Victor Russo's Osteria

Erg duur
Erg lang
Sylvie M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Zeer teleurstellend. De kwaliteit was er niet maar aan de andere kant de prijs, ja! (rekent op 40€ pp zonder toetje en wijn).
Wat service betreft, duurt het vreselijk lang en waarschijnlijk was het personeel moe...
Ik vraag me af of de kok het verschil tussen everzwijn en koe weet.
Aangezien het menu zijn de tieners niet welkom! En vraagt vooral niet een glas melk! Hoe durf je?
En een karaf met “kraanwater”, nou liever niet en alleen als je wijn bestelt! Mag dat?

Kortom: een verwaande restaurant zonder inhoud!
Ze zullen van mij nooit meer last hebben...
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Rumoerig. Te druk dus trage service. Weinig keuze en pretentieus. "Beste pasta van de wereld" was taai en niet gaar(en ook niet al dente!). Hoofdgerechten duur en weinig inspirerend. Kortom een grote tegenvaller. Even ter verduidelijking; ik ken Italie tamelijk goed en eet veel buiten de deur en ik heb niet de gewoonte te klagen, maar dit was een van mijn slechste restaurant ervaringen ooit.
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Eten was lekker maar minder 'bijzonder' dan tijdens een vorig bezoek. Bediening was matig: onoplettend en erg traag. Pas na ruim 2 1/2 uur kregen we ons hoofdgerecht. Onze ervaring in het vorige pand was vele malen beter. Hopelijk komt de kwaliteit weer terug op dat niveau.
Joeri B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Een prachtig avondje uit gehad hier. We hebben een mix van de verschillende voor-, hoofd- en nagerechten gegeten en deze gedeeld met zijn vieren. Dit was echt super! Je proefde in ieder gerecht de passie terug. De bijgaande wijnen waren goed gekozen op basis van persoonlijke smaak en de gerechten.
Vooral de aankleding van het restaurant geeft een top sfeer die een beetje huiselijk aan doet. Dit draagt enorm bij aan de beleving van het eten. Al met al een super avond gehad. Met de wisselende menu's denk ik dat ik bij ieder nieuw menu weer langs kom.
Bas_van_der_Plas .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Gisteravond voor het eerst op de nieuwe locatie gegeten, vooraf een heerlijke prosecco om in de mood te komen daarna een eitje met truffel... Hemels dat zoiets eenvoudigs zo smaakvol kan zijn.
Dit met een heerlijke stevige witte wijn Pecorino Reve die we de hele avond maar als begeleiding hebben gehouden. Daarna Bagna Causa een dipsaus van ansjovis met knoflook, olijfolie en groente om te dippen, heerlijk. Als hoofdgerecht Porchetta het blijft een eenzijdig verhaal maar de smaken van het eten in combinatie met de heerlijke wijn is een aanrader. Mij zien ze zeker terug.
Marco G.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
De menukaart is zeer beperkt met circa 5 anti pasti en circa 5 secundi. Dan verwacht je dat die gerechten bijzonder zijn en perfect bereid worden. Geen van beide is het geval. De Bagna Causa is niet veel meer dan een dipsaus van ansjovis met olijfolie met wat groente om te dippen. Niet verfijnd en zeker niet de Eur 15 waard. De Tagliere is een assorti van Italiaanse vleeswaren. Ook weer heel basaal zonder enige creativiteit. In een gemiddelde wijnbar eet je minstens net zo lekkere plankjes vleeswaren. Helaas waren de secundi niet beter. Opmerkelijk is trouwens dat primi ontbreken. Mijn vrouw had de Tagliatelle met kastanjechampignons met zwarte truffel. Dat er truffel in zat bleek alleen uit de kaart, te proeven was het niet. Het gerecht was heel vlak van smaak en droog. Niet aromatisch. Dit verklaart mogelijk het ontbreken van primi op de kaart: goede pastagerechten zijn kennelijk te hoog gegrepen hier. Ikzelf had het speenvarken (Porchetta). Dit stukje vlees was helaas te lang gegaard, waardoor het droog was geworden. Zonde. Door deze tegenvallers hebben we de desserts maar gelaten voor wat ze waren. De nieuwe locatie ziet er sfeervol uit, maar is nog wel heel gehorig. De serveerster vertelde dat dit binnenkort aangepakt wordt. Er waren twee lichtpuntjes. De wijn was erg goed (Rosso di Montefalco) en de bediening gaf een prima wijnadvies en was vriendelijk. Al met al waren we eur 100 kwijt (zonder koffie), wat het eten echt niet waard was. Dit was voor ons een keer, maar nooit weer.
