Villa Borghese

Laan Nieuwer-Amstel 25 1182 JR Amstelveen Nederland Kaart
31-203639221

Over restaurant Villa Borghese

Het oude Rome in Villa Borghese

Villa Borghese staat in Rome bekend als een prachtig park van 80 hectare groot. Behalve verschillende tuinen vind je hier ook musea, villa’s, fonteinen en sculpturen. Bezoek je in Amstelveen Villa Borghese, dan eet je in dit restaurant hetzelfde als de inwoners van Rome. Echte Italiaanse gerechten, vers bereid. Sluit je ogen en de authentieke smaken nemen je mee naar de hoofdstad van Italië. Je ruikt de verse kruiden, je proeft de cultuur.

Meer informatie over restaurant Villa Borghese

Maandag t/m vrijdag 12:00 - 22:30
Zaterdag en zondag 17:00 - 22:30

Brigitte B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heel lekker gegeten en prima service!
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het restaurant heeft een groot en gezellig terras, maar binnen ziet het er niet heel bijzonder uit. Ook het eten vond ik niet bijzonder. Vitello met heel veel tonijnmayonaise en een paar kappertjes, was opzich best lekker, maar had wat leuker opgediend kunnen worden.
Ossenhaas met eekhoorntjesbrood was redelijk taai en de saus smaakte alsof hij uit een pakje kwam.
De wijn was verder lekker en we hebben een gezellige avond gehad, maar voor het eten zou ik er niet terug gaan.
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Beste pizza die ik ooit gegeten heb! Mooi decor, goede service! Een aanrader voor echt Italiaans eten en niet te vergeten de beste pizzabakker van Nederland Pasquale! Reeds genomineerd!
GuillaumeBurgos .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Met vrouw en kinderen gaan eten bij Villa Borghese...

Mooi restaurant, vriendelijke bediening en heerlijk gegeten!
Fijn ook dat het parkeren makkelijk en gratis is op het ruime naastgelegen parkeerterrein.

Ik heb een heerlijke pasta gegeten, vrouwlief een lasagna en de kinderen (3 en 6 jaar oud) een pizza.

De desserts waren ook verukkelijk, tot gauw weer Villa Borghese...
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wat een teleurstelling. En ik heb toch wel eens ergens gegeten. Ben nooit over kritisch. Maar dit was weggegooid geld. Oubollig bruin interieur, vergane glorie. Vermoeide kleding van de bediening. Ik dacht dat ik 20 jaar terug in de tijd ging.
De focaccia was alleen maar pizzadeeg. Voorgerecht gamba's: 3 stuks voor €13,50! Lang gewacht op hoofdgerecht.
Ossehaas met eekhoorntjesbrood was 'rare' ipv 'medium'. De helft maar laten staan. Echt te rauw. Lasagne had ongelofelijk veel kaas erin: niet lekker meer. Pappardelle met seafood was lekker.
Tiramisu was droog en pannacotta smakeloos. Sorry maar meer kan ik er niet van maken. €114: zonde van het geld en zonde van wat een feestelijke avond had moeten zijn.

Alie2016 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vrijdag heerlijk gegeten bij Villa Borghese op aanraden van een vriendin.

Parkeren kan gewoon op de grote parkeerplaats naast het restaurant.

Ik had de filetto ai porcini (ossenhaas met eekhoorntjesbrood) en mijn man de tagliata di manzo (rib-eye met parmezaanse kaas) die beide verrukkelijk waren.

Het restaurant ziet er prachtig en sfeervol uit. De openhaard in het midden van het restaurant straalt warmte uit evenals de piano ( al wordt daar niet op gespeeld )

