Villa Augustus

9,1

Jouw recensie over het restaurant Villa Augustus

Mario M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Op zo'n donkere decemberavond mis je de grootste troef van 'Villa Augustus': uitzicht op de tuin. Maar de tuin blijft ook in dit seizoen een belangrijke leverancier van wat op tafel komt, misschien te belangrijk. Een overdosis winterpostelein (met vooral te veel stengels) bij gerookte wilde ganzenborst (€7,50) Bietjes als 'seizoensgroente' bij de steak. En appel moet helemaal alleen dienen als seizoensfruit in 'fruittaart van het seizoen'. Opvallend goed (eerder luchtig dan vet) is een paté van 'landvarken' met kweepeer (€9). Vooral opvallend klein is de halve kreeft uit de oven (met €24 te duur). Mooie wijnkaart, maar niet goed is dat de heerlijke Pouilly-Fuissé geopend arriveert. De formule blijft aantrekkelijk, maar we kregen de indruk dat in deze duistere dagen ook de inspiratie bij 'Villa Augustus' een beetje is gedoofd.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Verrassend leuke locatie, met een mooie en grote moestuin en achter de watertoren een tuin in Italiaanse sferen.
We kwamen het restaurant binnen via een hal met winkeltjes (o.a. brood, groenten, boeken). Een levendig restaurant, breed publiek. Vriendelijke bediening. We waren rond lunchtijd, de mannen kozen voor zuurdesembrood met gerookte zalm en de vrouwen voor zuurdesembrood met geroosterde kip. Beide gerechten smaakten overheerlijk.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
vvanbronkhorst .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Hele lekkere steak gegeten, goed biertje en achteraf een lekkere kokosmakroon met koffie. En wat een fijne plek! Overal waar je kijkt is er iets te 'beleven'.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Met ons gezin vrijdag geluncht. Veel personeel, weinig service, duurt lang. decor is top. Door de "markt" naar het restaurant, zoeken dus. Rommelige bediening met soort lakens om hun middel.
BOBERTSIDERIUS .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Niet de eerste en niet de laatste keer! Wat is het toch een beleving om hier te zijn. Ik kom hier altijd als ik in de buurt ben. Het eten en de service zijn prima!
bertenschot .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Met de complete ondernemingsraad van ons bedrijf hier gegeten. Erg leuke avond gehad. Het is eten is goed. Maar je moet het ook zien in combinatie met het totaal. Erg leuk.
john V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Prachtige locatie in een mooie tuin. Hier neergestreken voor een lunch die er verzorgd uitziet. lunchkaart is afwisselend met als aanvulling de schoolborden. De smaak van de gerechten is nogal basic. Je moet hier niet komen voor een romantisch samenzijn.
Pierre V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Halverwege de drukke zondagslunch hebben wij zonder te reserveren een tafeltje kunnen bemachtigen voor drie, op het zonnig terras, u weet wel, het moment waarop een lange (na)zomerse zondagslunch geleidelijk dreigt over te gaan in een vroeg diner. Wij hebben dorst en eetlust. Daar wordt snel op ingespeeld met een fles bronwater en ambachtelijk brood met olijven en tomaten tapenade. Ook de (meestal in middenklasse zaken goedkope ranzige) olijfolie is goed met een pittig pepertje in de nasmaak. Een live band begint te spelen en de stemming zit er goed in! De prachtige tuin met o.a. een hele rits groentesoorten lokt uit om veel groente te bestellen. Mijn gegrilde groenteschotel is heerlijk, ik zie mijzelf alles eten, zoals wortelen met schil en stukje loof. Alleen de pitjes van de pittige pepers durf ik niet te eten. Ook de hoofdgerechten nemen wat tijd in beslag, ik vermoed dat de houtoven weer moest worden opgestookt, want we zien een kok met houtblokken in de weer. Ons wachten wordt beloond met een mooie verse pizza uit eigen houtoven, met o.a. tomaat, paprika en buffel Mozzarella. Het randje is heerlijk krokant, het deeg lekker dun. Opmerkelijk is de wijnkaart waarvan op het eerste gezicht alle items ook per glas worden aangeboden. Ik geniet van een fraaie jonge rode Navarra. Ik hoor specialisten in Spaanse wijn vaak spreken over 'Het Nieuwe Spanje' of 'De Spaanse Wijnrevolutie'. Dit glas is een ware vertegenwoordiger van het eigentijdse Spanje. Hout speelt een ondergeschikte rol, het is een en al sappig fruit. Complimenten voor de serveertemperatuur! Ik vind rode wijn boven de 18 graden als snel ondrinkbaar, voor je het weet op een warm terras is het meer dan 25 graden, jakkes!. Al met al op alle fronten een perfecte lunch: zeer goed en gezond eten, zeer vriendelijke en correcte bediening en heerlijk zomerse sfeer op het terras, met indrukwekkende groente, fruit en bloemenpercelen en de kassen met o.a. druiven! Wie wil er nog naar 'De Kas' in de hoofdstad? Een ware oase voor de liefhebber van informeel goed eten, drinken en tuinieren. Als bonus bezoeken wij het mooie oude centrum van Dordrecht. Hier moeten wij vaker naar toe!
Aad .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
