Very Italian Pizza (Rotterdam)

Blaak 31 3011 GA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid

Het interieur van Very Italian Pizza is een aantrekkelijke mix tussen Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid. In de open keuken hoef je de pizzabakkers geen moment uit het oog te verliezen en kun je kijken hoe een deegbolletje vakkundig tot pizza wordt gedraaid en hoe deze vervolgens een goudbruin korstje ontwikkelt in de originele houtoven. Of je nou neerploft tijdens een middag shoppen of 's avonds aanschuift voor een uitgebreid diner, je wordt hier altijd met open armen ontvangen en verwend met de lekkerste smaken uit het traditionele Italië. Kortom, V.I.P. is the place to be!

Meer informatie over restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

• Af te huren
oli1234 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Een magere voldoende voor VIP. Die wordt eigenlijk alleen behaald door de goede prijs-kwaliteit verhouding.
Wij vinden dit een té drukke tent, eten komt erg snel op tafel, bij onze buren wel tot drie keer toe achter elkaar verkeerd, maar dat lijkt ze niet te deren. Pasta en pizza waren prima, maar ook niet meer dan dat.

Voor een snelle (studenten)hap is dit een prima tent, maar als je gezellig wilt tafelen moet je VIP denk ik mijden.
Al zou het terras in de zomer misschien wel een erg mooie plaats zijn om wat langer te zitten.
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Geschikt restaurant voor een snelle hap (pizza) tegen een redelijke prijs. Snelle bediening. Pizza's goed belegd, prijs zoals je in de rest van Europa ook betaalt.
Bij thuiskomst rook de kleding behoorlijk naar de keuken. Afzuiginstallatie kan dus beter.
Vikesh J.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Regelmatig ben ik hier te vinden. Prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend, maar de kwantiteit is discutabel. Goede pizza's en pasta's. De Mad Berries smoothie ( met extra honing) is een aanrader.
wdg .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Na een prima voorgerecht, moesten we heel lang op onze pizza wachten. Toen na een paar keer navragen onze pizza eindelijk kwam, bleek het het wachten niet waard te zijn: op de van zichzelf al matige pizza zaten meerdere pikzwarte verbrande luchtbellen. Toen we wilden betalen, duurde het ook nog zeker een kwartier voordat de rekening kwam. We waren nog maar net op tijd in het theater, terwijl we al heel vroeg gingen eten. Gelukkig was het goedkoop...
Ernie13 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Hier al verschillende keren wezen eten. Een aanrader als je snel wat wilt eten of niet veel geld wilt uitgeven. Het eten is goed en de service oke. Nadeel is wel dat het er altijd druk is en je dan bijna naar elkaar moet schreeuwen om je aan tafel verstaanbaar te maken.
Ramon J.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Wij komen al vanaf het begin bij dit goede restaurant en hebben al enige tijd een goede band met veel personeel hier. De kwaliteit is goed en enorm constant! Daarnaast is de prijs lager dan gemiddeld, dit is in deze tijd ook bijzonder.
Bjorn V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Prijs-kwaliteit staat hier bovenaan. Je bent een paar euro meer kwijt als bij de gele M en je hebt toch het idee dat je er even gezellig uit ben geweest. Als je de kwaliteit zou vergelijken met andere zelfde soort restaurants zou VIP misschien wel een 10 moeten krijgen voor het eten. Na de opening van de markthal is het hier wel heel druk geworden. Nog een ander zeer goed punt is dat je in de zomer rookvrij op het terras kan zitten. Er is een deel voor rokers en een deel voor niet rokers. Wij komen hier zeker nog eens terug.
SurfandTurf .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Voor een snelle pizza met redelijke prijs en goede smaak ben je hier aan het goede adres, maar.... het is wel een eet fabriek!
Vrijdagavond rond 19u....normaal moet je dan ergens anders zeker wachten maar hier konden we gelijk aan en tafeltje. Weliswaar óf pal voor de deur óf naast de keuken met spoelkeuken en kassa....dat laatste was onze keuze maar die was wel druk. De bediening vliegt heen en weer langs je tafel. De zaak is best lawaaierig maar goed wat wil je met en volle tent. De inrichting kan ik niet echt plaatsen...ook niet mijn smaak; beetje art deco met....?
Service was vlot en vriendelijk. Tussendoor vragen of alles naar wens is, is natuurlijk altijd prima.
Nu het eten dan...prima pizza en ingrediënten zijn ook meer dan ok. De parmaham en carpaccio op onze pizza's waren niet uitblinkend maar meer dan voldoende. Onze voorgerechten, focaccia en bruschetta waren ook prima bereid.
Prijs kwaliteit absoluut ok maar geen romantisch dineetje hier plannen. Voor snelle betaalbare pizza kan je hier prima heen maar het is geen must-see.
