Over het restaurant Via Grande

Authentiek Italiaans in Ootmaarsum

Gevestigd in het pitoreske Ootmaarsum bevindt zich pizzeria/ristorante Via Grande. De chef-kok met jarenlange ervaring heeft besloten dat het tijd was om zelf iets te beginnen. En hoe? Naast de authentieke pizza's en pasta's die hier op je bord liggen worden ook andere ambachelijke gerechten gemaakt. Er staan hier genoeg Italiaanse klassiekers op de kaart om een avond mee zoet te zijn!

Meer informatie over restaurant Via Grande

Maandag t/m zondag 11:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Via Grande

Hans H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Een fijne en huiselijke sfeer met een Twentsche touch. Maar vooral lekker gegeten. Lekkere mozzarellasalade en verse tomatensoep, maar bovenal de overheerlijke kabeljauw met een lekker botertje in de bijgevogde risotto. We hebben genoten en waren hier aan toe. Hartelijk dank! Ga zo door.
Sjors01 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Via Grande, Italiaans restaurant in Ootmarsum. We hebben hier heerlijk gegeten en men houd ook rekening met allergieën.
De Italiaanse keuken kenmerkt zich door zijn eenvoud en smaak. Dit restaurant weet daar aan te voldoen. We hebben gegeten:
Als voorgerecht een heerlijke salade Caprese met buffelmozzarella en mijn vrouw Bospaddenstoelen met spekjes en truffelsaus.
Als hoofdgerecht ribeye die super mals was en smaakvol.
Als toetje een niet te versmaden tiramisu zoals die hoort te zijn, dus niet te zoet.
De bediening is erg vriendelijk en de entourage modern en gezellig. Erg indrukwekkend vonden we de bereiding van de pasta met Parmezaanse kaas. Een aanrader voor een volgende keer.
Joyce J.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Met een AH-restaurantactiebon gegeten bij Via Grande.
De bediening was uitstekend. Het eten goed. Het menu zou ik voor E. 35,- pp aan de prijs vinden. Een glas aanbevolen wijn voor E. 7,- is ook echt te duur.
Lethy T.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Goed restaurant, prettigebediening en we hebben heerlijk gegeten. Aanrader!
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Op zaterdagmiddag 30 september een kookclinic gehad onder leiding van chefkok Khaled. Het was gezellig en we hebben heerlijk gegeten wat we zelf bereid hebben. Complimenten aan Khaled hoe hij ons enthousiast begeleidde.
Anneclaire T.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Super gegeten met mijn vriendinnen. Hele vriendelijke bediening en verse pizza’s en pasta’s voor een goede prijs! Echt een aanrader!
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
We zijn met de hele Familie hier geweest.
Met de AH Actie. We hebben een super 3gangen keuze menu gehad.
Voorgerecht : Insalata caprese
Hoofdgerecht : Ossenhaas
Dessert : Huisgemaakte Tiramisu
Super gezellig restaurant met een goede sfeer.
Top! Echt een aanrader.
Kh F.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Wij zijn met 14 personen uiteten geweest bij Via Grande. Wij hebben Tafola Italiana besteld. De verse producten kwamen van het land en de zee. Veel producten kwamen uit de streek Twente. Met lekkere verschillende wijnen. Er was een goede kwaliteit prijs verhouding. Aanrader.
Els R.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Wij vonden de locatie en de bediening tegenvallen. Zeker de bediening, niet correct en te populaire houding naar de gasten. Kregen snel wat te drinken op tafel maar geen kleine 'binnenkomer' erbij. Gerechten werden snel achter elkaar opgediend. Kwaliteit van het eten was goed maar het was de prijs van het menu, € 35, echt niet waard.
Nadsie P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Voor partner matig,tournadeau erg rauw,zelfs na overbakken.Geen groenten.
Coriene W.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Lekker en gezellig gegeten . Zeker aan te raden!
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Zonder twijfel echte Italiaan (de kok), hoewel het personeel op en top Nederlands is. Heel vriendelijke bediening voor wie niets teveel is. Ook samenstelling van de gerechten kon, in verband met voedselintolerantie, in overleg met de kok zonder bezwaar worden veranderd. Zowel het eten als de wijn waren heerlijk. Buitengewoon plezierige ervaring.
