Very Italian Pizza (Rotterdam)

Blaak 31 3011 GA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid

Het interieur van Very Italian Pizza is een aantrekkelijke mix tussen Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid. In de open keuken hoef je de pizzabakkers geen moment uit het oog te verliezen en kun je kijken hoe een deegbolletje vakkundig tot pizza wordt gedraaid en hoe deze vervolgens een goudbruin korstje ontwikkelt in de originele houtoven. Of je nou neerploft tijdens een middag shoppen of 's avonds aanschuift voor een uitgebreid diner, je wordt hier altijd met open armen ontvangen en verwend met de lekkerste smaken uit het traditionele Italië. Kortom, V.I.P. is the place to be!

Meer informatie over restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

• Af te huren
proever64 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Wij komen regelmatig in V.I.P. Met zijn tweetjes of met een groepje vrienden.
Reserveren is hier niet nodig zelfs met een groepje hoef je nooit lang te wachten.
Deze keer waren we met zijn tweetjes, gastvrij onthaald en konden kiezen waar we wilden zitten.
We begonnen met een glas Pinot Grigio en Bardolino, ideaal dat meerdere goede wijnen ook per glas verkrijgbaar zijn. Op de uitgebreide menu kaart kozen we als starter voor gefrituurde inktvisringen en gebakken champignons. Heerlijk, wel grote porties.
Vervolgens een Pizza Carpaccio. Zeg maar een carpaccio maar deze dan rijkelijk belegd op een pizza. Met een glas Bardolino erbij hebben we zitten te genieten. Als afsluiter kozen we van de uitgebreide dolce een heerlijke huisgemaakte Sgroppino.
Al met al heerlijk avond gehad tegen een normale prijs.
Gerrit D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Kwamen terug van de Paddock (city racing) en wilden wat eten. Pizza? Ja is goed. Een geluk want als je in Blaak naar het station loopt, zie je dit restaurant duidelijk aanwezig liggen aan het plein. Het was mooi weer. We mochten kiezen waar we wilden zitten. De bediening was ruim in getal aanwezig en je hoefde niet te wachten. Lekker buiten gegeten. De stoelen zitten best goed. En hoewel je denkt dat je weinig plaats hebt, valt het best mee. Ik heb de beste pizza sinds tijden hier gegeten (Napolitana) en een kleine-lekkere espresso na. De Minestrone soep vond ik minder geslaagd. Was een beetje flauw.
Als ik in Rotterdam woonde, zou ik minstens eens in de maand hier komen eten. Nu zal het misschien een jaar duren voor ik weer hier ben. Dan verheug ik me weer op een lekkere pizza hier in de V.I.P.
lisawn .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Heerlijk weer en geen zin om te koken; de keuze voor VIP was dan ook al snel (weer) gemaakt. Ondanks dat het ontzettend druk was hoefden we niet lang op onze bestelling te wachten. Zelf had ik dit keer de v.i.p pizza met
Mozzarella,pomodorini en basillicum, een echte aanrader! De witte wijn die ik er bij had besteld was ook erg goed. Uiteindelijk erg tevreden en met een volle maag om de rekening gevraagd. Als arme student was zelfs de rekening geen probleem. Kortom mooie prijzen, goed eten en een prima locatie vanaf waar je zo weer midden in de stad zit.
Het enige minpunt is misschien de ietwat monotone muziek, maar eigenlijk stoorde dit niet heel erg.
Elwin S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
Samengevat: Een verrassende combinatie van lekker eten met een slordige service.