Eddie A.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Zaken met een formule als Vip lijken als kool uit de grond te schieten en niet zonder rede. Het eten is van matige kwaliteit maar zeer betaalbaar en dat is student zijnde een van de belangrijkere criteria. Ik ben hier meerdere keren geweest en het eten is altijd van constant niveau, de bediening is vooral tegen het weekend meer bezig met zo snel mogelijk alle bonnen weg te werken dan met de gasten maar dit moet wel allemaal in het licht van de prijs gezien worden. Al met al zeker geen slecht restaurant in zijn categorie!
Sandra W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
De pizza is hier heerlijk. De service is goed en het decor is ook prima. Ik kom hier nog wel een keer terug. Het lijkt alleen wel af en toe een vreetschuur, maar gelukkig kun je ook buiten zitten, op het verwarmde terras!
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Rond het middaguur hier met mijn vriendin wat gegeten. Het was niet druk maar personeel kwam erg gehaast over. Desondanks erg vriendelijk en nemen ze wel even de tijd voor je.
Pizzas waren goed gevuld en erg smaakvol! Genoeg keuze uit wijn en dus tevreden over de lekkere chardonay!
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Zo'n zin in pizza maar i.v.m. een wachttijd van ruim drie kwartier bij de beste pizzeria van Rotterdam (die op de Mariniersweg) en een andere afspraak dezelfde avond toch maar naar de VIP.
Dit is meer een eetfabriek dan een restaurant.
We werden in een hoekje half tussen de bar, spoelkeuken en keuken (en pal naast de kassa) geplaatst. Akoestiek ronduit verschrikkelijk. Pizza's stonden binnen 10 minuten op tafel, een van onze bestellingen bij het desert werd vergeten. "Industriele look" o.a. door hoge plafonds maar verder niet sfeervol. Smerige wc's. Makkelijke plek voor een goedkope pizza (die overigens prima smaakte) maar verder geen aanrader voor een gezellige avond dineren.
ProeverMM .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Verrassend goed gegeten hier! Natuurlijk niet de plek om een avondje culinair en lang te tafelen maar wel de plek voor een snelle maar goede hap die zeer betaalbaar is. € 22 pp gemiddeld voor gekozen 3 gangen is erg schappelijk. De ravioli met truffel is heerlijk!
Marlies D.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
De lokatie van V.I.P was echt ideaal, mooi gebouw en de sfeer binnen is erg leuk. Alles ziet er goed verzorgt uit en de service van dit restaurant is snel en vriendelijk. Bediending is spontaan en ookal was het druk altijd spraakzaam en vriendelijk. Nog geen 15 min nadat we besteld hadden stond ons eten op tafel. We waren met z,n 5en en 2 aten pizza en die smaakte voortreffelijk. 2 mensen hadden lasagne en 1 pasta. De pasta was erg goed en mijn tafelgenoot vond de lasagne erg lekker. Ik zelf had ook lasagne en vond het wel tegen vallen. Het was weinig, en sommige delen waren lauw of bijna koud. De smaak was goed, maar hij was niet goed geserveerd. De toetjes daarin tegen waren erg lekker. Chocolade truffel taart is een aanrader!!
Mahayasmine .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Voor de lekkerste pizza's en pasta's kun je hier terecht! Nooit ontevreden naar huis gegaan. En het is helemaal niet duur.
Snowboardpuppy .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
De prijs en kwaliteit van de pizza's zijn top. Wij namen een Italia met spek en spinazie en een Gorgonzola pizza. Vooral de Italia was bijzonder lekker. Als je van pittige pizza houdt vraag dan om de hete olie. De pepertjes in die olie hebben een heerlijke smaak.
De rode huiswijn is niet geweldig en smaakt naar wijn uit een pak en ook ik ben geen fan van Pepsi. De bediening is vriendelijk maar verliest na het opnemen van de bestelling snel de aandacht. Doordat het een zeer grote zaak is houden ze geen goed overzicht.
TD W.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Grote zaak met ook groot terras, pal naast Station Blaak. Rond een uur of zes begon het aardig vol te stromen, dus geen gebrek aan klandizie. Simpele kaart met eenvoudige pizza's, pasta's en wat voor- bij en nagerechten. Erg lage prijzen; voor nog geen 8 euro een prima pizza met tonijn, kappertjes, olijven en ansjovis. Niks mis mee. Kleine bierkaart met een paar speciaalbieren, toch weer een extraatje voor de liefhebber. Bediening is correct en vlot genoeg, ook bij een helemaal vol terras. Very Italian Pizza is geen restaurant om uitgebreid te gaan dineren, maar voor de prijs die berekend wordt krijg je een prima maaltijd. Goede toevoeging in het lijstje 'zeer betaalbare restaurants in Rotterdam'.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Afgelopen woensdag met een groep hier geweest. Het eten was prima, precies wat je verwacht voor de prijs. Lekker, maar niet super bijzonder. Er stonden geen indrukwekkende pizza's op de kaart, maar gewoon een basic assortiment. Daarom koos ik voor de tortellini met beenham en roomsaus. Ik heb ook nog een stukje geprobeerd van de pizza crudo, welke erg lekker was (en er lekker uit zag).

