Via Grande

Grotestraat 19 7631 BT Ootmarsum Nederland Kaart

Over het restaurant Via Grande

Authentiek Italiaans in Ootmaarsum

Gevestigd in het pitoreske Ootmaarsum bevindt zich pizzeria/ristorante Via Grande. De chef-kok met jarenlange ervaring heeft besloten dat het tijd was om zelf iets te beginnen. En hoe? Naast de authentieke pizza's en pasta's die hier op je bord liggen worden ook andere ambachelijke gerechten gemaakt. Er staan hier genoeg Italiaanse klassiekers op de kaart om een avond mee zoet te zijn!

Meer informatie over restaurant Via Grande

tonnie.petra .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Wij hadden hier gereserveerd omdat het op loopafstand van ons huurhuis was. De avond was guur en koud maar de ontvangst warm. We kregen een tafel in een hoek. Op de menukaart vond ieder wat naar z'n smaak.
De gerechten waren goed, we hebben prima en gezellig gegeten met een lekker wijntje erbij.
De koffie hebben we thuis genomen (met een Koffie Mutske...) omdat moeders erg moe was.
Rbeelt .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Wij (2 stellen) waren op vrijdagavond 9/12/2016 de enige gasten. Heerlijk genoten van de Anti Pasto (ruim en zeer divers), goede pizza's en een voortreffelijke Spaghetti Parmegiani. Wijnen waren goed als wel de Limoncello. Huisgemaakt en besloten om twee flessen na afloop mee te nemen. We konden ons niet voorstellen waarom wij de enige waren die avond. Al het eten was super lekker maar daarnaast was alles ook supervers, tot het blaadje sla her en der aan toe.
GP K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Lekker eten , vriendelijke bediening, goede wijnen , heel fatsoenlijke prijzen ! Inrichting mag iets aangepast worden, vooral de verlichting mag wat milder wat ons betreft. Een prima restaurant in een heel mooi dorp !
Eddy S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Wij kwamen om Italiaans te eten, helaas was alles gesloten en afgeplakt met kranten... geen aanrader !!!
HARTEBEEST .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Erg vriendelijk personeel. De vegetarische spaghetti was heel bijzonder. Vleesmenu royaal en lekker. Voor- en nagerechten eenvoudig, maar wel smakelijk.
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Paar jaar geleden bij Via Grande een heerlijke pizza gegeten; bediening was toen ronduit slecht. Nu teruggegaan, vanwege het lekkere eten destijds, maar wat viel de pizza nu tegen. Er zat geen smaak aan en de pizza calzone was niet gaar. Zag op de website van Via Grande 'beste pizza van 2016'. Is de betreffende kok soms vertrokken?
Prijs/kwaliteitverhouding: pizza te duur voor de geboden kwaliteit. Bediening was nu overigens wel erg vriendelijk.
wilfa .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We hebben, met gebruikmaking van de AH actie, heerlijk gegeten! De ontvangst was buitengewoon hartelijk en we voelden ons meer dan welkom. Ik had als voorgerecht gekozen voor de salade met scampi's. De garnalen waren precies goed gebakken en niet, zoals zo vaak, te hard of te droog. Mijn partner was ook zeer te spreken over de champignons. Als hoofdgerecht had ik voor de tournedos gekozen. De truffelsaus was perfect op smaak gebracht, zodat deze niet overheerste , heerlijk! Mijn tafelgenoot had gekozen voor de zeebaars en heeft ook gesmuld.
Als nagerecht lieten we ons verrassen door de chef. Ook dat was een perfecte keuze, maar ik verklap het niet...verrassing is verrassing toch?
Al met al hebben we zo genoten dat wij nog deze week, we zijn hier op vakantie, een nieuwe reservering hebben gemaakt. Niet in het kader van de AH actie deze keer.
hennysmid .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Heerlijk gegeten met de kinderen . Gemoedelijke sfeer , uitstekende bediening en zeer gast vrij
Zeetong en rib-eye. Beide waren voortreffelijk bereidt . Spaghetti Parmezaan erg verrassend van smaak en een lust voor het oog om bereidt te zien worden . Heerlijke wijnen er bij, 100% biologische Pachar en Cedro Rufina .
