Villa Augustus

• Af te huren , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,9
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Hier gegeten met 5 personen, leuke ambiance en men werkt zoals omschreven met biologische producten. Als starter gekozen voor de Zeeuwse oesters deze waren goed schoongemaakt, maar jammer dat ze niet los waren van de schelp. er bij werd een toevoeging geserveerd die wat mij betreft niet had gehoeven, de één een een wat laffe dressing van olie de ander een dressing met olie en ui. Het hoofdgerecht was een Steak (Hereford) mals vlees geserveerd met seizoensgroenten waaronder boerenkool helaas was dit gezien de opmaak geen uitnodiging dit te nuttigen. De rosemararijnfrites waren heerlijk. Als nagerecht de Chesecake, goed van smaak. Hier komen we nog wel eens terug vooral voor de aanwezige winkel met zijn snuisterijen en het gezellige restaurant.
Mindel B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Geweldige entourage! Het eten is prima, zou wat verfijnder kunnen. Geweldig dat je in de moestuin de ingrediënten uit je gerechten terug kan vinden.
Regis L.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Prima tent! Het enigste minnetje is dat het personeel in het restaurant in een verschrikkelijke onverzorgd,lelijke, niet gestreken habit rondloopt met soms hele vieze vlekken erop.
Hendrikus B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Villa Augustus is een prima gelegenheid. Het heeft veel te bieden maar het is kennelijk moeilijk om de kwaliteit op peil te houden. Nu was het ook wel druk, maar we moesten wel erg lang wachten voor het eten op tafel stond. Jammer, want ik kom er graag. Prima tent maar zorg voor voldoende personeel als er drukte te verwachten is.
Marty S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Vanavond hier gegeten met drie. Hoofdgerecht: dorade. Na drie happen bleek de vis op de graat niet helemaal gaar te zijn. Bovendien was het bloed van de vis nog vloeibaar, niet erg smakelijk om te zien.

Teruggegeven aan de kelner, maar ik kreeg het bord linea recta terug uit de keuken met de mededeling dat de vis volgens de kok wel gaar was. Jammer. Voor het nagerecht gekozen voor pannacotta met vijgen. Hoewel correct vond ik het onverwacht en vrij inspiratieloos om dan een bordje te krijgen met een glas pannacotta en ernaast 4 gehalveerde vijgen. En slechts één eetlepel als bestek erbij.

Zo ongeveer 1x per jaar proberen we het opnieuw, want waarom is nou altijd iedereen zo enthousiast? Het moet haast wel de entourage zijn, want het eten is het zeker niet.

