Over het restaurant Villa Lokeend

Pure passie

In het restaurant van Villa Lokeend aan de Vinkeveense Plassen word je gastvrij en met warmte ontvangen. Het team haalt alles uit de kast om het je zo goed mogelijk naar de zin te maken. Het keukenteam werkt met dagverse en biologische producten. Bekijk ook zeker even de wijnkaart, daar staan echt een paar toppers op die je niet wil missen. Niet alleen perfect voor een diner, maar ook zeker voor een uitgebreide lunch.

Meer informatie over restaurant Villa Lokeend

Maandag 18:00 - 22:00
Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
- Lunch vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag 18:00 - 22:00

Hubert O.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Plezierige en kalme ambiance. Goede wijn gedronken: spatburgunder uit rheinhessen. Voorgerecht was tonijntartaar canoli en St Jacobs mossel. Een beetje weinig smaak, maar verder Oké. Hoofdgerecht was truffel risotto, dat was erg lekker. Tiramisu na: zoals het hoort. Espresso was opvallend goed.
Prijs-kwaliteit: prima, bistro prijzen en restaurant kwaliteit.
Brenda D.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Voor de eerste keer hier geweest en zeker voor herhaling vatbaar, hoewel er nog ruimte is voor verbetering. Zowel voor de keuken als ook in de bediening, toch hebben we een zeer aangename avond gehad.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Uitstekende vriendelijke en correcte bediening. Mooie ambiance. Een kleine menu kaart, maar voor elk wat wils.
Wij waren zeer tevreden over de kwaliteit van de gerechten.
Rembrandt B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige setting
Corry V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Vandaag genoten van een overheerlijke paasbrunch in De Lokeend. Heerlijk gegeten en super-bediening! Zelfs aan het verstoppen van eieren was gedacht.
Ruud X.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Woensdag.12 april bij de Lokeend gedineerd.Het lentemenu (asperges) was goed.
Wel enkele opmerkingen/negatieve ervaringen.
1. Bij vraag of we een fles water wilden zeiden we nee,graag een karaf. Die kregen we maar wel later 3.50 op rekening. Dit is misleidend.
2.De Baba au rhum (het dessert) was een droog cakeje zonder rum of met maximaal een druppel. Dat hoort niet ,maar helaas geen terugkoppeling op opmerking daarover.
3. Een bedrag van 12 Euro voor 2 espressos is buiten alle redelijkheid qua prijs en staat in geen enkele verhouding tot de rest.
Helaas een negatieve afsluiting van een op zich goed diner in een mooie omgeving.
Demi S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Gister voor het eerst een 3-gangen menu gegeten bij Villa Lokeend, en is een goede recensie waard! Het is een knus restaurant waar je alle tijd hebt om te genieten van de sfeer en gerechten. Zeker een aanrader!
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Afgelopen week weer gegeten bij Villa Lokeend. Al een tijd niet meer geweest maar het eten was top! 4 gangen menu van de chef gegeten en ieder gerecht was heerlijk. De bediening was vriendelijk en gastvrij. We gaan zeker snel weer terug!
Willi J.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Mijn partner ervoer de benadering door de gastvrouw als niet prettig. Verder hebben we heerlijk gegeten.
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Het was erg stil in het Restaurant. Ik wilde een salade voor de lunch, maar kreeg toen te horen dat ze geen salades hebben. Uiteindelijk voor de Carpaccio gekozen. Was ok, maar karig qua hoeveelheid en opmaak vergezeld van 2 keiharde broodjes. Geen aanrader. Zou hier niet naar terug gaan!
Simon B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Heerlijk, pizza caprese vooraf gedeeld met tafelgenote Daarna schol. Mooi stukje vis, goed en met fantasie klaargemaakt. Goede Wijn voor een acceptabel prijsje. Leuke avond.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Gister avond weer gegeten bij Villa Lokeend en zoals hieronder ook geschreven staat is het terras heerlijk. Je zit er lekker rustig en er hangt een goede sfeer. We hebben voor de verandering geen menu gegeten maar een keer a la carte. Ik had vooraf de carpaccio van zeeduivel en daarna de schol. De borden zien er ten eerste super mooi uit en de smaken zijn ook geweldig. Mijn vriendin had vooraf de steak tartare en als hoofdgerecht de tournedos. Deze gerechten waren zeker net zo goed. Wij hebben heerlijk gegeten en bovendien was de bediening erg vriendelijk.
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het eten zat vol toefjes van dit en dat, was sjiek gepresenteerd, maar was wel erg weinig.
