Over het restaurant Villa la Ruche

Culinaire wonderen

Ervaar de klasse van een van de beste restaurants van Den Haag en omstreken tijdens een heerlijke lunch of diner. Patron-cuisinier Marko Karelse verricht samen met zijn equipe wonderen in de keuken en die deelt hij graag met je. Het enige wat hij ervoor terugvraagt, is dat je geniet met volle teugen. Dat zal niet al te veel problemen opleveren.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Villa la Ruche

Zondag en maandag gesloten
Dinsdag t/m vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 18:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Villa la Ruche

Rob T.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Gisteravond hier met zijn vieren genoten van het jubileum menu.
8 heerlijke kleine gerechten , die voor een bijzonder gezellige avond zorgen.alles begeleid door een hele leuke, gezellige maar ook deskundige bediening.
Marko heeft er echt een TOP restaurant van gemaakt.
Een echte Aanrader dus!!!!
Joopjjanssen J.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Het vijf gangen diner is meer dan voortreffelijk te noemen! De bijpassende wijnen zijn prima. Vriendelijke bediening. de ambiance ziet er wat sober maar wel chique uit. Beslist een aanrader dit restaurant te bezoeken.
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Bij aankomst valt het op dat er geen aparte parkeerplaatsen zijn voor de gasten, je moet ergens in de omgeving parkeren. dat kan soms even duren in deze woonwijk.

Samen met mijn vrouw hier voor het eerst gegeten. Meegedaan met een zgn. "Social Deal" actie : een 3 of meer gangendiner tegen een gereduceerde prijs. Wij kozen voor een 3 gangen diner met een wijnarrangement.

Er waren nog meer gasten aanwezig op deze woensdagavond die kennelijk ook gebruik maakten van deze "deal". Het viel ons op dat er maar een paar gasten "a la carte" aten.

Vooraf kregen we enkele lekkere amuses met verfijnde smaken. Ook werd er tweemaal een smakelijk broodje aangeboden.
Er is geen keuze binnen het 3 gangen diner je krijgt dus wat de speciale menukaart op tafel aangeeft. Je kan dit nog uitbreiden naar meer gangen.
Vooraf vis (mul), daarna het hoofdgerecht met gevogelte (eend) en als nagerecht perzik. Alles in bijzondere combinaties en verfijnde smaken. Smaakte goed. De aangeboden wijnen pasten er ook goed bij.

Franse keuken, kleine porties. Door de amuses en broodjes toch voldoende gegeten.