Bediening was verder prima.
Max D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Wat een teleurstelling...
Dat zei ik twee jaar geleden ook al, en niks is verandert....jammer van zo'n locatie met dat surrogaat van professionals in keuken en ongemotiveerd personeel in de zaal, gerechten dan nergens smaaken, koud en niet gaar.
Sluit je af met een lekkere espresso dacht ik...en krijg een bakje afwaswater geserveerd...
Ben er klaar mee.
FJ F.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Wat een mooie locatie! Het eten is bijzonder en dat valt niet altijd in de smaak, maar het mooie terras maakt een hoop goed!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Zaterdagavond 10 september 2016 opnieuw gedineerd in dit fantastische restaurant.
De locatie is uniek en ook de sfeer bij Villa Augustus zorgen ervoor dat een avond uit eten een "mooie en waardevolle beleving" is.
Het vegetarische gerecht met gegrilde groenten, flat bread en hummus smaakte verfijnd en erg lekker evenals de garnalen kroketten en de kabeljauw met bonen en puree.
De attente en ervaren bediening zorgden ervoor dat het vanaf het begin van de avond tot aan het einde van het diner allemaal klopte.
Het is zeker niet de laatste keer geweest, dat we een bezoek aan Villa Augustus brachten.
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Het is elke keer wel een feestje om bij Villa Augustus te eten. Bijzondere omgeving, mooie tuin, opvallend interieur en een mooie focus op verantwoord eten. Voorgerechten (gegrilde groenten, garnalenkroketten) waren prima, mooie hoeveelheid en goed van smaak.
Hoofdgerecht (gebakken kip) viel wat tegen zowel qua hoeveelheid als qua bereiding; je verwacht een krokant vel maar in dit geval niet. Voor 21,50 eigenlijk niet goed genoeg. De steak echter was prima, goed bereid en goed van hoeveelheid.
Lekker biertje, glaasje wijn en kopje koffie. Al met al een prima ervaring.
Wouter L.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Villa Augustus ligt in een schitterende moestuin aan het Wantij te Dordrecht. Het is erg de moeite waard om er minstens een uur van tevoren te zijn, om door de tuin te wandelen, op een rustig plekje tussen de hagen op een bankje te zitten of over het brede water uit te kijken. Als de zon ondergaat, zet hij de indrukwekkende watertoren (nu hotel) in het midden van de tuin in een prachtige roze gloed. Als je mazzel hebt, zoals wij, kun je buiten eten. De menukaart heeft een beperkt aantal gerechten waarvan er wekelijks een aantal veranderen. Er wordt zoveel mogelijk met biologische producten gewerkt. De trots van de kok is de houtoven die wordt gebruikt om allerlei gerechten te roosteren of te bakken: visjes, duiven, tomaten, bietjes, enzovoort. De dames van ons viertal kozen de pizza uit de houtoven met geitenkaas, rucola, pepers uit de tuin en zwarte olijven. De heren gingen voor vis: een rode poon en een “riso alla pescatore” met harder, kokkels, mosselen, cavolo nero (zwarte kool) en tomaat. Allemaal voortreffelijk en dat gold ook voor de voorgerechten, zoals een eendeborstsalade en geroosterde groenten van het seizoen met een citroenmayonaise. De vele jonge meisjes in de bediening werkten hard, waren vriendelijk, en zochten attent het drukke terras af om nog een stoel voor ons te bemachtigen. Ook de hard werkende, attente en goed gehumeurde ober die ons bediende maakte indruk. Had hij maar als taak de beide jongemannen van de bediening te leren hoe het moet! Deze twee laten halverwege de avond tafels waar de gasten al lang zijn vertrokken onafgeruimd staan. En de jongeman die van ons drieën de koffie-bestelling had opgenomen en nog zou terugkomen om te horen wat de vierde persoon, die even naar de druivenkas was gelopen, wenste, hebben we nooit meer teruggezien. Dan maar afgerekend en zonder koffie vertrokken. Jammer!
Lilian K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
We hebben hier gister geluncht op het terras. Bediening erg traag en totaal ongeinterreseerd. Duurde erg lang voordat de bestelling opgenomen werd. Daarna kregen we na lang wachten eindelijk onze lunch maar nog steeds niet de bestelde cappucino. Weer vragen, stond deze bij de verkeerde tafel. We hadden allebei zuurdesem brood met dun gesneden entrecote. Het brood was uitgedroogd ( niet weg te krijgen) entrecote met zenen, en daarop een handvol rucola gekwakt. Ik vond dit zeer ter teleurstellend. Locatie is mooi maar voor ons geen tweede keer.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heerlijk eten. We hadden broodmand besteld met tapanade, brood was al op en toen kwam pas tapanade hihi ,zonder moeite kregen we er toen weer brood bij,top! Alles was heerlijk en vers. Ik had vegatarisch schotel met risotto. ....OMG wat heerlijk. De mannen hadden vlees deze was ook echt alsof er een engeltje op je tong plast. Komen hier regelmatig lunchen maar diner was voor het eerst. Komen zeker terug.
Barry '.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heerlijk eten op een super lokatie. Bediening echter slecht: traag, weinig geïnteresseerd en gemotiveerd. Helaas komen ze daarmee weg vanwege dat eten en dito lokatie...
Balayer .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Ontbijten bij Villa Augustus is een prima start van de dag. Handig is ook dat het ontbijtbuffet (in ieder geval op zaterdag) tot 12:00 uur geopend is; we konden lekker rustig aan doen.

Het pand heeft een bijzondere sfeer, industrieel. Wij vonden het erg geslaagd.

Het buffet is vrij uitgebreid, een deel van het eten komt uit de eigen tuinen rondom het pand. Hoe leuk is dat! Een absolute verrassing in het aanbod waren de kruisbessen, roepen bij mij herinneringen op aan mijn grootouders.

