Very Italian Pizza (Rotterdam)

Blaak 31 3011 GA Rotterdam Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid

Het interieur van Very Italian Pizza is een aantrekkelijke mix tussen Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid. In de open keuken hoef je de pizzabakkers geen moment uit het oog te verliezen en kun je kijken hoe een deegbolletje vakkundig tot pizza wordt gedraaid en hoe deze vervolgens een goudbruin korstje ontwikkelt in de originele houtoven. Of je nou neerploft tijdens een middag shoppen of 's avonds aanschuift voor een uitgebreid diner, je wordt hier altijd met open armen ontvangen en verwend met de lekkerste smaken uit het traditionele Italië. Kortom, V.I.P. is the place to be!

Meer informatie over restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

Dagelijks geopend van 11:00 tot 00:00 uur

• Pin , Visa
  • Af te huren
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Een week terug samen met mijn vriend bij VIP Rotterdam gegeten. Vooraf carpaccio besteld wat naar citroensap smaakte. Het waren letterlijk wat plakjes vlees met een beetje parmazaanse kaas en zowat een kilo rucola sla. Absoluut niet wat je van een carpaccio mag verwachten. Het duurde tevens best lang voordat we het voorgerecht kregen. Vervolgens bestelde mijn vriend pizza pollo en ik een pasta met tomaat en rucola. Wederom erg slecht en smakeloos. De pizza was lau opgediend en weinig smaak. Flauw en ze hadden er met plakes kipfilet wat van proberen te maken, maar het smaakte echt niet. Mijn pasta was zelfs koud. Daarnaast echt smakeloos en flauw. De saus smaakte naar de goedkoopste saus ooit. Totaal geen smaak. Al met al helemaal niet lekker gegeten en we komen hier ook nooit meer terug. Aan de overkant zit Vapiano, waar VIP nog wat van kan leren! De tafeltjes waren trouwens echt klein en op elkaar gepropt om maar zoveel mogelijk mensen te kunnen plaatsen. Het personeel keek niet echt naar je om en was te druk met heen en weer lopen met nieuwe gasten. Bah wat een slechte zaak !!
Annuska G.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
We hebben hier met 4 personen gegeten. Er wordt Grolsch bier geschonken dat niet onze smaak is. De pizza's waren ok, maar mijn pizza was blijkbaar al eerder klaar dan die van de anderen en dus lauw opgediend. De rucola werd meegebakken in de oven hetgeen een verlepte indruk maakt wat zonde is want als het vers over een pizza wordt gestrooid heeft het een heel andere aanblik. De bediening is correct maar erg gehaast en gestrest. We vroegen twee lepels bij een sorbet, nooit gekregen. Ook vroegen we twee keer extra slagroom maar 1 keer ontvangen. Omdat men zo gehaast is, heb je op een gegeven moment geen zin meer om weer te vragen of te zoeken naar de ober. Ambiance is goed, knap gedaan voor een grote zaak.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Al meerdere malen hier gegeten, en nog nooit teleurgesteld de deur uitgegaan. Altijd fantastische kwaliteit pizza's, prima bediening. Ik kan er echt geen vervelend woord over zeggen. De pizza's smaken hier net zoals in Italie, en dat kom je in Nederland niet vaak tegen. Bediening werkt vlot en is vriendelijk. Jammer dat wij niet in Rotterdam wonen anders waren wij hier wel vaker te vinden. Ik kan het echt iedereen aanraden.
Hilda H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Nadat onze dochter met enthousiaste verhalen terugkwam over dit Rotterdam nadat ze naar de kick - off van de Shell Eco Marathon was geweest, zijn we nu op met het hele gezin bij dit restaurant gaan eten. Ondanks het feit dat we niet hadden gereserveerd en de zaak helemaal vol zat, duurde het maar even voordat we een tafeltje kregen. We hebben hier heerlijk gegeten. Mijn man en onze dochters hebben genoten van hun pizza's en ik had pasta met verse zeevruchten. Heerlijk! De bediening was vlot en goed en het eten was goed voor deze prijs. Een heerlijke Chianti erbij, een lekker stuk chocolade - truffeltaart van Dudok als toetje, wat wil een mens nog meer. Als we weer in de buurt zijn, gaan we hier vast weer eten.
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Ik ben op zaterdag 19 oktober hier wezen eten met mijn vaste vriendengroep na een leuk bioscoopbezoek.

