Very Italian Pizza (Rotterdam)

Blaak 31 3011 GA Rotterdam Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid

Het interieur van Very Italian Pizza is een aantrekkelijke mix tussen Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid. In de open keuken hoef je de pizzabakkers geen moment uit het oog te verliezen en kun je kijken hoe een deegbolletje vakkundig tot pizza wordt gedraaid en hoe deze vervolgens een goudbruin korstje ontwikkelt in de originele houtoven. Of je nou neerploft tijdens een middag shoppen of 's avonds aanschuift voor een uitgebreid diner, je wordt hier altijd met open armen ontvangen en verwend met de lekkerste smaken uit het traditionele Italië. Kortom, V.I.P. is the place to be!

Meer informatie over restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

Dagelijks geopend van 11:00 tot 00:00 uur

• Pin , Visa
  • Af te huren
Wilan V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Het eten is Lekker. Wordt vers gemaakt en zeer goed betaalbaar. Gezellige zaak. Alle wensen die je hebt worden voor je geregeld en het personeel is zeer vriendelijk. ik ben zelf een pizza liefhebber en de pizza die ik graag eet hebben ze niet op de kaart, maar dat maakt niet uit. Ze maken het elke keer voor mij ookal is het erg druk. De pizza is rijkelijk belegd en lekker dun. Toetjes zijn ook erg lekker om een keer te proberen, alleen jammer is dat de toetjes wel vrij prijzig zijn in verhouding met de pizza's.

Omdat ik niet de enige ben die zo enthousiast is over deze zaak kan het wat druk zijn. Hierdoor zit je soms wat dicht op de andere mensen. Ondanks de drukte blijft de service top en het eten komt ook hartstikke snel!

Dit restaurant is een van mijn favorieten omdat je voor weinig geld lekker en gezellig kunt eten in Rotterdam. Wat mij betreft een aanrader!
Ruby84 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Een grote, gehorige vreetschuur waarbij de muziek te hard staat en je je tafelgenoot dus nauwelijks kan verstaan. De vispasta telde precies 1 gamba, een paar kleine garnaaltjes door de spaghetti en vooral heel erg veel flauwe tomatensaus. Daarnaast was het een kleine portie, waardoor ik niet echt voldaan was. Mijn tafelgenoot bleek al even ontevreden over haar pizza, aangebrand en te zout.

