Villa Nieuwmarkt

6,6
7,2
Michelle K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Bediening was het een en ander vergeten aan te slaan bij het voorgerecht dus geen voorgerecht gehad. Bied hier ook heen excuses voor aan. Vervolgens was het hoofdgerecht wel prima maar de kennis over de gerechten en hoe het wordt opgediend ontbrak. personeel is niet erg klantvriendelijk en laat op zich wachten. Oja er loopt een kat door het restaurant..
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wij komen hier wel vaker voor een hapje en/of een drankje en normaal gesproken is er niets mis met de service. Maar de laatste keer dat we hier hebben gegeten was de service ronduit onbeschoft. Wij hadden eten en drinken besteld. We hoefden niet heel lang op ons eten te wachten en het smaakte verder prima. Tussendoor kwam er echter niemand vragen of we nog iets te drinken wilden, dus na het eten nog een drankje besteld. Maar vervolgens kwam er een medewerker naar ons toe en verzocht ons om even ergens anders te gaan zitten, want er kwam een groep van 6 personen die nog precies op onze plaatsen en de tafeltjes naast ons zou passen als wij ergens anders zouden gaan zitten. Wij keken elkaar verbaasd aan, van: is hij nou serieus? Mijn partner zei dat we dan de rekening wilden en liet weten dat we onze laatste drankjes graag wilden cancelen. Ze hadden het ook kunnen vragen op een manier van: "Wij zitten hier met een probleem, er is namelijk een groep van 6 man en die zouden we hier eventueel nog precies kwijt kunnen. Zouden jullie het een probleem vinden om naar het lege tafeltje daar te verkassen?" Maar nee hoor, het werd gebracht alsof er hoogbezoek kwam en gelieve daar even plaats voor te maken. Alsof het niet meer dan logisch is dat je dient te verkassen op het moment dat er meer verdiend kan worden aan jouw tafeltje.
Heel erg jammer dit. Als de communicatie anders was verlopen, waren wij mogelijk wél bereid geweest om te verplaatsen.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
De afgelopen weken eindelijk maar eens meerdere malen bij Villa Nieuwmarkt gaan eten, op het hoekje dat ik al jaren lang zie en waar ik dagelijks langs loop.
Het ziet er uit als een cafe waar men ook kan eten, met een knus terrasje. Binnen blijkt de tent echter best ruim en er is leuk gedecoreerd met snuisterijen. Een gezellig en sfeervol interieur.
Nooit rustig, en nooit te druk, dus je kunt meestal meteen aanschuiven. Top.
Klein puntje van aandacht is dat er (door de drukte?) her en der wel wat vuil ligt (vloer, raamkozijn etc) van voorgangers en buren.

De bediening en het barpersoneel zijn telkens erg oprecht vriendelijk, leuk, jong en vlot en komen ook af en toe vragen of alles prima is.

De kaart is behoorlijk fors en divers. Genoeg heerlijks te kiezen, waartussen ook enkele saaie klassiekers zitten, maar ook genoeg originele uitstapjes.
Het voorgerecht met Nacho's is zo lekker en omvangrijk dat het net zo goed als hoofdgerecht door kan. Ook de carpaccio is lekker.
En dan komt er iets dat ik nooit had verwacht; Een van de allerbeste pizza's die ik in de stad gegeten heb, en dat bij dit 'eetcafe'! De Pizza Tartufo, met heerlijke ham, paddestoelen en natuurlijk een overheerlijke volle truffelsmaak! Prachtige dunne maar oh zo knapperige rand en bodem. Heerlijk gewoon!
Nadeeltje aan alle (alle!) gerechten buiten de pizza's, is dat er zeer riant met (veel te veel) knoflook wordt gestrooid en veel gerechten zijn zeer vet/geolied.
Een redelijke rode huiswijn (Merlot) maar een best goede witte (Chardonnay).

Kortom een nieuw favoriet tentje. Pretentieloos (zowel de bediening als t decor als de prijs) maar men kan voor die nette prijs prima eten en drinken, in een leuke gezellige omgeving. Leuk en best lekker!
Remco D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Leuk cafe waar je ook geweldig kan eten
Kaasfondue was dikke tien, kipsate uitmuntend en de marktdaghap was een voortreffelijke rode mul met gamba's.