De jonge dame van de bediening deed "plichtmatig" haar werk, niets meer en niets minder. Kan wel iets enthousiaster en spontaner. De bediening was verder prima. Gerechten komen vlot door, geen lange wachttijden.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Deze keer op het prachtige terras gegeten wat net nieuw is erg mooi en comfortabel met veel privacy. Heerlijk menu waarbij de gerookte oester er echt uitsprong. Goed wijnarrangement en zeer prettige en vlotte bediening. Topavond!
Jørgen V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Vijfgangenmenu. Was prima en afwisselend. Mooi bijpassend wijnarrangement. Lekkere amuses en tussengerechten. Goede en attente bediening. Wij hebben heerlijke avond gehad!
John F.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
26 mei gedineerd in La Villa Ruche. 5 gangendiner met 3 amuses vooraf. Hoewel de gangen aanvankelijk klein lijken qua hoeveelheid blijkt na afloop iedereen toch voldoende te hebben gegeten. De gerechtjes waren wederom mooi van smaak en samenstelling. Heerlijk gegeten en het weer zat mee. Een zwoele temperatuur wat het dineren op het buitenterras zeer aangenaam maakte. De gerechten vergezeld van een voortreffelijke Chardonnay maakte het geheel af. Vriendelijk dank we hebben een fijne en heerlijke culinaire avond gehad..
Sandra O.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Ik had aangegeven mijn moeders verjaardag te vieren hier is niets mee gedaan, erg jammer.
De prijsindicatie van €35 op Iens is misleidend: minimaal ben je €45 kwijt voor een 3gangendiner waarbij je zelf niets te kiezen hebt. Totale kaart bestaat maar uit 12 gerechten met heel hoge a la carte prijzen, dus als je los 2 gangen bestelt ben je altijd duurder uit dan €45. Uitleg over systeem was onduidelijk waardoor rekening €110 hoger was dan verwacht, en de bediening bleef volhouden dat de uitleg heel duidelijk was geweest. Maar ja, als drie personen met een universitaire opleiding het niet begrepen hebben, schort er misschien tóch iets aan de uitleg?
Alles smaakt prima, maar prijs/kwaliteit is ver uit verhouding. Wij komen niet meer terug.
J.N.A. V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Dit restaurant is aan te bevelen. Wij hebben genoten van de gerechten en hebben
een geslaagde avond gehad
Anja B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Prima ontvangst, lekkere amuses, heerlijke gerechten, mooi opgemaakte borden.
Kortom, een restaurant om terug te komen.
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Wij hebben gisteren genoten van het lentemenu, vijf gangen met amuses en brood. Een aanrader. Prettige sfeer, mooie smaak combinaties, sommelier met verstand van zaken en een goede bediening. De gerechten zijn ook voor het oog erg mooi. De bediening gaat vlot, iets te vlot. Maar na aangeven hebben we de koffie met friandises later genuttigd. Met daarbij het lekkerste madeleine cakeje die ik ooit heb gegeten! Wij gaan in de zomer terug, want nieuwsgierig naar het terras.
TvW .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Door verhalen van vrienden en familie zeer hoge verwachtingen, die werden deels bewaarheid.
Mooi ingerichte zaak, vriendelijke ontvangst. Gerechten mooi opgemaakt op mooi servies. Goede bijpassende wijnen.
Jammer dat het personeel op het laatst mij en mijn vrienden bijna de zaak uitkeek en ik op dat moment totaal niet begreep waarom.
Mariv .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Voor de 2e keer in dit restaurant gegeten met een groep van 8 personen gereserveerd, helaas moesten we 's ochtends wegens ziekte 1 persoon afmelden. De eigenaar wilde dat we voor 8'personen zouden betalen omdat hij hier op had ingekocht. Dit accepteerden wij niet.
Naarmate de avond vorderde werd het personeel onvriendelijker en bij het afrekenen werd de dame die het etentje georganiseerd had met harde hand en luide stem het restaurant uitgezet. Ook werden de laatste 3 personen die nog aan tafel zaten gesommeerd te betalen en te vertrekken.
Totaal onacceptabele situatie, zo ga je echt niet met gasten om.
Erg jammer ook want het eten was goed.
samantha D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Wij hebben hier eerder gegeten en komen steeds weer terug omdat het een fantastisch restaurant is! Heerlijke wijn met smaakvolle gerechten en vriendelijke bediening. Wederom bedankt voor een hele fijne avond!
Frits G.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Genoten van een restaurant waar we al vele jaren komen. Prijzen liggen in het hogere segment. Als je dat op waarde weet te schatten, heb je een heerlijke avond.
Giselle R.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Uitstekend gegeten. Verrassende gerechten en mooi opgediend. Aanrader!
dmw .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Vanavond 7-gangen jubileum menu genoten - heerlijke amuses en mooie smaakvolle kunstwerkjes geserveerd gekregen. Mooi restaurant en vriendelijke attente bediening. Aan te raden en komen zeker terug.
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Afgelopen donderdag hier gegeten voor Jubileum Menu met 7 gangen. De gerechten waren niet groot maar lekker, toch "vol gevoel" aan het eind. Na snack en amuse kregen we de gerechten: 1. tartaar, 2. buikspek, 3. Griet, 4. Sukade, 5. Ganzenlever, 6. Mojito, 7. Crème brûlée. Daarna friandises bij de koffie. Vriendelijke bediening en mooi sfeer.
reijp001 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
In het kader van de HEERLIJK 10-daagse hebben we gekozen voor dit restaurant. Wat een verrassing en een wat een bijzondere culinaire ervaring hebben we hier mogen beleven.
We hebben gekozen voor het 5-gangen diner. Vooraf kregen we tot twee keer toe een tongstrelende amuse. Het voorgerecht bestond uit een steak tartaar. Geweldig opgemaakt, goed van smaak. Ook het brood dat erbij werd geserveerd was zalig. Daarna een superzachte kalfshaas met gerookte eidooier, aardappel, verse truffel en snijboon. Vervolgens een overheerlijke sukade op een bedje van uienchutney met pompoen druppels, witlof en spitskool rondje. Daarna een ganzenlever bombe gegarneerd met gebakken, appel, Calvados, gekarameliseerd suikerbrood en cashewnoot, die smolt op je tong zo zalig. Daar had ik graag meer van gegeten zo lekker. Een pre dessert van Zabaglione van rum, citroenijs met munt en tot slot nog een overheerlijk dessert. Dit was werkelijk een unieke smaakbeleving die ik een ieder graag wil aanbevelen.
Shirley M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Met een Heerlijk deal hier gegeten en dat beviel goed. Sommige gerechten waren niet heel goed: eend met mais (niet erg lekker), vis doorbakken en daardoor te droog. Wijn arrangement was erg goed en voor een goede prijs. Gastvrouw heel vriendelijk. De dames die borden afhaalde en brachten wat minder ervaren en attent maar goed dat is niet heel erg. Al met al vond ik het lekker maar niet bijzonder goed. De smaken waren het net niet en gaf geen wow effect.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
TOP!
Gisteravond hier met zijn vieren genoten van het 7 gangen jubileum menu, in verband met het 7 jarig jubileum van de chef kok/ eigenaar.
Het was voortreffelijk. Heerlijke gerechten en dat voor een prijs van euro 49,50.
Bij binnenkomst valt gelijk op de prachtige verbouwing. Trendy kleuren en bijzonder smaakvol ingericht.
Gezellige bediening. Een echt avondje uit.!
Aanrader dus.