Aria2 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Heerlijk gegeten op een mooie locatie. Jammer dat je € 5,50 meer betaald dan een normaal 3 gangenmenu, ( 29,50 en met ah kaart 35,00) . Er is ook een apart menu voor de a.h. kaart met keuze uit 1 vlees- 1 vis- of 1 veg.gerecht, maar het eten was heerlijk.
bob.faulhaber23 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Dit is alweer ons 4e bezoek aan Via Grande en we komen hiervoor uit Hengelo.
Aantrekkingskracht van het restaurant bij het eerste bezoek was de ligging in het gezellige Ootmarsum en het glutenvrij eten (Pasta's!!!!) De smakelijke gerechten zijn de reden om hiervoor terug te komen.
We aten deze keer op het rustige terras, de zon scheen, de wijn was goed op temperatuur, de sfeer prima, dus:
we komen terug Via Grande.
Ivonne G.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Het eten was heerlijk,leuke mensen het was alleen erg rustig in het restaurant was net na Pinksteren en toen was het heel druk geweest.
Ahj B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
we werden erg vriendelijk ontvangen, het menu was prima, werd zelfs aangepast ivm een allergie. Super. het personeel was erg vriendelijk .
Adri V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Weinig aandacht voor gast. Apart menu voor AH restaurantactie waardoor de keuze beperkt was. Nagerecht niet compleet. Vind € 35 te duur voor wat je er voor krijgt.
henk.winters .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
De bediening was super en het eten smaakte erg goed.
We hadden ruim voldoende, de sfeer maakt dat wij ons op ons gemak voelden.
We komen zeker nog een keer terug.
Noel P.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Oké, Eem dinsdag avond in januari, beetje mistig, beetje regenachtig. Dan wil je toch wel even lekker wegduiken in een warme Italiaanse sfeer met goed, lekker eten. Helaas... een tegenvaller. De ontvangst was koe. Niks bijzonders, niks speciaals. Al was het alleen al maar omdat er niemand anders in de zaak was. Tijd geleden was de zaak op een dinsdag lekker vol. Dus dat risico durfde ik wel te nemen. Ik bestelde een rode wijn. Zonder enige toelichting, vragen of zo kreeg ik een rode wijn. Terwijl de wijnkaart een paar hele mooi rode wijntjes liet zien. Tweede glas werd gevuld met de laatste resten van de ene fles en een nieuwe fles.
Voorgerecht: champignons met knoflook, diverse kruiden en spek. Champignons zijn van nature lekker licht. Alleen hier niet. Het mengsel zat in een ovenstaaltje, was bloedheet, erg vettig en smaakloos. Leek wel alsof het opgewarmd, verhit was in een oven.
Daarna kalfsoester met Parmaham en witte wijn saus. Alleen, de kalfsoester was gerold in een op Parmaham gelijkend spekrol, de kalfsoester was taai, niet lekker mals, de saus erg vettig, overheersend en zwaar. Daarbij lag het vlees op een ondefinieerbaar bed van, ik denk groenten, die ooit in een vette pan terecht gekomen waren en daar zich vol gezogen hadden. Onsmakelijk.
Had de bediening bij het voorgerecht nog tijd om te tussentijd te vragen hoe het smaakte, bij het hoofdgerecht was het gesprek van de dag met de kok en een aanwaaiende vriend belangrijker. De standaard zin nadat ik gezegd had dat het eten niet smaakte en vettig was bevestigde mij in het vermoeden dat dit een verplicht nummertje was. En niks te maken heeft met bevlogenheid, passie en betrokken zijn. Als troost een lauw bakje espresso. En dan betaal je daar een bedrag voor wat totaal niet in verhouding is.
Dit is eens maar nooit meer.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Keurige rechttoe, rechtaan Italiaan. Goede verse voor- en hoofdgerechten, creme brulee als nagerecht was precies zoals het hoort(krokante korst, zachte vulling op temperatuur. Ruime keuze in wijnen en alle per glas verkrijgbaar. Attent en vriendelijk personeel, ook voor kinderen (mogen in de keuken zien hoe hun pizza gemaakt wordt).
Leuke plek als je voordelig goed italiaans wil eten!