De meisjes van de bediening waren uitermate vriendelijk

Absoluut een aanrader

M.A. K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Onderhand al 4 keer sinds opening van dit geweldige restaurant geweest, elke keer geweldig, een aantal aanraders zijn spaghetti vongole, ossenhaas met eekhoorntjesbrood en de salade van zeevruchten. Dit restaurant is een geweldige aanwinst voor Amstelveen, mij zullen ze hier regelmatig zien. Bedankt voor de goede zorgen en het heerlijke eten!!!
Keesenes .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Heb er met 4 personen gegeten 2 voorgerechten 2 pizzas en 2 x de Rib eye 2 flessen huiswijn 2 nagerechten en 4 x de koffie kosten ons 185 ,- euro , voorgerechten inktvis en gambas niet vers maar uit de diepvries ,vitello tonato ,doorgebroken kalfsvlees met smaakloze tonijnsaus , 2 pizzas niets bijzonders de kok schijnt de eerste prijs te hebben gewonnen was dan wel beter in vorm , 2 x de rib eye 25,50 per stuk was het niet waard de nagerechten waren kant en klaar en niet van de kwaliteit die je voor die prijs mag verwachten het was niet druk en zag toch 4 koks in de keuken dan kan je er veel meer van maken , jammer dat ze het zo aanpakken mij zie je niet meer terug , de huiswijnen van 19,50 per fles waren heerlijk en zeker niet duur
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Nieuwe eigenaar heeft de smaak te pakken, geen All you can eat meer, maar smaakvolle gerechten, zoals pastagerechten met zwaardvis. Met 5 dames een sfeervolle avond beleefd.
Hans70 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Afgelopen dinsdag samen met mijn vriend bij Villa Borghese gegeten. De spaghetti vongole smaakte goed en was goed gevult. Mijn vriend had een pizza Villa Borghese die uit de houtoven kwam en was perfect. Helaas hebben wij geen dessert kunnen nemen omdat de porties aan de grote kant zijn. Afsluitend met een kopje koffie een hele lekkere en gezellige avond gehad. Hier komen wij zeker terug!
Chedwa P.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Wij werden vriendelijk ontvangen, en konden zelf kijken waar wij het liefst wilden zitten. Na een half wachten vroeg mijn vriend of het zelfbediening was. Nee maar er was een zieke collega vandaar dat wij na het zitten niet meer gezien werden. Na lang wachten kregen wij eindelijk onze bestelde drankjes. In de tijd van het wachten zat ik goed te kijken naar het oubollige interieur en bedrijfskleding, donker erg saai en lelijk. De muziek en geluidskwaliteit was ook verschrikkelijk. AH daar kwam een ober met het voorgerecht ik zeg "eindelijk" waarop hij antwoorde hoelang heeft u gewacht? Ik zeg 3 kwartier oh valt toch mee? Zij de ober........:::de voorgerechten waren lekker daarnaa bestelde ik pizza Bianca. Ik nam een hap bah erg vet zuur en zout. Niet te eten, slap en niet knapperig. Ik heb er wat van gezegd en hoefde de pizza niet te betalen. De pizza van mijn vriend was ook slap hij heeft de helft laten staan. Super saai oudbillig restaurant, zeker een afrader. Toetje zijn wij maar ergens anders gaan eten.
Janwillemx .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Ouderwets interieur, maar buiten kun je prima zitten. Geen placemats op de tafels buiten, oogt daardoor wat ongezellig. Pizza's waren in orde en ook pasta smaakte goed. Bediening is ronduit slecht, 3 x moeten vragen om een eerste drankje, steeds vergissen in tafelnummer en daarom ruim een halfuur wachten. Bediening bedoelt het vast goed maar heeft geen interesse in de klanten. Overall teleurstellend, Wij gaan er niet meer naar toe.
Fonzie .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Prima gegeten. Veel keuze maar wij wilden alleen hoodgerecht (pizza en pasta). Pizza is lekker met verse ingrediënten, de pasta is vers en smakelijk. Bediening is overwegend Italiaans, degene die ons bediende was helaas niet bekend met de kaart en gaf aan altijd in het andere? Restaurant te werkn. Had ook weinig interesse om het ons naar de zin te maken. Het overige personeel was uiterst vriendelijk. Lekker glas wijn met, jawel, een karaf water!! Fijn dat dat nog kan! Dessert valt wat tegen, spuitslagroom hoort niet in dit reataurant! Al met al de moeite waard, we komen zeker terug!
Scubasannie .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Mooi ruim restaurant, een super terras waar het fijn toeven was met het mooie weer afgelopen week, toen wij hier zijn wezen eten.
De bediening was prima, vriendelijk en netjes.

Als voorgerecht hadden wij de bruchetta en melanzane.
De melanzane was heerlijk, maar wel vrij groot portie voor een voorgerecht.
Wellicht kan deze iets kleiner en dan wat goedkoper op de kaart zetten?
Hoofdgerecht hebben we gekozen voor de pasta gevuld met zwaardvis, met garnalen, zalm en tonijncarpaccio. Was erg lekker, maar hier in tegenstelling tot de malanzane van het voorgerecht, was de portie aan de kleine kant.
De pizza uit de houtovenpizza was erg lekker, wel iets aan de zoute kant. Nu eten wij altijd met weinig zout in het eten, dus kan zijn dat wij dit sneller aan de zoute kant vinden dan anderen.

Tijdens het eten heerlijke pinot gedronken met gewoon water van het huis erbij. Erg fijn aangezien dit niet overal meer zo vanzelfsprekend is als dit vroeger was.

Dessert de panna cotta met bosvruchten en de scroppino waren gewoon lekker en goed.

Al met al lekker gegeten voor goede prijs, met als kleine aanmerkingen dat de portie-grootte wellicht instemmingen gevallen wat aangepast zou kunnen worden en dat smaak wat aan de zoute kant was bij de hoofdgerechten.

Kom zeker nog een keer terug, fijne ervaring en erg mooie plek.