Dessert was driekeer de tarte tin met ijs, echte aanrader met een super service in een leuk decor met onherkenbare stijl.

Top cafe met lekker eten
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Zoekende om niet terecht te komen in een toeristen-afzet-tent kwamen we hier terecht, recht tegenover de Waag. Prima locatie!
Zoals er zoveel zijn in Amsterdam is dit gewoon een kroeg annex eetcafé, en daar is niks mis mee. Gezellig, zonder veel opsmuk, geen poespas. Aardige bediening, gewoon lekker eten (niks bijzonders), op een prima plek.
Alleen mag het meubilair wel wat gezelliger, nu staat het klaar om een groep voetbalhooligans te kunnen doorstaan: kraak nog smaak.
Vincent_Vega .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Een eenvoudige kroeg/eetcafe op een goede locatie.
De bediening laat regelmatig op zich wachten en herhaalbestellingen noodzakelijk.
Het eten was beter dan verwacht, smaakte prima en goed gepresenteerd.

De bediening moet echt beter en zou het geheel echt afmaken, maar regelmatig je drinken opnieuw je drinken moeten bestellen is echt veel te veel.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Met vier personen heerlijk gegeten! De 'proef de markt' (daghap) was een heerlijke gevulde paprika met risotto en gehakt. Ook de kipsate viel erg in de smaak! Helaas zaten wij bij het open raam waar ook de afzuigkap van de keuken uitkomt, hierdoor zaten we in de alsmaar meer overheersende frituurlucht. De bediening is vriendelijk maar soms niet al te opmerkzaam. Verder prima prijs-kwaliteitverhouding!
Elise-p .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Slecht eten, slechte bediening. Verkeerde bestelling, gerecht besteld en uiteindelijk niet gekregen bij uitserveren omdat het op was. Lang moeten wachten, haren in het eten. Slechte compensatie.
Mrjolein .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
We hebben hier heerlijke zwitserse kaasfondue gegeten, lekkere broodjes en groenten om te dippen, en ook mogelijk om meer te krijgen toen het op was. Als dessert een creme brulee met hazelnoten en kokosijs; werkelijk fantastisch!

