Villa Augustus

9,2

Jouw recensie over het restaurant Villa Augustus

Hein V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Ik had een spaghetti besteld en mijn vriendin scones. De spaghetti heb ik teruggegeven, er zat geen smaak aan, en met draadjesvlees, ook zonder saus, vond ik een rare combinatie en niet echt lekker. Toen maar een omelet besteld met groenten van de tuin en mascarpone, wat die daarbij deed was mij een raadsel, er zat totaal geen smaak aan en geserveerd zonder iets erbij, ook geen aanrader. De scones waren ook niet echt vers, verder net te doen, koffie voel ook tegen. Hier komen wij niet meer
R. B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
De lunch viel tegen; qua smaak en opmaak had ik meer van verwacht. Het glutenvrije brood was slecht van smaak. Ondanks de bijzondere opzet en de eigen biologische tuin. De plek is locatie is overigens super!
Ward K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Top locatie, gezellige sfeer en vriendelijk personeel. Eten viel ons wat tegen; steak was lauw, erg grof gesneden groente (beetje lomp gesneden op bord in soep van saus). En bordje met snackbarpatat met rozemarijn deed wel heel erg simpel aan. We hadden er iets meer van verwacht, zeker gezien de prijzen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Wat een plezier!! Eerst buiten gezeten in de zonnvervolgens werd gevraagd of we niet naar binnen wilden. Geweldige service, vlot en voorkomend. Suggesties eerden gegeven op het juiste moment, ik mocht wijn voorproeven. Echt uitstekende en snelle service. Eten was idem dito. Voorgerechten verfijnd, risotto balletjes, oesters sardientjes en dorade/zeebaars ook heerlijk. Wij komen hier zeker terug!!
Ward K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Top locatie, gezellige sfeer en vriendelijk personeel. Eten viel ons wat tegen; steak was lauw, erg grof gesneden groente (beetje lomp op bord in soep van saus) en bordje met patat met rozemarijn deed wel heel erg simpel aan. We hadden er iets meer van verwacht!
heleen311 .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Hier geluncht.
Opvallend weinig gerechten met brood en beleg. Zelf uiteindelijk gekozen voor zuurdesembrood met geroosterde kip, partner voor zuurdesembrood met zalm en dochter voor spaghetti bolognese.
Vooraf kregen we een mandje brood met dikke plakken zuurdesembrood. Dat was een goede start. Daarop olie gedaan met zout. Helaas zat in de 'zoutpot' peper.
Heel vriendelijk meisje dat ons hielp. Ik had mijn bestek naast elkaar op het bord gelegd toen ik klaar was na vier hapjes. Ze vroeg of het smaakte. Ik zei eerlijk dat ik de kip echt niet lekker vond. De vette kipstukken waren op een paar dunne sneetjes brood gelegd, de olie was door het brood heen gedrongen en zompig geworden. Daarbij vond ik de smaak ranzig. Nog nooit een bord met eten teruggegeven, maar ik vond het echt niet lekker.
Heel attent mocht ik iets anders kiezen. Gekozen voor scones. Die werden vlot geserveerd. Helaas waren ze smakeloos en absoluut niet vers. Met tegenzin de eerste opgegeten en de tweede laten liggen. Ook mijn partner vond ze niet vers en smakelijk.
De zalm van mijn partner was te dik gesneden in verhouding tot de dunne sneetjes brood en ook niet echt smaakvol. De spaghetti van mijn dochter was ook niet je van het en hier en daar zaten er harde stukjes vet in.
Ook weer zeer vriendelijk geholpen bij het afrekenen en weer de vraag of het gesmaakt had. Weer eerlijk geantwoord. Gevraagd werd of we de leidinggevende wilden zien. Dat hoefde niet van ons. Immers, er werd niks gerekend voor de kip en we hadden een ander gerecht gekregen. Dus qua service zit het wel goed. Nu de smaak nog.