Als ik een minpuntje zou moeten bedenken: de messen op tafel zijn bot, niet een beetje maar zo erg dat ik me afvraag of het verschil zou maken als je zou snijden met een omgekeerd mes. Niet onoverkomelijk, maar ik zag meerdere gasten die ijverig aan het duwen en zagen waren om door hun broodjes te komen ;) .

Na het ontbijt nog even een wandeling gemaakt door de tuin en de markt, dat wil je niet missen!

E D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Niveau eetcafé met vriendelijke kinderbediening.
Met een groter aantal mensen aan tafel loopt het niet goed.
Eten matig, ondanks de mooie moestuin met kruiden zien de gerechten er saai uit.
Fruit de mer, ik zou zeggen ga eens naar Frankrijk om te kijken hoe dat er uit ziet.
Voor de lunch met een glaasje oké, maar daar houd het mee op.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een geweldige ervaring! De uiterst vriendelijke, deskundige en vlotte bediening, het heerlijke eten en het uitzicht op de toren en de fantastische tuin maken het onvergetelijk.
Als voorgerecht de runderlende met een werkelijk zalige salmoriglio en als hoofdgerecht de Steak, perfect gebakken en met die heerlijke verse groenten en kruiden.
Ik snap trouwens niet hoe ze het allemaal voor een dergelijke prijs op tafel kunnen zetten. Ga maar na: 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten, 5 glazen wijn, 1 karaf water, 1 nagerecht en 2 koffie voor in totaal € 84,00!!!
Kortom, absoluut een restaurant om terug te komen!
Antoinetta123 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Schitterend gesitueerd restaurant tegenover de watertoren van Dordrecht. We aten buiten op het terras waar de geuren van de kruidentuin ons omringden. De gegrillde groenten uit de eigen moestuin smaakten verrukkelijk en het vega hoofdgerecht in de vorm van snijbiettaart was werkelijk fenomenaal. Vriendelijke bediening en fel gekleurd bestek, heerlijk ongedwongen. Een absolute aanrader !
Truus H.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Voor een Zondagsontbijt naar Villa Augustus. Wat een heerlijke belevenis.
Het zuurdesembrood was werkelijk onovertroffen. Zelden zulk lekker brood gegeten. Heerlijke belegen kaas en bijzonder fruit, kruisbessen, witte aalbessen. Heerlijk!! Kwark met heerlijke granola, we hebben echt genoten.
Enige minpuntje was dat je zelf geen koffie of thee kunt pakken op het buffet en je moet wachten op de bediening. Uiterst vriendelijk maar het duurt wel even voordat er iemand komt. Al met al top!
MelD .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Eindelijk naar het ''uitzonderlijke'' Villa Augustus geweest. Helaas behoort dit diner tot één van mijn slechtste horeca ervaringen. Een halfuur gewacht om te bestellen en het eerste drankje (wijn) kwam pas aan het einde van ons voorgerecht, waar we ook ruim een halfuur op gewacht hebben. Toen we het hoofdgerecht bijna op hadden ging ik -tegen mijn principes in- toch maar even vragen waar onze tweede wijn bleef. Het bestellen van onze tweede wijn moesten we overigens bij een collega doen (die niet voor ons werd geroepen door de betreffende kelner). Naar mijn mening was het niet enorm druk en er stond ruim voldoende personeel. Op een cake na was het eten prima - maar niet iets om voor terug te keren. De leiding (zo leek hij) van de avond keek ons niet aan bij het brengen van de kaart en leek door te hebben dat het allemaal fout ging bij onze tafel. Een excuus bleef helaas uit. We mochten achteraf €50,- p.p. afrekenen wat ik erg duur vind voor een voor- en hoofdgerecht, twee wijn en koffie met gebak na. De meiden zelf waren vriendelijk (wel onder druk), maar het loopt dus totaal niet door. Ik ga helaas niet meer terug.
Chocolien .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Decor vind ik niet echt mooi. Te rommelige uitstraling. De rest van mijn familie is er echter weg van. Kwestie van smaak dus. Ik vind de bediening wel redelijk hier. Het is wat onhandig dat elk personeelslid zijn eigen functie heeft (drinken brengen, afwasser, bestelling afnemen enz.) hierdoor kan je niet bij elk personeelslid een bestelling plaatsen. Het eten is echter authentiek en zeer smakelijk. Alle groenten komen vers uit eigen tuin. Geweldig concept