Very Italian Pizza (Rotterdam)

Blaak 31 3011 GA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid

Het interieur van Very Italian Pizza is een aantrekkelijke mix tussen Italiaanse retro en Hollandse gezelligheid. In de open keuken hoef je de pizzabakkers geen moment uit het oog te verliezen en kun je kijken hoe een deegbolletje vakkundig tot pizza wordt gedraaid en hoe deze vervolgens een goudbruin korstje ontwikkelt in de originele houtoven. Of je nou neerploft tijdens een middag shoppen of 's avonds aanschuift voor een uitgebreid diner, je wordt hier altijd met open armen ontvangen en verwend met de lekkerste smaken uit het traditionele Italië. Kortom, V.I.P. is the place to be!

Meer informatie over restaurant Very Italian Pizza (Rotterdam)

• Af te huren
Foodsoul .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Ik heb hier naar volle tevredenheid met vier personen gegeten. Toen wij plaats hadden genomen aan tafel en de gastvrouw onze drankbestelling opnam, stonden deze (ondanks de drukte) in een mum van tijd op tafel. Ik bestelde de pizza Italia, die bij mij zeer goed in de smaak is gevallen.
marie_anne1 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij VIP. Met de Shell bon mochten we van de gehele kaart kiezen en kregen de tweede 3 gangen menu gratis (25euro voor 2personen uiteindelijk incl drinken). Aardig personeel. Aanrader!
Dennis_K .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Vanmiddag een heerlijke pizza gegeten! Ook de salade was top. Vriendelijke bediening en een ruime zaak waar je heerlijk rustig kan zitten. Wij gaan er zeker terug.
lnoordijk .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Gisteren een lekker drie gangen menu bij VIP gegeten met de Shell actie. De porties van de voorgerechten (caprese en gebakken champignons) had ik voor 'normaal' (keuze was normaal/klein) groter verwacht, maar de drie gangen bij elkaar was zeker wel voldoende. Pizza en salade als hoofdgerecht waren prima en tenslotte tiramisu en mango sorbetijs als nagerecht smaakten ook erg goed. Verder goed geholpen door de bediening. Kortom, zeker een aanrader!
rjverhagen2031 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Erg lekker gegeten, heerlijke echte goede pasta's (carbonara en zalm met roomsaus). Lekkere bruschetta vooraf en een fantastische cappuccino na. Want voor een toetje was er jammer genoeg geen ruimte meer, want je krijgt grote porties! Snelle, vriendelijke bediening. Leuk ook dat het meeste personeel zelf italiaans is. En wat een mooie prijzen, hier kun je nog eens terug komen. Kortom een aanrader!!
Linda R.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Ondanks dat het druk was, goede snelle bediening. We waren de eerste met de Shell-diner vouchers. Dus ook nog goedkoop gegeten.
IlonaK2 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Nog nooit ben ik met een wauw gevoel weg gegaan bij VIP daarom ben ik er altijd met weinig verwachting wat het toch bemoeilijkt om mij te kunnen teleurstellen maar helaas is VIP dat gister gelukt. Ik eet er enkel met grote groepen bijvoorbeeld met werk en dit keer i.v.m. een surprise verjaardag etentje. We hebben gekozen voor het menu van €16.50. Hoofd en nagerecht en 2 drankjes. Prima tot dat ik mijn hoofdrecht krijg een salade pollo op het oog prima, tot dat ik bij mijn 3e hap ben en een mond vol zand binnen krijg. Bespottelijk dat zo iets kan gebeuren! Uiteraard kreeg ik een vervangende salade echter was mijn eetlust aardig vergaan. Daarnaast zit er geen brood of iets dergelijks bij de salade wat ik vind dat je wel mag verwachten bij het bestellen van een maaltijd salade. Na 3x vragen werd er toch brood bij geserveerd. Vervolgens bij de rekening zien we dat er 2 witbier apart van een menu zijn gerekend. Wat de vraag op laat doemen waarom dit is gedaan aangezien ons niet is gezegd dat dit zou gebeuren indien wit bier zou worden besteld. Daarbij wordt het geserveerd in een glas zonder fles waardoor het goed mogelijk uit de tap zou kunnen komen. Na een onmogelijke discussie met een leidinggevende en veel meer fouten op de rekening weigerden ze ons tegemoet te komen terwijl hij het er wel mee eens was dat de bediende het had moeten aangeven dat het buiten het menu zou vallen. Wat ik voorgaande keren dat ik er ben geweest wel zo is gedaan. Erg jammer, want nu bevestigd ook VIP dat het meer een veredelde vreetschuur is dan een restaurant.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016

