Villa Ruimzicht

Ruimzichtlaan 150 7001 KG Doetinchem Nederland Kaart
31-314320680

Over restaurant Villa Ruimzicht

Proef de streek

In deze indrukwekkende stadsvilla in Doetinchem word je van het begin tot het einde helemaal in de watten gelegd. Chef-kok Arthur kookt met de seizoenen mee en werkt maar al te graag met producten uit de omgeving. Vraag ook de bediening om een bijpassende wijn bij het eten, dit maakt het culinaire plaatje helemaal af. Een ontzettend fijne plek waar je helemaal tot rust komt.

Meer informatie over restaurant Villa Ruimzicht

• Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Alles was perfect behalve dat we na afloop koffie en thee bestelden waar we bonbons bij kregen maar daarvoor wel 3,75 voor de koffie en 4,00 euro voor de thee moesten betalen zonder dit besteld te hebben. Dit zagen we pas toen we thuis waren en de rekening bekeken. Dit kan toch echt niet ongevraagd. Ook de porties waren niet al te groot maar omdat we friet hadden bijbesteld hadden we toch voldoende gegeten. De friet met mayo koste €10.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Met AH/IENS actie. Alles was perfect behalve dat we na afloop koffie en thee hadden besteld waar een paar bonbons bij werden geserveerd die we niet besteld hadden maar wel werden berekend.
Koffie 3,75 en Thee 4 euro. Ook hadden we 2 porties frites(mayo) bijbesteld die voor maar liefst 10 euro op de rekening stonden. Toch niet zo'n leuke kennismaking.
Patrick Z.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
We waren met AH bon. Geen keuze , maar wel gevraagd of er met iets rekening gehouden moest worden.
Smaakvol en voldoende , goed gepresenteerd en gerechten waren ook op juiste temperatuur.
voorgerecht had wel iets meer op kamertemperatuur gemogen voor meer smaak belevenis i.p.v. aan de koude kant (koelkast) . Snelle , professionele bediening. graag weer. we waren met 2 wijn, 2 bier en 2 koffie EUR 65 kwijt.
dat klopt voor wat we hebben gekregen. tot de volgende keer
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Wat een wijnen!

We zijn onze keuken aan het verbouwen, dus thuis eten was even geen optie. Met de laatste bonnen van AH/Iens weer een keer naar Villa Ruimzicht. Plezierig rustige ambiance.
Voorgerecht van huisgerookte zalm op in bietensap gegaarde couscous, met wat gele biet. Lekkere stevige zalm. En een mooie bijpassende wijn, een 2014 Riesling/Gewürztraminer van Binz & Bratt uit Rheinhessen. Zuiver, fris, droog met veel aroma's.
Daarna een runderlende, met een saus waar je in de verte iets truffel in proefde. Maar weer een mooie wijn daarbij, uit de Pays d'Oc: Vénerie Grenache-Syra-Mourvèdre 2014: kersen!
Als nagerecht een stukje appeltaart (herfst), met wat kaneelijs en een stukje stevige chocolade ganache. Die chocolade was uitstekend, maar het appelgebak viel tegen, was zompig, niet bijzonder dus. Maar alweer die wijn: Pedro Ximénez Romate, zoet geweld van rozijnen met chocoladetonen. Heerlijk, zeker bij de ganache.
Kopje espresso met 3 bonbons (werden bij ons niet apart berekend overigens).
De wijn overwon het eten dit keer, en met de bus een uur eerder dan verwacht konden we weer naar huis.
We rekenden af voor het menu AH 3-gangen actie: 1x € 38,50, wijn arrangement 2x € 19,50. En natuurlijk de espresso 2x € 3,75 (met die lekkere bonbons dus).
Naphausen-siebelder .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
lekker, maar niet bijzonder of exclusief. Snelle bediening, de 3 gangen werden eveneens in een goed tempo achter elkaar geserveerd.
Tatiana K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Prettige ambiance, heerlijke gerechten, prettige bediening, maar als we de patatten er niet bij handen besteld was het een karige maaltijd.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Aardige bediening.Verrassingsmenu.vooraf wild.hoofdgerecht 3 x visvariatie.Heerlijke toetjes en goede witte wijn.
De bediening vroeg of we voorkeuren hadden.Neen, als het maar lekker smaakt.Vol lof dus.Volgende week komen we met vrienden!!
J L.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Leuk sfeervol restaurant. We kregen een verrassingsmenu maar konden van tevoren aangeven wat we wel en niet lekker vonden of dieet wensen. heel netjes. Het eten was super van kwaliteit n zag er mooi uit. in een ontspannen sfeer kon je genieten. keurig personeel dat je in all rust laat genieten van het heerlijke eten.
Jans2210 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heerlijk 4 gangen diner met zeer goede bijpassende wijn; bediening voorkomend, vriendelijk en goed; ambiance sfeervol. Al met al een heel gezellige/goede avond.
Stout .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Met AH bon + 4 personen lekker en zeer smakelijk gegeten; voorgerecht:plakje vis op bedje couscous met flinters van diverse groenten zoals schijfje komkommer en schijfje wortel en... wat klein grut als garnering.
Hoofdgerecht: wij kozen vlees (varken) op ??? en daaromheen allerlei mini mini groente maar ondanks mini mini perfekt. Nagerecht: bolletje ijs + 2 schijven chocolade roomachtige stukken. Daarna cappucino of espresso en ongevraagd daarbij geserveerd chocolaatjes die wel afgerekend moesten worden en dat hoort naar ons idee niet!!
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Heerlijke avond gehad! Lekker voorgerecht met couscous met gerookte forel en zalm. Daarna een hoofdgerecht met biefstuk. Heerlijk mals, ook mijn biefstuk die ze in verband met mijn zwangerschap goed hadden doorbakken. Bij het hoofdgerecht allerlei garnituur zoals spinazie, lekkere saus en een aardappelmuffin. Het toetje met allerlei lekkere dingen van chocola en pannacotta met lavendel was een feestelijke afsluiter. Bediening was erg vriendelijk. Voor herhaling vatbaar!
Marleen.arias4 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Eten was goed ,je proeft het product, het eten wordt niet met sausen en dressings verknoeit.
De borden zijn met aandacht opgediend.
De bediening was goed.
Prijs kwaliteit verhouding iets te hoog

