Vijaya

Geldersekade 23 1011 EJ Amsterdam Nederland Kaart
31-204205225

Over restaurant Vijaya

Indiase keuken in Amsterdam

Restaurant Vijaya is gevestigd in het centrum van Amsterdam. Sinds een aantal jaar biedt Vijaya de unieke combinatie van authentieke Indiase en Indonesische gerechten aan. In een prettige ambiance kun je bij Viaya genieten van de Indiase keuken met zijn tandoories, curries, naan broden en verschillende vegetarische gerechten. Maar natuurlijk ook van de vele Indonesische rames gerechten en de rijsttafels. Heb je ook een slaapplek nodig? Het is ook mogelijk om te overnachten in hotel Vijaya.

Meer informatie over restaurant Vijaya

• Catering , Engels gesproken , Per boot te bereiken
Voordelig
Helma W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Hier gegeten met de AH actie. We fietsen er wekelijks langs maar nooit aan gedacht om er eens te gaan eten. Maar wat was het leuk, lekker en keurig!! Ruime keuze en werd ook geattendeerd op de pittigheid vd gerechten. Bijzonder vriendelijke bediening en ondanks dat t redelijk vol zat, snelle bediening. Gaan we, een volgende keer dat we er langs fietsen, toch even afstappen en hapje eten!
Manuela B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Lekkere pittige gerechten.
Keuze uit diverse menu's.
Vegetarisch vis lam rijsttafel.
Vriendelijke bediening
Pieterbal .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Hoewel het groen nogal karig was, hebben wij niet te klagen gehad over het eten. De lange wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht maakte dat wij uiteindelijk de voorkeur gaven aan een tijdige trein boven het dessert.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Ik ben meestal niet zo gecharmeerd van 'gemengde Restaurants' - dit is Indiaas en Indonesisch en de decoratie is die van een Chinees Restaurant. Ik was met een Indo en we bestelden de Indonesische rijsttafel. Wij vonden dat het eten erg lekker smaakte en de porties waren groot, de rijst was wel Indiaas maar dat smaakte zelfs lekkerder dan gewone witte rijst. De service was goed en heel vriendelijk. Al in al vonden we het veel beter dan verwacht. Zeker een aanrader voor mensen die lekker en goedkoop Indonesisch willen gaan eten...de duurste rijsttafel kost € 27.50 incl. dessert en koffie.
Jaha55 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Waren er via de AH aktie. Fijne en vriendelijke ontvangst. Waren met vrienden en hebben een drie gangenmunu genomen. Was ruim voldoende in heerlijk van smaak. De gerechten werden bij het opdienen goed uitgelegd en ook aangegeven of het heet of minder heet van smaak was.
Prima bediening, zeker een aanrader.
Aslob5 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Leuk restaurant met lekker Indonesisch eten. Wij hebben de rijsttafel genomen en dat was gevarieerd en lekker. De bediening was goed. Wij vierden een verjaardag en de jarige kreeg een extra toetje met brandend sterretje. Een envoudige en toch leuke verrassing
Burgerl .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Zeer genoten! Prima bediening! Wachttijd tussen gerechten precies goed! Buiten, voordeel van korting, zijn de prijzen standaard zeer aantrekkelijk! Moeite waard om door te geven en voor herhaling vatbaar!
Jolanda H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Knus restaurant met vriendelijke bediening. Indiase muziek op de achtergrond en heerlijk Indiase gerechten . ook goede vegetarische schotels
Chili C.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Rustig restaurant met mooie plafondversieringen. Stoelen zitten heerlijk. Bediening is vriendelijk. Heleboel keus in de Indiase en Indonesische 3-gangen menu’s dankzij combinatiemogelijkheden. Het smaakte allemaal voortreffelijk. Apart dat ze hier geen alcohol schenken, zelfs geen bier of wijn.
Subani S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Via de AH restaurant actie hier terecht gekomen op een warme avond. Aan het plafond hangen mooie lampen, de stoelen zitten lekker maar voor de rest een vrij klein restaurant met weinig decoratie. De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam en altijd paraat om ons te bedienen. Het eten was verrukkelijk. Als je niet van heet eten houd kan je hier prima eten, het is erg verwesterlijkt qua kruiden. Voor mij als vegetarier ook een uitstekende plek om te eten. Het eten werd opgediend op een warmte plaat die zijn werk goed doet. Mooie hoeveelheid eten, niet belachelijk veel maar precies goed. Wij waren er toen het niet al te druk was. Prijs is prima ook zonder AH spaarkaart! € 17,50 voor een 3 gangen menu. Ik kom hier zeker nog een keer terug om andere gerechten uit te proberen.
Wehrmeijer .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Mijn vader en mijzelf zijn vandaag uit eten geweest bij Restaurant Vijaya met de kortingsactie van Albert Heijn. Dit hadden wij al eerder gedaan vóór nieuw management de zaak heeft overgenomen. Al met al kan er snel worden gezegd dat de veranderingen die zijn doorgevoerd binnen de huishouding goed zijn. De menukaart is meer gestroomlijnd, de zaak doet bijzonder schoon aan.

