Villa Brutus

Museumplein 3 6711 NA Ede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Villa Brutus

Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Het decor was vrij donker en zeer warm, vanwege de hoeveelheid kaarsen die stonden opgesteld. Het eten was van goede kwaliteit, zoveel de pizza, de pasta als de vlees- en visgerechten. De hoeveelheden zijn top, je krijgt zeker waar voor je geld. De service is vlot en zeer vriendelijk.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Een leuk restaurant met een 3 gangen diner voor 15,95! Daarvoor is een speciale menu kaart (erg slecht te lezen voor mij door de sfeervolle verlichting in combinatie met leesbril vergeten maar oké) Grote proties ook in dat 3 gangen menu! Gezellige bediening, absolute aanrader. Pluspunt: gratis karaf kraanwater op tafel ! (naast de normale consumptie)
Richard0968 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Wel een leuk restaurant Decor is wel leuk van opzet maar donker,de menu kaart was moeilijk lees baar bij het licht in val van de zaak, de volgende keer gaan wij bij het raam zitten. Maar goed daar in tegen was het eten prima wat het weer goed maakte.
Johannes V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Prima eten voor een zacht prijsje. Dat is wat je bij Villa Brutus kunt verwachten. Je kunt à la carte eten of een menu samenstellen uit een aantal voorgeselecteerde opties. Bij deze laatste optie betaal je voor je eten niet meer dan € 16. Een verleidelijke deal die ik moest proberen!

Het restaurant is sfeervol ingericht met de bekende iconen van een Italiaans restaurant. Je kunt hier niet zijn geweest zonder een Romijns borstbeeld te zien of een schilderij van Michelangelo. Vroeger liep het restaurant tot de bar, maar tegenwoordig loopt het daarachter nog verder. Helaas werd onze groep in dit tweede gedeelte geplaatst. Hier kom je te zitten als je met luidruchtige kinderen binnen komt of – in ons geval – als je niet op voorhand gereserveerd hebt.

Maar het eten maakte alles weer helemaal goed! Ik at een salade Caprese, pizza Pompeii en coupe Brutus na met een glas cola vooraf en twee glazen rode wijn bij het eten. Allemaal Italiaanse kassiekers die stuk voor stuk goed uit de verf kwamen. Ook van mijn tafelgenoten kwam niets dan lof voor het eten. Het ging wel verkeerd bij één bestelling, maar dit werd binnen enkele minuten hersteld. Er ging per ongeluk een glas Limoncello over tafel, maar we kregen gratis een nieuwe.