Bas J.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Nergens anders in Leiden eet je zo authentiek en goed Italiaans. Grote gerechten vol smaak met goede wijnen in een prima sfeer. Mocht je nog ruimte over hebben: de desserts zijn ook heerlijk! Een van onze favoriete plekken in Leiden. We zijn erg benieuwd naar de nieuwe locatie.
ChrisjeW .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Ook wij begrijpen de positieve recensies niet. De bediening was onaardig en niet enthousiast over de kaart en gerechten. Op de kaart stonden geen gerechten die ons aanspraken. Vervolgens waren zowel de antipasto als het hoofdgerecht niet lekker. De risotto als hoofdgerecht werd geserveerd in een diep bord. Het was een donkere plas eten, zonder garnering, bord niet mooi opgemaakt.
Ook de wijnen waren middelmatig. En de 'kale' thee (een cantuccino was leuk geweest) kon het niet goed maken.
Fries-en-Ommeland .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Dit is Italiaans eten zoals Italiaans eten zou moeten zijn. In de Vrouwensteeg ligt een van de best bewaarde geheimen van Leiden: de Osteria van Victor Russo. Geïnspireerd door het rustieke Italië, worden hier gerechten geserveerd die niet te complex zijn van vorm en toch veel diepte hebben qua inhoud. Geen pizza's of lasagnes of andere overvloedige gerechten, maar mooie, volle borden gevuld met echte en verse ingrediënten die ambachtelijk worden bereid.
Mijn disgenote en ik openden zoals wij dat altijd doen met een glaasje prosecco. Als voorgerecht heerlijke vleeswaren uit de laars van Italië met brood en garnering en olijfolie van topklasse. Gepaard met een glaasje Riserva uit Roero een zeer smaakmakend begin van het diner.
Als hoofdgerecht nam zij het speenvarken, door slow-cooking gegaard en afgemaakt in de steenoven, geserveerd met groenten en met geroosterde, gekarameliseerde rode ui. Fan-tas-tisch. Perfect mals vlees, perfecte combinatie met de groenten en alles in ruime porties.
Voor mijzelf de spaghetti met garnalen en geraspte kuit van heek in een ruim gevuld bord en met olijfolie, kaas en verse kruiden. Een heerlijke, zachte combinatie van smaken maakten tot een fijn geheel. Perfect erbij was ook het glaasje Barbera/Cabernet Sauvignon, ik kan de smaken nu nog zo terughalen.
Na dit schitterende maal hadden wij nauwelijks nog plek over voor een dessert, maar we wilden nog zo graag, dus we vroegen de kelner of zij in de gelegenheid was voor ons een kleinere portie te regelen. Zij kwam terug met: amandelschuim met noga, hazelnootcrème op een biscuit, een chocoladetaartje en een soort ijs/crème van vanille. Hemel op een bord, en wat een service van de keuken en bediening! Als kers op de taart nog een heerlijk kopje espresso om het af te maken.
Elke keer dat ik hier ben is het een verrassing en elke keer loop ik weer gelukkig de zaak uit. Dat is voor mij de Osteria!
Ilanakker .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
De positieve recensies over dit restaurant zijn moeilijk te begrijpen. Vooral de hoofdgerechten waren zeer matig. Zo was de risotto smaakloos en de kaaskeuze voor bij de risotto was vrij bizar. Het Italiaanse sfeertje dat wordt gecreëerd, wordt absoluut niet waargemaakt in het eten.