Pluspunt: De ober was wel érg vriendelijk en maakte een gezellig praatje. Daarnaast kwam hij regelmatig terug om te vragen of hij nog iets kon betekenen voor ons, wat ervoor zorgde dat je ondanks de drukte (op vrijdagavond) toch redelijk snel geholpen wordt. Als het eten nou beter was waren we misschien nog teruggekomen.
Marielle W.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Met de scoopy deal hier gegeten en de tweede pizza was voor 50%. Eerst werd aangegeven dat we dan voor zessen besteld moesten hebben, terwijl dit niet bij de deal stond aangegeven. Gelukkig werd dit goed opgelost door de serveerster. Beiden hadden we een pizza Carpaccio met extra mascarpone: een heerlijke pizza, rijk belegd, goede bodem. De service was goed en hoewel het erg druk was, ging het allemaal in een fijn tempo. Zeker een plek om nog eens terug te komen. Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Linda_w .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Het was rustiger dan bij Vapiano of Happy Italy, dus dat is zeker een voordeel. De kaart is wel iets minder uitgebreid, dus ik was ook verrast toen ik penne met tomatensaus kreeg terwijl ik eigenlijk roomsaus had verwacht (dit stond niet op de kaart vermeld), maar het was een prima pasta, niet heel bijzonder, maar wel lekker en vers. De desserts waren niet bijzonder, maar wel lekker. De panna cotta was echter erg klein.
Prima gegeten voor een vriendinnenavondje.
Moniek P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
Hier op oudjaarsavond gegeten met mijn vriend. Wat een drukte, maar we hadden al na 7 minuten onze pizza's! Pizza was groot, goed gevuld en loeiend heet (wat natuurlijk erg goed is). Ikzelf had de pizza pollo (zeker een aanrader) en mijn vriend een pizza met parmaham/carpaccio en rucola. Beiden waren meer dan prima van smaak. Prijs kwaliteit verhouding van de pizza was dus erg goed. Het enige minpunt vonden we de saaie sorbet. Die bestond uit drie dezelfde bolletjes ijs (wel lekker ijs) geserveerd in een schaaltje met verder niets. Dit was dus het enige minpuntje van de avond. Bovendien werd het halve glas cola voor de neus van m'n vriend weggehaald, misschien omdat ze dachten dat we klaar waren met dineren. Achja, was ook wel hilarisch eigenlijk. Het is trouwens ook erg leuk dat je zo de open keuken in kan kijken. Voor de pizza's komen we zekers nog eens terug!!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Een week terug samen met mijn vriend bij VIP Rotterdam gegeten. Vooraf carpaccio besteld wat naar citroensap smaakte. Het waren letterlijk wat plakjes vlees met een beetje parmazaanse kaas en zowat een kilo rucola sla. Absoluut niet wat je van een carpaccio mag verwachten. Het duurde tevens best lang voordat we het voorgerecht kregen. Vervolgens bestelde mijn vriend pizza pollo en ik een pasta met tomaat en rucola. Wederom erg slecht en smakeloos. De pizza was lau opgediend en weinig smaak. Flauw en ze hadden er met plakes kipfilet wat van proberen te maken, maar het smaakte echt niet. Mijn pasta was zelfs koud. Daarnaast echt smakeloos en flauw. De saus smaakte naar de goedkoopste saus ooit. Totaal geen smaak. Al met al helemaal niet lekker gegeten en we komen hier ook nooit meer terug. Aan de overkant zit Vapiano, waar VIP nog wat van kan leren! De tafeltjes waren trouwens echt klein en op elkaar gepropt om maar zoveel mogelijk mensen te kunnen plaatsen. Het personeel keek niet echt naar je om en was te druk met heen en weer lopen met nieuwe gasten. Bah wat een slechte zaak !!
Annuska G.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
We hebben hier met 4 personen gegeten. Er wordt Grolsch bier geschonken dat niet onze smaak is. De pizza's waren ok, maar mijn pizza was blijkbaar al eerder klaar dan die van de anderen en dus lauw opgediend. De rucola werd meegebakken in de oven hetgeen een verlepte indruk maakt wat zonde is want als het vers over een pizza wordt gestrooid heeft het een heel andere aanblik. De bediening is correct maar erg gehaast en gestrest. We vroegen twee lepels bij een sorbet, nooit gekregen. Ook vroegen we twee keer extra slagroom maar 1 keer ontvangen. Omdat men zo gehaast is, heb je op een gegeven moment geen zin meer om weer te vragen of te zoeken naar de ober. Ambiance is goed, knap gedaan voor een grote zaak.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Al meerdere malen hier gegeten, en nog nooit teleurgesteld de deur uitgegaan. Altijd fantastische kwaliteit pizza's, prima bediening. Ik kan er echt geen vervelend woord over zeggen. De pizza's smaken hier net zoals in Italie, en dat kom je in Nederland niet vaak tegen. Bediening werkt vlot en is vriendelijk. Jammer dat wij niet in Rotterdam wonen anders waren wij hier wel vaker te vinden. Ik kan het echt iedereen aanraden.
Hilda H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Nadat onze dochter met enthousiaste verhalen terugkwam over dit Rotterdam nadat ze naar de kick - off van de Shell Eco Marathon was geweest, zijn we nu op met het hele gezin bij dit restaurant gaan eten. Ondanks het feit dat we niet hadden gereserveerd en de zaak helemaal vol zat, duurde het maar even voordat we een tafeltje kregen. We hebben hier heerlijk gegeten. Mijn man en onze dochters hebben genoten van hun pizza's en ik had pasta met verse zeevruchten. Heerlijk! De bediening was vlot en goed en het eten was goed voor deze prijs. Een heerlijke Chianti erbij, een lekker stuk chocolade - truffeltaart van Dudok als toetje, wat wil een mens nog meer. Als we weer in de buurt zijn, gaan we hier vast weer eten.
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Ik ben op zaterdag 19 oktober hier wezen eten met mijn vaste vriendengroep na een leuk bioscoopbezoek.