Het is geen sterrenrestaurant, maar een 'altijd goed Italiaan' is ook wat waard. Brutus omschrijft zichzelf op de website als een Italiaan met een knipoog. De enige tip die ik mee wil geven als je hier wilt gaan eten; kijk of je bij reserveren kunt vastleggen dat je voor in het restaurant komt te zitten.
Tim H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Ik heb er een adresje bij voor een snel, eerlijk en goed te betalen etentje. Voor €16,- een goed gevulde salade met vijf stukken artisjok, een rijkelijk belegde pizza met salami, chorizo, jalapenopepers en olijven en tot slot een pannacotta met zomerfruit is niet te versmaden. Als de bediening dan ook nog attent en vriendelijk is ben ik blij. Natuurlijk geen sterrenniveau, maar toch.
FamilievandePol .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Heel leuk restaurant als je even wat wilt eten Wij waren met 8 personen en ondanks de drukte werden we vlot geholpen. Turks brood met 3 smeersels, waarna 5x het 3 gangen keuzemenu en 3x a la carte. Geen culinaire hoogstandjes (Kan en verwacht je ook niet voor de prijzen alhier), maar alles keurig tegelijk geserveerd in ruime porties. Salade en friet met mayo bij hoofdgerecht ( vullen ze gratis bij als je wilt!! ) Dus heb je trek?......hier kun je prima terecht.
En je glas kraanwater bij je wijntje of ander drankje is dit gratis. Toppie!!
LHaast .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
bij toeval in dit leuke en gezellige restaurant terecht gekomen. mijn man en ik hebben heerlijk genoten van het eten. we hadden vooraf de nacho's, als hoofdgerecht de spareribs (echt een aanrader!), en als dessert rondje Italië. Ook al bestond de bediening uit vrij jonge meiden en zaten ze redelijk vol. ze deden niet moeilijk als je zonder reservering binnen komt wandelen. we kregen een leuk rond tafeltje aangewezen. we komen hier zeker eens terug als we weer in de buurt zijn!
Fluevosm .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Uitgenodigd om de eenmanszaak van mijn vrouw te beklinken en dat op Valentijnsdag, leuk.
Brutus had zijn best gedaan om de sfeer in Valentijn te veranderen, helaas was het eten wisselend.
Vooraf had ik heerlijke nacho's de luxe en mijn vrouw een salade met warme geitenkaas, kaasdressing, honing en walnoten. Allebei prima voor elkaar.
Toen kwam het hoofdgerecht. Mijn vrouw had een kabeljauw met pesto en tomaat en ik de beenham Romano.
De beenham is in al die jaren behoorlijk geslonken, maar vind ik één van de lekkerste gerechten hier. Helaas was het velletje van de beenham zwart en taai. Ik stuurde deze terug, maar kreeg hem net zo hard terug via de bediening met als antwoord: Zo hoort de glazuurde beenham.
Deze avond heb ik het record gebroken met het ontvellen van de beenham, die qua smaak prima was, maar ik had 'm al jaren met vel gegeten. Einde van het verhaal was dat mijn vrouw allang met het eten klaar was en ik nog steeds aan het "fileren".
Gelukkig was het personeel jong en enthousiast.
Zelf zou ik als kok de beenham teruggebracht hebben en niet het personeel daarvoor laten opdraaien.
Met een hete cappuccino zijn we met gemengde gevoelens huiswaarts gekeerd.
Nadja T.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Ontvangst was een beetje rommelig en misschien een tip om de gasten sneller te placeren. Het restaurant is sfeervol en leuk ingericht. Aperitief werd snel geserveerd. Onze bestelling werd goed opgenomen door vriendelijke bediening. Voorgerecht werd gebracht en volgende keer misschien handig of komt beter over als je weet hoeveel voorgerechten er naar een tafel moeten want het staat een beetje raar om te vragen of ik ook een voorgerecht heb. Daarna lekker vitello tonato, carpaccio en kip salades gegeten ( op de kaart staat niet genoteerd dat er olijven in het gerecht zitten, hier houden niet alle mensen van ). Voorgerecht borden werden snel weggehaald. Hoofdgerecht lasagne komt direct uit de oven maar is echt veel te heet om te eten verder wel erg goed op smaak. Spareribs waren erg goed bereid alleen de rode kool salade mag een kleinere portie zijn naar mijn idee. Pizza met saté saus was goed bereid en pizza espagnollum was ook erg smakelijk. Hoofdgerecht borden werden ook snel weggehaald en voordat het dessert werd opgenomen duurde een beetje lang het serveren niet en mijn complimenten voor de heerlijke crème brûlée en panna cotta! Wij komen zeker nog een keer terug, prijs kwaliteits verhouding is zeer goed.
GittaW .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Waar voor je geld!
Wij eten er regelmatig en zijn nooit teleurgesteld.
Eten is prima en de bediening altijd vriendelijk.
Quinn54 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Ter gelegenheid van mijn verjaardag uitgenodigd voor een diner in dit restaurant in het centrum van Ede. Ontvangst en service waren ondanks de drukte goed, de entourage is gemiddeld. Het restaurant profileert zich als Italiaans, maar na een blik op de menukaart bleek er ook voor de niet-liefhebber van Italiaans voldoende verkrijgbaar. De gast heeft de keuze uit een 3-gangen menu of à la carte. Wij gingen voor à la carte. De uiensoep en salade met gerookte zalm vooraf waren prima, hoewel ik zelf nog wat madeira aan de soep toegevoegd zou hebben. De spareribs die ik al hoofdgerecht had gekozen waren prima: goed gekruid en goed gegaard, zodat het vlees makkelijk van de ribben af kwam. Mijn disgenoten waren net zo enthousiast over hun penne met zalm, de gemixte vleesschotel en de lasagna.
Bij dit alles werd een prima huiswijn geserveerd. Als toetje kozen wij voor het 'Rondje Italië' waarbij een drietal Italiaanse dessert specialiteiten werd geserveerd. De koffie achteraf was zoals je van een Italiaans restaurant mag verwachten: prima!