Henriët V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Heerlijk gegeten. Prachtige wijnen in een intieme ambiance. De Polenta was uitstekend. De bediening heel leuk en vriendelijk en we komen zeker nog eens terug. Zeker ook om te shoppen.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Kleine osteria (herberg) 'verstopt' in de Vrouwensteeg. Maandelijks wisselend menu. Gekozen als voorgerecht voor Tagliere di salumi con farinata (vleeswaren met foccaccia), qua portionering bijna een hoofdgerecht. Over(h)eerlijke stukjes worst, vleeswaren en speltmeel.
Als hoofd Polenta met tomaten, worst, spek en gegratineerde kaas, erg lekker. De combinatie van deze gerechten was weliswaar (te) veel, maar eerlijke smaken zonder poespas en met liefde klaargemaakt.
Wijn: een eenvoudige maar lekkere Rosso uit Umbrië.
Bediening was ter zake kundig en vriendelijk.
Inrichting: gezellig, maar dat systeemplafond mag er wel uit
Kortom: heerlijk gegeten voor een prima prijs. En vergeet voor- of achteraf de winkel niet te bezoeken (1 ingang) met heel veel zelf geïmporteerde producten uit Italië !
Lacanche .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met z'n vijven gisteravond een geweldige avond bij de Osteria van Victor Russo doorgebracht.
Wat een mooie wijnkaart! Wat bijzonder dat je ook per glas en laag geprijsd een heerlijke Nebbiolo kunt bestellen. Super om een Cepparello van Isole en Olena in Nederland op de kaart te zien! Enorm assortiment uit de Piemonte. Grote klasse. Daarna komt echter de verbinding met het eten. Als je een topwijn met verfijning bestelt dan is het moeilijk om er een goede wijn-spijs-combinatie van te maken. Het eten is eerlijk en lekker, maar een grote Barolo wordt overvleugeld door de boersigheid van het eten: alle smaken net even tè sterk aangezet.
Enorm pluspunt is dat je bijvoorbeeld 3 voorgerechten kan bestellen, die je met z'n vijven kunt eten. Leuk om te mixen, en de hoeveelheden blijven hierdoor beheersbaar.
Hele prettige, aardige bediening, die op een zeer vriendelijke manier uitleg geeft en tegemoetkomt aan wensen.
En wat een heerlijke afsluiting met het "zoete toetje": Victor kwam rond met een enorme glazen bowl met in moscato ingelegde abrikozen, waarvan we er allemaal 2 op ons bordje kregen. In het midden werd een plateau met diverse soorte chocolade gelegd rondom een bakje met een hemels sausje om de abrikozen in te dopen. Ook hier hebben we weer iets minder van bestelt dan het aantal personen, zodat het lekker bleef en ook goed betaalbaar!
SybEpp .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Een geweldige locatie om Italiaans te eten. Een kleine kaart met bijzondere gerechten. Verschillende smaken liggen op je bord. Een ware traktatie! Vriendelijke bediening en heerlijke wijnen!
Patrob .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Victor is een man die met veel passie kan vertellen over Italië. Zijn personeel legt heel goed uit hoe alles werkt in de Osteria en zijn goed geïnformeerd over de gerechten en de wijnen. Als je bij Victor in de Osteria eet, dan waan je je in Italië. Het eten is heel erg smaakvol, ook het onbekende. Het zijn gerechten gericht op het seizoen en als je houdt van verrassing dan moet je je zeker laten verrassen door de mooie gerechten die er geserveerd worden. De bediening is erg aardig en leggen veel uit. Het is misschien prijzig maar je krijgt wel een impressie van het echte Italië. Dit restaurant is geen standaard "pizza, pasta" restaurant en daar betaal je voor. Wij eten liever minder maar goed, dan vaak maar niet voldaan.
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Bij Victor russo geven ze ook thema avonden,zo ook deze avond.Het was de avond van de polenta,een traditie in Italië waar,als de mannen terug komen van de jacht,gezamelijk gaan eten.
We werden ontvangen door een uiterst vriendelijke dame,die ons naar de tafel bracht.Het was een zaaltje achter het restaurant,waar je je in Italië waande.
Broodjes,diverse soorten,stonden al klaar en Victor,eigenaar/kok,heette ons van harte welkom en bood ons iets te drinken aan.