Ik besloot zelf om een pizza te nemen en deze was, gezien de relatief goedkope prijs, kwalitatief voldoende, maar meer ook niet. Je moet in ieder geval niet verwachten dat je een kwalitatief hoogstaande pizza op je bord krijgt, maar dat kun je ook eigenlijk voor zo'n prijs (€ 5, 75) niet verwachten. Mijn enige grote klacht m.b.t. de pizza is dat hij erg zout was. Blijkbaar willen ze toch dat je meer drankjes gaat kopen, wat ook logisch is, aangezien die drankprijzen hier wel relatief duur zijn vergeleken met andere restaurants.

De service vond ik persoonlijk onder de maat. De obers spraken slecht Nederlands en toen wij een vraag hadden (De vraag was: is het mogelijk dat iedereen voor zichzelf kan betalen); moest onze ober het eerst aan drie collega's vragen. Uiteindelijk kwam er een andere ober terug die ons in het Engels ging uitleggen dat het beter was als we gewoon een iemand voor iedereen betaald. Op zich een logisch antwoord natuurlijk, maar het blijft toch vreemd dat het zo lang moest duren (ongeveer 15 minuten) voordat we een fatsoenlijk antwoord kregen. Daarnaast vond ik het zelf ook vrij vreemd dat de obers niet fatsoenlijk Nederlands spreken. Daar zou, in mijn ogen, echt aan gewerkt kunnen worden.

Het restaurant zelf ziet er verder prachtig uit. Ondanks de grote van het restaurant heb je geen last van de drukte en dat maakt het prettig om hier te eten.

Als conclusie zou ik willen meegeven dat je hier met niet al te hoge verwachtingen heen moet gaan, maar dat je hier wel relatief goedkoop een (redelijke) pizza kan eten in Rotterdam.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Zeer leuk restaurant; weliswaar niet de knapste koks, maar een aardige en gezellige eigenaar, lekker eten en een heeerlijke bediening(A) Naast Enrico is ook de Tartufo heerlijk;)
Elwin S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
Samengevat: Een verrassende combinatie van lekker eten met een slordige service.

We namen plaats op het verwarmde terras onder een mega parasol. Op zich zag het er leuk uit, maar er zat helaas vogelpoep op zowel de tafel als de stoel. Schoonmaak mag dus wat beter. De bediening was vrolijk en aardig, maar niet on top of it's game vanavond. Ons bestelde mandje brood werd vergeten. Tot 2 keer toe werd andermans eten of drinken bij ons op tafel gezet, wat allemaal erg warrig over kwam. Op zich wel echt Italiaans misschien ;-)

We hadden als hoofdgerecht 2 pizza's en 1 pasta. Wat apart was, was dat de ene pizza het hele bord in beslag nam en dat de andere pizza een "small" versie was, met nog 3cm bord rondom vrij. Of dit een foutje was of zo hoorde was ons niet duidelijk, maar het maatverschil was echt enorm. Gelukkig had de kleinste eter de kleine pizza gekregen, dus we hebben er geen punt van gemaakt. De pizza's smaakten prima. De pasta was ook lekker, maar iets aan de kleine kant. Wel in een leuk driehoekig bord overigens.

Bij het afrekenen stond er ineens bier op de rekening, onverklaarbaar. We hadden 2x 3 prosecco besteld, bier was niet op tafel geweest.

