Villa Pastorie

Meer informatie over restaurant Villa Pastorie

Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 23:00

Bart D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Mooier kun je bijna niet zitten in Tilburg als het weer een beetje meewerkt. Het voorafje liet eerst wat op zich wachten, maar dit werd door de bediening prima opgelost met een bakje lekkere olijven van het huis. De hoofdgerechten niet spectaculair van smaak, degelijk eetcafévoer, wel goed toebereid.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Onverwacht in Tilburg bij Villa Pastorie. Eerste indruk is een beetje rommelig op de achterplaats. Dit wordt echter meer dan goed gemaakt door het leuke personeel en de kwaliteit van het eten. De combinatie van kop soep met garnalenkroket was erg leuk.
Ook genoten hoofdgerechten, vlees en vis, waren prima.
Aanrader voor zo maar even iets eten.
Ellie G.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Vanmiddag met m'n vriendin in de sfeervolle tuin van Villa Pastorie een lunch besteld, wat als eerste opviel was de oprecht gemeende vriendelijkheid van het personeel en de gastheer, eerst wat te drinken besteld en daarna de croque pastorie, een goede keuze, smaakte voortreffelijk, niet te veel en niet te weinig, met een verse salade erbij, meestal eet ik die verlepte garnering niet op maar deze zag er erg aantrekkelijk uit, de villa is wel een stukje lopen vanaf het centrum maar absoluut de moeite waard! Nog een belangrijk puntje vind ik het vermelden waard , de brandschone toiletten, heb zelden zo'n fris toilet gezien.
Al met al zeker een bezoek waard, we hebben niet binnen gekeken maar dat zal ongetwijfeld erg mooi zijn, was een heerlijk dagje Tilburg.
Kyadb .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Bij binnenkomst direct warm en charismatisch onthaald door de gastheer. Allereerst de borrelplank besteld (bestaande uit lokale producten) om vervolgens over te gaan op de garnalenkroketten. Beide regelrechte aanraders. Hoofdgerecht en dessert ook spot-on.

Overall een knusse omgeving, een daadwerkelijk huiskamer-gevoel, in combinatie met goed eten en een geweldig vriendelijke service. Ik kom hier in ieder geval zeker terug!
Brenda En Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Wat een leuk bed & breakfast! We hebben genoten, zeker van het overheerlijke ontbijt met heerlijk vers brood, verse jus d'orange en een precies goed gekookt eitje! Superfijn sfeertje!
BinkL .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Een eerste samenzijn met mijn broer en zijn gezin (5p totaal), die net over zijn uit NZ. De aanschuiftafel is de enige optie. Aangekomen blijkt dat deze voor het grootste gedeelte gevuld zal worden door een groep van 11p. en ook nog een rumoerige groep, volgens een medewerkster van Villa P. Wij mochten, na uitleg van de situatie, toch wat verderop zitten en alsnog à la carte bestellen, vanwege de bezwaren van geluidsoverlast, heel begripvol! Als je elkaar veel te vertellen hebt wil je elkaar ook kunnen verstaan....Het lijkt mij niet gunstig voor wie dan ook om naast zo'n groep te moeten dineren, en het concept wanschuiftafel leent zich daar niet echt voor naar mijn idee. Misschien iets om over na te denken?
We hebben prima gegeten, de ribeyes waren perfect gebakken. (Ik ben geen fan van boerenkool en spruiten, dat was mijn pech, ik zou deze combi niet gemaakt hebben!) De couscous heeft weer een geitenkaas fan opgeleverd, en zowel het kaasplankje als de parfait waren heerlijk!
Pansie23 D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Als gasten van de Bed & Breakfast hebben we gisteren ook gegeten bij Villa Pastorie. Aangezien we naar een bruiloft gingen hadden we maar weinig tijd. Het vriendelijke personeel wist in korte tijd een heerlijke maaltijd voor te schotelen. Een fijne risotto met vergeten groenten en een heerlijk rundergerecht, smakelijk en mals. Niets dan aandacht, gastvrijheid en vriendelijkheid, wat een geweldige plek om te eten (en om te slapen, maar dat is weer voor een andere site).
Ruud E.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wat een fantastische en gastvrije plek in het Piushaven gebied. Zowel het binnen als in in de terrastuin als aan de waterkant is het goed toeven bij Villa Pastorie. Ideaal voor een Bourgondische borrel, lunch of diner. Meestal kom ik er voor een drankje maar heb er afgelopen weekend ook een hapje gegeten. Ik was zeer aangenaam verrast door de friszoete pompoenrissotto. Bijzonder lekker voor de prijs van een eetcafémaaltijd. Ik kom er zeker nog eens terug.
Moniquedewerf .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Heerlijk mosselen gegeten, lekker gekruid! De bediening was erg vriendelijk, je voelt je welkom.Het concert in de tuin maakte de avond zeer geslaagd, we hebben genoten.
Monique
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Gisteren met vieren hier gegeten. Leuk zitten aan het water en de bediening was prima. Het eten niet. De vissoep ging nog wel, maar zat geen vis in, enkel schelpdieren. De Terrine van aardappel en varken sloeg nergens op en is nauwelijks een gerecht te noemen. De regenboogforel was smakeloos. De eendeboutjes waren flauw en veel te weinig. Crème brûlée was best lekker en kaasplankje (zonder uitleg) was ook wel oké. Wij komen hier niet meer terug.
Beste Tom 156,

