Villa Augustus

Oranjelaan 7 3311 DH Dordrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Villa Augustus

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
doortjeschippers .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Villa Augustus is geen restaurant, het is een belevenis. In 1 woord geweldig. De tuin staat weer volop in bloei. Het eten smaakt goed. De bediening is vriendelijk. De beste plek van Nederland!
Phantagora ..
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Aan de buitenkant ziet het er veelbelovend uit. We kwamen binnen via het winkeltje. Rommelig maar wel gezellig. Het restaurant zelf was ruim en zat redelijk vroeg al vol. De service was goed, we werden vriendelijk bediend. Als gerecht hadden we de dagmenu (noorse zalm) en steak genomen. De zalm was echt heerlijk maar daar was de prijs ook naar. De steak echter was te taai. Als toetje namen we nog de limoen citroentaart. Eten was oke, maar voor die prijzen niet goed genoeg.
Chefkim .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
De sfeer is in dit restaurant bijzonder. Als je aankomt zie je de gigantische moestuin. Hierdoor krijg je direct trek om hier te gaan eten. Bij binnenkomst kom je eerst door het winkeltje. Hier hangt een gezellige sfeer en hierdoor blijf je eigenlijk altijd wel even snuffelen. Het restaurant zelf is groot, maar zo voelt het zeker niet. De bediening is vriendelijk en kundig. Het eten is zeer smaakvol en meer dan een bezoekje waard. Vooral de eendenborst is erg aan te raden!
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Vanmiddag hier geluncht. Gekozen voor zuurdesembrood met geroosterde kip, citroen, rozemarijn, tijm, rode peper, knoflook
en olijfolie à € 7,50 en geroosterde rogge-walnoot zuurdesem met wintersalade, Iberico ham en olijfolie à € 10,50. De geroosterde kip was heerlijk en de portie meer dan voldoende. Bij de keuze van de Iberico ham viel op dat er maar één klein iets te zwart geroosterd boterhammetje bij werd geserveerd. Het geheel was niet voldoende voedzaam voor één persoon, maar wel lekker. Gezellige locatie, bediening snel.
Caroline T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Voorgerecht binnen 5 minuten op tafel, garnaalkroketten zonder garnalen. Daarna een uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Inspiratieloos was het. Zelfs de pizza voor de kids was smaakloos en lauw. Personeel een onsamenhangend zootje zonder oog voor de klant en veel geklets onder elkaar.
Hier zien ze me nooit meer!
Ilse G.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Een vriendin trakteerde me op een high tea bij Villa Augustus: wat een geweldige locatie! Maar eerlijk is eerlijk; de high tea / afternoon tea was niet uitzonderlijk. Ook zeker niet slecht hoor, maar niet anders dan anders en gezien de locatie had ik er meer van verwacht. De bediening leek de drukte niet helemaal aan te kunnen en niet te letten op de volgorde waarop klanten binnenkwamen. Waardoor wij bijna een uur op onze hapjes wachten (twee potten thee stonden wel vrij snel op tafel) en twee tafels om ons heen vrij snel hun hapjestoren op tafel hadden terwijl ze na ons binnenkwamen. Niet erg, want we hadden het gezellig, maar het klopt natuurlijk niet helemaal. Al met al hadden we een fijne middag, op een fantastische locatie en met lekker maar niet uitzonderlijk eten.
Len V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Eerste keer hier en tevens de laatste keer! Boerenpate had ik genomen! Het leek nog het meest op een blikje smac van Unox! 1/3 op de rest meegenomen voor de honden die vonden het lekker maar ja die vreten alles!! Er liep veel jong personeel rond vroegen niet smaakt het en we moesten 2x om een drankje vragen !!
Croque-Madame .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Het was weer een gave experience!
Ik ben superfan van deze zaak, al is het alleen al vanwege het interieur.
We zijn al vaak geweest, en zullen nog vaak komen

