Villa Persia

Meer informatie over restaurant Villa Persia

7,2
Frankyvw72 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
via Groupon ook geboekt, kan de kritiek niet begrijpen. Het is uiteraard geen haute cuisine, maar gezien de prijs meer dan voldoende en smaakte goed. Vooraf inderdaad stokbrood met sinazie-yoghurt en wortel/kippesoep. Smaakte gewoon goed! En het hoofdgrecht is uiteraard veel saffraanrijst met diverse sauzen, zowel spinazie als kalf en kip. Mocht voor nederlandse begrippen wel wat meer zijn, maar smaakte prima en was voldoende voor de hoeveelheid rijst. Het toetje was echt heel erg lekker, we waren met 6 man, en iedereen had wat anders! bediening bijzonder behulpzaam en vriendelijk. Alleen de tv had van ons ook wel uit gemogen. Interieur gewoon gezellig, maar moet je van houden. Kortom, voor een gezellige, lekkere hap, niets mis mee!!!
Egbert H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Met groupon naar villa Persia. Vriendelijke ontvangst. Inerieur kitserig, tv staat aan te bleren. Voorgerecht redelijk, hoofdgerecht portie rijst, portie friet en enkele kleine stukjes kippenvlees, schijnt dat er ook lamsvlees was, maar kon het niet ontdekken en een lepel vol van iets vegetarisch. Porties erg klein, zelfs voor een proeverij. Nagerecht redelijk. Zeker geen aanrader!
Herdy_en_Heleen .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Afgelopen vrijdag hebben wij gegeten bij Villa Persia. Hiervoor hadden wij een Groupon. Volgens de aanbieding op Groupon was de chef van plan zijn lekkerste gerechten te reserveren, maar gelet op de eerdere recensies van Groupon-gasten waren onze verwachtingen op voorhand niet al te hoog gespannen. En dat was maar goed ook, want dat scheelde in de teleurstelling. Wat wij voorgeschoteld kregen door de overigens zeer vriendelijke mevrouw van de bediening was namelijk niet veel bijzonders. Vooraf kregen we een mandje stokbrood met spinazie-yoghurtsaus en een soepje met gort en wortel op basis van kippenbouillon. Op zich niet slecht, maar ook niks bijzonders. Als hoofdgerecht kregen we een groot bord met rijst én patat (patat met mayo!), begeleid door een drietal miniscule hapjes; een enkel stukje lam in een spinaziesaus, een enkel stukje kip in een saus van granaatappelsiroop en gemalen walnoot en een vegetarisch hapje met okra, tomaat en paprika. Niet onsmakelijk, vooral het kiphapje was lekker, maar al met al was het hoofdgerecht serieus onder de maat. Je kunt het niet maken om met zulke éénhappertjes voor de dag te komen en verwachten dat de gasten zich wel vol eten met patat. Dan betaal je zelfs met Groupon teveel. Als afsluiter mochten wij een dessert kiezen van de kaart. Wij kozen eenmaal voor het traditionele Perzische (saffraan)ijs en eenmaal voor een combi van hetzelfde Perzische ijs met een soort noedelijs met rozenwater. Prima. Al met al was het eten niet eens heel slecht, maar als kennismaking met de Perzische keuken verwacht je niet zulke karige hapjes en geen patat met mayo. Spijtig dat men bij Villa Persia – dat zichzelf aanprijst als het enige Perzische restaurant van het Noorden - niet begrijpt dat Groupon juist de ideale manier is om mensen kennis te laten maken met jouw restaurant en op die manier kunt verleiden om nog eens terug te komen. Dat zal nu zeker niet gebeuren.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Ook met een Groupon deal wezen eten. Had ik de vorige review maar eerder gezien. Voorgerecht was lekker, maar het hoofdgerecht was echt heel sneu. Patat en Rijst samen en drie kleine dingen.... vlees was wel lekker maar echt te weining. Verder was er ook een gevulde paprika met rijst en weinig smaak elementen. Toetje..niet zo lekker IJs. We hadden 2 verschillende toetjes uit Iraanse keuken. Het smaakte meer naar zeep.

