Very Italian Pizza (Rotterdam)

Blaak 31 3011 GA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid

Het interieur van Very Italian Pizza is een aantrekkelijke mix tussen Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid. In de open keuken hoef je de pizzabakkers geen moment uit het oog te verliezen en kun je kijken hoe een deegbolletje vakkundig tot pizza wordt gedraaid en hoe deze vervolgens een goudbruin korstje ontwikkelt in de originele houtoven. Of je nou neerploft tijdens een middag shoppen of 's avonds aanschuift voor een uitgebreid diner, je wordt hier altijd met open armen ontvangen en verwend met de lekkerste smaken uit het traditionele Italië. Kortom, V.I.P. is the place to be!

Meer informatie over restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

• Af te huren
Floor K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
We wilde vanavond een pizza bestellen maar omdat we met de bezorg pizzeria's niet zulke goede ervaringen hebben stapte ik even op de fiets (3 min fietsen) naar de vip om pizza te halen, niet zo'n goed idee.....
Ik werd bij binnenkomst snel en goed geholpen en liep na 10 minuten wachten de deur als weer uit.
5 minuten later op de bank trof ik helaas een platte calzone aan zonder saus, met rauwe champignons, dubbele plakken salami en ham op elkaar en de kaas was niet gesmolten.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Niet zo'n bijzonder restaurant, en het past in de huidige trend van veel soortgelijke zaken in Rotterdam - maar in die categorie is het wel een van de betere! Het eten wordt snel geserveerd en heeft een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Het is een grote zaak, dus mijn voorkeur heeft het om net buiten de gangbare tijden hier te eten. Je kunt dan voor de deur parkeren en je hebt dan niet zo'n last van de drukke akoestiek. Verwacht, behalve de snelheid, niet teveel van de bediening.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2014
prima gelegenheid voor een snelle en betaalbare hap. de spaghetti aglio olio was erg lekker en ook de cannelloni was erg lekker. de dolce's eveneens prima van smaak. uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. de muziek mag van mij wat minder hard - de bediening zeer vriendelijk en attent.
Linda O.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2014
Hier al een paar keer eerder geweest. Dit keer buiten gegeten, leuk terras. Vooraf namen we het brood met tapenade en aioli en aardappelkroketten. De aardappelkroketten werden geserveerd op een wit bordje met 3 blaadjes sla, dit kan beter. Als hoofdgerecht hadden we pizza. Ik vroeg of ik een halve pizza carpaccio mocht en een halve salami, dit was geen probleem. De pizza's smaakte heerlijk, dunne knapperige bodem en rijkelijk belegd. De bediening was aardig en kwam een aantal keren vragen of alles naar wens was. Ik kom hier zeker nog een keer terug.
Carl K.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Pizza en pasta restaurant, waar je tegen een lage prijs een prima pizza kunt krijgen.
Je zit in een vrij grote open ruimte, waardoor het geluidsniveau al gauw hoog ligt. Er zijn veel studenten te vinden op deze plek, maar dat is ook niet gek als men de prijs in ogenschouw neemt.
Hier met z'n vijven pizza's gegeten. Deze waren prima, zeker gezien de prijs. Mooie dunne bodem en rijkelijk belegd, de pizza's hebben ook een mooi formaat (niet te klein).
De service komt soms wat gehaast over, wat een gevoel geeft dat men snel de avond af moet maken, zodat de volgende gasten de tafel over kunnen nemen. Het decor is ook wat te veel kantine achtig door de grote open ruimte.
Al met al prima pizza's, zeker gezien de lage prijs!
Happydiner .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Op een zondag hier met 2 personen gegeten. We waren hier al vaker geweest en de kwaliteit deed ons terugkomen.
Voor een zeer voordelig tarief kun je hier hele goede pizza eten, echt handgemaakt, dat zie je en dat proef je. Als je van pittig houdt is de pizza genoemd naar een vulkaan een echte uitbrander, uh aanrader. Zorg dan wel voor voldoende bluswater. De voorgerechten, soep en inktvisringen smaakten ook prima en was een flinke portie ook.
We kozen voor dessert het door de serveerster genoemde bloedsinaasappelenijssorbet. Al deed de vorm mij niet aan een sorbet denken (3 bolletjes ijs) de smaak was onbetwistbaar lekker.
Het restaurant is groot, zeer groot, ook in de hoogte en dat zorgt wel voor een onprettige akoestiek, het is er heel snel lawaaierig.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Veel Italiaans eet-genot voor een simpele prijs. Modern traditioneel Pizza restaurant met ambachtelijk bereide pizza's en pasta's. Aanrader is de Calzone Markthal vernoemd naar de Markthal in de naaste omgeving. Staat zeker op de lijst van favorieten, een aanrader!
Jaco H.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Na de koopavond nog even snel een pizza scoren. Wat een grote en drukke tent, het geluid van de vele gasten is overweldigend. Je moet bijna schreeuwen om je tafelgenoten te kunnen horen. Type vreetscheur, maar goedkope pizza. Wij eten 2 pizza's en 1 lasagne (die dan toch alweer de 10 euro aantikt). De pizza's zijn redelijk. Bij de lasagne kwam de bijgeleverde lepel goed van pas. Een soep van saus met een kleffe dikke laag plakjes deeg. Veel te snel en te warm in de oven gestaan. Het draait hier duidelijk om snelheid. Snel al die tafeltjes wegwerken, zodat we de tafel nog een keer kunnen 'verkopen'. Drankjes zijn er snel en de bediening is snel en vriendelijk, ze lopen werkelijk het vuur in hun sloffen voor de baas. Toch eet ik liever ergens anders mijn iets duurdere pizza voortaan!
Wilan V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Het eten is Lekker. Wordt vers gemaakt en zeer goed betaalbaar. Gezellige zaak. Alle wensen die je hebt worden voor je geregeld en het personeel is zeer vriendelijk. ik ben zelf een pizza liefhebber en de pizza die ik graag eet hebben ze niet op de kaart, maar dat maakt niet uit. Ze maken het elke keer voor mij ookal is het erg druk. De pizza is rijkelijk belegd en lekker dun. Toetjes zijn ook erg lekker om een keer te proberen, alleen jammer is dat de toetjes wel vrij prijzig zijn in verhouding met de pizza's.