Kortom: Je kan hier best aardig eten voor een schappelijke prijs, maar de bediening vergooit haar eigen fooi door onachtzaamheid en de organisatie maakt een ongestructureerde indruk. Toch kom ik nog wel terug, want ik vind de smaak van het eten het belangrijkst.
Lia K.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Vreselijk, gewoon een vreetschuur. Geen eens olie op tafel, was er gewoon niet. Pizza bijna geen smaak en hadden erg veel dorst erna! De vis pizza was helemaal om te huilen.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2013
Onlangs at ik hier pizza met m'n vader: een prima ervaring: Italiaanse bediening die trots is op het restaurant. De pizza's waren lekker: dunne bodem en gevaieerde groenten op de solo verdure pizza. De andere met tonijn: zoals het hoort, tonijn meegebakken. De rode huiswijn is prima.
Deze week terug, met een collega. De bediening veranderde tijdens de maaltijd en de nieuwe was niet Italiaans en niet zo oplettend. Van de wijn wisten ze niks, maar de vier witte wijnen die we geprobeerd hebben waren alle goed. De Bruschetta was lekker: smaakvolle tomaat. Maar de pasta's vielen bitter tegen: de penne arrabbiata was vooral heet. De vis in de tagliolini venezia was vreselijk muf.
Voor de pizza's ga ik zeker terug, maar absoluut niet voor de pasta's.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Prima dunne pizza's en lekkere pasta's. De bediening is snel en accuraat. Het is niet de allermooiste plek om te eten, maar het eten smaakt prima en voor een snelle pizza/pasta is dit de beste keus in de directe omgeving.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Al eerder in Den Haag gegeten (prima!), dus nu Rotterdam uitgeprobeerd. Pizza Margherita en Lasagna besteld. Snel klaar, lekker, geen opmerkingen. Mooie locatie, alleen het personeel niet altijd even vrolijk. Er liepen er een aantal redelijk nors bij, jammer. Maar verder niets op aan te merken. Ik kom hier de volgende keer gewoon weer. Jammer voor de personen met een slechte ervaring, maar ik kan me er niet in vinden, simpelweg een prima etentje gehad.
Homerus L.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Pizza aangepast aan de nederlandse smaak, dus ik denk dat men deze pizza in nederland wel lekker vindt. Niet voor italianen, ondanks het feit dat de pizzaniola een italiaan is. Personeel wel vriendelijk en welwillend. Als je hier gaat eten en een echte italiaanse pizza wilt, dan moet je even een seintje aan de kok geven.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2013
Nu al een paar keer een Pizza gegeten , spotgoedkoop en goede kwaliteit.

Mooie grote zaak en erg vriendelijk personeel, kan er altijd makkelijk parkeren.