De service is niet echt denderend, ze zijn super langzaam, de tent is dan ook wel extreem groot, daardoor mis je ook wel wat vriendelijkheid, het zijn echt obers en geen gastheren.

Leuk voor een keertje, maar niet spectaculair.
Leon K.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Hier voor het eerst eens even een klein dineetje gedaan. We pasten op onze neefjes van 6 en 10 en die hadden het hier prima naar hun zin. Frietjes met ketchup en mayo, maar ook met de mini pizzatjes waren ze blij. Zelf een heerlijke pizza met mosselen, inktvis en garnaaltjes, mijn vrouw een evenzo goeie quatro frommagi. Flesje water en een uitstekende Malvasia Bianca en je hebt een leuke avond. Bediening zeer attent en behulpzaam. Voor herhaling vatbaar.
Amber330 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Wij gaan regelmatig eten bij vip. Het eten is overwegend goed, warm, goede porties en qua smaak altijd bevredigend. Geen culinaire hoogstandjes maar smakelijk is het wel. De pizza vip is favoriet, altijd gevolgd door een lekkere panna cotta na. De shakes zijn ook erg lekker. Het gaat echter de laatste tijd qua bediening erg achteruit, waardoor we steeds minder vaak komen. Zoals al eerder genoemd is heeft de staff het vaak drukker met elkaar vermaken dan klanten bedienen, en niemand lijkt oprecht bezig met service verlenen of gastvrij zijn. Sommige zijn gewoon onbeschoft, een van de bedienden liep gewoon weg toen een van ons op de kaart keek en het hem te lang duurde, om vervolgens niet meer terug te komen. Al met al goed voor een snelle hap waar je niet teveel voor wil betalen, voor service hoef je hier niet te zijn.