Meer informatie over restaurant Vida Pura

Woensdag Gesloten
Donderdag en Vrijdag
Zaterdag en Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Helene M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Na een hartelijk ontvangst werden wij naar tafel begleid en werd er voor ons een heerlijk aperitief ingeschonken. Aangezien wij hier voor de eerste keer waren werd ons verteld over de nieuwe kaart maar ook dat wij gebruik konden maken van een super mooi verrassings menu met de keuze vanaf 3 tot 6 gangen. We hebben uiteindelijk gekozen voor het 5 gangen menu met daarbij een passend wijnarrangement op het advies van een verzorgde en spontane jonge dame met een passie voor haar vak die ons de gehele avond heeft bediend. Wij voelde ons erg comfortabel en absoluut gewaardeerd.
Het eten was in een woord : GEWELDIG complimenten aan de keuken brigade, alles klopte en in combinatie met de wijnen gaf dit nog meer sensatie.

Complimenten!

Wij komen zeker snel terug.
Hartelijk bedankt voor deze geweldige avond & tot snel!
Drakenfee .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
We hebben allemaal kleine gerechtjes gegeten met bijpassende wijnen. Er werd goed advies gegeven.
Sommige gerechtjes waren verassend van smaak, anderen wat minder. Het was erg lekker met verse producten van een goede kwaliteit. Over het algemeen boven gemiddeld. Het was onze eerste keer, en komen zeker terug.
TY 5.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Bij binnenkomst verwelkomd door gastheer Pedro. Sfeervol ingericht restaurant met een moderne uitstraling. We kozen voor een viergangen keuzemenu met een wijnarrangement. Mooie gerechten met heerlijk smaken die met veel geduld werden toegelicht. De wijnen waren echt voortreffelijk. Mede door het gastheerschap van Pedro een geslaagde avond. Met recht een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
zeer nette ontvangst en een leuke sfeer wij zaten voor in het Restaurant waar de keuze is uit kleine gerechtjes die stuk voor stuk geweldig waren , een persoonlijk hand van de eigenaar is een gevoel van welkom in deze mooie zaak . De keuze was snel gemaakt en de gerechten waren voortreffelijk
een echte aanrader !
Olgadebourgondier .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Wij hebben genoten, met hoofdletters, van een heerlijk driegangen menu. Wij hebben vooraf nog 6 oesters genomen. Heerlijke amuse. Kreeftensalde met ravioli garnalen en salade van kreeft. Daarna runderlende met een quenelle van kalfswang met een verfijnde mix van extra smaken . Toe namen we het kaasplankje. Dit alles met heerlijke bijpassende wijnen. Heerlijk koud kraanwater met citroen geserveerd door een serveerster die elk restaurant zou moeten hebben. Wat een heerlijke avond hebben we gehad! AANRADER.
Drewes M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
In een resentie over een ander restaurant, schreef ik over de soms relatief hoge prijzen van de nagerechten. Wel, dat is hier niet aan de orde. Omdat we hier vaak te gast zijn, houd ik er rekening mee dat ik nog plaats heb voor de Grande Sobremesa, een proeverij van nagerechten die er op dat moment op de kaart staan en stuk voor stuk kunstwerkjes. Omdat we hier zo eens in de twee maand komen, kennen we de culinaire richting vrij goed; de kaart wisselt voortdurend en vragen welk gerecht er nu uitspringt is ondoenlijk. Mijn lof over de Grande Sobremesa heb ik al gegeven. Zowel vlees als vis, is van onberispelijke smaak en kwaliteit, zowel bij voor als nagerecht. Vegetarisch en kaas is niet mijn ding, maar gezien de zorg die aan alle details wordt gegeven, ik kan me niet voorstellen dat je hier teleurgesteld zou worden. Bediening is kundig en attent, een bijzondere vermelding voor Pedro(sommelier/eigenaar) op wiens advies voor een passende wijn bij een bepaald gerecht ik inmiddels blind kan vertrouwen. De inrichting is smaakvol modern maar helaas ontbreekt een terras in de zomer.
Simon_simon .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
aanrader!; goede sfeer (portugees/italiaans), mooie inrichting (lounge/restaurant), lekker eten en oprechte gastvrijheid
Marleen V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Een heerlijke avond gehad! Gekozen voor het 4-gangen surprisemenu, alles was top. Wat een heerlijke en verrassende combinatie van smaken. De bediening is informeel maar de dames weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Het wijn arrangement was er heerlijk bij. Als er al iets op te merken is zou het de akoestiek zijn. De ruimte is vrij smal en lang, alle tafels waren bezet waardoor het nogal rumoerig over kwam.