Makkelijk en goed adres voor een goede Pizza.
Jeroen N.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
Onlangs hier geluncht.
Het is mooie ruime zaak , de bediening is vriendelijk.
Ik zat dichtbij de keuken en ik hoorde ze stressen over mijn Coffee Correto (ze wisten niet wat het was). Maar na overleg met mensen uit de bediening zijn ze eruitgekomen en heb ik een goede correto gekregen.
jolandakamer .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Dat het eten van een pizza een van de meest goedkope oplossingen is voor een dinertje buitenshuis mag duidelijk zijn. Het verschil tussen een 'normale' pizzaria en Very Italian Pizza is dat de pizza's hier daadwerkelijk authentiek belegd zijn en ook goed smaken, zonder dat je daar een meerprijs voor betaald. Helaas lever je in deze zaak wel in op sfeer in het restaurant zelf; de tafeltjes en banken staan erg dicht op elkaar en op een drukke zaterdagavond krijg je misschien een beetje het gevoel te dineren in een schoolkantine. Hoewel dit niet gemoedelijk is, is het niet ongezellig.
Sassiesh .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
Gezien de prijs- kwaliteit heerlijk gegeten. Bediening heeft zijn eigen wijk en komt genoeg langs voor drinken of andere dingen. Ze houden je op gepaste wijze goed in de gaten. Loopt er iemand anders langs van de bediening kan je natuurlijk ook bij hen bestellen en zij regelen het onderling weer verder. Het enige kritiek puntje is dat ze weinig kennis hebben van de wijn soorten. Het is een groot restaurant, maar nog steeds erg gezellig ingericht. Wij hebben een goede avond gehad en we zijn niets te kort gekomen. Wij komen er zeker terug!
Karin F.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2013
Ik vind dit pizza's zoals pizza's horen te zijn. Niet van die vette deurmatten waar we mee doodgegooid worden maar een mooie pizza met mooi beleg. De laatste keer heb ik gekozen voor de Pasticcio V.I.P. Geen in de kaas verzopen pasta maar mooi gevulde canneloni en een mooi stukje lasagna met een goede saus. Ik geniet hiervan. Mijn tafelgenotes hadden hun oog laten vallen op de pizza Pollo en de pizza Solo Verdure en waren ook erg tevreden. Onze wens om een salade te delen was in het geheel geen probleem waarmee ik kan stellen dat ik de bediening prima vond.

Dit restaurant is inderdaad heel erg groot. Maar ik denk ook dat dat de enige manier is om de prijzen te hanteren die men hier vraagt en toch te blijven bestaan. Winst moet immers ergens vandaan komen. Dus misschien niet het meest fantastische decor maar gezien de opzet van het restaurant een heel begrijpelijke. De buitenruimte voor de rokende medemens vind ik welhaast briljant te noemen, wel 'buiten' maar met werkelijk alle voordelen van 'binnen'.
R B.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2012
Voor een snelle en goedkope hap is het wel te doen, maar als je op zoek bent naar een echte lekkere pizza, zou ik ergens anders kijken. De voorgerechten zijn niet bijzonder; de pizza's heel erg standaard. Koop er een in de supermarkt, gooi er wat verse ingrediënten op en je hebt een lekkerdere. Bediening is wel oké. Het decor laat te wensen over. Te massaal en daardoor ongezellig.
Annick O.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Afgelopen vrijdag zonder reservering gegeten. Nadat we buiten hartelijk werden ontvangen en twee drankjes hadden besteld tijdens het wachten op onze tafel, leek er eigenlijk direct plaats te zijn en konden we naar binnen. De manager (?) nam het over van de gastheer buiten en zei dat er achter in het restaurant nog een vrij tafeltje was. We moesten zelf maar uitzoeken waar dit ergens was en bij de tafel aangekomen kwamen we tot de ontdekking dat we hier met geen mogelijkheid inpasten: de tafel zat verstopt tussen een paal en twee andere tafels, en door de leuning van de stoelen was het onmogelijk om hier in te klimmen zonder samen met de gasten naast ons alles te moeten verschuiven. Omdat niemand van het personeel ons kwam helpen besloten we ergens anders naartoe te gaan. Bij de deur werden we echter tegengehouden door de aardige jongen van buiten en overgehaald om te blijven. We werden naar een ander tafeltje gewezen dat net zo krap was, maar iets beter toegankelijk. De tafel was nog vies en hier werd niets aan gedaan toen we eenmaal zaten. We hebben zelf om bestek moeten vragen toen het voorgerecht al was geserveerd. Plus: het eten was heerlijk en er werd tijdens het eten netjes gevraagd of alles smaakte. Toch ontwijk ik deze tent voorlopig. Er zitten genoeg vergelijkbare tenten in de buurt en V.I.P. is zeker niet mijn favoriet!
Aleksandros B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
Laatst weten eten bij Very Italian Pizza. Superlekkere pizza's, heel goedkoop. Margherita voor 6 €.
Hele goede bediening, en een heel gaaf modern decor. Een Aanrader !