Wel een paar kleine foutjes in de bediening: bordjes vergeten neer te zetten (pas na vragen om borden bij de fondue werd dit geregeld), duurde lang om de broodjes te krijgen, duurde lang voor het drinken er was etc.
De sfeer is aardig, een klein café dus gezellig maar wel een beetje krap.
Cindy S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Leuke tent op een mooie locatie.
We aten ivm het mooie weer lekker op het terras.
Eten en bediening is gewoon prima en wat je mag verwachten.
De dames denken met je mee en zijn vriendelijk.
Kortom, gezellige avond gehad.
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
Op oudejaarsavond hebben we bij Villa Nieuwmarkt gegeten. Het voorgerecht, de vitella tonata was erg mals en smaakvol. Als hoofdgerecht had ik de vis van de dag, zalm met groene groenten en frites. De zalm was erg lekker en de huisgemaakte frites ook. Helaas waren de desserts, de creme brulée en de scroppino wat minder lekker. De scroppino was een beetje zuur en de creme brulee smaakloos. De bediening was wel erg aardig en uiteindelijk een topavond gehad. De rekening was wel vrij hoog voor een eetcafe, maar dat zal misschien aan de locatie liggen.
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Na een lange tijd weer eens gegeten bij Villa Nieuwmarkt. Het was erg druk in de zaak, desondanks konden we met 5 personen plaatsnemen. Waar ik voorheen altijd genoot van mijn bezoekjes aan Villa, waren er ditmaal meerdere gemaakte fouten. Bestellingen van drankjes werden een aantal maal verkeerd opgenomen/ gebracht. Mijn vriendin bestelde haar hamburger zonder spek, maar kreeg het met. In die van m'n broertje zat een haar. De kwaliteit van het gebrachte friet varieerde. Op het menubord stond dat burgers met salade en friet kwamen. Nadat salade apart niet kwam, bleek bij navraag dat de "salade op de burger zit". Uiteindelijk werd apart wel salade gebracht. Ook was er vooraf brood van het huis ter compensatie van het lange wachten. De bediening was vriendelijk, en waarschijnlijk was de drukte ietwat onverwacht, vandaar dat we onze klachten voor ons hielden. Overigens smaakten de kaasfondue (een topper hier) en kipsate uitstekend. Wellicht op een rustiger moment weer eens komen.
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2013
Een mooie locatie, daar aan de Nieuwmarkt. Het interieur is niet heel opwindend, maar wel licht en vrolijk. Dat ons gezelschap van 6 personen kon aanschuiven aan een ronde tafel is zeker een pluspunt. De menukaart toonde het beeld van het gemiddelde eetcafe, en dat klopte ook wel met wat uiteindelijk aan gerechten op tafel verscheen. Het bruschetta-trio dat ik als voorgerecht koos, bleek niet onsmakelijk belegde dikke sneden ongeroosterd brood te behelzen. Ongeroosterd. Geen bruschetta dus eigenlijk. De saté van varkenshaas vervolgens was een forse spies vol en met lekkere satésaaus; het vlees net iets te droog, maar zeker niet onsmakelijk. Als afsluiting koos ik de Villa Koffie. Dat bleek een kopje goede koffie met een glaasje Italiaanse likeur en een aantal beslist niet huisgemaakte versnaperingen eromheen.
De dames in de bediening waren vriendelijk en alert, en goedlachs.
Marlon V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Gezellig restaurant, maar eten was niet super. De zwaardvis was erg droog en moesten om de frietjes vragen. Bijbehorende groente was wel goed. Tevens airco kapot waardoor raam open moest blijven staan. Vooralsnog niet voor herhaling vatbaar.
Nickroger .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
waren we daar te gaan eten met mijn paar vriendjes, maar echt teleurgesteld,
biefstuk droog en vreemde sauce.hele kip is ook droge smaak, sate afbranden en de pindakaas saus ook ruik afbranden.
we hadden geklagen, maar hebben we nog steeds moet te betalen.
zeker zullen we er niet komen niet meer !!
LauraM .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Sfeervol eetcafé op de Nieuwmarkt. De vegetarische ravioli smaakte prima en de cheesecake als nagerecht nog beter. De bediening was vriendelijk, maar had het druk. Hierdoor werd 2x een drankje vergeten. Goede prijs/kwaliteit verhouding, wij komen hier terug!
Eduard E.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2013
Fijne plek, lekker centraal en altijd gezellige bediening en sfeer. Voor het eten kom je dan ook niet. Saté van tafelgenoot zag er smakelijk uit en mooi opgemaakt, maar mijn salade van kip met croutons en nog veel andere ingrediënten was ronduit een misser. Kipstukjes zo droog dat ik ze niet van de croutons kon onderscheiden. Verder ongeïnspireerde groente zo uit de koeling op het bord. Kortom, prima plek voor bier en saté maar hou het simpel bij Villa Nieuwmarkt.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2012
Villa Nieuwmarkt blijft een sympathiek restaurantje, waar je toch blijft terugkomen. Echt goed te verklaren is het niet. Het eten is van eetcafé niveau, meer wordt ook niet gepretendeerd. De bediening vriendelijk, maar niet enorm professioneel. Ook geen probleem voor een kroeg als deze. Waar het de laatste keer wel echt misging, was dat de huiskat (voor mij geen probleem, maar toch bedenkelijk in een restaurant) zijn behoeften middenin het restaurant deed. Een enorme stank, die de bediening ook tijdelijk verlamde, waarmee zij langer bezig waren met de discussie wie dit nou moest opruimen dan met het opruimen zelf. Uiteindelijk zijn we zelf moeten verhuizen naar de andere kant van het restaurant. Prima die informele sfeer, maar de lacherigheid waarmee dit 'ongelukje' werd afgedaan past zelf niet in een studentikoos eetcafé.
Eline D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2012
De zomer gevierd op het terras van Villa Nieuwmarkt. Eerst geborreld met caipirinha's en daarna lekkere saté met salade gegeten. Ondanks de drukte bleef het meisje wat ons bediende vriendelijk en bereid tot een praatje. Gezellig!!