Via Grande

Grotestraat 19 7631 BT Ootmarsum Nederland Kaart

Over het restaurant Via Grande

Authentiek Italiaans in Ootmaarsum

Gevestigd in het pitoreske Ootmaarsum bevindt zich pizzeria/ristorante Via Grande. De chef-kok met jarenlange ervaring heeft besloten dat het tijd was om zelf iets te beginnen. En hoe? Naast de authentieke pizza's en pasta's die hier op je bord liggen worden ook andere ambachelijke gerechten gemaakt. Er staan hier genoeg Italiaanse klassiekers op de kaart om een avond mee zoet te zijn!

Meer informatie over restaurant Via Grande

Maandag t/m zondag 11:00 - 22:00

henk.winters .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
De bediening was super en het eten smaakte erg goed.
We hadden ruim voldoende, de sfeer maakt dat wij ons op ons gemak voelden.
We komen zeker nog een keer terug.
Noel P.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Oké, Eem dinsdag avond in januari, beetje mistig, beetje regenachtig. Dan wil je toch wel even lekker wegduiken in een warme Italiaanse sfeer met goed, lekker eten. Helaas... een tegenvaller. De ontvangst was koe. Niks bijzonders, niks speciaals. Al was het alleen al maar omdat er niemand anders in de zaak was. Tijd geleden was de zaak op een dinsdag lekker vol. Dus dat risico durfde ik wel te nemen. Ik bestelde een rode wijn. Zonder enige toelichting, vragen of zo kreeg ik een rode wijn. Terwijl de wijnkaart een paar hele mooi rode wijntjes liet zien. Tweede glas werd gevuld met de laatste resten van de ene fles en een nieuwe fles.
Voorgerecht: champignons met knoflook, diverse kruiden en spek. Champignons zijn van nature lekker licht. Alleen hier niet. Het mengsel zat in een ovenstaaltje, was bloedheet, erg vettig en smaakloos. Leek wel alsof het opgewarmd, verhit was in een oven.
Daarna kalfsoester met Parmaham en witte wijn saus. Alleen, de kalfsoester was gerold in een op Parmaham gelijkend spekrol, de kalfsoester was taai, niet lekker mals, de saus erg vettig, overheersend en zwaar. Daarbij lag het vlees op een ondefinieerbaar bed van, ik denk groenten, die ooit in een vette pan terecht gekomen waren en daar zich vol gezogen hadden. Onsmakelijk.
Had de bediening bij het voorgerecht nog tijd om te tussentijd te vragen hoe het smaakte, bij het hoofdgerecht was het gesprek van de dag met de kok en een aanwaaiende vriend belangrijker. De standaard zin nadat ik gezegd had dat het eten niet smaakte en vettig was bevestigde mij in het vermoeden dat dit een verplicht nummertje was. En niks te maken heeft met bevlogenheid, passie en betrokken zijn. Als troost een lauw bakje espresso. En dan betaal je daar een bedrag voor wat totaal niet in verhouding is.
Dit is eens maar nooit meer.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Keurige rechttoe, rechtaan Italiaan. Goede verse voor- en hoofdgerechten, creme brulee als nagerecht was precies zoals het hoort(krokante korst, zachte vulling op temperatuur. Ruime keuze in wijnen en alle per glas verkrijgbaar. Attent en vriendelijk personeel, ook voor kinderen (mogen in de keuken zien hoe hun pizza gemaakt wordt).
Leuke plek als je voordelig goed italiaans wil eten!
Rita S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Soep smaakte erg goed miste wel stukje brood en soepkom is dringend aan vervanging toe Ossenhaas was perfect klaargemaakt Spaggetiebol wat minder Beetje aardappels erbij zou niet slecht zijn Man had heerlijke tiramisu ik verrassing van de chef wat een teleurstelling was nl crème de brule die ongebrand was dus een bakje vanillevla.
140958 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Via Grande is een kleine ,gezellige restaurant waar wij heel erg lekker hadden gegeten met onze AH Restaurant actie,de voorgerecht gamba was erg lekker met de salade,hoofdgerecht ossenhaas was zeer lekker mals en precies goed''medium'' gebakken en de nagerecht de tiramisu was om te smullen.Mocht de prijs/kwaliteitsverhouding zo blijven komen wij vaker daar!
tonnie.petra .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
wij hadden een AH menu voor €34. dit is veel voor dat menu (dag menu is normaal goedkoper)maar als je 2 voor een prijs dan is de prijs wel goed , anders te duur. Eten erg goed. bediening niet goed.
Gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Wij hadden hier gereserveerd omdat het op loopafstand van ons huurhuis was. De avond was guur en koud maar de ontvangst warm. We kregen een tafel in een hoek. Op de menukaart vond ieder wat naar z'n smaak.
De gerechten waren goed, we hebben prima en gezellig gegeten met een lekker wijntje erbij.
De koffie hebben we thuis genomen (met een Koffie Mutske...) omdat moeders erg moe was.
Rbeelt .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Wij (2 stellen) waren op vrijdagavond 9/12/2016 de enige gasten. Heerlijk genoten van de Anti Pasto (ruim en zeer divers), goede pizza's en een voortreffelijke Spaghetti Parmegiani. Wijnen waren goed als wel de Limoncello. Huisgemaakt en besloten om twee flessen na afloop mee te nemen. We konden ons niet voorstellen waarom wij de enige waren die avond. Al het eten was super lekker maar daarnaast was alles ook supervers, tot het blaadje sla her en der aan toe.
