Villa Lokeend

Groenlandsekade 61 3645 BB Vinkeveen Nederland Kaart

Over restaurant Villa Lokeend

Pure passie

In het restaurant van Villa Lokeend aan de Vinkeveense Plassen word je gastvrij en met warmte ontvangen. Het team haalt alles uit de kast om het je zo goed mogelijk naar de zin te maken. Het keukenteam werkt met dagverse en biologische producten. Bekijk ook zeker even de wijnkaart, daar staan echt een paar toppers op die je niet wil missen. Niet alleen perfect voor een diner, maar ook zeker voor een uitgebreide lunch.

Meer informatie over restaurant Villa Lokeend

Maandag 18:00 - 22:00
Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
- Lunch vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag 18:00 - 22:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Het was erg stil in het Restaurant. Ik wilde een salade voor de lunch, maar kreeg toen te horen dat ze geen salades hebben. Uiteindelijk voor de Carpaccio gekozen. Was ok, maar karig qua hoeveelheid en opmaak vergezeld van 2 keiharde broodjes. Geen aanrader. Zou hier niet naar terug gaan!
Simon B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Heerlijk, pizza caprese vooraf gedeeld met tafelgenote Daarna schol. Mooi stukje vis, goed en met fantasie klaargemaakt. Goede Wijn voor een acceptabel prijsje. Leuke avond.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Gister avond weer gegeten bij Villa Lokeend en zoals hieronder ook geschreven staat is het terras heerlijk. Je zit er lekker rustig en er hangt een goede sfeer. We hebben voor de verandering geen menu gegeten maar een keer a la carte. Ik had vooraf de carpaccio van zeeduivel en daarna de schol. De borden zien er ten eerste super mooi uit en de smaken zijn ook geweldig. Mijn vriendin had vooraf de steak tartare en als hoofdgerecht de tournedos. Deze gerechten waren zeker net zo goed. Wij hebben heerlijk gegeten en bovendien was de bediening erg vriendelijk.
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het eten zat vol toefjes van dit en dat, was sjiek gepresenteerd, maar was wel erg weinig.
Ik heb zelf liever wat minder bewerkt eten in iets grotere porties. Maar daarvoor moest ik dus niet bij de Lokeend zijn. De bediening was erg aardig en het feit dat de 3 euro voor een karaf water naar KiKa gaat is zeker een pré.
Het terras was wel OK, je zit inderdaad aan het water (klein kanaal), maar hebt verder geen uitzicht op het open water. De muggen tierden er welig. :(
Hogenweg .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Vorige week met mooi weer op het terras gegeten bij Villa Lokeend. Wat een mooi terras is het toch en wat zit je er lekker. Wij hebben heerlijk gegeten en daarbij was de bediening erg gastvrij en wisten ze ons goed te vertellen wat er precies allemaal op het bord lag. We hadden het 4 gangen dagmenu gegeten. Het menu begon met een sashimi van zalm en tonijn, dit was zeer mooi gepresenteerd. Het tweede gerecht was een stukje rouget met parmaham en inktvis pasta, ook dit viel goed in de smaak. Het hoofdgerecht was een mooi stukje runderlende met een heerlijke stroganof saus. Het menu werd spectaculair afgesloten met verschillende bereidingen van kers. Wij hebben een erg leuke avond gehad en kunnen dit zeker aanraden!
Marga M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Mijn verjaardag gevierd bij villa Lokeend. Wat een ontzettend leuk restaurant is dit toch! Gezellige sfeer, prachtige locatie en super lekker eten! Wij hebben voor het 5 gangen menu gekozen en elk gerecht was als een schilderijtje op ons bord en de kwaliteit en smaak heerlijk! Fijn dat je nog kan genieten van heerlijke gerechten voor een zeer betaalbare prijs. Het personeel was enorm vriendelijk,kortom echt een aanrader! Wij hebben in ieder geval een top avond gehad!
Labeldop V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Vorig jaar resencie geschreven en die klopte toen ook. Was erg goed echter zijn we inmiddels alweer een paar keer geweest en het is echt niet meer zoals het een jaar geleden was.