Omdat ik niet de enige ben die zo enthousiast is over deze zaak kan het wat druk zijn. Hierdoor zit je soms wat dicht op de andere mensen. Ondanks de drukte blijft de service top en het eten komt ook hartstikke snel!

Dit restaurant is een van mijn favorieten omdat je voor weinig geld lekker en gezellig kunt eten in Rotterdam. Wat mij betreft een aanrader!
Ruby84 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Een grote, gehorige vreetschuur waarbij de muziek te hard staat en je je tafelgenoot dus nauwelijks kan verstaan. De vispasta telde precies 1 gamba, een paar kleine garnaaltjes door de spaghetti en vooral heel erg veel flauwe tomatensaus. Daarnaast was het een kleine portie, waardoor ik niet echt voldaan was. Mijn tafelgenoot bleek al even ontevreden over haar pizza, aangebrand en te zout.

Pluspunt: De ober was wel érg vriendelijk en maakte een gezellig praatje. Daarnaast kwam hij regelmatig terug om te vragen of hij nog iets kon betekenen voor ons, wat ervoor zorgde dat je ondanks de drukte (op vrijdagavond) toch redelijk snel geholpen wordt. Als het eten nou beter was waren we misschien nog teruggekomen.
Marielle W.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Met de scoopy deal hier gegeten en de tweede pizza was voor 50%. Eerst werd aangegeven dat we dan voor zessen besteld moesten hebben, terwijl dit niet bij de deal stond aangegeven. Gelukkig werd dit goed opgelost door de serveerster. Beiden hadden we een pizza Carpaccio met extra mascarpone: een heerlijke pizza, rijk belegd, goede bodem. De service was goed en hoewel het erg druk was, ging het allemaal in een fijn tempo. Zeker een plek om nog eens terug te komen. Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Linda_w .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Het was rustiger dan bij Vapiano of Happy Italy, dus dat is zeker een voordeel. De kaart is wel iets minder uitgebreid, dus ik was ook verrast toen ik penne met tomatensaus kreeg terwijl ik eigenlijk roomsaus had verwacht (dit stond niet op de kaart vermeld), maar het was een prima pasta, niet heel bijzonder, maar wel lekker en vers. De desserts waren niet bijzonder, maar wel lekker. De panna cotta was echter erg klein.
Prima gegeten voor een vriendinnenavondje.
Moniek P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
Hier op oudjaarsavond gegeten met mijn vriend. Wat een drukte, maar we hadden al na 7 minuten onze pizza's! Pizza was groot, goed gevuld en loeiend heet (wat natuurlijk erg goed is). Ikzelf had de pizza pollo (zeker een aanrader) en mijn vriend een pizza met parmaham/carpaccio en rucola. Beiden waren meer dan prima van smaak. Prijs kwaliteit verhouding van de pizza was dus erg goed. Het enige minpunt vonden we de saaie sorbet. Die bestond uit drie dezelfde bolletjes ijs (wel lekker ijs) geserveerd in een schaaltje met verder niets. Dit was dus het enige minpuntje van de avond. Bovendien werd het halve glas cola voor de neus van m'n vriend weggehaald, misschien omdat ze dachten dat we klaar waren met dineren. Achja, was ook wel hilarisch eigenlijk. Het is trouwens ook erg leuk dat je zo de open keuken in kan kijken. Voor de pizza's komen we zekers nog eens terug!!
