Vijfnulvijf

Insulindeweg 505 1094 MK Amsterdam Nederland Kaart
31-203585388

Over het restaurant Vijfnulvijf

Vijfnulvijf heet niet voor niets zo. Deze Aziatische hotspot zit aan de Insulindeweg 505 in Amsterdam. De urban streetfood bestaat uit sushi, street bites en hele maaltijden. In een warm Scandinavisch design weten Jan en Joost een plezierige en ontspannen sfeer neer te zetten. Een plek om mensen te ontmoeten en vooral samen te genieten van exotische smaken!

Meer informatie over restaurant Vijfnulvijf

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 12:00 - 22:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Dewi I.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Op Koningsdag waren ik en een vriendin in Amsterdam Oost beland. Vijfnulvijf stond al een tijdje op mijn to-go lijst en de vriendin waar ik mee was, is echt dól op sushi so Vijfnulvijf it was :)

We waren er eerder op de dag al langsgelopen en het interieur is echt heel erg tof en de service was ook super; heel betrokken medewerkers die je vragen naar je dag, je jas aannemen en de tijd nemen om je de specials van de dag te vertellen.

Ik bestelde een Tsingtao-biertje en mijn vriendin de soju sunrise cocktail van de dag. Hij was erg lekker, maar zoals te verwachten viel met een cocktail, aan de prijzige kant...

Na de kaart uitgebreid bekeken te hebben, wilde mijn vriendin de sashimi mix bestellen, maar bestelde uiteindelijk één van de specials, de zalmtataki (ook die bleek prijzig achteraf, ouch...). Ik bestelde de veggie combo, zonder omelet, een prima vegan optie bleek! Ik kreeg 9 (!) maki met afwisselend avocado en komkommer, twee futomaki met avocado en komkommer en twee nigiri met avocado. Het was voor mij alleen echt veel te veel én die daarentegen was dan weer prima betaalbaar. Degene die de bestelling op kwam nemen, gaf aan dat de combo iets langer kon duren om te bereiden en de wachttijd hiervoor iets langer was, maar in de praktijk viel ons dit alles mee.

Ook bestelden mijn vriendin er nog de dim sum met garnaal erbij en ik de tempura veggies, om te delen.

We zaten te vol voor een toetje of een drankje na, we hebben erg lekker gegeten!
Joëlle S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
De service is goed en professioneel, maar mist wel wat warmte. Over de sfeer ben ik iets minder enthousiast; het ziet er gezellig uit, maar door de hoge, kale muren weerkaatst al het geluid en kun je elkaar amper verstaan. Het eten kwam in een royale portie, maar het was niet erg bijzonder. Het is je typische Nederlands-Chinees eten, terwijl ze beweren authentieker te zijn. Groentes en kip verdronken in zoetzure sojasaus zal voor mij altijd een teleurstelling blijven helaas. Geen aanrader, er is zoveel beters en authentiekers in de buurt voor het zelfde (of minder) geld.
Maike V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Eten is lekker, maar bediening niet attent en zelfs slordig. Lang moeten wachten op 2de ronde bestelling en tot 2x moeten vragen om de rekening.
LaLiek .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heerlijke sushi, lamsate, prettige omgeving, vriendelijke bediening en leuk gezelschap. Zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.
Christian G.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Gisteravond een vijftal gerechten gehaald om mee te nemen. Dame in de service was erg vriendelijk. Maar het eten viel uitermate tegen. Yakatori was niet gaar, de eend die zowel in de Duck buns als rolls was verwerkt was erg droog. De Vietnamese spring rolls waren belachelijk los gerold. Thaise viskoekjes waren 'okay'. Daarnaast was het niet goedkoop te noemen. Jammer, maar dit was eens maar nooit meer.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Op zaterdagavond zonder reservering even binnen gelopen. Na 5 minuten wachten was er een tafel en kregen we direct de kaart. Het concept is shared dining: kleine aziatische hapjes en ook een assortiment aan sushi. We kozen eerst voor vier gerechtjes op advies van de bediening: erg smakelijke lamssate, pittige salt & pepper shrimp, crispy buikspek en de coquille. Alles smakelijk, al was de coquille ook letterlijk 1 coquille (we hadden wat meer verwacht). Daarna nog twee extra gerechtjes besteld omdat we nog trek hadden, prima aziatische groente en twee summer rolls (met garnalen, die zaten er ook zeker in, maar de overige smaken waren wat overheersend. Jammer.)

Voor zes gerechtjes met vier Japanse biertjes waren we nog geen 60 euro kwijt. In combinatie met de vriendelijke bediening en leuke aankleding een prima optie voor een eenvoudig hapje eten!
Quentin D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Grote diversiteit aan heerlijke aziatische gerechten, met vele mogelijkheden om (kleine/goedkope) gerechten te combineren en met elkaar te delen. De bediening was vriendelijk doch nogal chaotisch: drank bestellingen moesten soms 2x herhaald worden, een paar gerechten kwamen fout aan. Decor is niet bijzonder - ook niet kitscherig.
Bi3 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Jammer dat tot 2 x toe de sake lauw geserveerd werd en nog een keer opgewarmd moest worden.
Een gerecht besteld, wat niet geserveerd werd.
En hot chickenwings wat geen wings waren en niet hot van smaak, maar droog en smaakloos.
De bediening ruimde na eerste gerechtjes de tafel af, zonder te vragen of we nog iets wilde bestellen. En had verder geen oog voor de gasten. Erg kortaf en niet gastvrij.
Na wat positieve feedback aan de bediening gegeven te hebben werd ons drinkwater aangeboden.
Suchi met duck is een aanrader, verder weinig spannend en authentiek.

Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Relaxte tent, dit. Lekker gehangen op de banken voorin de zaak, met een prima chardonnay en lukraak wat losse gerechten van de kaart besteld. De gestoomde broodjes met pekingeend happen makkelijk weg, de sushi met krokante eend is zeer de moeite waard. Ongedwongen sfeer, enthousiast personeel dat soms een steekje laat vallen maar daar hoor je ons niet over. Aanwinst voor de buurt.
Ron F.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Gewoon uitstekend gegeten! Heerlijke streetbites voor een schappelijke prijs. Vriendelijke en attente bediening, aanrader!
Jochem J.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Een mooie aanwinst in Amsterdam! Zeker een aanrader. Japanse gerechten in een modern jasje. De bediening is uiterst attent en het eten is heerlijk. Laat je verrassen en laat de chef bepalen wat je eet.
MariaH84 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ik heb al zo vaak bij Vijfnuvijf gegeten en nog nooit werd ik teleurgesteld.
Heel leuk, hip en trendy restaurant. Zeer vriendelijke/grappige bediening.
De sushi is echt super lekker, volgens mij een van de besten van Amsterdam.
Dikke aanrader voor mensen die van gezellig, hip en vooral lekker eten houdt!
#geheimtipvanoost
mads24214 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Zondag heerlijk gegeten gegeten. Asian food met een twist. De vis was vers en de hapjes echt smakelijk. Vooral de dimsums en gyoza. Onze zoon van 2 was gek op de kleine springrolls.
En vooral niet te vergeten de Bejing Duck!!! Heerlijk! Inrichting gezellig met allerlei verschillende stoelen. Personeel vriendelijk en ongedwongen. Kortom we komen hier snel weer terug :-)
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Op een doordeweekse avond gegeten bij Vijfnulvijf. Ik had gemengde recensie gelezen over de service, maar wij waren dik tevreden. We werden geholpen met vriendelijkheid en snelheid! Het eten was ook dik in orde. Veel lekkere kleine hapjes en voor vegetariërs meer dan voldoende keuzen. De groente was zoals wij dit kennen uit Azië: vers en met ongelofelijk veel smaak! Een aanrader voor een leuke en gezellige avond uit.
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Door toeval hier terecht gekomen, gelukkig maar want wij hebben hier heel smakelijk zitten eten met advies van de vrolijke bediening die geen moeite teveel was. De wat moeilijk leesbare kaart heb ik dus maar laten liggen. Er werd naar mijn smaak een goede Chardonnay als huiswijn geschonken en die was best redelijk geprijsd. Sommige gerechten lijken wat duur maar als die dan ook echt goed bereidt zijn en overheerlijk kan mij dat niet zo schelen. Beter te duur maar heerlijk dan goedkoop maar niet te eten. Omdat wij als laatste klanten nog in de zaak aanwezig waren kregen we zelfs nog een doorzakkertje van de zaak aangeboden. Als je zelf positief ingesteld bent wordt je ook op die manier benaderd, de beleving is dan een wisselwerking. Wij gaan hier zeker nog een keer terugkomen.
askay81 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Lekker dicht bij huis. Prima prijs kwaliteit verhouding. Sushi eend perfect. Sashimi erg vers.
De kleine gerechtjes smaken ook allemaal erg goed.
De bediening is attent en erg beleefd. Zaak heeft een fijne setting.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Met 6 personen hier gegeten dus een aantal gerechtjes geproefd. Steamed porkbelly buns waren favoriet! Vriendelijke bediening, maar soms duurde het even voordat we opgemerkt werden als we wat wilden bestellen. Al met al een leuke avond en waarschijnlijk kom ik nog wel een keer terug om meer gerechtjes te proberen.
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerijke aziatische hapjes, lekker druk dus gezellig, en leuke, aardige jonge bediening.
Eigenaars Jan en Joost , een top restaurant. Parkeren is ook makkelijk op de Insulindeweg.
Je moet wel reserveren.

GMEC .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Erg leuk dat elke tafel een andere stoel heeft. Ziet er heel leuk uit! Service is verschillend. Een hele leuke man heeft ons geholpen maar ook een chagerijnige vrouw. Restaurant was vrijwel leeg na 2 tafels en we werden ergens midden in het restaurant gezet. Toen gevraagd of we ergens anders mochten zitten reageerde mevrouw niet al te blij alsof het heel druk was. Beetje raar.
Eten was wel heel lekker en net niet 'overpriced'.
Foodlover7 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
De Combinatie van Eten, Ambiance en service is top! Ik en mijn man hebben een super gezellige avond gehad en komen zeker nog terug. De bediening was zeer vriendelijk maar ik moet toch echt mij complimenten geven aan de lange donkere barman die een naam heeft die met de S begint. Volgens mij Sharif :) het eten was goed al vond ik dat de nasi wat langer gebakken had gekund. Al met al mijn complimenten en tot snel!