnalenkroketten en was zeer tevreden. Ik nam de lokale kaas met mostermayo en sla op 2 heerlijke broodjes. Bediening is niet heel snel hoewel er voldoende personeel aanwezig was. (Ik denk dat ze niet voldoende mensen in de keuken hadden) Decor prima, leuke uitleg over het onstaan van villa Suikerberg.

Een geslaagde lunch die ik een ieder kan aanbevelen.
Hartelijk dank voor uw reactie. Fijn dat u onze locatie en het eten waardeert. Wij leggen er eer in om ook vlot te bedienen. Omdat onze keuken klein is kan bij grote drukte de wachttijd toenemen. Onze excuses dat het wat lang geduurd heeft. Ik hoop in ieder geval dat u het wachten niet als onaangenaam heeft ervaren.

Februari .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Prima eten: Wrap met zalm en Ciabatta met humus. We zaten heerlijk buiten mooi uitzicht. Op een gegeven moment kwam er een heer en een dame van rond de 20 ook op het terras zitten. Kennelijk bekenden van de bediening. De dame ging er uitgebreid voor zitten: met haar voeten op de tafel. Een bediende kwam de bestelling opnemen: een late en een koffie, vroeg uitgebreid hoe het was maar geen commentaar over de schoenen. De volgende bediende kwam langs, met haar werd uitgebreid gesproken of ze er nog bleef werken naast haar studie, geen commentaar over de schoenen. De derde bediende kwam langs om de bestelling te brengen en er volgde een gesprek over een ver oord waar de dame en heer naar toe zouden gaan, geen commentaar over de schoenen die de hele tijd op de tafel bleven liggen! Het is een prima locatie, het eten is van uitstekende kwaliteit maar hier gaan we niet meer naar toe. Van deze tafels moeten de gasten ook eten!!! En er was niemand die er wat van zei, ze keken er naar meer niet. En voor betreffende dame gelden kennelijk andere fatsoensnormen, walgelijk!
Beste proever in spe,

Fijn dat u het eten bij ons waardeert. Verder kan ik op uw recensie het volgende zeggen. Sommige gasten voelen zich kennelijk zo op hun gemak, dat de benen in de relaxmodus gaan. Dat kan heel onbehoorlijk zijn, maar hier is een nuancering toch wel op zijn plaats. Het tafeltje waar u het over heeft, is een bijzettafeltje/hocker bij onze loungebank. Dat is niet bedoeld om van te eten. Uw recensie suggereert anders. Wij herkennen ons daarom niet in het beeld dat u schetst.

Reactie van proever:

Bedankt voor uw nuancering. Wij hebben aan zo'n bijzettafeltje/hocker gegeten... Het zou dan in dit geval op zijn plaats zijn geweest om dit mede te delen.

anf 2e reactie van restaurant:

Beste februari,
Dank voor uw reactie. Ik had deze nuancering liever in uw recensie gelezen. Uw recensie wekt nu een indruk die gewoon niet klopt. Als de overige tafels bezet zijn maken onze gasten er vaak zelf geen probleem van om van een bijzettafeltje te eten. Wij vinden het aanmatigend om gasten te zeggen dat dit niet kan. Wij wijzen ze er wel vaak op dat het erg krap is.
Prima dat u kritisch bent. Het helpt ons om alert te blijven. Wel vind ik uw recensie overtrokken.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Tussen de middag op een warme dag geluncht met twee dames. Vlotte bediening. Wij kozen de wrap met zalm. Niet verkeerd, maar ook niet echt bijzonder. De wrap zelf was iets te droog en taaiig. Vulling wel ok, en verder wat bordvulling met sla etc. Met een glaasje rosé erbij en met het uitzicht op de gracht etc. is het toch een leuk stekje om te lunchen. De cappuccino was ook goed.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Ruime keuze uit lunchgerechten: warme en koude broodjes, salades, soepen. Wij kozen de zomerse salade, met o.a. kip, de ciabatta met kip cajun en de ciabatta met humus/feta/gegrilde paprika. De gerechten smaakten allemaal heerlijk en de porties waren royaal en met verse ingrediënten belegd. De cappuccino was ook goed. De bediening was vriendelijk, adequaat en vlot. Villa Suikerberg is een prachtige en sfeervolle locatie met een gezellig terras. Het ligt direct naast museum De Fundatie, ideaal lunchplekje dus na een bezoek aan het museum.
L S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2014
Wat een leuk plekje, vlak naast De Fundatie. Klein, maar fijn terras met uitzicht op de singel. Heerlijke lunch met broodje caprese, zeer rijk vol bord, en scampisalade. Bij de laatste kozen we voor de kleine variant, maar voor een normale eter is dat een hele maaltijd. Verrukkelijk klaargemaakt met lauwwarme gezonde broccoli en bietensla, champignons en veel scampi's. Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Heerlijke frisse wijn uit de Pays d'Oc erbij. Als we in Zwolle woonden gingen we er vast vaak lunchen.
Beste heer, mevrouw,
Bedankt voor uw mooie reactie. Erg leuk om te lezen. Fijn dat u het bij ons zo naar uw zin heeft gehad.
Bij uw volgende bezoek aan Zwolle zien wij u graag terug.

Michiel Wijermars,
Villa Suikerberg.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Top locatie in Zwolle in een sfeervolle villa. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Belangrijkste: je kan zien dat er aandacht besteed is aan de gerechten. Het ziet er niet alleen prachtig uit, het smaakt ook uitstekend. Als we nog eens in Zwolle zijn gaan we zeker nog een keer langs!
Yffie .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Vanuit het station richting het centrum zie je Villa Suikerberg liggen. Tijd om iets te eten, gekozen voor Vloerbrood Chèvre chaud, warme geitenkaas met honing, rozijnen, walnoten en salade dit is zeer leuk gepresenteerd de geitenkaas zit in een glaasje en is verwarmd het brood is ook erg goed. Ook de tomatensoep is goed van smaak.
Mtuinman .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Wij hebben vandaag de high tea uitgeprobeerd. En dit is ons prima bevallen. Scones zijn goed en de appeltaart vond onze dochter erg lekker. Je kunt in de villa prima zitten, genoeg ruimte en mooi licht.
Al met al een aanrader dus!

Familie Tuinman
Richard Leeuwenhart .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
Voor de 2e maal gelunched. Dit keer viel het tegen. De nog steeds originele broodjes leken dit keer minder belegd of waren "soggy".
We hadden een aantal weken van te voren gereserveerd en hadden erbij gezegd dat het om een 75 jarige ging. We verschenen precies op tijd. Werden niet welkom geheten alleen op een moment werd gevraagd of we nog even wilden wachten omdat er met de mensen die aan onze (ruime ) tafel zaten was afgesproken dat ze weg zouden gaan zodra wij zouden arriveren. Dat lijkt me voor hen niet prettig maar voor ons is zoiets gênant. Bediening was aardig, maar niet attent op lege glazen. De eigenaar, hoewel aanwezig, had toch wel even kunnen reageren op het feit dat er een 75 jarige bij was.
Akoestiek bleek dit keer nog erger omdat er ouderen bij het gezelschap waren. De andere groep ging op een gegeven moment weg. Toen konden we even praten. Toen werd het zaaltje om gebouwd voor een bruiloft(?). Nee, ik had er door mijn vorige ervaring meer van verwacht.