*bij geluidsniveau heb ik 'rumoerig' aangevinkt, maar dit vind ik juist prettig. Zeker omdat we met kinderen zijn.
Dr. Buvani K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Villa Augustus heeft zaken als decor en bediening volledig voor elkaar, maar de kwaliteit van de gerechten, zeker in relatie tot de prijs laat veel te wensen over. Als lunch namen we een knolselderijsoep. Dat bleek een lauwe, dikke brij van knolselderij, de gedachte aan soep was ver weg. Vervolgens Zuurdesembrood met pompoen, kool, picorinokaas. Smaakte goed , maar de picorinokaas bestond uit 2 flinterdunne schaafsels. Op de daarna bestelde kaasbordjes lagen 4 dunne plakjes diverse kaas, niks bijzonders, geen boter, a raison van Euro 9,50 p.st. Dit kan echt niet. Het zat er stampvol, ; ik ben waarschijnlijk te kritisch.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Hier gegeten met 5 personen, leuke ambiance en men werkt zoals omschreven met biologische producten. Als starter gekozen voor de Zeeuwse oesters deze waren goed schoongemaakt, maar jammer dat ze niet los waren van de schelp. er bij werd een toevoeging geserveerd die wat mij betreft niet had gehoeven, de één een een wat laffe dressing van olie de ander een dressing met olie en ui. Het hoofdgerecht was een Steak (Hereford) mals vlees geserveerd met seizoensgroenten waaronder boerenkool helaas was dit gezien de opmaak geen uitnodiging dit te nuttigen. De rosemararijnfrites waren heerlijk. Als nagerecht de Chesecake, goed van smaak. Hier komen we nog wel eens terug vooral voor de aanwezige winkel met zijn snuisterijen en het gezellige restaurant.
Mindel B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Geweldige entourage! Het eten is prima, zou wat verfijnder kunnen. Geweldig dat je in de moestuin de ingrediënten uit je gerechten terug kan vinden.
Regis L.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Prima tent! Het enigste minnetje is dat het personeel in het restaurant in een verschrikkelijke onverzorgd,lelijke, niet gestreken habit rondloopt met soms hele vieze vlekken erop.
Hendrikus B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Villa Augustus is een prima gelegenheid. Het heeft veel te bieden maar het is kennelijk moeilijk om de kwaliteit op peil te houden. Nu was het ook wel druk, maar we moesten wel erg lang wachten voor het eten op tafel stond. Jammer, want ik kom er graag. Prima tent maar zorg voor voldoende personeel als er drukte te verwachten is.
Marty S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Vanavond hier gegeten met drie. Hoofdgerecht: dorade. Na drie happen bleek de vis op de graat niet helemaal gaar te zijn. Bovendien was het bloed van de vis nog vloeibaar, niet erg smakelijk om te zien.

Teruggegeven aan de kelner, maar ik kreeg het bord linea recta terug uit de keuken met de mededeling dat de vis volgens de kok wel gaar was. Jammer. Voor het nagerecht gekozen voor pannacotta met vijgen. Hoewel correct vond ik het onverwacht en vrij inspiratieloos om dan een bordje te krijgen met een glas pannacotta en ernaast 4 gehalveerde vijgen. En slechts één eetlepel als bestek erbij.

Zo ongeveer 1x per jaar proberen we het opnieuw, want waarom is nou altijd iedereen zo enthousiast? Het moet haast wel de entourage zijn, want het eten is het zeker niet.