Goed eten, 1 pizza was. aangebrand maar werd zonder probleem opnieuw gebakken.
Wel erg groot. Niet zo gezellig daardoor.
Kasper1972 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Op zaterdagavond hadden we een optreden in Luxor en wilden voor die tijd wat eten in een leuk tentje in Katendrecht. Daar was alles al vol. Uitgeweken naar de markthal e.o. Om 17:30 in het naastgelegen Very Italian Pizza ons gemeld met twee personen. Er was toen nog voldoende plek.
We namen voor, hoofd en na. De voorgerechten kun je in small en normal nemen. De viendelijke ober wees gevraagd subtiel naar het verschil op de borden op de naastgelegen tafel. Small was voor ons big enough. De funghi Trifolati viel wat tegen. Je verwacht lekker in knoflook gebakken hele, mooie champignons. Het geserveerde kwam echter door de wat natte presentatie met schijfjes champignon en wat paprika nog het meest in de buurt van het garnituur bij een biefstukje. De carpaccio was daarentegen prima. Als hoofdgerecht pizza pollo respectievelijk tagliatelle salmone. Beide prima uitgevoerd. Inmiddels was de bediening wat door elkaar heen gaan bewegen in het restaurant. Bij een aangesproken andere ober konden we helaas niet bestellen: hij deed alleen glazen. Als nagerecht een sorbet en een huisgemaakte tiramisu genomen. "Vraag naar de smaak" stond achter de sorbet op de menukaart. Dus desgevraagd gaf de teruggekeerde eerdere ober aan dat dit vandaag mango was en vroeg of dat ok was. Prima. Er werd echter daarna geen mango sorbet, maar een schaaltje met drie flinke bollen mangoijs met wat poedersuiker geserveerd. Op de rekening stond (terecht) ook sorbet-ijs en geen sorbet. Dus onze is suggestie om de menukaart op dat punt aan te passen om teleurstelling te voorkomen. Nu wat Jaloers naar de tafelgenoot gekeken die smakelijk de goede huisgemaakte tiramisu zat te eten.
Very Italian Pizza is een prima eetgelegenheid, zeker voor deze prijzen. Vanwege de kleine missers bij voorgerecht en sorbet geen 8 maar een 7 voor het eten gescoord. Prettig personeel, leuke locatie, redelijke ambiance en een zeer gunstige prijs-kwaliteitsverhouding: twee personen, drie gangen en drie drankjes pp voor € 50,35. Het is daarom niet verrassend dat toen wij kort na 19 uur naar Luxor vertrokken zich inmiddels een zeer lange rij op het, verwarmde, terras had gevormd.
Demelza S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Ik ben echt nog nooit zo slecht behandelt. Wat een onaardige mensen in de bediening. Ik vroeg of er een pasta was met roomsaus en garnalen, mevrouw (Italiaanse dame) gaf een aantal opties waarvan één waar champignons in zaten. Ik gaf gelijk aan geen champignons te lusten, mevrouw vroeg of ik haar wilde laten uitpraten(mevrouw was duidelijk geïrriteerd door de drukte). Ik was meteen geschrokken van haar reactie, maar ik liet het gaan. Het werd een pasta pennen met roomsaus, garnalen en spinazie. De spinazie was heel klein en de saus heel dun. Het leek eerder op soep. De smaak was niet verkeerd, het was heel druk dus heb het gewoon opgegeten. Bij het afruimen van de borden werd er door een andere meneer (oude meneer) gevraagd of het naar ons wens was. Ik gaf aan dat er 6 garnalen in de hele dunne saus zat en dat ik het geen spinazie meer noem, maar meer een kruiden. Dat de smaak verder goed was. Meneer gaf aan dat er 8 garnalen in zitten (zijn jullie serieus dat jullie het aantal garnalen tellen?, van mijn kant was het meer sarcasme, dat er opvallend wienig garnalen in zaten. Ik gokte op 6) ik het heb opgegeten en dat hij hier niks mee kan. Ik gaf aan dat ik het nogmaals lekker vond, maar het als feedback meegaf voor de kok. Meneer zei dat ik deze samenstelling zelf heb gekozen en er genoeg keus staat op de kaart. Met andere woorden het is mijn eigenschuld. Ik vond meneer echt brutaal en ik zei dat hij zelf om mijn mening vroeg en ik mijn mening heb gegeven en verder niet om een oplossing vraag. Meneer zei dat ik hem ook moest begrijpen, omdat het heel druk is en ik zelf voor deze pasta heb gekozen. Ik vond het heel lachwekkend en zei dat wij meteen wilden aftekenen. Wij hebben onze drankjes laten staan en zijn na het afrekenen meteen weg gegaan. Wat een associale mensen in de bediening. Een gast blijft een gast, wees altijd beleefd, zeg in iedergeval dat het spijtig is dat de pasta niet naar wens was en hoopt dat het de volgende keer wel smaakt. Dat is wat ik de bediening wil meegeven. Wij komen echt nooit meer terug en het verbaasd mij dat deze zaak nog bestaat.
Nicolas V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Italiaan met goede prijs / kwaliteit verhouding die het vooral moet hebben van de snelheid. Niet bijzonder, maar wel altijd ok qua kwaliteit. Alleen het dessert viel tegen: de panna cotta heeft weinig smaak en is te stijf (te veel gelatine lijkt het wel), daarna wordt er aardbeiensaus overheen gedaan die ook gebruikt wordt bij het softijs van de snackbar op de hoek.
Jose V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Geweldige service en bediening! Zeer vriendelijk allemaal, alles en iedereen doet zijn werk daar met een lach, dat is heel prettig. Het eten is heel goed, waren met zessen met de AH actiebon en iedereen had wat anders, alles heerlijk, zeker de afsluiting van de scroppino!