We namen plaats op het verwarmde terras onder een mega parasol. Op zich zag het er leuk uit, maar er zat helaas vogelpoep op zowel de tafel als de stoel. Schoonmaak mag dus wat beter. De bediening was vrolijk en aardig, maar niet on top of it's game vanavond. Ons bestelde mandje brood werd vergeten. Tot 2 keer toe werd andermans eten of drinken bij ons op tafel gezet, wat allemaal erg warrig over kwam. Op zich wel echt Italiaans misschien ;-)

We hadden als hoofdgerecht 2 pizza's en 1 pasta. Wat apart was, was dat de ene pizza het hele bord in beslag nam en dat de andere pizza een "small" versie was, met nog 3cm bord rondom vrij. Of dit een foutje was of zo hoorde was ons niet duidelijk, maar het maatverschil was echt enorm. Gelukkig had de kleinste eter de kleine pizza gekregen, dus we hebben er geen punt van gemaakt. De pizza's smaakten prima. De pasta was ook lekker, maar iets aan de kleine kant. Wel in een leuk driehoekig bord overigens.

Bij het afrekenen stond er ineens bier op de rekening, onverklaarbaar. We hadden 2x 3 prosecco besteld, bier was niet op tafel geweest.

Kortom: Je kan hier best aardig eten voor een schappelijke prijs, maar de bediening vergooit haar eigen fooi door onachtzaamheid en de organisatie maakt een ongestructureerde indruk. Toch kom ik nog wel terug, want ik vind de smaak van het eten het belangrijkst.
TLubbers .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
Om moederdag op een mooie manier af te sluiten, aten wij gisteravond na een lange reis vanuit Frankrijk bij V.I.P. Rotterdam. We hebben er vaker gegeten en ook deze keer was goed raak. We werden op een zeer vriendelijke en hoffelijke manier naar onze tafel gewezen, bestelden een drankje en hadden het al gauw gezellig in dit sfeervolle restaurant in de binnenstad van Rotterdam. Onze pizza's werden in een recordtijd gebracht, zonder dat de kwaliteit daaraan moest inboeten. De ingredienten waren royaal aanwezig en de pizza's smaakten net zo goed als ze eruit zagen. Ze doen aan kwaliteit niet onder voor de pizza's die in Italie worden gemaakt! Voor de pasta gold precies hetzelfde. Onze ober toonde zich zeer sympathiek en betrokken, en zette zich er volledig voor in dat wij er naar wens aten. Ook de desserts waren van hoge kwaliteit en werden geserveerd zoals het hoort. De fooi was welverdiend, we komen hier absoluut nog eens terug!
Lia K.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Vreselijk, gewoon een vreetschuur. Geen eens olie op tafel, was er gewoon niet. Pizza bijna geen smaak en hadden erg veel dorst erna! De vis pizza was helemaal om te huilen.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2013
Onlangs at ik hier pizza met m'n vader: een prima ervaring: Italiaanse bediening die trots is op het restaurant. De pizza's waren lekker: dunne bodem en gevaieerde groenten op de solo verdure pizza. De andere met tonijn: zoals het hoort, tonijn meegebakken. De rode huiswijn is prima.
Deze week terug, met een collega. De bediening veranderde tijdens de maaltijd en de nieuwe was niet Italiaans en niet zo oplettend. Van de wijn wisten ze niks, maar de vier witte wijnen die we geprobeerd hebben waren alle goed. De Bruschetta was lekker: smaakvolle tomaat. Maar de pasta's vielen bitter tegen: de penne arrabbiata was vooral heet. De vis in de tagliolini venezia was vreselijk muf.
Voor de pizza's ga ik zeker terug, maar absoluut niet voor de pasta's.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Prima dunne pizza's en lekkere pasta's. De bediening is snel en accuraat. Het is niet de allermooiste plek om te eten, maar het eten smaakt prima en voor een snelle pizza/pasta is dit de beste keus in de directe omgeving.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Al eerder in Den Haag gegeten (prima!), dus nu Rotterdam uitgeprobeerd. Pizza Margherita en Lasagna besteld. Snel klaar, lekker, geen opmerkingen. Mooie locatie, alleen het personeel niet altijd even vrolijk. Er liepen er een aantal redelijk nors bij, jammer. Maar verder niets op aan te merken. Ik kom hier de volgende keer gewoon weer. Jammer voor de personen met een slechte ervaring, maar ik kan me er niet in vinden, simpelweg een prima etentje gehad.
fvst .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2013
Al een paar keer hier gegeten en het eten smaakt altijd goed. Zowel de pizza als de lasagne. Bijna altijd geholpen door attente bediening die op tijd vroeg of we nog wat wilde drinken en of het allemaal smaakt. Alleen de laatste keer was een beetje een teleurstelling. Hadden het gevoel dat we werden opgehaast, bediening kwam 2x om borden weg te halen terwijl we nog niet klaar waren en glazen weg halen waar nog wat in zat. Geen idee waarom dit gebeurde, had het daarvoor nog nooit mee gemaakt.
Verder is de zaak leuk ingericht. Modern maar toch met een leuke sfeer. Leuke zaak om gezellig met vrienden even wat te gaan eten.
Homerus L.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Pizza aangepast aan de nederlandse smaak, dus ik denk dat men deze pizza in nederland wel lekker vindt. Niet voor italianen, ondanks het feit dat de pizzaniola een italiaan is. Personeel wel vriendelijk en welwillend. Als je hier gaat eten en een echte italiaanse pizza wilt, dan moet je even een seintje aan de kok geven.
cor S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2013
Nu al een paar keer een Pizza gegeten , spotgoedkoop en goede kwaliteit.

