Villa Nova

Dorpsstraat 38 8437 PB Zorgvlied Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Villa Nova

Jaap G.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Lunch gebruikt met een bond van GiftForYou. Met zo'n bon heb je geen keuze. Dat is jammer als je van bepaalde onderdelen niet houdt. Voor ons was het gewoon erg lekker eten: twee boterhammen, één met ham en een (zacht) gebakken ei en één met kaas. Daarnaast een bolletje huzarensalade en een salademix die lekker smaakte op de boterham met kaas. Tot slot een Van Dobben-kroket. Ik vond die kroket minder pittig en dat zou eigenlijk voor mij het lekkerste moeten zijn. Maar al met al lekker gegeten.
Negatief puntje: voor de twintig euro had er wel koffie of thee bij gemogen. Nu moesten we dat apart afrekenen.
Omgeving is prachtig, het gebouw zelf niet. Maar we zaten heerlijk buiten. Bediening is vriendelijk.
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Degelijke maaltijden. Ons hondje mocht mee dus dat is een pluspunt. Goede groenten bij het hoofdgerecht. Verwacht gee haute cuisine maar gewoon smakelijke goed geproportioneerde diners. Erg vriendelijke bediening.
Marank L.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Zo kan het en zo moet het. Attente bediening zonder poespas. Goed eten. Geen te lange of te korte pauzes tussen de gangen. Ga zo door. Wij komen terug.
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Gemengde gevoelens bij dit adres. Villa Nova ligt schitterend in het Drentsfriese Woud en is favoriet bij wandelaars, fietsers en ruiters. Met recht, want het terras is zeer uitnodigend. Als hotel-restaurant is het bedaagd, om het maar vriendelijk te zeggen. De tijd heeft hier lang stilgestaan. Nu zien we dat graag door onze verwende Randstedelijke vingers, maar gebrek aan kooktechniek in de keuken valt nooit goed te praten. Carpaccio en zalmtartaar; je krijgt wat er staat maar het ontbeert smaak, fantasie en gevoel. "veel" is vooral het devies. De entrecote is van dubieuze kwaliteit en zeer, zeer matig bereid. Erbij een modderige saus met champignons en een eiertaartje dat van binnen zacht is maar wel een zwartgeblakerde korst heeft. De kalfsoester is bereid als een tournedos maar heeft niet mogen rusten voordat deze aangesneden werd. Taai van structuur derhalve; een klassieke fout of pure onkunde? Naast deze borden werden we verrast door schaaltjes met gebakken krieltjes, tuinbonen (droog, taai), schorseneren (snotgaar met geschifte eiersaus), sla gesneden als soepgroente en zoete rabarber met een schijfje aardbei. Een mooie verwijzing naar de bekende toekan met een kers op de appelmoes? Het was droevig. De bediening was af en toe slordig en wat onbeholpen maar wel uitermate vriendelijk.