T.vries648 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We hebben buiten kunnen eten,wat daar geweldig is in die prachtige tuin met oude bomen.Het voelde een beetje aan als een Italiaanse sfeer!!
Henkkr .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Normaal gesproken is Villa Ruimzicht een goede garantie voor heerlijk eten in combinatie met uitstekende service. Wellicht dat vanwege de topdrukte ten gevolge van de actie de bediening extra op de proef werd gesteld om het allemaal te kunnen bijbenen.
Mattywaterlanderloonstra .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten, alle gerechten waren heerlijk.Mooi uitgeserveerd, lekkere wijn.
Goede bediening en prettige entourage.
Afsluiting met fijne espresso met bonbons.

En dat met de aktie van Albert Hein.
Jan2987 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Als AH gast kregen wij het verrassingsmenu, erg lekker. Porties waren culinear. Zeer actieve gastheer die uitgebreid te tijd nam om te vertellen wat er op het bord lag. Aanrader.
Spj S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Het pand ziet er heel stijlvol uit.
Er is een leuk terras met lounge banken en comfortabele stoelen.
Het diner is van hoge kwaliteit en smaakt meer dan voortreffelijk.
Mooie opgemaakte borden.
Zeer de moeite waard om daar ook te overnachten.
E.hoogerdijk .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Ontvangst zeer correct. Bediening tijdens het eten heel attent (niet overdreven) keurig
Voorgerecht voor herhaling vatbaar, uitstekend.
Hoofd gerecht, goed, had iets warmer kunnen zijn, maar de smaak was uitstekend.
Jammer dat mijn vrouw niet zo gek is op rood vlees. (hadden we kenbaar kunnen en moeten maken), mijn smaak was het wel.
Nagerecht wederom heel goed
Inderdaad voor herhaling vatbaar, ook zonder bon
Barbara M.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Gisteravond met 5 gegeten bij Villa Ruimzicht. Ons werd vooraf vriendelijk gevraagd of we wensen hadden. In de reservering aangegeven dat er een vegetarier bij was, is niet doorgekomen. We vroegen of 2 van ons minder zout en wat meer groenten konden krijgen. Dat kon zeker zei de ober. De borden waren echter precies gelijk met de anderen, veel te zout en slecht 3 microscopische stukjes broccoli. Toen groenten bijbesteld, die werden echter opgediend in zoute bouillon! Slechte communicatie tussen de obers en de kok en naar ons. Jammer!
Rwissink .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Lekker gegeten. Het uitzicht in de eetzaal vanaf onze tafel was helaas slecht. Zicht op lege plantenbakken, een brandtrap en fietsen.......
vul de bloembakken en zet de fietsen uitzicht!