Maar hij gaat bij ons zeker in de boeken!
Jeroen44 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Verrassend restaurant, een mooie sfeervolle inrichting, wat je niet verwacht als je buiten het pand aankomt. We hebben a la carte gegeten en hebben dus achter in de serre gezeten. Het is modern maar zeer sfeervol naar onze mening.
Het eten was voortreffelijk, we kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Mooie gerechten en op verzoek heerlijke bijpassende wijn. Prima prijs kwaliteit, aardige bediening en zeer vriendelijke eigenaar. Een echt avondje uit.
NellieL .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Voor de eerste keer hier gegeten en we gaan zeker terug! Gezellig om te zitten, licht en modern ingericht. Tafeltjes staan wel wat dicht bij elkaar waardoor het wat rumoeriger is en je gesprekken aan andere tafels soms iets te letterlijk kunt volgen.
De bediening is informeel maar heel correct, waardoor er een prettige sfeer is. We kozen voor het 6 gangen menu Vida Pura. Er werd rekening gehouden met onze wensen bij de samenstelling van het menu. Leuk is ook dat je kunt kiezen of je soep als een van de gangen wilt of liever een kaasbordje als extra dessert.
We startten met een heerlijk gerecht met gamba, rivierkreeft, garnalen en een yuzu creme. Dit gerecht werd gevolgd door een even lekker gerecht van kalf met allerlei lekkere garnituren en een piccalilly mayonaise. Als derde gang een goed gebakken stukje vis op bloemkoolpuree, parelcouscous, met aspergebotersaus, de favoriet voor ons!Het hoofdgerecht viel voor ons het minst in de smaak van het hele menu. Een nogal krachtig gemarineerde runderlende die qua cuison aan de rode kant was met een wel heerlijk stuk kalfssucade erbij. De portsaus was lekker maar had iets royaler mogen zijn. Het kaasbord was lekker en dat gold ook voor het dessert een mooi compositie van diverse bereidingen van passievrucht en witte chocolade. De borden waren stuk voor stuk mooi opgemaakt en de porties royaal. Het geheel goed afgestemd op het seizoen en licht genoeg om niet " van tafel te rollen"
Jordy L.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Afgelopen Zaterdag een bezoek gebracht aan dit restaurant. Keuze voor het restaurant was gebaseerd op de goede cijfers die het restaurant had gekregen op deze site. Waren reuze benieuwd! Onze verwachtingen zijn ruim overtroffen! een geweldig restaurant met een zeer vriendelijke eigenaar (Pedro) en z'n geweldige team! We hadden gekozen voor een plaats in de lounge, wat eigenijk wil zeggen dat je voorin de zaak zit met uitzicht op de straat. Apart maar niet minder gezellig! Je krijgt wat kleinere gerechten en Pedro vertelde ons dat we gewoon per gerecht konden bestellen. Er was geen tijd aan verbonden dus konden zelf het tempo bepalen. Geweldig!
Voorgerechten:
-Sopas da Avó: Een krachtige kreeftensoep gevuld met schaaldieren en een mosterdsoep met home-made kaasstengel
- Queijo de Cabra: Gekarameliseerd geitenkaasje, salade met artisjokhart en balsamicostroop
Hoofdgerechten:
- Tournedos de Parma: Gegrilde tournedos met pesto-pasta, rucola en Parmezaanse kaas
- Pasta del Mar: Aïoli pasta met gebakken coquilles en schelpjes
Nagerechten:
2x Bolinho de Fruta: Passievrucht-cheesecake, yoghurt-ijs, winegum van mandarijn en een limoenstroop