Mooie grote zaak en erg vriendelijk personeel, kan er altijd makkelijk parkeren.

Makkelijk en goed adres voor een goede Pizza.
Jeroen N.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
Onlangs hier geluncht.
Het is mooie ruime zaak , de bediening is vriendelijk.
Ik zat dichtbij de keuken en ik hoorde ze stressen over mijn Coffee Correto (ze wisten niet wat het was). Maar na overleg met mensen uit de bediening zijn ze eruitgekomen en heb ik een goede correto gekregen.
jolandakamer .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Dat het eten van een pizza een van de meest goedkope oplossingen is voor een dinertje buitenshuis mag duidelijk zijn. Het verschil tussen een 'normale' pizzaria en Very Italian Pizza is dat de pizza's hier daadwerkelijk authentiek belegd zijn en ook goed smaken, zonder dat je daar een meerprijs voor betaald. Helaas lever je in deze zaak wel in op sfeer in het restaurant zelf; de tafeltjes en banken staan erg dicht op elkaar en op een drukke zaterdagavond krijg je misschien een beetje het gevoel te dineren in een schoolkantine. Hoewel dit niet gemoedelijk is, is het niet ongezellig.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2013
Prima pizza voor de prijs. Wel zoutig eten (veel nadorst) Bruschetta is redelijk, maar de tapenade met brood is lekker. Vooral handig om snel ergens wat te eten zonder reservering. Tot op heden heb ik er altijd wel plek kunnen vinden (met grote groepen ook). Eten kwam dit keer snel en aardige jongen in de bediening.
Sassiesh .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
Gezien de prijs- kwaliteit heerlijk gegeten. Bediening heeft zijn eigen wijk en komt genoeg langs voor drinken of andere dingen. Ze houden je op gepaste wijze goed in de gaten. Loopt er iemand anders langs van de bediening kan je natuurlijk ook bij hen bestellen en zij regelen het onderling weer verder. Het enige kritiek puntje is dat ze weinig kennis hebben van de wijn soorten. Het is een groot restaurant, maar nog steeds erg gezellig ingericht. Wij hebben een goede avond gehad en we zijn niets te kort gekomen. Wij komen er zeker terug!
karin F.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2013
Ik vind dit pizza's zoals pizza's horen te zijn. Niet van die vette deurmatten waar we mee doodgegooid worden maar een mooie pizza met mooi beleg. De laatste keer heb ik gekozen voor de Pasticcio V.I.P. Geen in de kaas verzopen pasta maar mooi gevulde canneloni en een mooi stukje lasagna met een goede saus. Ik geniet hiervan. Mijn tafelgenotes hadden hun oog laten vallen op de pizza Pollo en de pizza Solo Verdure en waren ook erg tevreden. Onze wens om een salade te delen was in het geheel geen probleem waarmee ik kan stellen dat ik de bediening prima vond.

