Vessel 11

Wijnhaven 101 3011 WN Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Vessel 11

Britse specialiteiten

Het eerste Britse gastro restaurant in Nederland. Je vindt het restaurant op een prachtig schip in hartje Rotterdam. In de winter zit je knus binnen en als de zon schijnt is het terras de perfecte plek. De chef serveert het beste uit de Engelse keuken met een twist. Biologische- en seizoensgebonden producten spelen hierbij een belangrijke rol. Ontdek dat er veel meer is dan fish & chips en het bekende Engels ontbijt! Een snelle lunch, een relaxte afteroon tea of een uitgebreid diner, je bent altijd welkom!

Meer informatie over restaurant Vessel 11

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

Vr V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Aardig personneel, eenvoudig maar smaakvol gerechten en op een boot is een leuke locatie.
De minpunten: kaart is alléén in het Engels beschikbaar en de rode wijnen (eerste en tweede op de lijst ) zijn matig
Michel H.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Zondag voor het eerst bij Vessel 11 gegeten omdat we enorm trek hadden in de zgn Sunday Roast. We waren alleen wat te vroeg rond 12.00 omdat de roast pork nog even moest garen, dus hebben we eerst een broodplankje genomen. Na ca. 30 minuten kwam dan eindelijk de roast en deze stelde niet teleur; het vlees was perfect gegaard met een heerlijke jus, verse groenten en aardappels. We hebben genoten in de herfstzon op het dek en komen snel nog eens terug.
Anneloes R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Eerst een rijkgevulde ceasar salade en een verrukkelijke lokster bisque. Daarna een beef wellington gedeeld, mals vlees, lekkere frites en goed van smaak. Vriendelijke, correcte en snelle bediening. Voor herhaling vatbaar!
Liza5 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Gezellige avond gehad op het lichschip in de avond . Het was er druk, alle tafels vol. Vriendelijke ontvangst en bediening, lekkere wijn. Het eten kon alleen echt wel beter. De buikspek hoort een knapperige bovenlaag te hebben en had dat niet. We hadden samen als hoofdgerecht Beef Wellington.
Om het vlees heen hoort een flesje te zitten voordat het bladerdeeg erom gaat. Dat is omdat de vleessappen niet in het bladerdeeg trekken en het bladerdeeg slap maken. Dat kun je ook bereiken met een laag ham.
Er zat wel in wel bacon of zoiets in de vulling maar in elk geval was het niet gelukt.
Het bladerdeeg was slap. Maar veel erger, het vlees was absoluut te lang doorgegaard. Aan de tafel naast ons, die een half uur later bestelden, hetzelfde probleem.
Kortom, erg gezellig maar het eten kon wel beter
Ab30 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het was gezellig druk op en rond Vessel 11 tijdens de wereldhavendagen. Het eten was prima en service was oprecht en zeker voldoende gezien de drukte.
Emy S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Een heerlijke sfeer, gezellig en behulpzaam personeel waarvan sommigen Engels als moedertaal hebben. (iedereen spreekt overigens talen).
We hadden niet gereserveerd maar er werd toch een tafeltje voor ons (2 personen) gevonden, aan het dek en in de zon wat we ook vroegen. Het eten, aangeklede hamburger en de drankjes, wijn en homemade bier, waren heerlijk en verkoelend. De friet was biologisch en met schil gebakken en beslist niet vet.
Aardig personeel, in voor een praatje, nemen de tijd voor je als gast en de prijzen zijn niet uitzonderlijk hoog.
Kortom genoten van de sfeer en het lekkere eten.
Lisette H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Vessel 11 geeft een nieuwe draai aan pubfood. Betaalbare porties, veel uitgesproken smaken. Er is ruimte voor een vegan uitstapje met de vegan burger die goed smaakt, al kan hij wat droog zijn. Niet vegan, wel vegetarisch? De Sweet potato, kale and feta pie is erg lekker. Wat V11 wel het beste doet is natuurlijk de setting: op het dek van een prachtige boot, binnen een huiskamergevoel, buiten ongedwongen en her en der uitgesproken romantisch. Echt een uitstapje
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Mijn vriendin hebben afgelopen zondag heerlijk gegeten bij V11. We zaten lekker buiten op het dek in het zonnetje en hebben een classic pub burger gegeten met V11 chips, zijn eigengemaakte aardappels en een heerlijke salade erbij. Alles wat je eet bij Vessel is eigengemaakt, daarom smaakt het ook zo lekker.

Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Je zit hier grappig op een bootje en waar je ook zit, overal is het leuk. Binnen bevind je je in een soort huiskamer inclusief gevarieerde muziek, kat en ontspannen mensen. Op het dek zit je lekker in de zon en krijg je een vakantiegevoel door de aparte setting. Het eten is hier altijd wel goed. Deze keer vond ik het iets minder. Het vegetarische gerecht dat ik had gekozen, viel een beetje tegen. De burger was lekker maar niet veel meer dan dat. De fish en chips van mijn disgenoot waren ook oké. De wijn daarentegen was opvallend goed van smaak. En zoals altijd was het bedienend personeel attent en snel.
Goatcode .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
De aankleding van V11 is retro. Echt een hipster tentje zullen we maar zeggen. Ook met leuke details zoals menukaarten in oude engelse boeken. De serveerster was engelstalig en veel bezoekers hadden hun gesprekken ook niet in het nederlands, wat zo net aan het eind van de vakantie echt een beetje vakantiegevoel gaf. Het was jammer dat wij het slechtste tafeltje van de zaak hadden. Aan een blinde muur tussen de deur en de bar.

De menukaart is heel beperkt. Er staan maar een paar gerechten op uit de engelse keuken en daar moet je dan wel een beetje van houden als je hier naar toe wil, er zijn eigenlijk ook geen alternatieven. We hadden de beef wellington voor 2 besteld en deze was zeker niet slecht bereid. Het midden was mooi medium gebakken en van mals vlees, de vulling goed van smaak en het deeg bovenop lekker stevig. Alleen het deeg onderop was erg nat.

Ze hebben redelijk wat speciale biertjes zoals een eigen gebrouwen bier, en e.e.a. aan lokale en andere biertjes. Deze zijn wel iets aan de prijs maar dit is ook te verwachten.

Het eten is relatief goedkoop. 12-18 euro voor een hoofdgerecht.

Een aanrader als je de engelse keuken kan waarderen en houdt van de hele hipster style. Maar als dat je niet trekt, zeker niet doen.
Ruuddedeugd77 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijke Ceasar Salade gegeten met vers, knapperig gebakken brood! Erg lekker zo in het zonnetje op het achterdek van Vessel11.
Bwoordes .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Lekker gegeten, zeker de mossels zijn een aanrader. Helaas was de vis wat flauw. De burger was goed.

De bediening had wat sneller bij de tafel mogen komen om onze bestellingen op te nemen, en drankjes sneller mogen brengen. Het decor was geweldig, zittend aan dek van deze prachtige boot.
Rlhubens96 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Het eten was heerlijk en de locatie was ook top! Ik kom hier wel vaker alleen deze keer viel het me wel een beetje tegen (16-07-2016). De bediening was erg traag ik moest 15 min wachten tot we eindelijk wat eten konden bestellen.
En toen er bij ons werd ingedekt pakte de kelner met zijn handen de bovenkant van mijn vork aan. Het was niet hygiënisch volgens mij was hij daar net nieuw. Hij leek heel jong maar hij deed wel zijn best.
Marco_Annet .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Onwijs genoten op een lekker zonnige avond op het dek van vessel11.
Genietend van het zonnetje werden we zeer open ontvangen door de Engelstalige dames..
Het eten was fantastisch..
Wij hadden de Slow cooked Lam en beef wellington.. leuk detail dat het geserveerd word op verschillende borden uit grootmoeders tijd..
De glazen bleven niet lang leeg en de service was fantastisch.
Als dessert hadden we de sticky toffee pudding..
Het enigste wat ons daar aan stoorde was dat er een vork bij werd geleverd ipv een lepel waardoor we de overheerlijke karamelsaus niet allemaal van ons bord konden schrapen..
Het bord optillen en aflikken ging ons net iets te ver ookal waren we er bijna toe in staat..
Vessel11 heeft een heerlijke ambiance en eerlijk gezegt ben je gewoon gek als je het niet een keer zelf gaat ervaren..
Wij komen zeker terug..
Sija.nico .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het eten is heerlijk, de stoelen zitten iets minder, goede bediening en een erg leuk restaurant. Het blijft een schip, dus is het afentoe wel krap.
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Echt goed spul bij V11. Highlights: stilton pie, beef wellington en toffee cake. O ja en de Island Cruise (3 soorten rum). Sfeer is echt geweldig, service en eten ook. Twee duimen de lucht in.
Petra Z.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Geweldige plek om te borrelen en daarna gewoon verder te gaan met eten. Erg lekker. Diverse leuke terassen. Er was een barbeque en nog een andere besloten party, maar daar had je als dinergast helemaal geen last van. Goed geregeld dus.
Sam99 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
gisteren gegeten bij vessel 11.
heerlijk was het met een zonnetje aan dek en het eten was geweldig.
eten werd snel geserveerd en zag er prachtig uit,jammer dat ze geen brood met tappenade serveren.
de bediening was erg aardig en na een klacht over mijn spa rood (geen bubbels) werd het zonder problemen vervangen voor een nieuwe.
wij komen zeker nog een keer langs.
Ariane G.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Heerlijk in het zonnetje gezeten en gegeten bij Vessel. De bediening van vriendelijk en vlot, het eten lekker. Gezellig sfeertje ook met lekkere muziek.
Denise D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Duurde veelst te lang voordat het eten werd geserveerd, doode biertjes werden geserveerd, bediening die niet door heeft dat er nieuwe mensen zitten en er was maar 3 man bediening terwijl binnen en buiten vol was, daarin tegen wel lekker eten.