Je zit nog steeds perfect aan de keurig gedekte tafels op het terras en de bediening doet zijn best ook al was hij alleen voor het hele terras.Dit resulteerde in een foutje mbt tot een verkeerd gerecht en het vergeten van de friandises bij de koffie. Bij navraag gaf hij gelukkig wel eerlijk toe dit te zijn vergeten dus hebben we ze niet gezien.
Niet zo n groot probleem maar de sjasjimi als voorgerecht kunnen wij zelf ook op een bord leggen. De kip als hoofdgerecht was rommelig op het bord maar verder wel goed. Dessert van frambozen en aardbeien was zoals het hoort maar ook niet meer dan dat.
Wijnen zijn nu toch wel duur in verhouding , zo ook de rekening.
ik vind het wel erg jammer want de locatie is top en rustgevend.
Ik denk niet dat we er weer zullen komen deze zomer.
MoniqueVinkeveen .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Slecht, slecht, slecht . Gisteravond met z'n vieren gegeten, ten eerste vergaten ze de wijn te serveren en moesten wij er twee keer naar vragen terwijl er nog maar twee tafels waren. Het eten duurde allemaal verschrikkelijk lang toen wij het uiteindelijk kregen was het vlees en de patat koud van 2 personen. De 3e persoon had een bouillabaisse die wel water leek hij heeft het dan ook laten staan. De steak tartaar was niet goed op smaak. Met veel poeha wordt er uitgeserveerd met witte handschoentjes . Denk dat er echt iets moet gebeuren in de keuken, prijs kwaliteit totaal niet in verhouding. Wij bezoeken minimaal twee maal in de week een restaurant , dit is de eerste keer dat ik wat plaats op IENS, dat moet toch wel wat zeggen. Heb in jaren niet zo slecht gegeten. Een echte afrader.
Romulus .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Gerechten werden in een prima rustig tempo opgediend en perfect toegelicht door de vriendelijke bediening. Verrassende amuses met erwten als kenmerk.
Etentje deze keer was zakelijk maar kom hier graag privé nog een keer terug.
Edward_van_der_jagt .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Wij waren met z'n 4-en en hadden gekozen voor het 5 gangen menu. We begonnen met een 1e drankje buiten op het terras. Heerlijke gerechten, goede wijn, leuke en vlotte bediening die ook heel goed wist te vertellen wat er op ons bord lag. Mooie lokatie en entourage.
Robbert B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk op het terras in de avondzon. Enthousiaste professionele service. Wat ook op tafel kwam, de roodbaars, de zeeduivel, de kwartel, allemaal met zorg klaargemaakt, van hoog niveau en een plaatje op het bord. Mooie wijnen per glas.
LvB .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
We waren hier jaren niet geweest, onze ervaringen bij de vroegere eigenaar waren nl. bepaald niet goed. Nu toch weer eens geprobeerd, we wonen immers vlakbij en zochten iets in de buurt.
De Lokeend van nu is een absolute aanrader! Een goed opgebouwd menu, zeer verzorgde presentatie. Producten van topkwaliteit die buitengewoon goed op smaak gebracht waren, complimenten! Prijs-kwaliteit in balans. Zeer vriendelijke en vakkundige bediening. Op de avond dat wij er aten, waren dat 3 dames, die weten wat gastvrouwschap inhoudt.
Tafels ruim uit elkaar, smaakvolle inrichting, parkeerplaats voor de deur. Klein minpuntje: wanneer je een plek hebt met zicht op de weg, zit je nogal tegen die parkeerplaats aan te kijken. Wellicht uit het zicht houden mbv beplanting? Maar verder, uitsluitend positief, we komen zeker terug!
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Met vrienden genoten van een heerlijke lunch op zondagmiddag (!).
Een kleine greep: de mousse van eendenlever, de zeeduivel en de 'dame blanche op een andere wijze' waren voortreffelijk. De bediening was helemaal goed (service with a big smile)!
Prijs-kwaliteit-verhouding dik in orde.