Kortom een aanrader als je echt Italiaans wilt eten in Ootmarsum
Aly L.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Gisteren hebben we gegeten bij Via Grande en dat was geen succes. Lang wachten en dat kwam volgens de eigenares door een groep van ca. 15 personen die onverwacht kwamen eten. Het wachten vonden we niet erg, maar wel dat de pizza (calzone) van mijn partner totaal niet gaar was. Mijn pizza smaakte wel, maar was te hard.
Na onze klacht bood de eigenaresse excuses aan en bracht de calzone niet in rekening.
Voor ons geen Via Grande meer!
Toke M.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Een verrassende kaart voor een Italiaans restaurant. De ossenhaas en de zeebaars waren perfect en mooi geplaceerd en ook de tiramisu was voortreffelijk. De bediening was goed en de wat magere kennis van de bijpassende wijnen werd goedgemaakt doordat ze de informatie later toch nog konden verstrekken.
Graziella V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Direct bij onze aankomst werd ons verteld dat men op de hoogte was van de allergie van mijn man. Dat vond ik echt grandioos goed. Nog nooit eerder meegemaakt. Dus hulde voor dat punt. Op alle vlakken wordt rekening met je gehouden. Zeer goed drankadvies. Het eten op zich was prima, we hadden het 3 gangen menu.
Een paar kleine verbeterpuntjes.
Onze "buren" was men vergeten het bijgerecht te serveren. Zout van tafel halen voor het dessert en in de toilet mag de schoonmaakster behalve de wc pot haar sopdoek eens goed gebruiken. Dikke lagen stof en vuil. Vieze wasbak.
Fijn dat u hebt genoten. Door de drukte was er geen tijd om de toiletten te ontroleren , dat doen wij meestal tussen lunch en diner onze excuses hiervoor
bob.faulhaber23 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
gastvrij ontvangst. Gezellig een tafel op het terras kunnen krijgen. Extra aandacht voor kleuter van 5 jaar en een paar maanden oude baby. Duidelijk menu, goed eten vriendelijke service.
Via Grande: een aanrader.
majo.kooy .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
In een plezierige ambiance zeer genoeglijk en lekker gegeten.
De bediening was uitstekend en het geheel kwam gastvrij over.
RH123 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
We hebben er heerlijk gegeten. Super verse spaghetti en heerlijke pizza De bediening was vriendelijk en attent en we zaten er heerlijk. Dessert was ook zalig
k.d.goeij16 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Via Shell tickets geboekt. Er was eigenlijk geen keuze bij de 3 gangen, mijn vrouw vond kip niet echt lekker en mocht toen voor een pizza kiezen, het eten was op zich goed tot prima.
Maar we betaalden de dagmenu prijs €29.50 Dat stond buiten op een bord, maar wel voor Rosbief en niet voor kip/pizza. Dus een forse prijs voor een tomatensoep, kip/pizza en tiramisu met wat crème erbij.
Maud-Patrick .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Omdat wij iets te vieren hadden bij de reservering om een romantisch tafeltje gevraagd. Bij aankomst een supermooie gedekte tafel inclusief rozen. Wij hadden het verrassingsmenu. Heerlijke ingrediënten en goede kwaliteit. Zeker een aanrader!
guusvrij .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Allervriendelijkst en attente ontvangst. Door slechte weer uit de wind op terrs plaats genomen. Vrijwel direct kwam hulp om nog wat beter te zitten, en werd de terrasverwarming voor ons tweeen aangezet. Na het terras-wijntje binnen een heerlijk kipgerecht genomen en mijn echtgenote de pizza. Afsluiting met een verrukkelijke huisgemaakte tiramisu. Ook binnen in het restaurant was er veel aandacht voor de klant. Prima avond uit.
CarolineAmaterdam .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Lekker en gezellig gegeten. De porties waren voor ons vrij groot. Spaghetti werd aan tafel bereid in zo'n enorme Parmezaanse kaas, dat is leuk.