Bedankt voor uw bericht en feedback welke wij altijd op prijs stellen! Maar oh wat jammer dat u niet van de gelegenheid gebruik heb gemaakt om uw bevindingen met ons rechtstreeks te delen. Met name ook omdat wij een nieuwe kaart hebben en houden dan gedurende twee weken “de Try-out dagen” waarbij onze gasten hun op- en of aanmerkingen op de gerechten kunnen geven. De reacties worden in het logboek opgenomen en op basis daarvan wordt de kaart definitief gemaakt.
U heeft zelf gekozen om twee voorgerechten te eten, de Belgische vissoep en de terrine. De Belgische vissoep staat bij ons al enige tijd op de kaart omdat deze erg veel wordt gegeten. Deze maken we vers op basis van vis en, voor de nieuwe kaart ook, met schaal en schelpdieren! Op de kaart staan ook expliciet de ingrediënten grijze garnalen en mosselen aangegeven. Dus begrijpen wij uw opmerking hieromtrent niet!
De Belgische vissoep wordt in een terrine geserveerd en willen toch benadrukken dat deze erg goed ontvangen wordt.
De terrine wordt met de meeste zorg vers gemaakt op basis van “varkens” procureur van boerderij den Elshorst uit Diessen en aardappel. Deze wordt in verschillende lagen opgebouwd en wordt er lavendel aan toegevoegd om het gerecht spannend te maken. Over dit gerecht gaf u aan het nauwelijks een gerecht te noemen. Ik zou onze keukenbrigade tekort doen om dit zomaar te accepteren. Een mening die wij zeer zeker respecteren en om die reden hebben wij een ander gerecht aangeboden! U gaf aan dat dit niet nodig was.

Jammer dat u onze heerlijke regenboogforel als smakeloos heeft ervaren, dit ondanks de gebakken kastanjechampignons, peterselie en mierikswortel.
Uiteraard valt er over smaak niet te twisten. Gelukkig, blijkt uit het logboek, hebben de andere meer dan 75 gasten die dit gerecht de laatste twee weken gegeten hebben erg positief gereageerd. Dit blijft ook zeer zeker op de kaart.
Ook de Brabantse eendenborst blijft op de kaart waarbij we zeker bekijken of het bord iets meer gevuld mag worden.
Wij vinden het belangrijk om op deze manier te reageren omdat wij van mening zijn dat uw ongenuanceerde reactie niet tot doel heeft om ons opbouwende kritiek te geven, waarbij we onze gerechten kunnen verbeteren dan wel aanpassen.
Wij vinden ongezouten kritiek belangrijk maar dan liefst in een discussie rechtreeks met ons. Dan zijn we opbouwende bezig wat altijd het einddoel zou moeten zijn.
We wensen u nog veel “proef plezier” bij de verschillende zaken dat u regelmatig bezoekt.

Met vriendelijke groeten,
Michel Deneef

Reactie van proever:

Hoi Michel,

Ik verzoek u vriendelijk om uw reactie op mijn bericht, en uw reactie op het bericht boven mijn bericht, nogmaals te lezen. Hopelijk begrijpt u dan nog beter waarom u mij voorlopig niet meer terug zal zien. Als er significante verbeteringen zullen plaatsvinden zal ik het wellicht een derde kans geven. Veel succes met uw zaak.
Berberis .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Buiten aan het water is het heerlijk, vooral in de namiddag en vooravond. Zon wat afgekoeld en prachtig stijklicht.
De bedienster kwam zelfverzekerd over, maar kon er niets van. Jammer, want goed personeel is tegenwoordig al zo'n schaarste. Het antwoord "dat mag", binnen de context dat je alleen iets wilt drinken en geen uitleg kunnen geven aan de inhoud van een hapje, maar enkel het hapje herhalen, laat allemaal te wensen over.
Slecht personeel is heel snel wegwezen en het elders proberen. Dit is hier al eens eerder voorgekomen. Dit was dus echt de laatste keer.
Beste Berberis,