Dit was voor ons niet de eerste keer dat het tegenviel. Wij komen hier niet meer.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
De plek is natuurlijk het geweldigst. Een Efteling voor volwassenen. Overal waar je kijkt is er iets te zien. En alle klopt. Er is balans. Het eten is prima. De bediening ook.
KikiB .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
De mooiste plek van Nederland. Een ware lust voor het oog. Waar je ook kijkt, er is altijd iets te zien. En, het is af. Het winkeltje is geweldig, maar duur. De tuinen zijn heerlijk om in te toeven.
Het eten is er prima, altijd vers, altijd smakelijk. De service is eveneens altijd riendelijk.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Hier afgelopen woensdag met mijn vrouw wezen lunchen. we wonen om de hoek en zijn hier in de zomer veel geweest op het mooie terras met schitterend uitzicht op te tuin. Ook binnen is het goed toeven. de ontvangst door de veelal jonge bediening was goed. De stoelen zitten wat hard waarop lang tafelen wat minder uitnodigt. De kwaliteit van de gerechtjes was goed, zeker in relatie tot de prijs. Wij komen zeker weer terug!
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Op zo'n donkere decemberavond mis je de grootste troef van 'Villa Augustus': uitzicht op de tuin. Maar de tuin blijft ook in dit seizoen een belangrijke leverancier van wat op tafel komt, misschien te belangrijk. Een overdosis winterpostelein (met vooral te veel stengels) bij gerookte wilde ganzenborst (€7,50) Bietjes als 'seizoensgroente' bij de steak. En appel moet helemaal alleen dienen als seizoensfruit in 'fruittaart van het seizoen'. Opvallend goed (eerder luchtig dan vet) is een paté van 'landvarken' met kweepeer (€9). Vooral opvallend klein is de halve kreeft uit de oven (met €24 te duur). Mooie wijnkaart, maar niet goed is dat de heerlijke Pouilly-Fuissé geopend arriveert. De formule blijft aantrekkelijk, maar we kregen de indruk dat in deze duistere dagen ook de inspiratie bij 'Villa Augustus' een beetje is gedoofd.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Verrassend leuke locatie, met een mooie en grote moestuin en achter de watertoren een tuin in Italiaanse sferen.
We kwamen het restaurant binnen via een hal met winkeltjes (o.a. brood, groenten, boeken). Een levendig restaurant, breed publiek. Vriendelijke bediening. We waren rond lunchtijd, de mannen kozen voor zuurdesembrood met gerookte zalm en de vrouwen voor zuurdesembrood met geroosterde kip. Beide gerechten smaakten overheerlijk.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
vvanbronkhorst .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Hele lekkere steak gegeten, goed biertje en achteraf een lekkere kokosmakroon met koffie. En wat een fijne plek! Overal waar je kijkt is er iets te 'beleven'.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Met ons gezin vrijdag geluncht. Veel personeel, weinig service, duurt lang. decor is top. Door de "markt" naar het restaurant, zoeken dus. Rommelige bediening met soort lakens om hun middel.
BOBERTSIDERIUS .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Niet de eerste en niet de laatste keer! Wat is het toch een beleving om hier te zijn. Ik kom hier altijd als ik in de buurt ben. Het eten en de service zijn prima!
bertenschot .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Met de complete ondernemingsraad van ons bedrijf hier gegeten. Erg leuke avond gehad. Het is eten is goed. Maar je moet het ook zien in combinatie met het totaal. Erg leuk.
john V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Prachtige locatie in een mooie tuin. Hier neergestreken voor een lunch die er verzorgd uitziet. lunchkaart is afwisselend met als aanvulling de schoolborden. De smaak van de gerechten is nogal basic. Je moet hier niet komen voor een romantisch samenzijn.