Lynn S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Een week terug samen met mijn vriend bij VIP Rotterdam gegeten. Vooraf carpaccio besteld wat naar citroensap smaakte. Het waren letterlijk wat plakjes vlees met een beetje parmazaanse kaas en zowat een kilo rucola sla. Absoluut niet wat je van een carpaccio mag verwachten. Het duurde tevens best lang voordat we het voorgerecht kregen. Vervolgens bestelde mijn vriend pizza pollo en ik een pasta met tomaat en rucola. Wederom erg slecht en smakeloos. De pizza was lau opgediend en weinig smaak. Flauw en ze hadden er met plakes kipfilet wat van proberen te maken, maar het smaakte echt niet. Mijn pasta was zelfs koud. Daarnaast echt smakeloos en flauw. De saus smaakte naar de goedkoopste saus ooit. Totaal geen smaak. Al met al helemaal niet lekker gegeten en we komen hier ook nooit meer terug. Aan de overkant zit Vapiano, waar VIP nog wat van kan leren! De tafeltjes waren trouwens echt klein en op elkaar gepropt om maar zoveel mogelijk mensen te kunnen plaatsen. Het personeel keek niet echt naar je om en was te druk met heen en weer lopen met nieuwe gasten. Bah wat een slechte zaak !!
Annuska G.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
We hebben hier met 4 personen gegeten. Er wordt Grolsch bier geschonken dat niet onze smaak is. De pizza's waren ok, maar mijn pizza was blijkbaar al eerder klaar dan die van de anderen en dus lauw opgediend. De rucola werd meegebakken in de oven hetgeen een verlepte indruk maakt wat zonde is want als het vers over een pizza wordt gestrooid heeft het een heel andere aanblik. De bediening is correct maar erg gehaast en gestrest. We vroegen twee lepels bij een sorbet, nooit gekregen. Ook vroegen we twee keer extra slagroom maar 1 keer ontvangen. Omdat men zo gehaast is, heb je op een gegeven moment geen zin meer om weer te vragen of te zoeken naar de ober. Ambiance is goed, knap gedaan voor een grote zaak.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Al meerdere malen hier gegeten, en nog nooit teleurgesteld de deur uitgegaan. Altijd fantastische kwaliteit pizza's, prima bediening. Ik kan er echt geen vervelend woord over zeggen. De pizza's smaken hier net zoals in Italie, en dat kom je in Nederland niet vaak tegen. Bediening werkt vlot en is vriendelijk. Jammer dat wij niet in Rotterdam wonen anders waren wij hier wel vaker te vinden. Ik kan het echt iedereen aanraden.
Hilda H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Nadat onze dochter met enthousiaste verhalen terugkwam over dit Rotterdam nadat ze naar de kick - off van de Shell Eco Marathon was geweest, zijn we nu op met het hele gezin bij dit restaurant gaan eten. Ondanks het feit dat we niet hadden gereserveerd en de zaak helemaal vol zat, duurde het maar even voordat we een tafeltje kregen. We hebben hier heerlijk gegeten. Mijn man en onze dochters hebben genoten van hun pizza's en ik had pasta met verse zeevruchten. Heerlijk! De bediening was vlot en goed en het eten was goed voor deze prijs. Een heerlijke Chianti erbij, een lekker stuk chocolade - truffeltaart van Dudok als toetje, wat wil een mens nog meer. Als we weer in de buurt zijn, gaan we hier vast weer eten.
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Ik ben op zaterdag 19 oktober hier wezen eten met mijn vaste vriendengroep na een leuk bioscoopbezoek.