Ik besloot zelf om een pizza te nemen en deze was, gezien de relatief goedkope prijs, kwalitatief voldoende, maar meer ook niet. Je moet in ieder geval niet verwachten dat je een kwalitatief hoogstaande pizza op je bord krijgt, maar dat kun je ook eigenlijk voor zo'n prijs (€ 5, 75) niet verwachten. Mijn enige grote klacht m.b.t. de pizza is dat hij erg zout was. Blijkbaar willen ze toch dat je meer drankjes gaat kopen, wat ook logisch is, aangezien die drankprijzen hier wel relatief duur zijn vergeleken met andere restaurants.

De service vond ik persoonlijk onder de maat. De obers spraken slecht Nederlands en toen wij een vraag hadden (De vraag was: is het mogelijk dat iedereen voor zichzelf kan betalen); moest onze ober het eerst aan drie collega's vragen. Uiteindelijk kwam er een andere ober terug die ons in het Engels ging uitleggen dat het beter was als we gewoon een iemand voor iedereen betaald. Op zich een logisch antwoord natuurlijk, maar het blijft toch vreemd dat het zo lang moest duren (ongeveer 15 minuten) voordat we een fatsoenlijk antwoord kregen. Daarnaast vond ik het zelf ook vrij vreemd dat de obers niet fatsoenlijk Nederlands spreken. Daar zou, in mijn ogen, echt aan gewerkt kunnen worden.

Het restaurant zelf ziet er verder prachtig uit. Ondanks de grote van het restaurant heb je geen last van de drukte en dat maakt het prettig om hier te eten.

Als conclusie zou ik willen meegeven dat je hier met niet al te hoge verwachtingen heen moet gaan, maar dat je hier wel relatief goedkoop een (redelijke) pizza kan eten in Rotterdam.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Zeer leuk restaurant; weliswaar niet de knapste koks, maar een aardige en gezellige eigenaar, lekker eten en een heeerlijke bediening(A) Naast Enrico is ook de Tartufo heerlijk;)
lisawn .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Heerlijk weer en geen zin om te koken; de keuze voor VIP was dan ook al snel (weer) gemaakt. Ondanks dat het ontzettend druk was hoefden we niet lang op onze bestelling te wachten. Zelf had ik dit keer de v.i.p pizza met
Mozzarella,pomodorini en basillicum, een echte aanrader! De witte wijn die ik er bij had besteld was ook erg goed. Uiteindelijk erg tevreden en met een volle maag om de rekening gevraagd. Als arme student was zelfs de rekening geen probleem. Kortom mooie prijzen, goed eten en een prima locatie vanaf waar je zo weer midden in de stad zit.
Het enige minpunt is misschien de ietwat monotone muziek, maar eigenlijk stoorde dit niet heel erg.
Elwin S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
Samengevat: Een verrassende combinatie van lekker eten met een slordige service.