Pierre V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Halverwege de drukke zondagslunch hebben wij zonder te reserveren een tafeltje kunnen bemachtigen voor drie, op het zonnig terras, u weet wel, het moment waarop een lange (na)zomerse zondagslunch geleidelijk dreigt over te gaan in een vroeg diner. Wij hebben dorst en eetlust. Daar wordt snel op ingespeeld met een fles bronwater en ambachtelijk brood met olijven en tomaten tapenade. Ook de (meestal in middenklasse zaken goedkope ranzige) olijfolie is goed met een pittig pepertje in de nasmaak. Een live band begint te spelen en de stemming zit er goed in! De prachtige tuin met o.a. een hele rits groentesoorten lokt uit om veel groente te bestellen. Mijn gegrilde groenteschotel is heerlijk, ik zie mijzelf alles eten, zoals wortelen met schil en stukje loof. Alleen de pitjes van de pittige pepers durf ik niet te eten. Ook de hoofdgerechten nemen wat tijd in beslag, ik vermoed dat de houtoven weer moest worden opgestookt, want we zien een kok met houtblokken in de weer. Ons wachten wordt beloond met een mooie verse pizza uit eigen houtoven, met o.a. tomaat, paprika en buffel Mozzarella. Het randje is heerlijk krokant, het deeg lekker dun. Opmerkelijk is de wijnkaart waarvan op het eerste gezicht alle items ook per glas worden aangeboden. Ik geniet van een fraaie jonge rode Navarra. Ik hoor specialisten in Spaanse wijn vaak spreken over 'Het Nieuwe Spanje' of 'De Spaanse Wijnrevolutie'. Dit glas is een ware vertegenwoordiger van het eigentijdse Spanje. Hout speelt een ondergeschikte rol, het is een en al sappig fruit. Complimenten voor de serveertemperatuur! Ik vind rode wijn boven de 18 graden als snel ondrinkbaar, voor je het weet op een warm terras is het meer dan 25 graden, jakkes!. Al met al op alle fronten een perfecte lunch: zeer goed en gezond eten, zeer vriendelijke en correcte bediening en heerlijk zomerse sfeer op het terras, met indrukwekkende groente, fruit en bloemenpercelen en de kassen met o.a. druiven! Wie wil er nog naar 'De Kas' in de hoofdstad? Een ware oase voor de liefhebber van informeel goed eten, drinken en tuinieren. Als bonus bezoeken wij het mooie oude centrum van Dordrecht. Hier moeten wij vaker naar toe!
Aad .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
De entourage met de prachtige tuin, de markt en het restaurant waren prima.. Maar het eten, de kwaliteit (bereiding, presentatie, bijgerechten) waren evenals de bediening zwaar teleurstellend. Zeker als je bedenkt dat de prijzen stevig zijn. Op deze locatie verwachtten wij meer! De bediening was rommelig, veel verschillende medewerkers waarvan ik mij afvroeg of ze met elkaar communiceerden. Geen persoonlijke aandacht voor onze tafel, lange wachttijden, misverstanden e.d.. Vervelend als je avondje uitgaat! Het eten werd met zeer karige bijgerechten geserveerd; steak met alleen schaaltje frieten, entrecote met alleen op het bord enkele partjes gebakken aardappel. Bij de zeebaars alleen enkele 'zwartgeblakerde' en veel te gare groenten. Ook de vegetarische schotel met gorgonzola was een 'verplicht' nummer zonder enige verrassing. Op de hele tafel met 5 couverts geen verse groente gezien, alleen slecht bereidde en dat met zo'n prachtige tuin! Het geheel van het restaurant (keuken, bediening, management) kwam zeer amateuristisch over. Alleen de prijs was professioneel. Villa augustus is sfeervol, maar het restaurant kunt u beter mijden.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Gewéldig restaurant - perfecte combinatie van sfeer (práchtige tuin, leuke winkel) én heerlijk eten. Zeebaars bijzonder smaakvol; gegrilde groenten als bijgerecht.