Komen zeker snel terug.
MFM M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Prima restaurant voor een lekkere, low budget, snelle maaltijd. De bediening is vlot en vriendelijk en het eten was in orde (wij hadden pizza). Het is wel een grote tent met een snelle doorlooptijd, dus niet echt voor een uitgebreide, relaxte maaltijd. Wel een gezellige sfeer. Tafels staan dicht op elkaar. Het plekje achterin de serre aan het raam, waar wij zaten, is niet zo massaal.
Vonnepon .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Heerlijk genoten van AH actie!! Zeer goede service en uitstekende uitleg van deze actie door gastheer (weet helaas zijn naam niet). Je voelt je welkom en je ziet dat de medewerkers gastvrij en vrolijk zijn. Het eten was prima! Ook de actie voor, hoofd en nagerecht zijn van de kaart verkrijgbaar, dus geen speciaal menu voor deze actie! Alles was mogelijk en omdat ik een maagverkleining heb gehad kan ik dus geen nagerecht op en als voorgerecht een kleine carpaccio en is er ruim een halve pizza mee naar huis gegaan in doos. Ook dit was prima, geen verplichting. Nou top hoor! Ik heb wel eens anders gezien.... hoewel deze actie voor ons de eerste keer was.
Hier komen we zeker terug en ga zo door wat betreft enthousiasme en gastvriendelijkheid. Bedankt gastheer!! (manager was zoek voor intoetsen code actie in systeem, maar no hard feelings hoor!)
Star1991 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Ik eet hier regelmatig en je kan het ook ophalen. Locatie is top, restaurant is best groot. Het is altijd overvol maar ze regelen hoe dan ook een plekje voor je zodat je toch kan zitten en niet lang hoeft te wachten. De pizza brood is echt goed en lekker! Daar houd ik wel van! Ik lust geen vlees op mijn pizza en dat vind ik jammer omdat er weinig variatie op het menu staat voor pizza's zonder vlees. Dan kan je voor Champignons of 4soorten kaas kiezen, Maar na 3 bezoeken hetzelfde bestellen heb ik het ook wel gezien. Dus daar kunnen ze nog wel aan werken om meerdere soorten Pizza's op het menu te zetten.