Ambiance verzorgd (mooi gedekte (ronde) tafels, opvallend fraai servies), maar helaas geen uitzicht op het water.
Een regelrechte aanrader! Wij komen zeker terug.
Elsbethprins .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Stroopwafeltoetje was top en de bediening superaardig. Voor een afspraak tussen Amsterdam en Utrecht in helemaal ideaal.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Heerlijk eten, beste spruitjes en stoofpeer die ik ooit gegeten heb. Het was toevallig rustig dus volle aandacht van de bekwame bediening. Mooi aangekleed.
Abaware .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Met 12 personen elk een 3 gangenmenu genoten. Verschillende gerechten die zonder uitzondering enorm in de smaak vielen. Bijpassend wijnarrangement. Prima uitleg over wat op de borden heel fraai gepresenteerd werd en wijn ook goed toegelicht. De leden van zowel de zwarte als de witte brigade in Villa Lokeend verstaan hun vak.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
3 x een 10 ! tja....eigenlijk niet handig, want dan kan ik de volgende keer niet 3 x een 11 geven. Maar toch........vandaag was ik wederom de gast voor een heerlijke lunch die we jaarlijks (rondom de Kerstdagen) mogen hebben bij de Lokeend in Vinkeveen. De ontvangst is op zich al een feestje, als je welkom geheten wordt door de bijzonder vriendelijke staf van dit restaurant. De echte professional herken je hierin direct. En dan gaan we starten. Bij de borrel al een heerlijk klein en super-vers kaasstengeltje. Zelfs dat kan dus van sublieme kwaliteit zijn. De start (in vaktermen een amuse) was een "rookworst", je zult het niet geloven, maar hier is dus een vakman aan het werk gegaan om een heerlijk klein stukje kalfsrookworst op tafel te zetten. Even gedurfd als heerlijk. Zet er een 2012 Do Tejo Doc (de huiswijn ter plekke) bij...en het is compleet. Het voorgerecht was (hoe kan het ook anders bij de Lokeend :-) ) een heerlijke rosé eendenborst met een stukje rode biet. Vervolgens een Portugese Esporado, vergezeld van een stukje krokant opgediende Rog. Het is natuurlijk sneu dat deze rog het leven heeft gelaten, maar wij waren er wel erg blij mee. En daarna het hoofdgerecht: een zalige tournedos en dan bedoel ik dus echt ZALIG met hoofdletters. En deze tournedos mocht ik begeleiden met een Portugese Ramozeiros tinto 2009. Een betere combinatie kun je je eigenlijk niet wensen. De afsluiter was een palet van bijzondere kazen (o.a. een kaasje dat gedrenkt was met Drambuie). Bij deze kazen had ik natuurlijk een glas Port verwacht, maar de dame die ons hielp heeft ons een Ruhlmann Dirringer Pinot Gris aangeraden. Dat was dus een bijzonder goede raad. Zelden deze combinatie geproefd, maar het is een herhaling waard. Zolang we hier jaarlijks onze kerstlunch hebben, mag ik alleen maar hopen dat de pensioengerechtigde leeftijd richting de 83 gaat, want ik ben hier nog lang niet op uitgekeken.
Norman M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Bediening was prima ondanks het feit dat ze heel druk waren. Eten goed maar het hoofd gerecht had wat warmer kunnen zijn
Ronnie H.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Min of meer toevallig belandden we bij Villa Lokeend aan tafel. Heerlijk op terras in de zon.
Het diner was origineel, uitgebalanceerd en in mooie proporties. Wel iets aan de prijzige kant, maar dat kon onze pret op deze mooie dag zeker niet bederven.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Ongepland op een zonnige zondag voor lunch bij Villa Lokeend aangeschoven. Het was een prettige verrassing. Het eten is heerlijk, goede producten en smaken in balans. Een amuse en lekker brood. Fruit de mer niet standaard maar lekker. Ook de steak tartaar was vers en smakelijk net zoals de snoekbaars. De bediening super vriendelijke en attent. Het terras prettig. Een aanrader als je goed wil eten in een prettige omgeving met een attente service.