Volgens mijn disgenote was de witte huiswijn geweldig!
Het geheel nog afgesloten met koffie en espresso (Illy) waarbij een aantal heerlijke chocolaatjes werden geserveerd.
Ruim 3 uur aan tafel gezeten en ons geen moment verveeld. De smaken waren puur en overheerlijk. Elk gerecht was een waar genot om naar te kijken en een feest voor de smaakpapillen. Pedro en team, hartelijk dank voor de geweldige avond en we komen snel een keer terug!
Mikespanjaard S.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Heerlijk gegeten in dit zeer gezellige en professionele restaurant. De bedieningen was echt dreef en mrt de heerlijke originele gerechten komt onze avond niet meer stuk. Dit is echt het leukste restaurant van valkenswaard
Erwinvdwal .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2013
Voor het eerst maar zeker niet voor het laatst hier gegeten. We hebben een mooi uitgebalanceerd drie gangen diner genoten. Met een bijpassend wijnarrangement. De sfeer in het restaurant was heel ontspannen met de juiste aandacht voor de gasten. De eigenaar is met passie met zijn zaak en zijn vak bezig. Zijn wijnkeuzes pasten perfect bij het menu. De trots over zijn roots waren duidelijk terug te proeven in zowel de maaltijd als de wijn. Eigenlijk gewoon een avondje terug in Portugal.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Wederom een heerlijke avond beleefd bij Vida Pura. De ambiance sluit naadloos aan bij het culinair hoogstaande eten en met de prijswinnende huiswijn zit je altijd gebeiteld. Er is veel techniek terug te vinden op de borden en de surprise gerecht worden goed toegelicht door een vakkundige zwarte brigade. De gastheer en eigenaar blinkt uit in zijn vak. Het 3 gangen surprise menu bestond vooraf uit een combinatie tonijn/zalm/gamba en als hoofd kregen we kalfswang en tournedos. Een fruitig nagerecht/kaasplankje sloten de maaltijd heerlijk af. Het enige waar we iets op aan konden merken was een niet mooi schoongemaakte gamba en een portjus wat iets aan smaak/body te kort schoot. Voor de rest niks dan lof en we hebben van het diner genoten. Vida Pura, tot de volgende keer!
Stef M.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Mooi restaurant met een moderne uitstraling. Vriendelijke eigenaar met een leuke brigade. Tijdens ons bezoek was de zaak i.v.m. Kerst prachtig versierd. Eten is goed bereid en ook goed op smaak. Enige minpuntje was voor mij de huisgemaakte chips bij het hoofdgerecht. Dit doet in mijn ogen afbreuk aan het verder perfect bereide hoofdgerecht.
Paulvdbunt .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2012
Mooi restaurant, lekker eten.
Leuke ingericht, prima keuze van de eigenaars. Het eten was prima, helaas wel wat veel voor ons. Voor herhaling vatbaar !
Roy A.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Tijdens ons verblijf in het naastgelegen dorp Leende, hebben mijn vriendin en ik hier een heerlijke avond gehad vol met "Wild" gerechten. Eigenlijk was het restaurant al helemaal volgeboekt voor het hele weekend maar gelukkig heeft er iemand geannuleerd en werden wij netjes terug gebeld. We hebben in het zogenoemde lounge gedeelte gegeten alwaar je diverse kleine gerechten kunt bestellen en zo meerdere smaken op 1 avond kunt proeven. Wij kozen voor verschillende wild gerechten die allemaal erg lekker en netjes opgediend werden, de mooie wijnen die wij ernaast hebben gedronken maakten het feest compleet. De gastheer en zijn serveersters zorgden ervoor dat iedereen de bediening kreeg zoals het hoort. Ga hier heen als het het iets sjieker mag zijn, je gaat hier niet heen op je gympen en je t-shirt... Wij houden het zeker in gedachten voor als we weer eens in de buurt zijn.
Stijn K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
4-gangen verrassingsmenu met 8 personen. Vlekkeloze bediening, attent en goedgehumeurd; bereidingen van zowel vis als vlees gewoon goed, origineel en verrassend. Ook de huiswijn is prima. Sfeer en inrichting uitstekend, eigentijds. Echt een aanrader, aanwinst voor Valkenswaard en omstreken!
IngetjeA .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Tijdens ons verblijf in het Brabantse terecht gekomen bij dit restaurant. Prachtige strakke inrichting en een bijzondere menukaart. Bediening vlot en zeer correct. De eigenaar is aanwezig en geniet duidelijk van het verwennen van zijn gasten. Het eten was heerlijk met mooie wijnen. Een absolute aanrader!