Prijs/kwaliteit verhouding is goed en daarom is Brutus zeker een aanrader.
PabloPicassi .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
We hadden beter eerst op Iens kunnen kijken want dan waren we hier waarschijnlijk niet naar toe gegaan.
Wij hebben gekozen voor een 3-gangen menu en dit zijn onze eerlijke bevindingen:
1. De salade vooraf is echt heel goed en ruim voldoende v.w.b. de hoeveelheid.
2. De pizza was bruin/zwart aangebakken. Op mijn vraag of dit zo zwart hoorde was het antwoord: Ja hoor (maar was echt te aangebakken).
3. Het toetje stelde enorm teleur. Het werd zonder enige creativiteit en smaak opgediend.
4. Wie reserveert zit voorin het restaurant, kom je spontaan langs dan wordt je afgeserveerd naar een uitermate ongezellig achteren.
5. Het personeel is kortaf, waarschijnlijk is dat niet hun bedoeling, maar deze jonge meiden weten zelf van toeten noch blazen.
6. Wij hebben een 3 voor het eten gegeven omdat het voorafje (de salade) zo goed was en het gemiddelde omhoog heeft weten te trekken (anders werd het nog lager).
7. Het staat iedereen vrij om naar Villa Brutus te gaan en smaken verschillen, maar wij gaan niet meer naar dit restaurant.
8. Ik zou willen zeggen: probeer daar eens te eten en ervaar het zelf.

Succes!
Richard F.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Ons huisrestaurant van een aantal jaar geleden toen we nog in Ede woonden. Hier hebben we gegeten met onze kinderen. Ik heb het restaurant altijd als benchmark gezien qua prijs kwaliteit. Een lage prijs in combinatie met goed eten. Veel restaurants serveren hetzelfde (Hanos) eten, sausjes etc. voor een veel hogere prijs. De lage prijzen hebben ze nog steeds, de kwaliteit is wel wat omlaag gegaan. Bijna onvergefelijk waren de plastic lepeltjes in de mayonaise, er is een verschil tussen een snackbar en een restaurant en dit is er een van. Gewoon stalen lepeltjes gebruiken. De huiswijn is matig, het eten is niet slecht, maar ook niet geweldig. Een simpele pasta is een veilige keuze hier, qua vlees ik het getroffen en mijn vrouw niet.
Annamh .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
De pizza was niet lekker. Zeker geen Italiaanse pizza, veel te zoet en verkeerde kruiden. De ham leek meer op smac. Echt een studenteneetzaak. Wij gaan er niet meer terug.
Jachtslot .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Wij zijn met vier volwassenen en twee kinderen bij villa Brutus geweest.
We hadden van te voren gereserveerd. De ontvangst was aller hartelijkst.
De kinderen kregen gelijk een kleurplaat. De bediening was vlot. De drankjes waren goed op temperatuur en het bier sloeg niet dood!
De varkensmedaillons, de kipsate, de spareribs en de pizza waren prima.
Voor de extra patat werd niets in rekening gebracht, ook de mayonaise, die we in ede bij een ander restaurant extra moesten betalen, was hier gratis.
Het toilet was schoon en verder zag alles er netjes en verzorgd uit.
Thamarr .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Gezellig restaurant. Veel hout, kleurtjes. Heerlijk gegeten. De saté is hier bekend. Je kunt kiezen tussen groot of normaal. Je krijgt een enorme spies hangend boven je bord. Erg grappig. Gezellig en goed eten.
Jordi V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Shabby uitstraling met enthousiaste niet altijd even goed oplettende bediening. Groot menu, veel keuze voor een redelijke prijs. Het eten zelf was slecht. De gambas en het vlees leken wel gepekeld zo zout. De pizza was karig en taai belegd. Het bier sloeg gelijk dood in het glas. Als goedmakertje hoefden we de koffie niet af te rekenen. Nooit weer.
Wapke .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Eten is erg lekker en je krijgt veel. Voorgerecht is al bijna voldoende als maaltijd! Prima kip salade. Vervolgens een goed belegde pizza en een gewoon ijsje na. En dit voor maar 15 euro! De sfeer is gezellig. Bediening zeer vriendelijk op 1 serveerster na. (Die leek er weinig lol in te hebben) Kortom; Prima prijs/kwaliteitsverhouding.
Verkaik .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
restaurant met een goede prijs/kwaliteitverhouding. We aten het menu van 15 euro. Vooraf een salade waarbij zeker niet op de ingrediënten werd bespaard. Als hoofdgerecht een prima pizza en toe een chocolademousse of een pudding. We zaten gezellig in het voorste gedeelte van het restaurant.
Smulaap2013 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2013
Vriendelijke ontvangst bij binnenkomst. We hadden niet gereserveerd, maar konden even wachten aan de bar. We konden uiteindelijk heel vlot aan tafel.
Ontzettend uitgebreide menukaart, werkelijk voor ieder wat wils.
Heerlijk gegeten en super gezellig! De bediening is echt top, vliegen door de hele tent voor je!
Komen zeker nog een keer of tien terug! :-)