We namen plaats op het verwarmde terras onder een mega parasol. Op zich zag het er leuk uit, maar er zat helaas vogelpoep op zowel de tafel als de stoel. Schoonmaak mag dus wat beter. De bediening was vrolijk en aardig, maar niet on top of it's game vanavond. Ons bestelde mandje brood werd vergeten. Tot 2 keer toe werd andermans eten of drinken bij ons op tafel gezet, wat allemaal erg warrig over kwam. Op zich wel echt Italiaans misschien ;-)

We hadden als hoofdgerecht 2 pizza's en 1 pasta. Wat apart was, was dat de ene pizza het hele bord in beslag nam en dat de andere pizza een "small" versie was, met nog 3cm bord rondom vrij. Of dit een foutje was of zo hoorde was ons niet duidelijk, maar het maatverschil was echt enorm. Gelukkig had de kleinste eter de kleine pizza gekregen, dus we hebben er geen punt van gemaakt. De pizza's smaakten prima. De pasta was ook lekker, maar iets aan de kleine kant. Wel in een leuk driehoekig bord overigens.

Bij het afrekenen stond er ineens bier op de rekening, onverklaarbaar. We hadden 2x 3 prosecco besteld, bier was niet op tafel geweest.

Kortom: Je kan hier best aardig eten voor een schappelijke prijs, maar de bediening vergooit haar eigen fooi door onachtzaamheid en de organisatie maakt een ongestructureerde indruk. Toch kom ik nog wel terug, want ik vind de smaak van het eten het belangrijkst.
Lia K.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Vreselijk, gewoon een vreetschuur. Geen eens olie op tafel, was er gewoon niet. Pizza bijna geen smaak en hadden erg veel dorst erna! De vis pizza was helemaal om te huilen.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2013
Onlangs at ik hier pizza met m'n vader: een prima ervaring: Italiaanse bediening die trots is op het restaurant. De pizza's waren lekker: dunne bodem en gevaieerde groenten op de solo verdure pizza. De andere met tonijn: zoals het hoort, tonijn meegebakken. De rode huiswijn is prima.
Deze week terug, met een collega. De bediening veranderde tijdens de maaltijd en de nieuwe was niet Italiaans en niet zo oplettend. Van de wijn wisten ze niks, maar de vier witte wijnen die we geprobeerd hebben waren alle goed. De Bruschetta was lekker: smaakvolle tomaat. Maar de pasta's vielen bitter tegen: de penne arrabbiata was vooral heet. De vis in de tagliolini venezia was vreselijk muf.
Voor de pizza's ga ik zeker terug, maar absoluut niet voor de pasta's.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Prima dunne pizza's en lekkere pasta's. De bediening is snel en accuraat. Het is niet de allermooiste plek om te eten, maar het eten smaakt prima en voor een snelle pizza/pasta is dit de beste keus in de directe omgeving.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Al eerder in Den Haag gegeten (prima!), dus nu Rotterdam uitgeprobeerd. Pizza Margherita en Lasagna besteld. Snel klaar, lekker, geen opmerkingen. Mooie locatie, alleen het personeel niet altijd even vrolijk. Er liepen er een aantal redelijk nors bij, jammer. Maar verder niets op aan te merken. Ik kom hier de volgende keer gewoon weer. Jammer voor de personen met een slechte ervaring, maar ik kan me er niet in vinden, simpelweg een prima etentje gehad.
Homerus L.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Pizza aangepast aan de nederlandse smaak, dus ik denk dat men deze pizza in nederland wel lekker vindt. Niet voor italianen, ondanks het feit dat de pizzaniola een italiaan is. Personeel wel vriendelijk en welwillend. Als je hier gaat eten en een echte italiaanse pizza wilt, dan moet je even een seintje aan de kok geven.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2013
Nu al een paar keer een Pizza gegeten , spotgoedkoop en goede kwaliteit.

Mooie grote zaak en erg vriendelijk personeel, kan er altijd makkelijk parkeren.

Makkelijk en goed adres voor een goede Pizza.
Jeroen N.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
Onlangs hier geluncht.
Het is mooie ruime zaak , de bediening is vriendelijk.
Ik zat dichtbij de keuken en ik hoorde ze stressen over mijn Coffee Correto (ze wisten niet wat het was). Maar na overleg met mensen uit de bediening zijn ze eruitgekomen en heb ik een goede correto gekregen.