Villa Ruimzicht

Ruimzichtlaan 150 7001 KG Doetinchem Nederland Kaart
31-314320680

Over het restaurant Villa Ruimzicht

Proef de streek

In deze indrukwekkende stadsvilla in Doetinchem word je van het begin tot het einde helemaal in de watten gelegd. Chef-kok Arthur kookt met de seizoenen mee en werkt maar al te graag met producten uit de omgeving. Vraag ook de bediening om een bijpassende wijn bij het eten, dit maakt het culinaire plaatje helemaal af. Een ontzettend fijne plek waar je helemaal tot rust komt.

Meer informatie over restaurant Villa Ruimzicht

Jouw recensie over het restaurant Villa Ruimzicht

Bert W.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Zeer lekkere streekproducten voor een redelijke prijs!
Gerrit W.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Van 's middags twee tot zes op een zonnig najaarsterras gezeten met diverse biertjes, wijntjes en versnaperingen. De sfeer en de bediening zijn goed. Prettig vertoeven!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
veel en veel te lang gewacht op de gangen. Heeft de avond verpest.
gekregen waarvan op navraag restaurant was aangegeven het niet te lusten.
personeel maakte meer fouten.
Margaret H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Altijd goed eten! We gaan er graag naar toe. Prijs-kwaliteit is prima. Regelmatig andere kaart. Aanrader!!
jeekaa X.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
prachtig
hotel/villa,ekkere Caesar salade en Bio croquetten ,brood,voedzaam en smaakvol.Plek om terug te komen,ook voor diner,wel meer vegetarisch,is aan te bevelen.
Theo R.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Vriendelijke en deskundige bediening.
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Villa Ruimzicht is een prachtige ambiance. Maar dat dat wordt doorberekend in de prijzen van het eten. Ik kreeg twee (overigens heerlijke) gegrilde groene asperges bij mijn kleine stukje sucadevlees. Met kleine plofjes luxe groentecrème. Het lag als een plaatje op mijn bord. Maar we hebben amper voldoende te eten gehad. Aan de bijbestelde frites (een klein bakje voor 3 personen) hadden we niet genoeg, dus voor een tweede keer een bakje bijbesteld. Stond later op de rekening voor 7,50. Plus een euro voor de mayonaise. Nog niet eerder meegemaakt in een restaurant, dat iets van aardappel apart moet worden bijbesteld en dan voor een dergelijk bedrag. Dat maakt de vriendelijke bediening niet goed. Ondanks de korting met de dinerjaarkaart was ik teleurgesteld en ga ik hier niet meer eten.
elcke H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
geweldig lekker eten erg mooi opgediend, zeer vriendelijke bediening, veel amsterdamse restaurants kunnen hier iets van leren
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Villa Ruimzicht heeft sinds kort een nieuwe, jonge, ambitieuze chef, afkomstig van de Echoput. En dat is te merken. Mooie, verrassende gerechten. Wat te denken van een tartaar van runderezel (een vrij onbekend stukje rundvlees) met mosterd en gefermenteerde komkommer, en erg fraai gepresenteerd. De zacht gegaarde forel met gepocheerde oester met kruidenolie smaakte geweldig, evenals de zacht gegaarde rundertong met krieltjes, gepocheerde kwarteleitjes en bieslookolie. Het hoofdgerecht bestond uit twee bereidingen van lam met peterselie crème, gekonfijte citroen, koolrabi en raapsteeltjes.
De afsluiting bestond uit rabarber met hangop en een granité van bleekselderij, een heerlijk dessert.
De keuken heeft met de nieuwe chef een kwaliteitsslag gemaakt!
Pascal H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
3 gangen verrassingsmenu... heerlijk gegeten samen, mooie bier- en wijnkaart, attent personeel en een mooie ambiance. Aanrader!
Sandra F.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wij hadden het menu van de AH restaurantactie. Dit was erg goed en dus ook qua prijs aantrekkelijk. Men ging erg flexibel om met het menu. Dus als je b.v. Iets anders als hoofdgerecht wilde was dat geen enkel probleem, complimenten voor de service! Wij komen zeker nog eens terug om gewoon van de kaart te eten!
Wilma H.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
het ruimzicht stelt niet teleur. lekker eten met een prima bediening en sfeer. kom ik zeker terug. ik moet dus verder iets zeggen omdat ik 120 tekens moet schrijven. (dit vind ik nou onzin)
Bert T.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Goede reputatie. Exterieur is klasse. Diner duur maar goed. Fantastische bediening door vaklui. Gebouw binnen en buiten fantastisch. Echter interieur met een wansmaak en matched niet met het concept. veel te druk ingericht. Eettafels en -stoelen regelrecht uit Ikea. Achtergrondmuziek te luid en totaal niet in stijl. Met weinig investering kan het geheel geupgrade worden naar een harmonische smaakvolle klassieke stijlvolle omgeving.
ikwingraagwat .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
hilarisch? /jammer dat de tafeltjes zo dicht bij elkaar staan dat ik klem zat bij t weglopen. dit doet erg van der Valk-achtig aan.....snel snel ...niet zo romantisch.
Prima porties ,we hebben voldoende te eten gehad
Gwenda V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Het was een rustige avond, dus er hing een prima sfeer. De gerechten waren goed, alleen er was geen rekening gehouden met 1x geen vis. Dit werd bij het hoofdgerecht netjes opgelost door een iets groter portie. Daarnaast waren er geen bijgerechten, dus als we de friet (van €5,-) niet bij hadden besteld was het misschien net genoeg of net niet. Het is ons nog nooit overkomen dat er geen bijgerechten bij een hoofdgerecht geserveerd worden, erg vreemd. Verder was het eten prima, maar niet helemaal in verhouding met de prijs.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Alles was perfect behalve dat we na afloop koffie en thee bestelden waar we bonbons bij kregen maar daarvoor wel 3,75 voor de koffie en 4,00 euro voor de thee moesten betalen zonder dit besteld te hebben. Dit zagen we pas toen we thuis waren en de rekening bekeken. Dit kan toch echt niet ongevraagd. Ook de porties waren niet al te groot maar omdat we friet hadden bijbesteld hadden we toch voldoende gegeten. De friet met mayo koste €10.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Met AH/IENS actie. Alles was perfect behalve dat we na afloop koffie en thee hadden besteld waar een paar bonbons bij werden geserveerd die we niet besteld hadden maar wel werden berekend.
Koffie 3,75 en Thee 4 euro. Ook hadden we 2 porties frites(mayo) bijbesteld die voor maar liefst 10 euro op de rekening stonden. Toch niet zo'n leuke kennismaking.
Patrick Z.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
We waren met AH bon. Geen keuze , maar wel gevraagd of er met iets rekening gehouden moest worden.
Smaakvol en voldoende , goed gepresenteerd en gerechten waren ook op juiste temperatuur.
voorgerecht had wel iets meer op kamertemperatuur gemogen voor meer smaak belevenis i.p.v. aan de koude kant (koelkast) . Snelle , professionele bediening. graag weer. we waren met 2 wijn, 2 bier en 2 koffie EUR 65 kwijt.
dat klopt voor wat we hebben gekregen. tot de volgende keer
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Wat een wijnen!