De entourage met de prachtige tuin, de markt en het restaurant waren prima.. Maar het eten, de kwaliteit (bereiding, presentatie, bijgerechten) waren evenals de bediening zwaar teleurstellend. Zeker als je bedenkt dat de prijzen stevig zijn. Op deze locatie verwachtten wij meer! De bediening was rommelig, veel verschillende medewerkers waarvan ik mij afvroeg of ze met elkaar communiceerden. Geen persoonlijke aandacht voor onze tafel, lange wachttijden, misverstanden e.d.. Vervelend als je avondje uitgaat! Het eten werd met zeer karige bijgerechten geserveerd; steak met alleen schaaltje frieten, entrecote met alleen op het bord enkele partjes gebakken aardappel. Bij de zeebaars alleen enkele 'zwartgeblakerde' en veel te gare groenten. Ook de vegetarische schotel met gorgonzola was een 'verplicht' nummer zonder enige verrassing. Op de hele tafel met 5 couverts geen verse groente gezien, alleen slecht bereidde en dat met zo'n prachtige tuin! Het geheel van het restaurant (keuken, bediening, management) kwam zeer amateuristisch over. Alleen de prijs was professioneel. Villa augustus is sfeervol, maar het restaurant kunt u beter mijden.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Gewéldig restaurant - perfecte combinatie van sfeer (práchtige tuin, leuke winkel) én heerlijk eten. Zeebaars bijzonder smaakvol; gegrilde groenten als bijgerecht.
doortjeschippers .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Villa Augustus is geen restaurant, het is een belevenis. In 1 woord geweldig. De tuin staat weer volop in bloei. Het eten smaakt goed. De bediening is vriendelijk. De beste plek van Nederland!
chey ..
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Aan de buitenkant ziet het er veelbelovend uit. We kwamen binnen via het winkeltje. Rommelig maar wel gezellig. Het restaurant zelf was ruim en zat redelijk vroeg al vol. De service was goed, we werden vriendelijk bediend. Als gerecht hadden we de dagmenu (noorse zalm) en steak genomen. De zalm was echt heerlijk maar daar was de prijs ook naar. De steak echter was te taai. Als toetje namen we nog de limoen citroentaart. Eten was oke, maar voor die prijzen niet goed genoeg.
Chefkim .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
De sfeer is in dit restaurant bijzonder. Als je aankomt zie je de gigantische moestuin. Hierdoor krijg je direct trek om hier te gaan eten. Bij binnenkomst kom je eerst door het winkeltje. Hier hangt een gezellige sfeer en hierdoor blijf je eigenlijk altijd wel even snuffelen. Het restaurant zelf is groot, maar zo voelt het zeker niet. De bediening is vriendelijk en kundig. Het eten is zeer smaakvol en meer dan een bezoekje waard. Vooral de eendenborst is erg aan te raden!
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Vanmiddag hier geluncht. Gekozen voor zuurdesembrood met geroosterde kip, citroen, rozemarijn, tijm, rode peper, knoflook
en olijfolie à € 7,50 en geroosterde rogge-walnoot zuurdesem met wintersalade, Iberico ham en olijfolie à € 10,50. De geroosterde kip was heerlijk en de portie meer dan voldoende. Bij de keuze van de Iberico ham viel op dat er maar één klein iets te zwart geroosterd boterhammetje bij werd geserveerd. Het geheel was niet voldoende voedzaam voor één persoon, maar wel lekker. Gezellige locatie, bediening snel.
Caroline T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Voorgerecht binnen 5 minuten op tafel, garnaalkroketten zonder garnalen. Daarna een uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Inspiratieloos was het. Zelfs de pizza voor de kids was smaakloos en lauw. Personeel een onsamenhangend zootje zonder oog voor de klant en veel geklets onder elkaar.
Hier zien ze me nooit meer!
Ilse G.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Een vriendin trakteerde me op een high tea bij Villa Augustus: wat een geweldige locatie! Maar eerlijk is eerlijk; de high tea / afternoon tea was niet uitzonderlijk. Ook zeker niet slecht hoor, maar niet anders dan anders en gezien de locatie had ik er meer van verwacht. De bediening leek de drukte niet helemaal aan te kunnen en niet te letten op de volgorde waarop klanten binnenkwamen. Waardoor wij bijna een uur op onze hapjes wachten (twee potten thee stonden wel vrij snel op tafel) en twee tafels om ons heen vrij snel hun hapjestoren op tafel hadden terwijl ze na ons binnenkwamen. Niet erg, want we hadden het gezellig, maar het klopt natuurlijk niet helemaal. Al met al hadden we een fijne middag, op een fantastische locatie en met lekker maar niet uitzonderlijk eten.
Len V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Eerste keer hier en tevens de laatste keer! Boerenpate had ik genomen! Het leek nog het meest op een blikje smac van Unox! 1/3 op de rest meegenomen voor de honden die vonden het lekker maar ja die vreten alles!! Er liep veel jong personeel rond vroegen niet smaakt het en we moesten 2x om een drankje vragen !!
Claudia C.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Het was weer een gave experience!
Ik ben superfan van deze zaak, al is het alleen al vanwege het interieur.
We zijn al vaak geweest, en zullen nog vaak komen

*bij geluidsniveau heb ik 'rumoerig' aangevinkt, maar dit vind ik juist prettig. Zeker omdat we met kinderen zijn.
Dr. Buvani K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Villa Augustus heeft zaken als decor en bediening volledig voor elkaar, maar de kwaliteit van de gerechten, zeker in relatie tot de prijs laat veel te wensen over. Als lunch namen we een knolselderijsoep. Dat bleek een lauwe, dikke brij van knolselderij, de gedachte aan soep was ver weg. Vervolgens Zuurdesembrood met pompoen, kool, picorinokaas. Smaakte goed , maar de picorinokaas bestond uit 2 flinterdunne schaafsels. Op de daarna bestelde kaasbordjes lagen 4 dunne plakjes diverse kaas, niks bijzonders, geen boter, a raison van Euro 9,50 p.st. Dit kan echt niet. Het zat er stampvol, ; ik ben waarschijnlijk te kritisch.