Wij komen er niet meer terug, groupon deal voelde als snel wat geld verdienen en niet als een kennismaking met de Iraanse keuken. Voor 15 euro pp kun je ergens anders veel beter eten.
Ben E.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Gisteravond samen met mijn vriendin hier gegeten. We hadden een voucher van Groupon waarin ons beloofd werd dat de chef van plan was je in drie gangen een proeverij van zijn lekkerste gerechten te serveren. Nou dat beloofde wat. Het eerste gerecht was een soep met daarnaast een hapje van aubergine. Wat heel smakelijk was. Het tweede gerecht werd geserveerd op een rechthoekig bord met een groot vlak en drie kleine vakjes. In de drie zeer kleine vakjes lag respectievelijk een prutje van wortel; een heel klein stukje vis en in het derde vakje twee minuscule stukjes kip. Het grote vak werd gevuld met een flinke bult rijst en frietjes ?? Op mijn vraag waarom er zo weinig vlees/vis werd geserveerd en waarom er geen groente bij was, werd mij medegedeeld dat het een proeverij was en dat dit het was. Op de kaart zag ik allerlei lekkers zoals kebab, gehakt, lamsvlees en dergelijke. Maar dat was niet bedoeld voor de proeverij. Nee dit waren kennelijk de lekkerste gerechten van de kok (....)
En frieten voor een proeverij...(....) ?? Daarna mochten we het toetje van de kaart kiezen. We kozen voor de baklava met ijs. Ook dat was een teleurstelling. we kregen een klein stukje baklava en een groot stuk ijs, terwijl op de kaart stond zoete gebakjes met als toevoeging vanille-ijs. Kortom een geweldige tegenvaller en daarom niet een restaurant om terug te keren. Ons zien ze er niet meer terug.
Pia F.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Voorgerechten heerlijk! Persoonlijke bediening, een restaurant waar met liefde en Org gekookt wordt . Echt verrassende smaken, ik zeg doen!
050-5281585 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Veel te veel rijst. De lamshaas was leer. Niet smakelijk en weinig uitdagend. het hoofd gerecht echt te koud gereserveerd. het voorgerecht tonijn leek uit een blik te komen.
Scootro .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Na de positieve recensie in het Dagblad van het Noorden voor het eerst hier gegeten (we wisten niet eens dat dit restaurant in Groningen zat). Het was echt heerlijk, ongelooflijk smaakvol. Als voorgerecht hadden we kashke bademjoon en ashe doegh. Vooral de gegrilde aubergines waren ontzettend lekker gekruid. Als hoofdgerecht beide een vegetarisch gerecht gekozen, dolmehfelfel va godje en de khoreshte bamieh. Hoewel de traditionele keuken vooral op vlees is gebaseerd kom je als vegetariër ook uitstekend aan je trekken. De yoghurt met knoflook (mast moesir) als bijgerecht combineerde heerlijk met de gerechten. Als nagerecht perzisch ijs en een kopje thee met rozenwater. Een heerlijke afsluiter. Het decor moet je misschien even doorheen kijken, maar de warme en vriendelijke bediening maken dat je je gelijk thuis voelt. Totaal waren we 63 euro kwijt, dus ook wat dat betreft goede reden om dit restaurant een keer uit te proberen. Aanrader!
Janwesterhof .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Hoewel het restaurant niet meer dan half bezet was kregen we pas ruim een uur nadat we er waren te eten. Mijn eten was lauw en ging terug naar de keuken. De witte wijn daarentegen was niet koud genoeg en verdween in de diepvries.
De bediening was zeer vriendelijk, maar naar onze bevinding onervaren en niet goed op elkaar ingespeeld.
We aten gebakken zalm en twee spiesjes , een met gehakt, een met vlees. De zalm was goed gebakken en smakelijk; de spiesjes waren vlak van smaak. De salade shirazi was prima! Beide schotels waren voorzien van wel erg veel rijst! Wij vonden de prijs voor het gebodene aan de hoge kant; bv 19,50 euro voor de twee spiesjes!
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Vandaag voor het eerst kennis gemaakt met dit restaurant via een dagpas actie. Het restaurant zelf is zeer sfeervol ingericht. De bediening is echt super vriendelijk. En vragen over tradities worden enthousiast beantwoord. Het eten is echt heel erg lekker. Heb er echt van genoten. Wij hebben een zeer geslaagd avondje uit gehad en hebben zo heerlijk kennis kunnen maken met authentieke Iraanse gerechten uit de verschillende regio's .