VOor de rest de pasta hier is echt overheeeeeeerlijk! Ik wil nergens anders meer pasta eten!
Charissa T.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
VIP is een leuke plek voor een prima, snelle en low budget hap. In Rotterdam op een gave locatie naast de Markthal! Met 4 man wezen eten en allen een pizza genomen, welke heel snel voor onze neus stond en gewoon goed was. Vriendelijk personeel. De sfeer heeft een gezellige uitstraling, maar door de omvang wel echt een "vreetschuur". Wat me tegen stond is hoe dicht de tafeltjes op elkaar staan, dus wil je relaxt en uitgebreid eten dan is VIP niet de plek voor jou.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Op een maandagavond met twee personen weer eens bij VIP gegeten. De prijs-kwaliteit verhouding maakt dat ik hier al regelmatig heb gegeten: voor minder dan een tientje heb je je een prima pizza, rijkelijk belegd met verse ingrediënten. Die ingrediënten zijn voor een klein bedrag eenvoudig naar wens aan te passen. In plaats van een pizza nam ik nu een salade met kip. Ook die was goed gevuld en goed van smaak. De huisgemaakt tiramisu is ook zeker een aanrader. De inrichting is strak en de ruimte kan wat massaal voelen. Achterin de zaak is dat overigens minder dan voorin. Daar staan de tafels wel érg dicht op elkaar en daar hadden we deze keer wel wat last van, toen een ander stel pál naast ons neergezet werd. Het personeel is vriendelijk en snel - soms tegen het haastige aan. Daaraan merk je de nadruk die hier ligt op doorstroom. Maar goed, voor een prijs als deze is dat wat mij betreft acceptabel!
Daniella V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Hier met 4 personen gegeten op een dinsdagavond. Het was vrij druk in het restaurant, bijna alle tafels waren bezet. Toch hadden wij hier geen last van, we konden elkaar prima verstaan. De bediening is vriendelijk. De pizza's zijn erg goed: dun en luchtig deeg en rijk belegd. Eén tafelgenoot koos voor pasta met extra groente: in totaal kwam er € 3,50 bij voor een minimale hoeveelheid groente. Dat moet toch anders kunnen.
Wilma W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Het is een enorm groot restaurant, praten met elkaar is soms moeilijk. Veel drukte en geloop om ons heen. Eten was prima Pizza 4 soorten kaas gegeten met vooraf brouchette tomaat en ijs na. Personeel heeft vaak haast maar zijn vriendelijk. Hier kan je voor weinig geld goed eten......en dooreten!
Lisette L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Ik kom regelmatig, vanwege zakenlunch / lunch met collega's , bij VIP. Je kunt daar altijd terecht voor een prima pizza en met mooi weer kan je er ook heerlijk op het terras zitten. Bij drukte heeft het personeel wel moeite om alles goed te bedienen - lees op tijd de bestelling op te nemen en van drinken te voorzien. Het personeel is zeker vriendelijk. De pizza's zijn altijd lekker. Het brood met aioli en tapenade is ook aan te bevelen.