Bediening was verder prima.
Max D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Wat een teleurstelling...
Dat zei ik twee jaar geleden ook al, en niks is verandert....jammer van zo'n locatie met dat surrogaat van professionals in keuken en ongemotiveerd personeel in de zaal, gerechten dan nergens smaaken, koud en niet gaar.
Sluit je af met een lekkere espresso dacht ik...en krijg een bakje afwaswater geserveerd...
Ben er klaar mee.
FJ F.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Wat een mooie locatie! Het eten is bijzonder en dat valt niet altijd in de smaak, maar het mooie terras maakt een hoop goed!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Zaterdagavond 10 september 2016 opnieuw gedineerd in dit fantastische restaurant.
De locatie is uniek en ook de sfeer bij Villa Augustus zorgen ervoor dat een avond uit eten een "mooie en waardevolle beleving" is.
Het vegetarische gerecht met gegrilde groenten, flat bread en hummus smaakte verfijnd en erg lekker evenals de garnalen kroketten en de kabeljauw met bonen en puree.
De attente en ervaren bediening zorgden ervoor dat het vanaf het begin van de avond tot aan het einde van het diner allemaal klopte.
Het is zeker niet de laatste keer geweest, dat we een bezoek aan Villa Augustus brachten.
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Het is elke keer wel een feestje om bij Villa Augustus te eten. Bijzondere omgeving, mooie tuin, opvallend interieur en een mooie focus op verantwoord eten. Voorgerechten (gegrilde groenten, garnalenkroketten) waren prima, mooie hoeveelheid en goed van smaak.
Hoofdgerecht (gebakken kip) viel wat tegen zowel qua hoeveelheid als qua bereiding; je verwacht een krokant vel maar in dit geval niet. Voor 21,50 eigenlijk niet goed genoeg. De steak echter was prima, goed bereid en goed van hoeveelheid.
Lekker biertje, glaasje wijn en kopje koffie. Al met al een prima ervaring.
Wouter L.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Villa Augustus ligt in een schitterende moestuin aan het Wantij te Dordrecht. Het is erg de moeite waard om er minstens een uur van tevoren te zijn, om door de tuin te wandelen, op een rustig plekje tussen de hagen op een bankje te zitten of over het brede water uit te kijken. Als de zon ondergaat, zet hij de indrukwekkende watertoren (nu hotel) in het midden van de tuin in een prachtige roze gloed. Als je mazzel hebt, zoals wij, kun je buiten eten. De menukaart heeft een beperkt aantal gerechten waarvan er wekelijks een aantal veranderen. Er wordt zoveel mogelijk met biologische producten gewerkt. De trots van de kok is de houtoven die wordt gebruikt om allerlei gerechten te roosteren of te bakken: visjes, duiven, tomaten, bietjes, enzovoort. De dames van ons viertal kozen de pizza uit de houtoven met geitenkaas, rucola, pepers uit de tuin en zwarte olijven. De heren gingen voor vis: een rode poon en een “riso alla pescatore” met harder, kokkels, mosselen, cavolo nero (zwarte kool) en tomaat. Allemaal voortreffelijk en dat gold ook voor de voorgerechten, zoals een eendeborstsalade en geroosterde groenten van het seizoen met een citroenmayonaise. De vele jonge meisjes in de bediening werkten hard, waren vriendelijk, en zochten attent het drukke terras af om nog een stoel voor ons te bemachtigen. Ook de hard werkende, attente en goed gehumeurde ober die ons bediende maakte indruk. Had hij maar als taak de beide jongemannen van de bediening te leren hoe het moet! Deze twee laten halverwege de avond tafels waar de gasten al lang zijn vertrokken onafgeruimd staan. En de jongeman die van ons drieën de koffie-bestelling had opgenomen en nog zou terugkomen om te horen wat de vierde persoon, die even naar de druivenkas was gelopen, wenste, hebben we nooit meer teruggezien. Dan maar afgerekend en zonder koffie vertrokken. Jammer!
Lilian K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
We hebben hier gister geluncht op het terras. Bediening erg traag en totaal ongeinterreseerd. Duurde erg lang voordat de bestelling opgenomen werd. Daarna kregen we na lang wachten eindelijk onze lunch maar nog steeds niet de bestelde cappucino. Weer vragen, stond deze bij de verkeerde tafel. We hadden allebei zuurdesem brood met dun gesneden entrecote. Het brood was uitgedroogd ( niet weg te krijgen) entrecote met zenen, en daarop een handvol rucola gekwakt. Ik vond dit zeer ter teleurstellend. Locatie is mooi maar voor ons geen tweede keer.