Het enigste puntje van kritiek vind ik de porties van de 4 gangen proeverij. Kost nu via de actie 32,50 voor 2 personen, maar normaal voor 2 personen 64,50. Die 64,50 zou ik er normaal niet voor over hebben voor wat we nu gehad hebben. De porties van de gerechten vond ik eigenlijk te klein. Het bijgerecht en de hoofdmaaltijd mogen wel wat groter. Ook kwa vlees mag er wel wat bij. De hoeveelheid is weinig in vergelijking met andere restaurants. Het toetje was daarentegen wel weer super goed ook kwa hoeveelheid voldoende.

Alle begin is moeilijk natuurlijk en ik ga zeker nog een keer terug komen omdat het eten me wel echt heerlijk heeft gesmaakt. Maar ik hoop dat in de toekomst de porties van de actie bonnen ook zo zijn als die van de normale maaltijden. Nu had ik meer het idee dat alles gehalveerd was ten opzichte van de normale porties.

Kan nergens aangeven in de sterren of cijfers dat hoeveelheid te weinig was. Maar de kwaliteit van het eten was zo goed dat ik het toch een 9 geef als cijfer.
Lennartvl .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
We hebben vanavond de 4-gangen proeverij gedaan, erg lekker en we mochten bijna alles kiezen (in plaats van een vast menu wat je meestal ziet).
Ik ben zeer blij dat we eindelijk perzisch kunnen eten in Groningen en het eten stelt niet teleur! Vriendelijke bediening ook, veel kruiden in het eten en zoveel gerechten die je in Groningen nog niet kon vinden.. heel blij mee!
Ik heb vaker perzisch gegeten in het Midden Oosten en dit doet er niet voor onder. Ik had de lamschenkel als hoofdgerecht, viel zo van het bot af! De Faludeh Bastani (toetje) was ook erg lekker, en het voorgerecht ook (gegrilde aubergines met ...). De gebakken aubergines van mijn vriendin waren ook erg goed, met lekker brood erbij.

Al met al blij dat we goed perzisch kunnen eten nu! Decor past helemaal bij de sfeer.

Pluspunten dus de kwaliteit van het eten en de gerechten die je nergens anders vindt in het noorden, verbeterpunten: ik had er graag een exotisch biertje bij gedronken :)
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Ik ben al bekend met de perzische/iraanse keuken en we zijn er altijd gek op. We waren echt benieuwd of ze konden tippen aan onze ervaringen met de andere perzische restaurants.

We werden goed ontvangen, vriendelijk personeel.

4-gangen proeverij bij Villa Persia, ter kennismaking met de specialiteiten van de keuken. We mochten zelf kiezen.
Als voorgerechten de Kashke Bademjoon (gegrilde aubergines met uien, knoflook, mint en zure room), erg lekker! Goed van smaak. Ook de soep Ashe Reshte was goed. Hoofdgerecht een mix van verschillende soorten vlees met rijst safran (onze favoriete rijst!), vlees goed bereid, vooral de Chelokebab Koebide was heerlijk. Afsluiten met een dessert, normaal gesproken zijn we dol op Faludeh, deze viel helaas tegen. We hadden de Faludeh Bastani (combi van traditioneel perzisch ijs met faludeh Shirazi), waarbij de perzische ijs wel lekker was, maar de faludeh minder was.

Kortom: lekker, goed, gekruid eten, maar het toetje faludeh kan beter.