Dit restaurant is inderdaad heel erg groot. Maar ik denk ook dat dat de enige manier is om de prijzen te hanteren die men hier vraagt en toch te blijven bestaan. Winst moet immers ergens vandaan komen. Dus misschien niet het meest fantastische decor maar gezien de opzet van het restaurant een heel begrijpelijke. De buitenruimte voor de rokende medemens vind ik welhaast briljant te noemen, wel 'buiten' maar met werkelijk alle voordelen van 'binnen'.
adam007 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Dit is niet het type Italiaan waar wij normaal binnengaan. Zaterdag waren wij vanuit Brugge (Vlaanderen) pas komen aanwaaien in Rotterdam en hadden nood aan een lichte lunch. Met een bang hartje toch een pizza en salade besteld. Heel lekker. Pizza zoals die moet zijn. Krokante bodem, heel goed belegd. Verse ingrediënten. Daarenboven een heel vriendelijke bediening, originele inrichting. Familie Adam G en G.
R B.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2012
Voor een snelle en goedkope hap is het wel te doen, maar als je op zoek bent naar een echte lekkere pizza, zou ik ergens anders kijken. De voorgerechten zijn niet bijzonder; de pizza's heel erg standaard. Koop er een in de supermarkt, gooi er wat verse ingrediënten op en je hebt een lekkerdere. Bediening is wel oké. Het decor laat te wensen over. Te massaal en daardoor ongezellig.
jonagold .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Van buiten mooie zaak met parasols. Binnen plaats genomen om te eten. Zeer slechte bediening.Was er niet druk evengoed ging er in de bediening van alles mis. Tot drie keer aan toe een verkeerde besteling door 2 verschillende bedieningmedewerkers. Ze hadden het drukker met elkaar als met hun gasten. Na lang wachten konden we eindelijk dekeuken bestelling doen. We begonnen met een carpaccio , zo slecht heb ikhem echt nog nooit gegeten zonder liefde zo op een bord gegooid met een grote berg rucula en parmazaan en een slechte kwaliteitvlees. Daarna een pasta met tonijn. het was inderdaad pasta van slechte kwaliteit , te gaar met inderdaad tonijn , droge hap die smakeloos was en zonder liefde bereid. Maar ook in de keuken wren ze drukker met elkaar als met de gerechten voor hun gasten. Er werd wel netjes gevraagd of he smaakte door de bediening , en heb haar mijn ervaringen verteld. Waarna de bedrijfsleider nog aan tafel kwm die wel beterschap beloofde maar er zelf ook niet veel zin in had want ook bij tafel naast mij ging er een hoop mis. In plaats van popie joppie door de zaak te lopen kan hij beter zijn medewerkers trainen na eerst zelf een cursus te hebben genomen. espresso na en meteen de rekening gevraagd , de rekening viel kwa prijzen erg mee, allee doordat het zo slecht bereid was is het evenoed duur betaald. Al met al zal ik hier niet meer terug komen.

verschillende personen aan tafel die tot drie keer aan toe drankjes van andere gasten voor andere tafels bij ons aan tafel kwamen. Een bedrijfsleider die excusses kwam maken wel even aan tafel kwam , en beterschap beloofde nou ook hij had er weinig zin in denk ik want hij moet toch beter op zijn mederkers letten of ze een keer trainen. Vondt het gewoon echt slecht kwa service. Toen de gerechten uit de keuken schrijf er maar niets over een smakeloze hap zonder liefde bereid. Verder was het er niet heel druk dus al met al een slechte ervaring waar je ons niet meer zult zien.