HenH30 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Vol verwachting naar Villa Borghese. Decor prachtig. Eten was dramatisch. Carpaccio ijskoud en stukken met ijs nog in het vlees en bedolven onder en boven met rucola. Parmezaanse kaas geen smaak. Pizza taai, niet warm en bedolven onder rucola en erg flauw van smaak. Na klacht een gratis toetje: Tiramisu, ook dit was drama. Waterig. De vriezer draait er ons inziens overuren. En dan de rekening. Ongekend hoog voor de geserveerde kwaliteit. Ook de wijnprijs per glas te hoog voor deze middelmatige zaak.
Eetz .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Van de week gegeten bij Villa Borghese in Amstelveen. De eerste indruk bij binnenkomst was zeer positief, het ziet er gezellig en schoon uit. We mochten kiezen in de serre met open deuren of in het restaurant zelf. We kozen voor het restaurant gezien het buiten nogal frisjes was. Doordat de ramen openstonden was het in het restaurant ook nogal koud.
We kregen vooraf brood wat gezout was, met een schoteltje wat gevuld werd aan tafel met olijf olie, basamico azijn en wat zout en peper. Dat was heel kunstig gedaan door de ober.
Het voorgerecht, voor mij Melanzana a la Parmigiana en de Bruschetta van mijn tafelgenoot waren lekker, maar vooral de Melanzana was wat aan de grote kant. Ik had als hoofdgerecht een pizza uit de houtoven besteld. Mijn tafelgenoot de Lasagna di mio Padre. Beide hoofdgerechten waren erg zout. De lasagna was door de grote hoeveelheid kaas nauwelijks fatsoenlijk te eten, de saus was wel lekker, maar de pasta was klef. De pizza was zo zout dat het gewoon niet lekker meer was. Een dessert paste er niet meer bij.

De service was ok, de bediening was vriendelijk en redelijk oplettend, zelfs in het stillere restaurant. De prijs kwaliteit verhouding is echter ver te zoeken, het eten wat wij gekozen hadden was relatief duur en niet echt lekker op de voorgerechten na, maar ook die waren flink geprijsd.

• Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijke avond gehad voor een goede prijs. Antipasta als voorgerecht was erg goed, vers en rijk gevarieerd. Hoofdgerecht prima. Wijntje lekker. Broodje en water erbij zonder extra kosten ook altijd fijn. De bediening had er echt plezier in waardoor we ons in Italie waanden.
Bommelstein .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wederom hier gegeten, maar nu met Pasen.
Het restaurant was lekker vol.
Het was weer een heerlijke smaaksensatie.
Zwaardvis van de gril was lekker vers.
Pizza met asperges, room en ham was lekker knapperig zoals het hoort uit een houtoven.
Tot de volgende keer.

Adia .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Al 2 keer heerlijk gegeten in Villa Borghese. Keertje met de familie en een keer met z'n tweetjes. Beide keren was het genieten en smullen. Zeer tevreden dus!

Wat een leuke zaak! Prachtige restaurant met een mooi uitzicht. Stijlvol en met genoeg ruimte ingericht.

Personeel is vriendelijk, attent en netjes. Je wordt hartelijk door ze ontvangen bij de binnenkomst.

We hebben verscheidene gerechten gekozen. Drie verschillende soepen: Pomodoro, Minestrone en Asperge cremesoep; en ze waren allemaal lekker. Goede verse Zwaardvis van de gril, Kreeft met pasta of Filetto Gorgonzola, allemaal aanraders! Ook de bijgerechten als groente en gebakken aardappeltjes waren top. Overheerlijke pizza uit de houtoven is een "must" wanneer je dit restaurant bezoekt! Al het eten werd begeleid door lekkere wijntjes.
En na het eten een bakje koffie bij de open haard. :-)

Kortom, een hele leuke en gezellige plek om lekker te eten! Wij komen zeker terug!
Munchies .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Het restaurant is prachtig, met een geweldig uitzicht en erg ruim. Het was voor ons dan ook een veelbelovende tent toen we binnen kwamen. Wellicht is het eten voor de meesten goed, maar wij zijn echte fijnproevers (prof. chefs) en wij vonden het niet lekker. De chefs salade vond ik erg saai, voor die prijs zou je meer verwachten dan 2 stukjes matige mozzarella, een berg sla en wat cherrytomaatjes. jammer..
Ik had gevulde pasta met allerlei soorten vis en zeevruchten. De saus was veel te zwaar en zout, jammer want de ingrediënten op zichzelf waren vast erg lekker maar zo bij elkaar was het echt veel te machtig. Mijn ene tafelgenoot has het kalfsvlees met salie en parmaham. Wederom veel te zout en het vlees was taai en droog geworden. Mijn andere tafelgenoot had de geroemde lasagne. Het was meer een bak kaas met een paar lasagnevellen en wat taai gehakt. En er zat hardgekookt ei in (!) dit heb ik nog nooit gezien en lekker was het niet. Erg jammer, we hadden gehoopt een nieuw pareltje te vinden maar het was erg teleurstellend. We zijn niet voor een dessert gebleven.
Ook liep er een ongemotiveerde kok in het pizzakeukentje de gehele tijd dat we daar waren chagrijnig bakjes en schoteltjes met inhoud in de magnetron te schuiven, word al het eten van te voren gemaakt en opgewarmd?.. De bediening was ook niet echt in zijn hum. De wat oudere meneer, die overkomt als de manager/eigenaar was wel heel aardig maar we werden niet door hem bediend. Onze ober kwam nogal chagrijnig over, alsof ie zijn dag niet had.
Een pluspunt, de medewerkers zijn voor een groot deel italiaans. De olijfolie op onze tafel was erg goed van smaak.

Al met al komen we hier waarschijnlijk niet meer terug.