GP K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Lekker eten , vriendelijke bediening, goede wijnen , heel fatsoenlijke prijzen ! Inrichting mag iets aangepast worden, vooral de verlichting mag wat milder wat ons betreft. Een prima restaurant in een heel mooi dorp !
Eddy S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Wij kwamen om Italiaans te eten, helaas was alles gesloten en afgeplakt met kranten... geen aanrader !!!
HARTEBEEST .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Erg vriendelijk personeel. De vegetarische spaghetti was heel bijzonder. Vleesmenu royaal en lekker. Voor- en nagerechten eenvoudig, maar wel smakelijk.
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Paar jaar geleden bij Via Grande een heerlijke pizza gegeten; bediening was toen ronduit slecht. Nu teruggegaan, vanwege het lekkere eten destijds, maar wat viel de pizza nu tegen. Er zat geen smaak aan en de pizza calzone was niet gaar. Zag op de website van Via Grande 'beste pizza van 2016'. Is de betreffende kok soms vertrokken?
Prijs/kwaliteitverhouding: pizza te duur voor de geboden kwaliteit. Bediening was nu overigens wel erg vriendelijk.
wilfa .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We hebben, met gebruikmaking van de AH actie, heerlijk gegeten! De ontvangst was buitengewoon hartelijk en we voelden ons meer dan welkom. Ik had als voorgerecht gekozen voor de salade met scampi's. De garnalen waren precies goed gebakken en niet, zoals zo vaak, te hard of te droog. Mijn partner was ook zeer te spreken over de champignons. Als hoofdgerecht had ik voor de tournedos gekozen. De truffelsaus was perfect op smaak gebracht, zodat deze niet overheerste , heerlijk! Mijn tafelgenoot had gekozen voor de zeebaars en heeft ook gesmuld.
Als nagerecht lieten we ons verrassen door de chef. Ook dat was een perfecte keuze, maar ik verklap het niet...verrassing is verrassing toch?
Al met al hebben we zo genoten dat wij nog deze week, we zijn hier op vakantie, een nieuwe reservering hebben gemaakt. Niet in het kader van de AH actie deze keer.
hennysmid .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Heerlijk gegeten met de kinderen . Gemoedelijke sfeer , uitstekende bediening en zeer gast vrij
Zeetong en rib-eye. Beide waren voortreffelijk bereidt . Spaghetti Parmezaan erg verrassend van smaak en een lust voor het oog om bereidt te zien worden . Heerlijke wijnen er bij, 100% biologische Pachar en Cedro Rufina .
Kortom een aanrader als je echt Italiaans wilt eten in Ootmarsum
Aly L.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Gisteren hebben we gegeten bij Via Grande en dat was geen succes. Lang wachten en dat kwam volgens de eigenares door een groep van ca. 15 personen die onverwacht kwamen eten. Het wachten vonden we niet erg, maar wel dat de pizza (calzone) van mijn partner totaal niet gaar was. Mijn pizza smaakte wel, maar was te hard.
Na onze klacht bood de eigenaresse excuses aan en bracht de calzone niet in rekening.
Voor ons geen Via Grande meer!
Toke M.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Een verrassende kaart voor een Italiaans restaurant. De ossenhaas en de zeebaars waren perfect en mooi geplaceerd en ook de tiramisu was voortreffelijk. De bediening was goed en de wat magere kennis van de bijpassende wijnen werd goedgemaakt doordat ze de informatie later toch nog konden verstrekken.
Graziella V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Direct bij onze aankomst werd ons verteld dat men op de hoogte was van de allergie van mijn man. Dat vond ik echt grandioos goed. Nog nooit eerder meegemaakt. Dus hulde voor dat punt. Op alle vlakken wordt rekening met je gehouden. Zeer goed drankadvies. Het eten op zich was prima, we hadden het 3 gangen menu.
Een paar kleine verbeterpuntjes.
Onze "buren" was men vergeten het bijgerecht te serveren. Zout van tafel halen voor het dessert en in de toilet mag de schoonmaakster behalve de wc pot haar sopdoek eens goed gebruiken. Dikke lagen stof en vuil. Vieze wasbak.
Fijn dat u hebt genoten. Door de drukte was er geen tijd om de toiletten te ontroleren , dat doen wij meestal tussen lunch en diner onze excuses hiervoor
bob.faulhaber23 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
gastvrij ontvangst. Gezellig een tafel op het terras kunnen krijgen. Extra aandacht voor kleuter van 5 jaar en een paar maanden oude baby. Duidelijk menu, goed eten vriendelijke service.
Via Grande: een aanrader.
majo.kooy .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
In een plezierige ambiance zeer genoeglijk en lekker gegeten.
De bediening was uitstekend en het geheel kwam gastvrij over.
RH123 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
We hebben er heerlijk gegeten. Super verse spaghetti en heerlijke pizza De bediening was vriendelijk en attent en we zaten er heerlijk. Dessert was ook zalig