Ik heb zelf liever wat minder bewerkt eten in iets grotere porties. Maar daarvoor moest ik dus niet bij de Lokeend zijn. De bediening was erg aardig en het feit dat de 3 euro voor een karaf water naar KiKa gaat is zeker een pré.
Het terras was wel OK, je zit inderdaad aan het water (klein kanaal), maar hebt verder geen uitzicht op het open water. De muggen tierden er welig. :(
Hogenweg .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Vorige week met mooi weer op het terras gegeten bij Villa Lokeend. Wat een mooi terras is het toch en wat zit je er lekker. Wij hebben heerlijk gegeten en daarbij was de bediening erg gastvrij en wisten ze ons goed te vertellen wat er precies allemaal op het bord lag. We hadden het 4 gangen dagmenu gegeten. Het menu begon met een sashimi van zalm en tonijn, dit was zeer mooi gepresenteerd. Het tweede gerecht was een stukje rouget met parmaham en inktvis pasta, ook dit viel goed in de smaak. Het hoofdgerecht was een mooi stukje runderlende met een heerlijke stroganof saus. Het menu werd spectaculair afgesloten met verschillende bereidingen van kers. Wij hebben een erg leuke avond gehad en kunnen dit zeker aanraden!
Marga M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Mijn verjaardag gevierd bij villa Lokeend. Wat een ontzettend leuk restaurant is dit toch! Gezellige sfeer, prachtige locatie en super lekker eten! Wij hebben voor het 5 gangen menu gekozen en elk gerecht was als een schilderijtje op ons bord en de kwaliteit en smaak heerlijk! Fijn dat je nog kan genieten van heerlijke gerechten voor een zeer betaalbare prijs. Het personeel was enorm vriendelijk,kortom echt een aanrader! Wij hebben in ieder geval een top avond gehad!
Labeldop V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Vorig jaar resencie geschreven en die klopte toen ook. Was erg goed echter zijn we inmiddels alweer een paar keer geweest en het is echt niet meer zoals het een jaar geleden was.
Je zit nog steeds perfect aan de keurig gedekte tafels op het terras en de bediening doet zijn best ook al was hij alleen voor het hele terras.Dit resulteerde in een foutje mbt tot een verkeerd gerecht en het vergeten van de friandises bij de koffie. Bij navraag gaf hij gelukkig wel eerlijk toe dit te zijn vergeten dus hebben we ze niet gezien.
Niet zo n groot probleem maar de sjasjimi als voorgerecht kunnen wij zelf ook op een bord leggen. De kip als hoofdgerecht was rommelig op het bord maar verder wel goed. Dessert van frambozen en aardbeien was zoals het hoort maar ook niet meer dan dat.
Wijnen zijn nu toch wel duur in verhouding , zo ook de rekening.
ik vind het wel erg jammer want de locatie is top en rustgevend.
Ik denk niet dat we er weer zullen komen deze zomer.
MoniqueVinkeveen .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Slecht, slecht, slecht . Gisteravond met z'n vieren gegeten, ten eerste vergaten ze de wijn te serveren en moesten wij er twee keer naar vragen terwijl er nog maar twee tafels waren. Het eten duurde allemaal verschrikkelijk lang toen wij het uiteindelijk kregen was het vlees en de patat koud van 2 personen. De 3e persoon had een bouillabaisse die wel water leek hij heeft het dan ook laten staan. De steak tartaar was niet goed op smaak. Met veel poeha wordt er uitgeserveerd met witte handschoentjes . Denk dat er echt iets moet gebeuren in de keuken, prijs kwaliteit totaal niet in verhouding. Wij bezoeken minimaal twee maal in de week een restaurant , dit is de eerste keer dat ik wat plaats op IENS, dat moet toch wel wat zeggen. Heb in jaren niet zo slecht gegeten. Een echte afrader.
Romulus .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Gerechten werden in een prima rustig tempo opgediend en perfect toegelicht door de vriendelijke bediening. Verrassende amuses met erwten als kenmerk.
Etentje deze keer was zakelijk maar kom hier graag privé nog een keer terug.
Edward V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Wij waren met z'n 4-en en hadden gekozen voor het 5 gangen menu. We begonnen met een 1e drankje buiten op het terras. Heerlijke gerechten, goede wijn, leuke en vlotte bediening die ook heel goed wist te vertellen wat er op ons bord lag. Mooie lokatie en entourage.
Robbert B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk op het terras in de avondzon. Enthousiaste professionele service. Wat ook op tafel kwam, de roodbaars, de zeeduivel, de kwartel, allemaal met zorg klaargemaakt, van hoog niveau en een plaatje op het bord. Mooie wijnen per glas.