We zijn onze keuken aan het verbouwen, dus thuis eten was even geen optie. Met de laatste bonnen van AH/Iens weer een keer naar Villa Ruimzicht. Plezierig rustige ambiance.
Voorgerecht van huisgerookte zalm op in bietensap gegaarde couscous, met wat gele biet. Lekkere stevige zalm. En een mooie bijpassende wijn, een 2014 Riesling/Gewürztraminer van Binz & Bratt uit Rheinhessen. Zuiver, fris, droog met veel aroma's.
Daarna een runderlende, met een saus waar je in de verte iets truffel in proefde. Maar weer een mooie wijn daarbij, uit de Pays d'Oc: Vénerie Grenache-Syra-Mourvèdre 2014: kersen!
Als nagerecht een stukje appeltaart (herfst), met wat kaneelijs en een stukje stevige chocolade ganache. Die chocolade was uitstekend, maar het appelgebak viel tegen, was zompig, niet bijzonder dus. Maar alweer die wijn: Pedro Ximénez Romate, zoet geweld van rozijnen met chocoladetonen. Heerlijk, zeker bij de ganache.
Kopje espresso met 3 bonbons (werden bij ons niet apart berekend overigens).
De wijn overwon het eten dit keer, en met de bus een uur eerder dan verwacht konden we weer naar huis.
We rekenden af voor het menu AH 3-gangen actie: 1x € 38,50, wijn arrangement 2x € 19,50. En natuurlijk de espresso 2x € 3,75 (met die lekkere bonbons dus).
naphausen-siebelder .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
lekker, maar niet bijzonder of exclusief. Snelle bediening, de 3 gangen werden eveneens in een goed tempo achter elkaar geserveerd.