Ik besloot zelf om een pizza te nemen en deze was, gezien de relatief goedkope prijs, kwalitatief voldoende, maar meer ook niet. Je moet in ieder geval niet verwachten dat je een kwalitatief hoogstaande pizza op je bord krijgt, maar dat kun je ook eigenlijk voor zo'n prijs (€ 5, 75) niet verwachten. Mijn enige grote klacht m.b.t. de pizza is dat hij erg zout was. Blijkbaar willen ze toch dat je meer drankjes gaat kopen, wat ook logisch is, aangezien die drankprijzen hier wel relatief duur zijn vergeleken met andere restaurants.

De service vond ik persoonlijk onder de maat. De obers spraken slecht Nederlands en toen wij een vraag hadden (De vraag was: is het mogelijk dat iedereen voor zichzelf kan betalen); moest onze ober het eerst aan drie collega's vragen. Uiteindelijk kwam er een andere ober terug die ons in het Engels ging uitleggen dat het beter was als we gewoon een iemand voor iedereen betaald. Op zich een logisch antwoord natuurlijk, maar het blijft toch vreemd dat het zo lang moest duren (ongeveer 15 minuten) voordat we een fatsoenlijk antwoord kregen. Daarnaast vond ik het zelf ook vrij vreemd dat de obers niet fatsoenlijk Nederlands spreken. Daar zou, in mijn ogen, echt aan gewerkt kunnen worden.

Het restaurant zelf ziet er verder prachtig uit. Ondanks de grote van het restaurant heb je geen last van de drukte en dat maakt het prettig om hier te eten.

Als conclusie zou ik willen meegeven dat je hier met niet al te hoge verwachtingen heen moet gaan, maar dat je hier wel relatief goedkoop een (redelijke) pizza kan eten in Rotterdam.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Zeer leuk restaurant; weliswaar niet de knapste koks, maar een aardige en gezellige eigenaar, lekker eten en een heeerlijke bediening(A) Naast Enrico is ook de Tartufo heerlijk;)
rotterdam-birgit .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Wij komen vaak bij VIP. De pizza's zijn heerlijk, lekkere krokante bodem en snel geserveerd. De bediening is vlot. Vooral Jim is onze favoriet ;-) Als wij voor lunch komen weet hij inmiddels de bestelling al uit zijn hoofd (tja, wij bestellen nu eenmaal telkens wat wij het lekkerst vinden). De prijs-kwaliteitverhouding is super. Voor een leuke prijs kun je hier prima eten! Wij komen zeker nog vaak terug.