De eerste gang kwam,gebakken ei met verse truffel,een hemels gerecht,alle smaken kompleet en precies goed gebakken.
Tweede gang,schaal met diverse italiaanse vleeswaren,met gegrilde pompoen( hokkaido,de allerlekkerste),puntpaprika en tomaat,alles goed op elkaar afgestemd.
Derde gang,een taartje gemaakt van courgette met saus van tomaat en gegrilde pecorino kaas.
Vierde gang,bruschetta met gesmolten Italiaanse kaas en ansjovis.
Tussendoor werden er van allerlei soorten wijn gepresenteerd en ingeschonken.
Vijfde gang,diverse groenten gegrild en warm,met een dip op basis van ansjovis en knoflook.
We kregen toen even rust.
Toen kwam de polenta,een gerecht op basis van maïsmeel,lijkt een beetje voor ons Nederlanders op aardappelpuree,maar dan iets dunner,waarbij 3 verschillende gerechten,een met cepes,een met worstjes uit een streek in italie( noria) en een met een stoof van vlees.Ik kan me voorstellen dat dit je goed doet als je de hele dag buiten geweest ben.Speciaal en ontzettend lekker.
De afsluiting was een dessert,wat eigenlijk niet te beschrijven was,zo lekker.
De espresso en grappa maakte de avondcompleet.Tussen de gangen door liep Victor heen en weer om zijn klanten van het nodige te voorzien,hetzij drinken hetzij eten.Ook nog een grote pluim voor het bedienend personeel,die ook net als Victor veel van de producten weet en ook veel daarvan aan de klanten overbrengt.
Al met al een avond om niet te vergeten.
Riesgien .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Voor het eerst in de osteria gegeten met vrienden. De inrichting is sfeervol en we werden hartelijk ontvangen door de bediening. We begonnen met prosecco en verschillende kleine hapjes. Er werd goed uitgelegd wat de gerechten waren en welke wijnen erbij geschonken werden. Omdat we met z'n vieren waren kwam Victor met het idee om allemaal verschillende voorgerechten en hoofdgerechten op te dienen. Zo konden we van alles proeven. Het smaakte heerlijk, ook de wijn die erbij geschonken werd. Alle smaken waren goed op elkaar afgestemd. Als afsluiting een espresso met grappa, al met al maakte het tot een geslaagde avond.
Engarde .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Uitzonderlijke plek. Heel authentiek in inrichting, kaart en sfeer. Kleine kaart, die maandelijks wisselt en dus altijd aansluit bij de seizoenen. Het type eten is boers in de goede zin van het woord. Geen opsmuk; volle borden. Over het algemeen wel zwaar en vullend, maar bijzonder smaakvol en authentiek.
Het is bijna zonde dat de portie zo groot zijn, want daardoor kan ik nooit een compleet menu eten. Alleen een voorgerecht en dessert (altijd proeverij van verschillende lekkernijen) is meer dan genoeg.
De bediening is kundig en eigengereid (daar moet je van houden). De prijzen zijn flink, maar ik vind 't het waard, want deze kwaliteit eten en wijnen is uitzonderlijk.
Tournedos69 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Via de Fiorucci Diner actie hebben wij bij Victor gegeten. We kregen een speciaal actie menu maar niet, zoals bij andere acties, aan de karige kant. In tegen deel, het was zeer uitgebreid! Perfetto! Wat mij op viel is dat de olijfolie zo heerlijk zacht was. We kregen het dessert niet eens op, jammer want dat was ook heel lekker!
Het enige minpuntje was de tafel waar we mochten plaats nemen. Een tafel voor 4 waar reeds 2 personen zaten. Ik voelde me een beetje bezwaard temeer dat het een 'vers' verliefd stel was.
Michelle S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Wij aten met een groep en konden daarom alle gerechten delen. De avond was een aaneenschakeling van geweldige smaken. Victor gaf een korte introductie op de gerechten en waar de ingrediënten vandaan komen. Ook was zijn wijnkeuze uitstekend. Ik heb eerlijk waar nog nooit zoveel genoten van mijn eten als bij Victor Russo!