We hadden vrij keuze binnen het menu, mits binnen twee of drie gangen. De ober was erg meegaand en gedreven. Het verbaasde ons dat er maar één serveerder bij Vijaya werkte, maar dat deed niet onder aan de verdienstelijkheid. Wél waren we teleurgesteld dat, sinds het nieuwe management, er geen alcohol wordt geschonken - het Kingfisher bier uit Indië werd jammerlijk door ons beiden gemist.

We openden met een zogeheten Vijaya Mix (gemengde selectie van verschillende happen uit de keuze voorgerechten, die blijkbaar van dag tot dag wisselt!) en gefrituurde pangasius. Krokant deeg, zachte groenten, malse proteïnen. De vis was zeker goed te eten met wat van de yoghurtsaus die bij de paratha werd geserveerd.

Hierna volgde de vaste gerechten waar we voor terugkomen: Vindaloo. Weinig zaken doen hem zo pittig als de Vijaya. Mijn vader was uiterst te spreken over zijn kip en rijst: stevig gekruid, goed sappig vlees en smeuige saus. Ik had voor de verandering een Vindaloo met vis, pangasius, gekozen. Minder kruidig en heet dan ik had gehoopt, maar de moten vis waren groot. De uiennaan die wij daarbij kregen was uitstekend met wat linzen die vanuit het huis werden aangeboden.

We hadden de maaltijd afgesloten met ijs met gesneden vruchten enerzijds, en een gulab jamun anderzijds. Nog nooit eerder gegeten: de melkdeegballetjes deden denken aan baklava gezien de rijkelijke laag warme honing en rozenwater waarin de jamun lag.

Vijaya oogt knus, maar zit ruim, met genoeg ruimte om te tafelen. De zaak is wat donker ingericht, maar de lichtval is uitstekend, en de kitscherige reliëfschilderijen en wandbeelden geven een speels Indisch en Indonesische indruk. Al met al hebben we zeker weer genoten van de sfeer, de bediening, en natuurlijk het eten.
Tijdelijkepimmail .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We hadden het indische, indiaase 3 gangen menu. Een riante hoeveelheid goddelijk eten. Aardige mensen. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat het een beetje jammer was dat ze alleen maltbier verkopen. Voor de rest prima tent!
Ralph N.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Met de ah actie hadden we hier een tafel gereserveerd. Het eten was lekker en mede door de actie niet al te duur. We hadden beide een rijsttafel/menu besteld met kip en de gebruikelijke Indonesische hapjes. Op het eten niets aan te merken. We hoefden niet lang wachten op het eten. Het is een klein restaurant en de entourage is erg basic. Het personeel is zeer vriendelijk. Ook viel het mij op (net als een andere receptie) dat het erg lang duurde voordat de tafels werden afgeruimd (zo druk was het nu ook weer niet). Kortom, we hebben lekker en goed gegeten voor niet al te veel geld.
Luijckxtessa .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Het eten was prima eten. Gewoon lekker, niet super bijzonder, maar wel kloppend met het meneu. Attente bediening.
Er werd alleen geen alcohol geschonken.
Daisyrodrigues85 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het was erg rustig in het begin. Erna druppelde mensen binnen. Ik vond het knap dat 1 man serveerde. Soms duurde het wat langer als we iets kregen maar dat was geen probleem. De serveerder was heel vriendelijk. Lastig was wel om de menukaart wat te lezen maar de serveerder was stond ons hier behulpzaam in te woord. De kwaliteit van het eten was goed en erg vullend. Vraag is wel of ik de helft meer zou betalen hiervoor . Begrijp me niet verkeerd, het waren goede porties meer wel prijzig , al waren er goedkopere opties als je niet het 3gangen-menu nam (ivm de ah-actie). Inrichting was wat aan de kitchy kant maar was wel leuk voor de verandering. Prima vertoeven.
Danique1990 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel!!
Het enige minpuntje was dat het erg lang duurde voordat de tafel leeg geruimd werd. Toen het dessert eindelijk kwam, was ik eigenlijk al 15 min klaar om naar huis te gaan.
Llov73 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Samen met een vriendit dit restaurant ontdekt middels de AH restaurantactie.
De menukaart is uitgebreid, waaronder ook veel vegetarische gerechten.

Kortom, wij komen terug! Niet alleen vanwege het heerlijke eten, maar ook voor de de service / bediening! Ern verborgrn juweeltje in Amsterdam!
Sha V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Lekker gegeten. Hadden een probleempje met onze bestelling, maar dit is super professioneel opgelost!. Mijn man was jarig, als verrassing kreeg hij ijs van het huis. En alsof dat niet genoeg was, kregen we fikse korting op onze rekening én thee van het huis. Kortom: zeker een aanrader!
Hans.janssengroesbeek .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Met de ah restaurant actie hier gereserveerd. Was een aangename verrassing.
Eten was erg goed en de bediening vriendelijk en gastvrij. Het enige minpuntje was dat we net deze actie geacht werden om allebei hetzelfde menu te nemen, maar met het bestellen van een Indonesische rijsttafel was dat ook opgelost. We komen zeker terug!
Profip .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Was een goede besteding voor onze AH spaaractie. Hebben met 4 man heerlijk gegeten. Wel even opletten, dat in deze zaak geen alcohol wordt geschonken.