Meestal bedank ik mijn gasten voor hun feedback, positief of negatief, want we kunnen er altijd iets mee. Door dit soort recensies heb ik besloten om vanaf nu altijd te reageren op elke recensie dan ook!
Want beste Berberis goed personeel is inderdaad een schaarste en gelukkig hebben wij bij Villa Pastorie een fantastisch team MENSEN! MENSEN met hart voor de zaak en met hart om onze gasten te pleasen. MENSEN die soms fouten maken, MENSEN die door drukte soms scherpte kunnen missen, niet al onze MENSEN zijn hetzelfde, Jonge MENSEN uit de afwas die soms gerechten brengen om ervoor te zorgen dat ze niet koud worden, maar vooral MENSEN die vriendelijk en oprecht met plezier bij Villa Pastorie werken en dat graag uitstralen. We hebben GEEN slecht personeel, hooguit was zij niet aandachtig geweest om jullie hapje, Plateau Villa Pastorie denk ik, (recensie was daarin nogal vaag) toe te lichten. Ik wil daar persoonlijk mijn excuses voor aanbieden en met name omdat jullie hierdoor een slecht gevoel bij hebben gehad. Hopelijk is ze wel correct gebleven naar jullie toe? Jammer dat daardoor het eten blijkbaar ook niet heeft gesmaakt gezien de punten welke u heeft gegeven, vreemd?!
Gelukkig kunnen we steunen op een heel breed publiek van trouwe gasten die juist omwille van de manier hoe wij met onze gasten omgaan terugkomen. Een sfeer van ongedwongen, huiselijk, strijkplank in de eetkamer, gasten die zich hier thuis voelen, laagdrempelig, fles wijn op tafel en samen delen met onverwachte ontmoetingen daar gaan wij voor! Productkennis en het informeren van onze heerlijks streekgerechten is zeer zeker een continu punt van aandacht en liefde voor het vak, maar geeft in mijn ogen nog niet het recht om hierop het predicaat slecht personeel aan vast te plakken. We werken met fantastische MENSEN!
Martijn G.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Heerlijk gegeten. Super locatie aan het water met mooie tuin. Eten was heerlijk en service erg vriendelijk. We komen zeker een keertje terug.
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Samen met een vriendin gegeten in de tuin van de pastorie. Lekker in het zonnetje en omdat we veel hadden gehoord over de Pastorie, hadden we er zin in. De tuin en decor is prachtig. Het eten was minder, de eendenborst was koud en bijna rauw. Maar dat kan gebeuren. Erger nog.. De bediening mist bezieling. We hebben lang moeten wachten op de kaasplank. Hoe lang kan dat duren? Uiteindelijk werd hij op tafel gezet, zonder uitleg. Er kunnen best wat fouten worden gemaakt, maar er was geen connectie met het personeel. Het maakte niet uit of we er hebben gegeten of niet..
Theis .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Erg leuke locatie, waar je zowel binnen, buiten in de tuin, als direct aan het water kunt eten. De bediening is heel vriendelijke en behulpzaam, de eigenaar is erg aardig en vindt het echt leuk dat je komt eten. Het eten is prima voor de prijs. Wij hadden het geluk dat de barbecue aan stond en de t-bone steak van de barbecue smaakte erg goed.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Villa Pastorie is een mooie zaak. Je kunt er niet reserveren, omdat ze spontane inloop willen stimuleren. Dat is een prettig idee.
Het tafeltje waar we zaten was wat krap. Het tafeltje was zo geplaatst dat ik zelf geen zicht had op wat er achter mij gebeurde. Dit is niet zo plezierig.
Het eten is goed, bereid met lekkere streekproducten.
Bedankt voor je reactie! Inderdaad hebben we een gezellig lange bank met zicht op de bar en het leven in de zaak! De stoelen tegenover de bank zitten met de rug gekeerd naar de bar. Hopelijk zat u in goed gezelschap. In ieder geval fijn om te lezen dat u heeft genoten bij ons!
Roel C.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
We hebben een heerlijk diner genoten bij Villa Pastorie. De bediening en sfeer was enorm goed. Het eten kwam vlot door, ondanks een volle tent. Maar zeker genoeg tijd om rustig te genieten van de tafelgasten in een gezellige huiskamer setting. Alleen een hoofdgerecht is wat karig maar het voorgerecht (aanrader om dit te nemen) maakt dit zeker goed. De tuin met verwarmde en sfeervolle veranda is ook een lekkere plek om te eten of het nagerecht te nuttigen. En bijna vanzelfsprekend is dit mogelijk. Villa Pastorie wil de Brabantse gezelligheid uitstralen waar alles mogelijk is, en daar slagen ze ruimschoots in!
Marja S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Met collega's een high tea gedaan bij Villa Pastorie. Prachtige Villa met een leuk terras en nog een apart terras aan het water. Interieur is erg mooi maar wel huiselijk. Veel leuke details zoals het uitgesneden kunstwerk in hal met daarin details van Tilburg. Bediening was erg vriendelijk. Ontvangst met een glaasje prosecco. Er werd verteld wat we zouden krijgen en alles werd in gangen opgediend. Bij het opdienen werd keurig verteld wat het was. Het was bijzonder lekker. Alles vers. Naast de bekende sandwiches, een lekker aspergesoepen, garnalenkroketje, verschillende heerlijke zoetigheden en als afsluiter cheesecake met framboosjes. Alles klopte. Echt een aanrader! Ga zeker nog een keertje terug om te eten.
Leuk detail is dat je er ook kunt overnachten.